Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvad er fordelen ved et bedre strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.Diy
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: skruerselv

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Skærmede netkablers fordel er 2 ting og intet andet (ja slå mig bare)

1. Meget mindre indstråling

2. Meget mindre udstråling

Der kan være forbedringer, men ikke altid.

Er der kæmpe forbedringer, er det gerne 10-20 % hørbar forbedring, resten er indbildning og/eller tvunget indbildning, fordi man har givet f.eks 11.450,- for kablet og man kan SE det flotte dyre kabel

Overdrivelse fremmer forståelsen og det må man sige at der blev brugt i high fidelity - nye dyre netkabler fik et ganske almindeligt mini-anlæg til at spille som high-end.

Intet mindre.

Men ok, Van del huls kortsluttede kabel ringe, smidt rundt omkring kunne også få lydbilledet til at hænge bedre sammen. BÅÅÅÅÅT NOOOOT

Jeg tror vi brugere skal passe på ikke at blive revet med stormen.

Til top Vis Mr.Diy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Diy

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Den største forskel på kabler jeg har hørt, var netop ved skift af netkabel. Især på min cdafspiller var der virkelig stor forskel. Det var ligesom at fjerne en tyk film fra lyden, alt blev bare så meget tydeligere.

Det var lidt en wow-oplevelse at høre det første gang, for jeg var faktisk lidt skeptisk til at begynde med og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente. Jeg var alligevel åben over for det og prøvede, jeg havde nemlig fuld returret på kablet. Der kunne jo ikke ske noget ved at prøve. Kablet blev.

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Blade69 skrev:

Jeg har en kollega der er meget kritisk over for om der kan være en lydmæssig forbedring ved at skifte til at kvalitets strømkabel til sit anlæg.

Og da han bad mig forklare hvad fordelene skulle bunde i, må jeg indrømme at jeg gik lidt blank.

Kan i forklare os hvad fordelen skulle bunde i??

Mvh

I et lavopløsnngsanlæg er det nok umuligt at høre forskellene, fejlene er generelt for store.

I et mellemopløsningsanlæg vil man nok kunne ane eller tydeligt høre forskelle.

I et højopløsningsanlæg vil selv de små forskelle stå tydeligt frem.

Lad nu vær at generaliser en situation som er født individuel!

Hvad vil du konkret gøre forat få en praktisk viden omkring emnet nu du har taget bolden op?

Du behøver ikke ligge under for folk som bruger det retoriske fif at få folk til at forsøge at forklare en ting for derigennem at få ens standpunkt til at være svagt.

Tænk på hvor få mennesker som reelt kan forklare hvorfor en flyver kan flyve, men ikke flyde.....

Hvis du vender bevisbyrden om og din "elektriker-ven" ikke kan komme med nogle bud med den viden han har, er det så ikke hans viden som er irrellevant i denne sammenhæng?

God vind og lyt så for pokker.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:
Det fins en række med kabler der har inbygde filter der kan påvirke lydet så at helt kategorisk avfærde påvirken på lyd er ignorant.

RogueAgent skrev:
Der findes mange former for filtre til netstøj/udsving, både separate enheder og indbygget i eksotiske strømkabler. Hvis ens strøm er så ustabil at et sådant filter er nødvendigt, kan et netstøjsfilter der er fuldt tilstrækkeligt købes for ca 300 kr. hos Brinck Elektronik.

De priser man nogengange ser på strømkabler er i en lidt anden kategori.

Hvad har priset med det hele at gøre? Skulle et filter i en kabel virke dårligere for at kabeln er (for) dyr?

Johan N skrev:
Og for at gentage mig selv lidt fra mit forrige indlæg, så er specielt bedre forstærkere ofte udstyret med meget stabile strømforsyninger, med andre ord også en eller anden form for netstøjsfiltrering indbygget - netop af samme årsag. Derfor bør et separat netstøjsfilter normalt ikke være nødvendigt.

Hvis alle førstærkere hade perfekte netstøjfilter så vore det ikke nødvændigt med externe filter. Nu ser verkligheden lidt anderledes ud, ergo det er ignorant at påstå at en netkabel slet ikke kan påvirke lydet.

Nu har du vel ikke udtryckt dig på den måden så jeg ved ikke hvorfør du citerede mig.

RogueAgent skrev:
Det skal jo altså også lige pointeres at netspændningen ikke indgår i signalvejen fra lydkilde over forstærkeren og til højttalerne, medmindre der er overgang i systemet, og så er det helt andre problemer vi snakker om. 

Hvis du av nogen anledning får in støj eller lydet påvirkes i kilden så kommer det givetvis følge med fra kilde via forstærker til højttalere. Men måske mener du noget helt andet og då min dansk er dårlig får du unskylde mig hvis det er fallet.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Mere ro i lydbilledet, mere sort hvidt, det er sagt men det siger jeg også. Markant bedre kanal adskillelse, mere ind i stuen OG jeg har været en MEGET stor modstander af det men måtte indrømme da jeg lånte et kabel kvit og frit med fri forsendelse begge veje hvis jeg fortrød.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:

Johan N skrev:
Det fins en række med kabler der har inbygde filter der kan påvirke lydet så at helt kategorisk avfærde påvirken på lyd er ignorant.

RogueAgent skrev:
Der findes mange former for filtre til netstøj/udsving, både separate enheder og indbygget i eksotiske strømkabler. Hvis ens strøm er så ustabil at et sådant filter er nødvendigt, kan et netstøjsfilter der er fuldt tilstrækkeligt købes for ca 300 kr. hos Brinck Elektronik.

De priser man nogengange ser på strømkabler er i en lidt anden kategori.

Hvad har priset med det hele at gøre? Skulle et filter i en kabel virke dårligere for at kabeln er (for) dyr?

Min pointe var at jeg for det første mener at et netkabel og netstøjsfilter er to forskellige ting. At de to komponenter kan bygges sammen er en anden sag.

Derfor også referencen til prisen - mener man at man har behov for et netstøjsfilter behøver man efter min mening ikke at skifte netkablet ud på samme tid, medmindre det er defekt.

Johan N skrev:
RogueAgent skrev:
Og for at gentage mig selv lidt fra mit forrige indlæg, så er specielt bedre forstærkere ofte udstyret med meget stabile strømforsyninger, med andre ord også en eller anden form for netstøjsfiltrering indbygget - netop af samme årsag. Derfor bør et separat netstøjsfilter normalt ikke være nødvendigt.

Hvis alle førstærkere hade perfekte netstøjfilter så vore det ikke nødvændigt med externe filter.

Jeg mener heller ikke at externe filtre er nødvendige hvis det allerede findes i forstærkeren og virker efter hensigten.

Johan N skrev:
Nu ser verkligheden lidt anderledes ud, ergo det er ignorant at påstå at en netkabel slet ikke kan påvirke lydet.

Jeg vil medgive at nogle forstærkere (og andre komponenter) kan have gavn af et netstøjsfilter - specifikt hvis et sådant filter ikke allerede er indbygget i apparatet. 

Men det er som sagt efter min mening ikke ensbetydende med at det gør nogen forskel at skifte netkablet - medmindre det altså er defekt.

Johan N skrev:
RogueAgent skrev:
Det skal jo altså også lige pointeres at netspændningen ikke indgår i signalvejen fra lydkilde over forstærkeren og til højttalerne, medmindre der er overgang i systemet, og så er det helt andre problemer vi snakker om. 

Hvis du av nogen anledning får in støj eller lydet påvirkes i kilden så kommer det givetvis følge med fra kilde via forstærker til højttalere. Men måske mener du noget helt andet og då min dansk er dårlig får du unskylde mig hvis det er fallet.

Hvis støj fra elnettet skulle lække over i signalvejen som en følge af netkablet - og dermed den eneste grund til at skifte netkablet (igen - medmindre det er defekt) - må det være manglende jordforbindelse i det eksisterende. Her kan det så være løsningen at bruge et netkabel med jord - men det behøver ikke koste x tusind kroner.

Udover det vil netstøj som lækker over i signalvejen efter min mening kunne tilskrives problemer  som opstår andre steder end i netkablet, f.eks. dårlig skærmning af lydbærende komponenter i signalkilden eller forstærkeren eller evt. defekte signalkabler. Den type problemer vil naturligvis ikke kunne løses ved at udskifte netkablet.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Blade69 skrev:

Jeg har en kollega der er meget kritisk over for om der kan være en lydmæssig forbedring ved at skifte til at kvalitets strømkabel til sit anlæg.

Og da han bad mig forklare hvad fordelene skulle bunde i, må jeg indrømme at jeg gik lidt blank.

Mvh

Som det er nævnt tidligere vil effekten af et såkaldt kvalitets-netkabel afhænge af flere ting, men generelt vil man opleve at "systemet" vokser med opgaven. Det skal forståes sådan, at der høres forbedret kontrol, forbedret opløsning etc. Men intet er givet på forhånd så der er al mulig grund til at afprøve muligheden før man træffer en beslutning. Som i mange andre sammenhænge, er der naturligvis meget stor forskel på producenters netkabler.
Vigtigt: Husk at kontrollere fasen!!

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Min pointe var at jeg for det første mener at et netkabel og netstøjsfilter er to forskellige ting. At de to komponenter kan bygges sammen er en anden sag.

Derfor også referencen til prisen - mener man at man har behov for et netstøjsfilter behøver man efter min mening ikke at skifte netkablet ud på samme tid, medmindre det er defekt.

Hvis man skelner (heter det sån) på funktionerne strømadning og filter så er jeg nok enig.
Jeg har dok ikke set nogen kabel med filter sælges som noget andet en power cable.

Sen vil jeg mene at en kabel med skærm kan få det at lyde anderledes i visse sammenhang.

Jeg vil dok reserve mig for at en kabel uden filter kan påvirke lydet menligt, det ræcker at en kabel og en apparat sammen av alle der fins har en hørbar forskel for at påståendet "det før ikke nogen forskel" skal vare forkert.

Som en intresant observation kan jeg nemne at hvis jeg har min forstærker på phono som kilde og volymen er noget mer en lav og jeg ikke spiller nogen pladde, kan man høre en støj fra min Squeezebox som er kopled via en DAC. Koppler jeg ur den S/PDIF-kabel mellem SB og DAC førsvinder de støj og koppler jeg ud Squeezebox strømkabel så førsvinder det ligeså.

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ja fasen er faktisk ret vigtig, jeg har malet alle mine stik så jeg ikke skal måle hver gang det bliver splittet ad.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Johan N skrev:
Som en intresant observation kan jeg nemne at hvis jeg har min forstærker på phono som kilde og volymen er noget mer en lav og jeg ikke spiller nogen pladde, kan man høre en støj fra min Squeezebox som er kopled via en DAC. Koppler jeg ur den S/PDIF-kabel mellem SB og DAC førsvinder de støj og koppler jeg ud Squeezebox strømkabel så førsvinder det ligeså.

Det ER en interessant observation. Jeg vil dog tro at der kan være flere årsager ud over et dårligt strømkabel. Min første tanke er defekt afskærming af indgangene i din forstærker, så støj (er det brum eller "rigtig" lyd?) fra den indgang du anvender til Squeezeboxen lækker ind i phonoindgangen.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Blade69 skrev:

Mvh

Nej, men prøv dette eksperiment: Find 3 - 4 gl. kabler fra kasserede PCer og skærme, og prøv om du kan høre forskelle mellem dem. Jeg vil tro, du kan. Hvis ikke, behøver du ikke at bekymre dig om den slags mere. Det jeg oftest har bemærket ved gode vs. dårlige netkabler er at lyden bliver mindre grynet og mere detaljeret på en naturlig måde.

Det bedste netkabel, jeg har hørt, er et 7 leder motorstyringskabel med skærm til kr. 15 pr meter. I det benytter man centerlederen og skærmen til jord. De resterende 6 ledere sidder i cirkel omkring centerlederen og leder skiftevis fase og nul (altså 3 til hver).  Mine teknisk interesserede bekendte mener, der fremkommer en slags filtervirkning ved denne geometri. Derfor skal kablet helst også være omkring 150 cm lang (mindst), for at fungere godt. 

Fordelen ved kablet har været tydelig via mit eget anlæg med Quad ESL elektrostater og via en bekendts anlæg med Beveridge 2 SW 2 elektrostater.  De komponenter, det har kunnet høres på, har været effektforstærkere og DA konvertere. Det går over min forstand, at et så komplekst kredsløb som en DA konverter påvirkes, men det gør det altså.

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

MRC_Hans skrev:

Der er ikke nogen teknisk grund til at formode, at strømkabler har nogen som helst indvirkning på lyden, blot de kan levere den nødvendige strøm, uden spændingsfald af betydning.

Mvh  Hans

Jaa, det samme kan vel siges om alle andre kabler også.

Så hvis det er holdningen vil jeg da foreslå at man kigger forbi sit lokale byggemarked og køber 100 meter almindelig lampeledning eller nu man alligevel bør tage konsekvensen af sin overbevisning så køb da den helt tynde ringklokke ledning, det er rigtig billigt. Så skulle der være til alle kabler i kæden. Og der er ingen smalle steder for selv om nogen vil invende at det ikke er godt nok til signal og højttaler kabler så er der kun at sige: Jo da, læs ovenover, hvis bare du tror på det så lyder det bestemt også godt.

God fornøjelse.

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
MRC_Hans skrev:

Der er ikke nogen teknisk grund til at formode, at strømkabler har nogen som helst indvirkning på lyden, blot de kan levere den nødvendige strøm, uden spændingsfald af betydning.

Mvh  Hans

Jaa, det samme kan vel siges om alle andre kabler også.

Så hvis det er holdningen vil jeg da foreslå at man kigger forbi sit lokale byggemarked og køber 100 meter almindelig lampeledning eller nu man alligevel bør tage konsekvensen af sin overbevisning så køb da den helt tynde ringklokke ledning, det er rigtig billigt. Så skulle der være til alle kabler i kæden. Og der er ingen smalle steder for selv om nogen vil invende at det ikke er godt nok til signal og højttaler kabler så er der kun at sige: Jo da, læs ovenover, hvis bare du tror på det så lyder det bestemt også godt.

God fornøjelse.

Nu skal strømkablet jo i princippet kun kunne een ting, nemlig at føre 50 hz vekselstrøm og tilstrækkeligt med effekt fra væggen til det pågældende komponent. Ydermere indgår det ikke i signalkæden medmindre noget er galt andetsteds. Har kablet den fornødne ledeevne og tilstrækkelig kapacitet til at overføre effekten, og er der ingen defekter i eventuelle samlinger m.m. er kravene til dets funktion opfyldt.  

Et signalkabel skal derimod overføre signaler der ikke alene er svagere (og følgelig mere følsom for udefra kommende påvirkninger) men som også indeholder utroligt komplekse informationer ved forskellige frekvenser, som ikke må ændres det mindste under transporten fra A til B. Ydermere indgår signalkablet i sagens natur direkte i signalvejen, og enhver ændring af signalet som følge af f.eks. defekt skærmning eller dårlig stikkvalitet vil derfor i teorien være hørbar.

Jeg kan derfor ikke rigtig se at det skulle give nogen mening at overføre tolerance kravene (eller mangel på samme) direkte fra den ene til den anden type kabel. 

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

@ Rogue Agent: Hvor mange af os har pur 50 Hz sinus i nettet? Som ovenfor anført, er det ikke dyrt at prøve af, om det skulle virke i ens eget setup.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
@ Rogue Agent: Hvor mange af os har pur 50 Hz sinus i nettet?

Ikke mange - men det er vel ikke kablets fejl..?

Det er her netstøjsfiltret evt. kommer ind, hvadenten det er i form af en extern enhed eller indbygget i forstærkeren.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

ulrikmm skrev:
@ Rogue Agent: Hvor mange af os har pur 50 Hz sinus i nettet?

Ikke mange - men det er vel ikke kablets fejl..?

Det er her netstøjsfiltret evt. kommer ind, hvadenten det er i form af en extern enhed eller indbygget i forstærkeren.

Se hvad VdH skriver om netkabler (håber du kan se bort fra reklametrommerne i citatet, det vigtige er beskrivelsen af filtervirkningen). Et lignende kabel kan som sagt skaffes til 15 dkr pr. meter. NB.: Jeg har ingen professionelle kommercielle interesser i produkterne.

"Our AC power cable The MAINSSTREAM HYBRID is in the first place a high current product. It is easily able to handle 100 ampere surges when necessary and available. But at the power consumption of the connected load, The MAINSSTREAM HYBRID immediately and very efficiently starts a powerline noise cleaning process, brought about by a carefully designed set of electrical properties.
The MAINSSTREAM HYBRID is a complicated construction which exhibits a maximum damping effect on higher-frequency noise polluted mains. The MAINSSTREAM HYBRID’s filter function is not influenced by the mains voltage but by the cable length. The longer, the better the result.
The filtering is accomplished by the combined parallel capacitance and series inductance of the conductors.
The Linear Structured Carbon ® layer applied around all conductors furthermore very effectively adds to the filter function. Moreover, the heavy shield surrounding The MAINSSTREAM HYBRID avoids emission of lost high frequency energy and screens the internal leads from external electromagnetic interference. In addition, the cable incorporates a very efficient magnetic compensation arrangement which prevents the cable from radiating magnetic field noise or picking up such. And last but not least, in The MAINSSTREAM HYBRID the traditionally negative considered aspects of the skin effect have just been turned around and are applied as an additional positive effect on its noise filtering efficiency.
As a result, The MAINSSTREAM HYBRID keeps your audio system’s noise floor very clean. Mains pollution (noise) is very efficiently filtered away and with it its negative effects. Sound harshness and lack of spatiality and imaging are turned into smoothness and an enlarged acoustical space with better instrument location.
Keep in mind that the application of our Linear Structured Carbon ® is essential for an effective and high quality result. Just using black PVC, as I have seen in cheap copies, is fraud. It is only incorporated for visual effects.

Summarizing The MAINSSTREAM HYBRID’s features:

1. A very high continuous current capacity and a maximum transparency with regards to instantaneously drawn current surges.
  2. The capacitance between its 6 current leads and the ground lead in the centre as well as the ground connected cable screen is very high. This acts as a 6 dB/octave filter.
  3. The inductance of the 6 spiral wound internal current leads acts as a common-mode choke coil. This aspect of the cable forms yet another 6 dB/octave filter.
  4. The Hybrid layer around the conductors especially absorbs high frequencies travelling on the outside of the conductors.
  5. The conductors are a very high grade. So, thinking audiophile, no contribution to any harshness. All power conducting wires are coated with a dense layer of silver.
  6. The heavy cable shield, also made of dense silver coated copper, avoids absorption or emission of spurious signals. Latter also keeps the electrical environment of your equipment very clean.
  7. The cable’s construction also avoids magnetic field emission by letting the current running to the equipment magnetically cancel the higher frequencies returning from the equipment connected.
  8. The high capacitance of the six conductors to their ground connected cable environment (shield and central ground lead) combined with their big series inductance, produces a very healthy roll-off for higher harmonics imposed on the mains. The Hybrid configuration again helps to fasten this roll-off.
  9. The embedded powerline noise suppression filter’s more than 12 dB/octave roll-off starts at a lower frequency when the cable length is larger. The minimum length I advise is 2.0 meter. Produces immediate sonic results.
  10. The above mentioned noise filtering features work equally effectively in both directions: I.e. the cable not only filters mains noise going towards the equipment, but also filters equipment borne (mainly power supply generated) noise going back towards the mains.
  11. The MAINSSTREAM HYBRID is VDE approved with approval nr.: 40006257. Hardly any mains product in the audio world has an official approval. For security reasons we have spent the money to have this AC power cable approved. And with success. "

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Er I ikke ved at køre hen i denne tråds spor:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48810&K W=l%E6sning

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Har hørt dyre strømkabler ved 2 forskellige lejligheder begge gange blev det meget bedre da henholdsvis Transparent Audio og Furutech kabel blev erstattet med helt almindeligt computer netkabel. En medarbejder fra High Fidelity var tilstede ved begge de omtalte seancer og måtte tilstå at det almindelige kabel var bedst. Det ene kabel <Transparent Audio til kr. 14.000 > var hans eget.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Har hørt dyre strømkabler ved 2 forskellige lejligheder begge gange blev det meget bedre da henholdsvis Transparent Audio og Furutech kabel blev erstattet med helt almindeligt computer netkabel. En medarbejder fra High Fidelity var tilstede ved begge de omtalte seancer og måtte tilstå at det almindelige kabel var bedst. Det ene kabel <Transparent Audio til kr. 14.000 > var hans eget.

ja så må han jo have hørt en forskel,det er jo det det handler om og ikke prisen

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Johan N skrev:

Det ER en interessant observation. Jeg vil dog tro at der kan være flere årsager ud over et dårligt strømkabel. Min første tanke er defekt afskærming af indgangene i din forstærker, så støj (er det brum eller "rigtig" lyd?) fra den indgang du anvender til Squeezeboxen lækker ind i phonoindgangen.

Det er "rigtig" lyd med en relativ høj frekvens. Det er kun på phono ingangen, dvs med den inbygde RIAA. Den RIAA førstærker signaler på nogle mV til samma nivåer som en almendelig analog signal, dvs 1-2 V.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes