| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Ingen grund til at overskygge Maarhund's tråd" Du har ret, Mikkel. (Denne gang  ) - lad os høre, hvad han kommer frem til, når de er flyttet ud fra bagvæggen! Og for at give dig credit, så har jeg tjekket data - og B&W deler 802-mellemtonen ved 4kHz-det vil nedsætte spredningen i det område. Sorry!
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
"Ingen grund til at overskygge Maarhund's tråd" Du har ret, Mikkel. (Denne gang ) - lad os høre, hvad han kommer frem til, når de er flyttet ud fra bagvæggen! Og for at give dig credit, så har jeg tjekket data - og B&W deler 802-mellemtonen ved 4kHz-det vil nedsætte spredningen i det område. Sorry!
|
|
|
Hej Jazzman!
Tak for din kredit! For også at gi' dig lidt igen, så er du absolut bedre teknisk funderet end jeg er! Jeg har ikke indsigt nok til at forklare hvorfor en deling ved 4kHz, er årsag til mindre spredning. Jeg har blot oplevet N802, og udtalte mig ud fra det.
Jeg er glad for at vi er nået nærmere hinanden. Jeg hader disse diskusioner på forummet.
God weekend,
Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke kaste perler for svin. Rolig det er ikke så slemt ment. Åbenbart ingen der tog det alvorligt med Black Gate ? Ved det hvirker og derfor kan jeg personligt ikke li dem. MEn man kommer dog selvfølgelig ikke helt udover de andre problemer som andre har en udmærket indgangsvinkel til.
|
| Til top |
|
| |
Maarhund Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer alle.
Beklager at jeg ikke har lavet indlæg med resultaterne af mine forsøg. Jeg har flyttet frinterne ca 1,5 meter ud fra bagvægen og ca 1 meter fra sidevægen. Subben er blevet gent i hjørnet. Pænt ser det ikke ud men det virker faktisk helt ok. Jeg har ikke prøvet med et tæppe men det prøver jeg i aften.
Jeg vil faktisk sige at problemet er næsten løst. Jeg ved godt at det ikke er det bedste grej jeg har til at trække b&w'erne. DVD'en har fået en lc clock xo3 og nye opamps samt black gate kondens. Jeg kan selvfølglig godt finde noget der er bedere. Men jeg har besluttet mig for at vendte og købe en blueray og eventuelt en Thule 350. Jeg vil gerne lige se hvad der kommer på markedet som kan decode dolby true hd. Jeg har lyttet til Thules DVD 250 med digit II, hvilket er ok. Men jeg kan nu bedre lide Lyngdoff cd 1. Men hvis jeg skal have en afspiller som kan det hele så må jeg jo håbe at thule laver en blueray/dvd/cd. Men det har måske lange udsigter. Jeg må nok indse at jeg må forhandle med fruen om et ekstra apparat på stereobænken.
Subben bliver under ingen omstændigheder brugt til musik. Kun til film.
Der skal lyde en stor tak til jer alle for jeres bidrag. Hvis der er flere forslag så prøver jeg dem gerne. Altså lige bortset fra at sælge B&W'erne.
__________________ God lyd er ikke bare for dem med den største tegnebog
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Maarhund,
Du har nogle totalt fede højttalere, som virkelig har potentiale til at levere varen.
Prøv at sætte en ægte high end forstærker på dem og en god signalkilde samt matchende kabler, så skal du bare høre løjer! 
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulig jeg peprer deg vel mye Maarhund, men hvorfor har du en High-end høyttalere til budsjett elektronikk? Du får jo ikke utnyttet høyttalerne dine. Det er greit nok om du har tenkt å anskaffe bedre elektronikk senere men det høres ikke slik ut. Da mener jeg det er mere fornuftig å bruke rimeligere høyttalere og kjøpe bedre elektronikk for penegene du sparer. Da tror jeg kanskje du får bedre lyd totalt sett. Bedre synergi og det er kjempeviktig!
__________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev:
| Mulig jeg peprer deg vel mye Maarhund, men hvorfor har du en High-end høyttalere til budsjett elektronikk? Du får jo ikke utnyttet høyttalerne dine. Det er greit nok om du har tenkt å anskaffe bedre elektronikk senere men det høres ikke slik ut. Da mener jeg det er mere fornuftig å bruke rimeligere høyttalere og kjøpe bedre elektronikk for penegene du sparer. Da tror jeg kanskje du får bedre lyd totalt sett. Bedre synergi og det er kjempeviktig! |
|
|
Jeg er enig med dig ang. bedre elektronik. Også at man skal købe HT der svarer til den elektronik man har for at opnå bedre synergi.
Men det kan jo være Maarhund har skaffet sig sine HT til en meget fordelagtig pris og jeg forstår godt han ikke vil af med dem!
Jeg synes det lyder som det helt rigtige at invistere i Thule Space 350 integreret forstærker. Den lader til at være en rigtig god løsning til at opnå dynamisk lyd til musik i stereo og lyd i surround. Fordelen ved 350 er, at den er designet som en balanceret dual mono stereoforstærker egnet til musikgengivelse, samtidig med at den kan forstærke i 5 kanaler til filmlyd. Den er en integreret forstærker men ikke en processor - den indeholder en forforstærkerdel med 5.1 kanaler, men dekodningen og signalmanipulering foregår udelukkende i den afspiller der spændes for. Derfor er det selvfølgelig vigtigt at finde en multiformatafspiller af høj kvalitet. Helst én, med god stereogengivelse, hvor der er mulighed for opgradering af frontkanalerne. Det vigtigste ved en afspiller til musikformidling er en ordentlig strømforsyning!
" Lydrigtig analog strømforsyning En udbredt opfattelse blandt entusiaster er, at multiformat maskiner ikke er i stand til at afspille Cd’er tilfredsstillende. Opfattelsen er korrekt, og skyldes først og fremmest for dårlige analogdele og switchmode strømforsyninger. En switchmode strømforsyning er billig, nem at lave og varmer væsentlig mindre end en analog strømforsyning, der til gengæld leverer en strøm, der er befriet for støj – udtrykt i tørre tal er der 30 gange mindre støj. Da støjen i en switchmode strømforsyning samtidig er af højfrekvent karakter, giver det anledning til en klangtendens i retning af det hårde og sterile. " - citat fra www.holfi.dk!
Jeg kender ikke så meget til Thules DVD afspillere og ved ikke, hvordan de formidler musik, men jeg kender tre afspillere, som jeg ved gengiver et hæderligt stereosignal og har en ordentlig strømforsyning, som det er værd at opgradere på med henblik på bedre musikgengivelse - f.eks. med bedre Clock og analogdel! - Yamaha DV-2700, Sony DVP-NS9100ES og Holfi Xandra MP (jeg tvivler dog meget på, at Holfi har sparet på Clock og analogdelen - så den er vist opgraderet fra start!)
Held og lykke med optimeringen af dit lytterum og opgraderingen af dit anlæg.
Mvh.
Mik-L __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig meningen om switch mode forsyninger da jeg trods adskillige modifikationer af først Pioneer 656 og dernæst Pioneer 989 ikke når så langt som med min gamle Sony 50 ES. Jeg tillægger helt afgjort swithmodeforsyningen ansvaret og ven har målt denne til at støje 100 gange så meget som god traditionel forsyning.
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle jer der udtaler jer om hans elektronik ikke er godt nok -glem det! det er mere end fint udstyr, og vil være det samme som og kaste penge ud af vinduet, så lang tid man har så gode højttalere som han har, og samme tid et lidt ringe lytte rum, vil det flytte oplevelsen oceaner langt væk fra det nuværende, ved og investere i akustiske forbedringer istedet. Det tror jeg os maarhund selv har erfaret bare ved og flyt lidt rundt nu med sine ht'er.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver dig delvis ret. Placeringen og dæmpning af rummet når man langt med, men du undervurderer efter min mening elektronikkens betydning.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej maarhund.
super højtaler,har du ikke overvejet at se film i 2.0 setup.
du kunde finde en brugt tact rsc 2.0 eller 2.2x forforstærker,anskaffe en gamut igen og en dvd med et fornuftigt løbeværk og bruge dac i forforstærkeren, så har du et top anlæg.
Det vil også skabe lidt mere plads omkring dine b&w ht.
MV
Dan
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antonx skrev "Da mener jeg det er mere fornuftig å bruke rimeligere høyttalere og
kjøpe bedre elektronikk for penegene du sparer. Da tror jeg kanskje du
får bedre lyd totalt sett" Det er da tilladt at mene dette, AntonX, men ved du noget om det? Har du drevet et par Avantgarde Uno af en iPod? Det er der anmeldere, der har prøvet, og de skriver hyppigt noget i retning af "gigantisk mismatch, men det går fantastisk godt". Jeg tror, Martin Colloms prøvede spøgen med et sæt Wilson Audio af de store, og så en lille legetøjsforstærker - og fik forrygende resultater. Det er slet ikke overraskende - hvis en højttaler præsenterer en godartet belastning for forstærkeren, og er tilpas effektiv, så skal forstærkeren jo ikke slide, men bare cruise - og så SKAL High-end højttalerens egenskaber slå igennem! Tænk over det, Anton & co. Generelt er der på H4A en ukritisk tro på elektronikkens lyksaligheder. Ulogisk, al den stund de virkeligt store forskelle ligger i transducerne. Det er klart, at en grynet og mudret forstærker vil sløre forskellen på en Avalon Eidolon og en Avalon Eidolon Diamond, men selv almindelige husholdningforstærkere har evne til at opløse komplekse musiksignaler, hvis de ikke belastes unødigt. Det er der, high-end forstærkere excellerer - de spiller musik, også når de er under pres! Behold du bare din fæle surroundreceiver lidt endnu, Maarhund. Nyd musikken, mens hifipolitiet vånder sig  
|
| Til top |
|
| |
Antonx Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har så lite tro på forskjeller mellom forsterkere og CD-spillere (dyre og billige), ja da har du en lang vei å gå. Eller veldig kort, da du sansynligvis ikke trenger dyre saker da du er lite kritisk. Da har du jo det fint da . __________________ Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skriver IKKE, at der ikke er forskel på husholdnings- og highendforstærkere (for det er der), men at forskelle på High-end og husholdningshøjttalere kan afsløres af husholdningsforstærkere! Er her en sprogbarriere, Anton? Og kan magnetmand argumentere?
|
| Til top |
|
| |
Maarhund Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Hmmm. Jeg prøver lige at finde den røde tråd i de seneste indlæg. Konklusionen må være at for at optimere min mission mod bedre lyd så skal jeg :
1. Primært optimere lytterummet. De er forkert at smide store summer efter dyrt grej hvis rummet er problemet.
2. På den anden side. Hvis rummet og akkustikken er optimeret som vil jeg forbedre oplevelsen ved at købe noget andet grej.
Udsagnet forskelle på High-end og husholdningshøjttalere kan afsløres af husholdningsforstærkere! vil jeg prøve at teste. Ved første given lejlighed vil jeg prøve at låne noget lidt mere seriøst grej.
Thule Space 350 og dvd 250 med digit II vil være et godt bud. Her vil jeg bevare muligheden for 5.1 og dvd audio samt en hæderlig cd gengivelse.
Eller skal det være Classe eller ML for at være seriøst? __________________ God lyd er ikke bare for dem med den største tegnebog
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nogle probber udformet som et sæt hovedtelefoner, så kan man ringe konen op når man mangler service....
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget enig i 1) og 2)
Thule er fint. Classe/ML er måske, men ikke nødvendigvis, bedre. Law of diminishing returns, du ved...
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en riktig god integrered stereoforstærker med Home Theater bypass til at drive de fine B&W og en lidt billigere AV-receiver/forstærker der bruger stereoførstærkern for at drive de B&W?
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
| .
Og lige en ting. Hvis jeg nu skal koble en effektforstæker på igen. Hvad skal jeg vælge?
|
|
|
Hvis du er helt seriøs med dem afhængig af smag skal du prøve
1: Chord spm 1200e
2: Mcintosch/ Mark Levinson
De skal have strømstærke effektblokke
mvh
[/QUOTE]
mener stadigvæk at du vil få glimrende resultat med en af disse mærker....
I den " billige " ende har jeg haft gode resultater med holfi integra 88 og Sony Taf-808 es
|
| Til top |
|
| |