Maarhund skrev:
|
Hej med jer.
Hmmm. Jeg prøver lige at finde den røde tråd i de seneste indlæg. Konklusionen må være at for at optimere min mission mod bedre lyd så skal jeg :
1. Primært optimere lytterummet. De er forkert at smide store summer efter dyrt grej hvis rummet er problemet.
2. På den anden side. Hvis rummet og akkustikken er optimeret som vil jeg forbedre oplevelsen ved at købe noget andet grej.
Udsagnet forskelle på High-end og husholdningshøjttalere kan afsløres af husholdningsforstærkere! vil jeg prøve at teste. Ved første given lejlighed vil jeg prøve at låne noget lidt mere seriøst grej.
Thule Space 350 og dvd 250 med digit II vil være et godt bud. Her vil jeg bevare muligheden for 5.1 og dvd audio samt en hæderlig cd gengivelse.
Eller skal det være Classe eller ML for at være seriøst?
|
|
|
Jeg tror, du har fat i den røde tråd
! - selvom tråden er lidt forvirrende efterhånden! 
Som jeg har forstået det, er dit mål at bygge dit anlæg omkring højttalerne. Det lyder til, at det er dem, du ønsker at beholde! - det forstår jeg godt! 
Derfor er førsteprioriteten selvfølgelig at finde den rigtige opstilling af højttalerne og optimere akustikken i dit lytterum!
Dernæst er det et kendt faktum, at dine HT er i stand til at levere seriøs high-end musikgengivelse. Som med enhver HT, vil deres præstationer selvfølgelig være afhængige af det udstyr, der driver dem. Jeg tror bare, de kan være ret krævende på dette område. Jeg har før oplevet manglende dynamik og angagement i B&W´s gulvhøjttalere, når der ikke er en effektstærk kvalitetsforstærker til at drive dem. De har det med at live op, når der kommer kræfter bag. Selvom de er lidt svære at drive, vil dine HT´ere klart afsløre små ændringer og forbedringer i dit setup - det er fordelen ved detaljerede HT´ere! - Derfor mener jeg også, at de er værd at bygge dit anlæg omkring!
Jeg tror, Thule kombo´en vil være et rigtig godt bud til forbedring af gengivelsen! - især forstærkeren, der er meget effektstærk og yderst seriøs! Som sagt, ved jeg ikke så meget om Thule DVD´ens evne til at gengive musik - Jeg synes, du skal sikre dig, at den afspiller du invisterer i, har en ordentlig lineær analog strømforsyning! - det ved jeg ikke om Thule´s DVD har! - Men lyt dig frem!
Som du også har planlagt, skal du få noget grej med hjem så du kan teste og lytte på netop dine HT i dine omgivelser! - Det er ikke sikkert det dyreste grej er det bedste til dit formål! - ej heller er det sikkert, at du mener forbedringen er invisteringen værd! - Men det er værd at prøve!.....Det kan jo være dine ulmende kæmper liver op til kamp!....
God lyttelyst!