| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Zorglub skrev:
Andre skrev:
Haugaard skrev:
Andre skrev:
|
Nå har i fået det næste fix, der skal have gudestatus .
MVH
|
|
|
Øhh. Er den til Lars Goller? 
Haugaard
|
|
|
Nej
MVH
|
|
|
Så bør du nok holde den slags i PB's til dem du mener den er til.
|
|
|
Nu kan jeg íkke tale på Andre's vegne men, Hold dog op...
sådan en lille bagetel går du op i. Slap dog af man. |
|
|
Netop derfor jeg skrev ovenstående, prøv lige at tænke over hvordan den her tråd kan ende i den sædvanlige pro jensen / anti jensen retorik. Det gider jeg ikke se på - afslappet eller ej. Kom nu videre...
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Zorglub skrev:
Andre skrev:
Haugaard skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Nej
MVH
|
|
|
|
|
|
sådan en lille bagetel går du op i. Slap dog af man.
|
|
|
Netop derfor jeg skrev ovenstående, prøv lige at tænke over hvordan den her tråd kan ende i den sædvanlige pro jensen / anti jensen retorik. Det gider jeg ikke se på - afslappet eller ej.
Kom nu videre...
|
|
|
Ja.
Kunne folk ikke bare holde deres .... .
Hver mærker har ders måde at gøre det på, og det er op til den hver enkelt at afgøre hvad der er bedst for ham eller hende.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MC955 skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Carloss skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
jørstad skrev:
jeg tror at jeg vil ha et par
spiller helt vildt NEEPER go home
Gamut & amp; nbsp; uak føjda
|
|
|
Har du overhovedet hørt Neeper? smag og behag er heldigvis forskelligt.
Hvem der vinder designer mæssigt er jeg slet ikke i tvivl.
|
|
|
Ja helt klart......Avalon vinder på design...og i høj grad når designet skal komplementere lyd...
|
|
|
Hva snakker du om? Neeper ser da 100 gange bedre ud.
|
|
|
Noget skal de jo kunne sælges på.
vi har tit set i mange tråde.
De er grimme kan de spiller ? de er laver for at pynte i stuen kan de spille ?.
Så kan man sige ved mange selv hvad de vil have lyd eller møbel? .
|
|
|
For mit vedkommende så begge dele.
Avalon er da heller ikke grim men NEEPER er klart pænere.
|
|
|
Men Avalon lyder klart bedst!!!!!!! BASTA
MVH Don |
|
|
Har ingen af dem hørt såååå! men det må jeg jo så snart få gjordet
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Zorglub skrev:
Andre skrev:
Haugaard skrev:
Andre skrev:
|
MVH
|
|
|
Haugaard
|
|
|
Nej
MVH
|
|
|
|
|
|
sådan en lille bagetel går du op i. Slap dog af man.
|
|
|
Netop derfor jeg skrev ovenstående, prøv lige at tænke over hvordan den her tråd kan ende i den sædvanlige pro jensen / anti jensen retorik. Det gider jeg ikke se på - afslappet eller ej.
Kom nu videre...
|
|
|
Ja jeg kan se man skal passe på når man forsøger at være morsom. Jeg vil for fremtiden, forsøge at være mere varsom med det.
MVH
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
don dario skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
MC955 skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Carloss skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
jørstad skrev:
Gamut & amp; nbsp; uak føjda
|
|
|
|
|
|
Ja helt klart......Avalon vinder på design...og i høj grad når designet skal komplementere lyd...
|
|
|
|
|
|
Noget skal de jo kunne sælges på.
vi har tit set i mange tråde.
De er grimme kan de spiller ? de er laver for at pynte i stuen kan de spille ?.
Så kan man sige ved mange selv hvad de vil have lyd eller møbel? .
|
|
|
For mit vedkommende så begge dele.
Avalon er da heller ikke grim men NEEPER er klart pænere.
|
|
|
Men Avalon lyder klart bedst!!!!!!! BASTA MVH Don |
|
|
Har ingen af dem hørt såååå! men det må jeg jo så snart få gjordet |
|
|
Nemmerlig:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i indlæget om "den bedste højttaler du har hørt"
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30837&K W=n%F8rd&PN=0&TPN=3
"Hej
Uden tvivl Avalon Arcus på et Krell/AudioResearch setup.
Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken
Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.
PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere."
Mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Carloss skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
jørstad skrev:
|
Gamut uak føjda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neeper er designet så konen også kan acceptere udseendet...det kompromiterer lyden...hver gang. Hvis Neeper skal være den første højtt. til at bryde fysikkens love..så bukker jeg mig i støvet... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i indlæget om "den bedste højttaler du har hørt"
"Hej
Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken
Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.
PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere."
Mvh
Nørd
|
|
|
Hvordan kan en højttaler justeres så den ikke inddrager rummet så meget som andre højtt? __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
"Hej
Mvh
Nørd
|
|
|
Hvordan kan en højttaler justeres så den ikke inddrager rummet så meget som andre højtt?
|
|
|
Det er også noget sludder.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Carloss skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
"Hej
Mvh
Nørd
|
|
|
Hvordan kan en højttaler justeres så den ikke inddrager rummet så meget som andre højtt?
|
|
|
|
|
|
Hej
Avalon er justeret til at spille med frontstof. Under frontstoffet er der kraftig filt, der bl.a. er med til at kontrollere diskantens spredning.
Det er derfor man skal sætte sig ned - for umiddelbart lyder de ikke så levende (læs også: sprælske og ukontrolleret) som mange andre højttalere. Men det hele falder altså på plads når man sidder rigtig.
mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
GamuTgoller Branchemedlem

Lars Goller, GamuT
Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
GamuTgoller skrev:
king skrev:
|
Har også hørt dem 
Og sjovt nok så står de lige der hvor GamuT L-7 også har stået - uha uha.... siger jeg bare, det er sku en verden til forskæld på de 2 HTer 
|
|
|
Hej King, det lyder da interessant.
Hvis der er nogle der vil fragte et par til Herning så kan vi da sammenligne dem..... på det samme grej under de samme forhold, gerne med så mange tilhørere der gider deltage, jeg skal nok gi' en bid brød, og en vand.
|
|
|
Du må da gerne købe et par, så kan du høre hvordan det også kan gøres .
|
|
|
Vil du ikke til Herning og ha god mad? __________________ Med Psycho Akustisk Hilsen
Lars Goller
|
| Til top |
|
| |
Carloss Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
gl.jas skrev:
Carloss skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
"Hej
Mvh
Nørd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej
Avalon er justeret til at spille med frontstof. Under frontstoffet er der kraftig filt, der bl.a. er med til at kontrollere diskantens spredning.
Det er derfor man skal sætte sig ned - for umiddelbart lyder de ikke så levende (læs også: sprælske og ukontrolleret) som mange andre højttalere. Men det hele falder altså på plads når man sidder rigtig.
mvh
Nørd
|
|
|
Kontrollerer spredningen...dvs begrænser spredningen så? Er det kun vertikalt eller også horisontalt..således sweetspot blir mindre?
Spiller de så bedst med eller uden frontstof? Doooo....ja det kommer jo an på rummet de spiller i ... __________________ Ignorance is bliss..
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuTgoller skrev:
king skrev:
|
Har også hørt dem 
Og sjovt nok så står de lige der hvor GamuT L-7 også har stået - uha uha.... siger jeg bare, det er sku en verden til forskæld på de 2 HTer 
|
|
|
Hvis der er nogle der vil fragte et par til Herning så kan vi da sammenligne dem..... på det samme grej under de samme forhold, gerne med så mange tilhørere der gider deltage, jeg skal nok gi' en bid brød, og en vand.
|
|
|
Jeg er klar .........
|
| Til top |
|
| |
FMJ Branchemedlem

FMJ
Bruger siden: 27 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
GamuTgoller skrev:
king skrev:
|
Har også hørt dem 
|
|
|
|
|
|
Jeg er klar .........
|
|
|
Jeg er også klar, lad os få stablet et arrangement på benene og dermed også noget gratis mad :) __________________ Frederik Johansen
www.gato-audio.com
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
GamuTgoller skrev:
king skrev:
Har også hørt dem 
|
|
|
|
|
|
Du må da gerne købe et par, så kan du høre hvordan det også kan gøres .
|
|
|
Til de herrer der ikke lige fik det med...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op...
Jeg kan se jeg har fået æren af at blive et stort omtale emne i denne tråd... Og kan se at nogen mener, at mine højttalere er dårligere end de nye guder hos templet i Odense...
Og fred være med det, det må i godt synes...
Det eneste der undre mig lidt, er hvordan man kan komme med disse udtalelser, da ingen ud og mig, og en som ikke skriver herinde, har hørt mine højttalere..?
Hvad der er bedst, er der ingen i verden der har en jordisk chance for at vide...
Men det behøver man jo åbenbart heller ikke, hvis man er rettroende medlem af menigheden på Klostervej...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hold da helt op...
Jeg kan se jeg har fået æren af at blive et stort omtale emne i denne tråd... Og kan se at nogen mener, at mine højttalere er dårliger end de nye guder hos templet i Odense...
Og fred være med det, det må i godt synes...
Det eneste der undre mig lidt, er hvordan man kan komme med disse udtalelser, da ingen ud og mig, og en som ikke skriver herinde, har hørt mine højttalere..?
Hvad der er bedst, er der ingen i verden der har en jordisk chance for at vide...
Men det behøver man jo åbenbart heller ikke, hvis man er rettroende medlem af menigheden på Klostervej...
Mvh Kim |
|
|
Hej Kim.
Hov, hov var der ikke kun én der skrev det?
Jeg vil slet ikke blande dine meget interessante ht. ind i billedet, for de er ikke hørt... endnu!
Nu skal det altså helst ikke blive en kamp mellem forskellige ht., jeg ytrede bare min mening om de Avalon jeg havde hørt.
Hold nu op med det menigheds noget...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Det eneste der undre mig lidt, er hvordan man kan komme med disse
udtalelser, da ingen ud og mig, og en som ikke skriver herinde, har
hørt mine højttalere..? Men det behøver man jo åbenbart heller ikke, hvis man er rettroende medlem af menigheden på Klostervej...
Mvh Kim |
|
|
Det kunne jo skyldes andet end ''rettroende menighed'' Kim. Eksempelvis det faktum, at Avalon er et højttalerfirma, der altid har været kendt for at levere ekstraordinær lydkvalitet vel og mærke med en tydelig lydfilosofi, der går igen i hele modelrækken. Sådan noget vækker respekt! Netop da ingen har hørt dine højttalere kan det jo netop siges, at du er oppe imod ganske hårde odds i et selskab som Avalons, selvom du jo naturligvis synes, at dine egne børn klarer sig bedst i skolen  Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine... Forstå mig ret, det er absolut IKKE en kritik af dine højttalere, dem kan jeg jo netop ikke have en holdning til, da jeg ikke har hørt dem, men jeg har en meget positiv holdning til Avalon.. Bare min 25 øre  Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carloss skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Carloss skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
jørstad skrev:
|
Gamut uak føjda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neeper er designet så konen også kan acceptere udseendet...det kompromiterer lyden...hver gang. Hvis Neeper skal være den første højtt. til at bryde fysikkens love..så bukker jeg mig i støvet...
|
|
|
Du er velkommen til at få den demo! 
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Neeper skrev:
|
Mvh Kim
|
|
|
Det kunne jo skyldes andet end ''rettroende menighed'' Kim. Eksempelvis det faktum, at Avalon er et højttalerfirma, der altid har været kendt for at levere ekstraordinær lydkvalitet vel og mærke med en tydelig lydfilosofi, der går igen i hele modelrækken. Sådan noget vækker respekt!
Netop da ingen har hørt dine højttalere kan det jo netop siges, at du er oppe imod ganske hårde odds i et selskab som Avalons, selvom du jo naturligvis synes, at dine egne børn klarer sig bedst i skolen 
Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine...
Forstå mig ret, det er absolut IKKE en kritik af dine højttalere, dem kan jeg jo netop ikke have en holdning til, da jeg ikke har hørt dem, men jeg har en meget positiv holdning til Avalon..
Bare min 25 øre 
Hilsen, Morten
|
|
|
Hej Morten
Er du godt klar over, at du lige har argumenteret for, at det du er ved at lave, er dødsdømt..?
Hvis du selv er af den opfattelse, hvorfor er du så gået i gang med at lave højttalere..?
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |