| Forfatter |
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
|
jeg tror at jeg vil ha et par
spiller helt vildt NEEPER go home
Gamut uak føjda
|
|
|
Har du overhovedet hørt Neeper? smag og behag er heldigvis forskelligt.
Hvem der vinder designer mæssigt er jeg slet ikke i tvivl.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Milu skrev:
Brian7500 skrev:
Tsk tsk....
Hvornår lærer du det Milu?
Man skal aldrig lytte til grej, som potentielt kunne være på ønskesedlen.
Det bliver så dyrt.
|
|
|
Ja du har så evigt ret, men drømme kan man altid - den første ti'er er lagt til side!! Mvh. |
|
|
Ja afhængig af hvor tit du har tænkt dig at lægge en tier til side, kan det nok godt tage et pænt stykke tid at spare op. God fornøjelse |
|
|
Hæ ja. Men jeg kan nu godt vente... Personligt mener jeg VA Mahler kan nogle andre ting end Avalon Ascendant kan, og omvendt. Så VA Mahler er jeg bestemt ikke utilfreds med - tværtimod.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bestemt også sige at Neeper vinder med syvmileskridt i design __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede Avalon er reflex, den kommer bare ud i bunden, eller hva. Syntes jeg har set det, men der er sikkert forskel på den lille og de større.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Vil bestemt også sige at Neeper vinder med syvmileskridt i design  |
|
|
Du skal se dem i virkeligheden, de er ret lækre, og vel 4 gange større end Neepers.
Men nu synes jeg ikke tråden skal udvikle sig til en kamp mellem de forskellige mærker.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| Jeg troede Avalon er reflex, den kommer bare ud i bunden, eller hva. Syntes jeg har set det, men der er sikkert forskel på den lille og de større. |
|
|
Ja den er vist refleks, med basport i bunden. Men du må ikke hænge mig op på det, da jeg ikke har set hullet!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere af Avalons højttalere har port i bunden..tror også det gælder Ascendant, men jeg kan ikke se det på deres hjemmeside, der er ret sparsom med oplysninger.
Jeg må vel hellere snige mig til Odense en dag og høre om alt den hype kan retfærdiggøres ;) __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte dem i torsdag de spiller som om at himlen falder ned det er helt vildt tror ikke det fåes bedre men kan ikke vide Jensen har gjort et scoop ved at få AVALON de er bare kanon
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja det kan jo også gå tilbage for Avalon. I gamle dage (for 10-15 år siden) var de store fortalere for lukkede kabinetter med en Qt på omkring 0,5. På den anden side, de er jo amerikanere, så det kan ikke undre, at de ofrer lidt præcsison på noget mere Oooommmmpphhh i bunden.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Nå ja det kan jo også gå tilbage for Avalon. I gamle dage (for 10-15 år siden) var de store fortalere for lukkede kabinetter med en Qt på omkring 0,5. På den anden side, de er jo amerikanere, så det kan ikke undre, at de ofrer lidt præcsison på noget mere Oooommmmpphhh i bunden.
|
|
|
Ja det har amerikanere en slem tendens til  __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
|
|
Ja, de holdt længe på de lukkede kabinetter med Q på 0,5, men fra og med modellen ''Eidolon'' har de mig bekendt alle være basrefleks. For nogle år siden havde jeg ''Avalon Radian HC'' som var topmodellen før Eidolon, og jeg må sige, at det på mange områder er de bedste højttalere jeg har ejet gennem tiderne. Avalon kan altså noget helt specielt...! @Gli- Det er mig bekendt ikke en slavebas i bunden af Opus, men derimod en decideret subwoofer enhed. Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opus er udgået, der kommer en afløser til den.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
|
|
|
Ja det er mange år siden.
det var også dengang de gik for at være meget slemme at trække og meget svære at stille op, men der er kommet nye hoveder til sine da.
Og us bund har de slet ikke, nok mere meget tør og hurtigt.
Men som altid det skal høres, men nogle ved altid noget uden at høre  __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes den ser spændende ud, den passer sikkert også langt bedre ind i de små danske stuer end så mange andre gigant højtalere til de samme penge. Bliver spændende at høre Milu, hvis du køber dem. Jeg kan i alt fald anbefale at gå efter drømmen, hvis du da ikke allerede har den
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
|
Gamut uak føjda
|
|
|
Har du hørt Neeper? Troede ikke de var til demo endnu.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Jeg syntes den ser spændende ud, den passer sikkert også langt bedre ind i de små danske stuer end så mange andre gigant højtalere til de samme penge. Bliver spændende at høre Milu, hvis du køber dem. Jeg kan i alt fald anbefale at gå efter drømmen, hvis du da ikke allerede har den
|
|
|
Jo jeg har faktisk min drømme ht. pt., men der er altid (uanset hvad man har) noget der er bedre derude, det er ihvertfald min overbevisning.
Men når man så løber ind i noget der på den måde kan formidle essensen i musikken, så man er ved at fælde en tåre (pinligt nok), så er det man stopper op og måber engang.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
| MC955
Men som altid det skal høres, men nogle ved altid noget uden at høre 
[/QUOTE skrev:
|
Du har ret Jensen ... sorry! Jeg har da også hørt gode reflekssystemer, men der er desværre langt imellem dem. Ser frem til at opleve Avalon igen. |
|
|
Du har ret Jensen ... sorry! Jeg har da også hørt gode reflekssystemer, men der er desværre langt imellem dem. Ser frem til at opleve Avalon igen. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
| MC955
Men som altid det skal høres, men nogle ved altid noget uden at høre 
|
|
|
Du har ret Jensen ... sorry! Jeg har da også hørt gode reflekssystemer, men der er desværre langt imellem dem. Ser frem til at opleve Avalon igen.
[/QUOTE skrev:
|
Det behøver du ikke sorry for .
Jeg hørte første gang Avalon i tyskland og kunne ikke lide det jeg hørte(har jeg også skrevet et sted her på siden9, morten ved det også, og han har altid sagt til mig du tager fejl og må sige det gjore jeg i stor stil , men godt man har nolge der kan gøre en kloger.
Jeg har så hørt dem flere stedre efter hånden , men på ces 2007 hørte jeg noget der sl |
|
|
Det behøver du ikke sorry for .
Jeg hørte første gang Avalon i tyskland og kunne ikke lide det jeg hørte(har jeg også skrevet et sted her på siden9, morten ved det også, og han har altid sagt til mig du tager fejl og må sige det gjore jeg i stor stil , men godt man har nolge der kan gøre en kloger.
Jeg har så hørt dem flere stedre efter hånden , men på ces 2007 hørte jeg noget der slog mig total væk også i sverige der gik jeg næsten i koma, jeg har så haft kontakt til avalon i noget tid, men de er ikke sådan lige at købe af.
Jeg fik så en aftale i hus med dem og peter fra norge og fik dette til dk igen.
Og om det kan går i danmark ved jeg ikke who cares, det er nok for mig jeg har dem.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
jørstad skrev:
|
Gamut uak føjda
|
|
|
Har du overhovedet hørt Neeper? smag og behag er heldigvis forskelligt.
Hvem der vinder designer mæssigt er jeg slet ikke i tvivl.
|
|
|
Ja helt klart......Avalon vinder på design...og i høj grad når designet skal komplementere lyd... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |