Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvad er fordelen ved et bedre strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Har hørt dyre strømkabler ved 2 forskellige lejligheder begge gange blev det meget bedre da henholdsvis Transparent Audio og Furutech kabel blev erstattet med helt almindeligt computer netkabel. En medarbejder fra High Fidelity var tilstede ved begge de omtalte seancer og måtte tilstå at det almindelige kabel var bedst. Det ene kabel <Transparent Audio til kr. 14.000 > var hans eget.

Må jeg gætte på at det var en blindtest? (jeg gør det sgu alligevel!)

Jeg har også set vin fanatikere i et skjult kamera tv-program rose en rødvin til skyerne, og næsten kunne lave en stamtavle over druernes historie, samt med über GPS nøjagtighed kunne bestemme hvilket område det drejede sig om.

Men snydt var de - det var en hvidvin med farve i.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Nej det var ikke nogen blindtest da det faktisk ikke drejede sig om at høre forskel på kabler. De dyre kabler var på fra start og det lød så pænt så pænt indtil musikstykker hvor der traditionelt skulle være meget dynamik i bassen blev afspillet--da dynamikken udeblev < det lød bare tungt og bamset > skiftede vi til almindeligt kabel og så kunne det spille musikk der åndede frit og uhæmmet. I begge tilfælde drejede det sig om kabel til en cd spiller < henholdsvis den dyreste Accuphase og en Raysonic 128 > det var i to forskellige lokaler med vidt forskellige anlæg. Der var 5 tilstede ved første og 25 ved anden seance og man var ikke itvivl.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

zappafan
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 December 2004
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

soxen skrev:
Aksa skrev:
Blade69 - du har stukket hånden i et hvepsebo! Der er meget stærke meninger både for og imod specielle netkabler på dette forum.

Inden debatten i denne tråd går amok, vil jeg foreslå dig simpelthen at prøve at komme til at låne nogle forskellige netkabler. Hvis DU mener, at du kan have gavn af dem, så stol på dine ører, og ikke på, hvad nogen som helst andre mener (specielt ikke sælgerne!). Hvis du ikke mener, at du kan høre forskel (til det bedre, vel at mærke), så er der ingen grund til at bruge penge på specielle netkabler

Lige præcis, hvad man skal gøre, hvis man er i tvivl og vil lade tvivlen komme det til gode, så lån et sæt kablet, nok til hele anlægget og så prøv at slutte et til ad gangen og lyt dig frem.

Rigtig god ide - Og tag gerne et par 'tvivlere' med, der derved selv kan afgøre om kabelskift giver en ændring, og om det evt. er til det bedre.

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
seance

Say no more.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

[Slettet, den slags personfnidder ligger vi ikke spalteplads til på hifi4all /Zorglub]

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Med chance for at gentage mig selv, men det er der jo mange der gør i de her debater.

Læs nu den her artikkel igennem fra den ene til den anden ende http://www.geocities.com/jonrisch/ac-cords.htm

Den er faktisk god og sober. Ganske nøgterne betragtninger og målinger. Så bort set fra hans lytte erfaringer som jo altid er subjektive syntes jeg absolut at der er noget substans til debaten for en gangs skyld.

Specielt om hvordan en traditionel strømforsyning reelt trækker sin effekt og målingerne på divers prekonfektionerede kablers modstand.

Yderligere kan et godt kabel også beskytte de enkelte apperater imod at forstyrre hinanden - da det jo ikke er alt udstyr der nøjes med at trække ren 50Hz AC fra nettet, men også sender lidt retur i tilgift.

Hvad der så er et godt kabel er en anden snak og efter min mening skal de ikke nødvendigvis være dyre for at virke.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

[Slettet, den slags personfnidder ligger vi ikke spalteplads til på hifi4all /Zorglub]

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige rettet lidt i tråden. Hvis i ikke kan finde ud af at holde jer inden for retningslinierne falder der advarsler fremover.

Prøv lige at læse denne her før i poster videre, det kan være en god ide.

Fortsat god debat, og ovenstående var ikke et debat oplæg.

Med venlige moderator hilsner

/Zorglub
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Marts 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Nej det var ikke nogen blindtest da det faktisk ikke drejede sig om at høre forskel på kabler. De dyre kabler var på fra start og det lød så pænt så pænt indtil musikstykker hvor der traditionelt skulle være meget dynamik i bassen blev afspillet--da dynamikken udeblev < det lød bare tungt og bamset > skiftede vi til almindeligt kabel og så kunne det spille musikk der åndede frit og uhæmmet. I begge tilfælde drejede det sig om kabel til en cd spiller < henholdsvis den dyreste Accuphase og en Raysonic 128 > det var i to forskellige lokaler med vidt forskellige anlæg. Der var 5 tilstede ved første og 25 ved anden seance og man var ikke itvivl.

Jeg var en af de 25 personer, og kan kun bekræfte hvad Diamagnetic skriver her. Iøvrigt en rigtig god cd spiller er Raysonic 128, men kablet kunne simpelthen dræbe al dynamik. Jeg tror at alle kunne høre forskellen. En kendt cd med dynamisk musik i klubben, manglede simpelthen dynamik. Og vi kasserede i første gang cd, selvom den havde spillet fortryllende. Men fejlen var kablet som var Furutech.

Det er interessant hvormeget et strømkabel kan ændre lyden. Der snakkes o´m mange meter kabel, men det vigtigste erstrømmen på forbrugsstedet!

Med venlig hilsen

Sven

marott
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2007
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Blade69 skrev:

Jeg har en kollega der er meget kritisk over for om der kan være en lydmæssig forbedring ved at skifte til at kvalitets strømkabel til sit anlæg.

Og da han bad mig forklare hvad fordelene skulle bunde i, må jeg indrømme at jeg gik lidt blank.

Kan i forklare os hvad fordelen skulle bunde i??

Mvh

Argumenter: Der er kraftig udstråling fra et strømkabel - det er noget skidt at genere signal kabler med. Det er f.eks. ikke tilfældigt at man aldrig fører computer netværkskabler sammen med strømkabler, hvis du spørger en elektriker siger han, at der skal være min. 15 cm. afstand.

Dræber argument: Jeg kan høre forskel

Super dræber argument: DU kan høre forskel...

M

Til top Vis marott's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marott

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Med chance for at gentage mig selv, men det er der jo mange der gør i de her debater.

Læs nu den her artikkel igennem fra den ene til den anden ende http://www.geocities.com/jonrisch/ac-cords.htm

Den er faktisk god og sober. Ganske nøgterne betragtninger og målinger. Så bort set fra hans lytte erfaringer som jo altid er subjektive syntes jeg absolut at der er noget substans til debaten for en gangs skyld.

Specielt om hvordan en traditionel strømforsyning reelt trækker sin effekt og målingerne på divers prekonfektionerede kablers modstand.

Yderligere kan et godt kabel også beskytte de enkelte apperater imod at forstyrre hinanden - da det jo ikke er alt udstyr der nøjes med at trække ren 50Hz AC fra nettet, men også sender lidt retur i tilgift.

Hvad der så er et godt kabel er en anden snak og efter min mening skal de ikke nødvendigvis være dyre for at virke.

Mvh

Da jeg hurtigt skimmede artiklen igennem, tænkte jeg det kunne være sjovt at lave sine egne net kabler. Jeg har set nogle DIY net kabler, men kan ikke huske om det er på dette forum, og kan ikke umiddelbart finde det under "søg". Er der nogen der har et link til DIY netkabler?

Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:

Raskolnikov skrev:
Jeg ved bare at jeg kan høre forskel. Jeg var nede hos en ven igår. Den første del af aften spillede vi med de alm. kabler og resten med hans Kharma netkabler. Der var ret stor forskel 

Du vidste hvilket kabel, der blev spillet på. Hjernen er let at narre. Prøv en blindtest.

Yep....tro kan flytte bjerge

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
Brian321 skrev:

Raskolnikov skrev:
Jeg ved bare at jeg kan høre forskel. Jeg var nede hos en ven igår. Den første del af aften spillede vi med de alm. kabler og resten med hans Kharma netkabler. Der var ret stor forskel 

Du vidste hvilket kabel, der blev spillet på. Hjernen er let at narre. Prøv en blindtest.

Yep....tro kan flytte bjerge

Hej Mofo,

Hvorfor laver du sådanne latterliggørende indlæg?

Du har på intet tidspunkt fortalt om hvilke praktiske forsøg du selv har gjort og i detaljer i hvilke setup du har høstet dine erfaringer.

Din måde at opføre dig på er stærkt respektløs overfor andre mennesker!

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

tænkte det samme mercury,er rimeligt træt af at høre at hver gang der en en der postulerer at han kan høre forskel,får han smidt i hovedet at det bare er noget han bilder sig ind

der er ingen respekt for andres synspunkter/lytteindtryk,det er bare mig,mig og mig og mine synspunkter.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jamen,Det må i da undskylde,det var ikke min hensigt......i må ha misforstået mig,jeg har selv lige investeret i nye kabler!!..og jeg kan høre forskel,men om det den med at tro kan flytte bjerge,ved jeg ikke!

En blindtest vil jeg hermed prøve,og vende tilbage med resultatet,så må konen være kabelbærer

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

der er ingen respekt for andres synspunkter/lytteindtryk,det er bare mig,mig og mig og mine synspunkter.

Jeg kan til stadighed ikke se hvorfor det er respektløst at spørge om folk har lavet en blindtest og stille sig kritisk overfor tiltag der synes illusoriske.

I min verden er ville det synspunkt føre til at man stadigvæk brugte åreladning som kur mod dette og hint.

At jeg tvivler på om nogen kan høre forskel på netkabler, har intet med repspekt at gøre, men at gøre med at de forsøg folk gør sig med f.eks dette
som oftest er så fyldt med fejl at det er åbenlyst at der ikke kan konkluderes noget som helst andet en der har været byttet om på nogen kabler.

Og nej, jeg har ikke prøvet selv. Jeg har ærligt talt vigtigere ting at bruge min tid på, men det er jo bare den måde jeg prioritere min tid på

God søndag til alle.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum