Emne: Pokkers...Avalon... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hold da helt op...
Jeg kan se jeg har fået æren af at blive et stort omtale emne i denne tråd... Og kan se at nogen mener, at mine højttalere er dårligere end de nye guder hos templet i Odense...
Og fred være med det, det må i godt synes...
Det eneste der undre mig lidt, er hvordan man kan komme med disse udtalelser, da ingen ud og mig, og en som ikke skriver herinde, har hørt mine højttalere..?
Hvad der er bedst, er der ingen i verden der har en jordisk chance for at vide...
Men det behøver man jo åbenbart heller ikke, hvis man er rettroende medlem af menigheden på Klostervej...
Mvh Kim
|
|
|
Om det er her eller et andet sted, Avalon er Avalon lyt og lær.
Der er mange der kan lave gode højttaler også uden de danske GUD enheder. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
TRX850 skrev:
Neeper skrev:
|
Det eneste der undre mig lidt, er hvordan man kan komme med disse udtalelser, da ingen ud og mig, og en som ikke skriver herinde, har hørt mine højttalere..?
Men det behøver man jo åbenbart heller ikke, hvis man er rettroende medlem af menigheden på Klostervej...
Mvh Kim
|
|
|
Det kunne jo skyldes andet end ''rettroende menighed'' Kim. Eksempelvis det faktum, at Avalon er et højttalerfirma, der altid har været kendt for at levere ekstraordinær lydkvalitet vel og mærke med en tydelig lydfilosofi, der går igen i hele modelrækken. Sådan noget vækker respekt!
Netop da ingen har hørt dine højttalere kan det jo netop siges, at du er oppe imod ganske hårde odds i et selskab som Avalons, selvom du jo naturligvis synes, at dine egne børn klarer sig bedst i skolen 
Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine...
Forstå mig ret, det er absolut IKKE en kritik af dine højttalere, dem kan jeg jo netop ikke have en holdning til, da jeg ikke har hørt dem, men jeg har en meget positiv holdning til Avalon..
Bare min 25 øre 
Hilsen, Morten
|
|
|
Hej Morten
Er du godt klar over, at du lige har argumenteret for, at det du er ved at lave, er dødsdømt..?
Hvis du selv er af den opfattelse, hvorfor er du så gået i gang med at lave højttalere..?
Mvh Kim
|
|
|
Dødsdømt er det vel ikke, men standarden er sat højt.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haugaard
Du misforstår det jeg skriver... Jeg dødsdømmer ikke noget, det er Morten selv, der argumentere for, at man ikke skal gi' hans højttalere en chance, da han er helt ny!
Han eliminere altså sin egen eksistens i denne branche, med den udtalelse! Jeg kan slet ikke forstå hvordan en mand med den opfattelse roder sig ud i at lave højttalere! Det giver da så absolut ingen mening!!!
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej Haugaard
Du misforstår det jeg skriver... Jeg dødsdømmer ikke noget, det er Morten selv, der argumentere for, at man ikke skal gi' hans højttalere en chance, da han er helt ny!
Han eliminere altså sin egen eksistens i denne branche, med den udtalelse! Jeg kan slet ikke forstå hvordan en mand med den opfattelse roder sig ud i at lave højttalere! Det giver da så absolut ingen mening!!!
Mvh Kim
|
|
|
Du har ret, det misforstod jeg. Dermed har du selvfølgelig også ret i at hvis man generelt ikke giver et nyt produkt chancen vil hans projekt være dødsdømt 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
GamuTgoller Branchemedlem

Lars Goller, GamuT
Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
GamuTgoller skrev:
king skrev:
|
Har også hørt dem 
Og sjovt nok så står de lige der hvor GamuT L-7 også har stået - uha uha.... siger jeg bare, det er sku en verden til forskæld på de 2 HTer 
|
|
|
Hej King, det lyder da interessant.
Hvis der er nogle der vil fragte et par til Herning så kan vi da sammenligne dem..... på det samme grej under de samme forhold, gerne med så mange tilhørere der gider deltage, jeg skal nok gi' en bid brød, og en vand.
|
|
|
Jeg er klar .........
|
|
|
Så skal vi jo have lavet en indbydelse.
Jeg er klar til et arrangement efter påske, så hvis det bliver efter d. 23 April, vil det passe mig fint da jeg er i Canada til d 18.
Lørdag den 28, vil være fint så er i velkomne med et par HT'ere skal vi sige omkring middagstid.
Alle der vil med kan sige til via info@gamutaudio.com, så skal jeg nok få skaffet lidt mad.
P.S Frederik må også gerne komme med __________________ Med Psycho Akustisk Hilsen
Lars Goller
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hej Haugaard
Mvh Kim |
|
|
Rolig nu, Kim... Prøv at læse, hvad jeg skriver i stedet for at tolke... Jeg skriver jo netop, at ingen kan kritisere dine højttalere, da ingen har hørt dem (og derved giver jeg dig jo ret)  Men mange kan have en præference for Avalon, fordi mange har hørt dem! Det er da ret naturligt. På samme måde vil mange jo givetvis få en reference for dine højttalere, når du engang lader nogen lytte til dem. Hovedpointen i mit indlæg var sådan set en respons på din bemærkning om ''rettroende meninghed''. Den bemærkning var jo egentlig ikke så fin, vel? Derfor opponerede jeg med mit indlæg, hvor jeg pointerer, at det jo faktisk kan være, at folk her i tråden udtaler sig positivt om Avalon fordi de har hørt dem og synes de lyder godt! Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg vil da lige indskyde, at jeg godt kender Avalon, og de er da bestemt af langt højere klasse, både visuelt og rent teknisk end alt andet man kan købe nede i den butik... 
Men den mindste koster 2,5 gange så meget som mine, så lad os da håbe at de lyder bedre...
Håbe er jo åbenbart det eneste man kan, da man i følge InCore ikke skal gi' nye mærker en chance...
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Håbe er jo åbenbart det eneste man kan, da man i følge InCore ikke skal gi' nye mærker en chance... |
|
|
Kim, nu synes jeg lige du skal stoppe med at referere mig for noget jeg hverken har skrevet, eller antydet. OK!?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=MC955] [QUOTE=Neeper]
Hold da helt op...
Jeg kan se jeg har fået æren af at blive et stort omtale emne i denne tråd... Og kan se at nogen mener, at mine højttalere er dårligere end de nye guder hos templet i Odense...
Og fred være med det, det må i godt synes...
Hvad der er bedst, er der ingen i verden der har en jordisk chance for at vide...
Mvh Kim
Øh... jeg har da hørt dine højtalere på KT messen i odense, der spillede du på GamuT... så...
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej Haugaard
Mvh Kim
|
|
|
Tro jeg skam også han gør.
Men jeg kan vende den om hvor mange år har du leget med lyd, hvor meget har du hørt, hvor mange forskelige enheder har på prøvet får du træf dit valg på dem du har nu, at udvikle en højttaler på 1 å er ikke meget, ikke i forhold til dem jeg kende der også laver højttaler også på hobby plan.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Og jeg vil da lige indskyde, at jeg godt kender Avalon, og de er da bestemt af langt højere klasse, både visuelt og rent teknisk end alt andet man kan købe nede i den butik... 
Men den mindste koster 2,5 gange så meget som mine, så lad os da håbe at de lyder bedre...
Håbe er jo åbenbart det eneste man kan, da man i følge InCore ikke skal gi' nye mærker en chance... |
|
|
Du HÆVER dig selv over andre og af lige vel så er du så lav at skrive nedladene om en andens produkter!? Er du så bedre nu??
PS: siden han ikke er gået nedenom og hjem må nogle af hans produkter jo være gode nok !? eller?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg behøver vel næppe at minde om regelsættet for at deltage på forum? Slå nu lige koldt vand i blodet, inden vi havner i endnu en omgang mudderkast! Særligt vedr. branchemedlemmer (debattører tilknyttet branchen):
- Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende
om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre
konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.
- Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for
eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have
produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel
tilknytning til.
- Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.
- I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres
tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål
at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller det henblik at
volde skade på andre – private som kommercielle.
Opdages ovenstående, eller fattes der mistanke herom, sanktioneres der uden undtagelse overfor pågældende.
Ingen nævnt - ingen glemt!
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hej Don
Det var en tidlig prototype i et Kina kabinet... Alt er ændret, nu er kabinettet er Hornslet Hornflex, og delefilteret er meget bedre, og med bedre stumper nu... Se evt. billedet i mit link... Det er noget helt andet end det fremviste på KT-Odense...
Det kan sammenlignes med en MkII der kommer i første omgang...
Mvh Kim |
|
|
Ok det lyder jo spændene... dem vil jeg meget gerne hører en dag... spændene med hornslet:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Øh... jeg har da hørt dine højtalere på KT messen i odense, der spillede du på GamuT... så...
MVH Don |
|
|
Hej Don
Det var en tidlig prototype i et Kina kabinet... Alt er ændret, nu er kabinettet er Hornslet Hornflex, og delefilteret er meget bedre, og med bedre stumper nu... Se evt. billedet i mit link... Det er noget helt andet end det fremviste på KT-Odense...
Det kan sammenlignes med en MkII der kommer i første omgang...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen neeper de er helt klart pænere end dem jeg så på messen... er de på samme mål??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Neeper skrev:
|
Håbe er jo åbenbart det eneste man kan, da man i følge InCore ikke skal gi' nye mærker en chance...
|
|
|
Du HÆVER dig selv over andre og af lige vel så er du så lav at skrive nedladene om en andens produkter!? Er du så bedre nu??
PS: siden han ikke er gået nedenom og hjem må nogle af hans produkter jo være gode nok !? eller?
MVH Don |
|
|
Er det at skrive nedladende om andres produkter..? Avalon er da af langt højere klasse end de andre produkter, det er der vel ikke nogen der er uenige i... Eller..? Var det egentlig ikke også trådens emne? Jeg skriver da bare jeg er enig med vassago klubben.... 
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Jamen neeper de er helt klart pænere end dem jeg så på messen... er de på samme mål??
MVH Don |
|
|
Næsten, bagsiden er nu en ellipse sammensat af flere hundrede små radiusser, da den er "væltet" mere bagover end fronten... Så for ikke at få noget vred i siderne så skal bagsiden være en ellipse.. Så den er 11 mm smallere bagtil i toppen...
Men jeg må heller lade være med at skive mere her, ellers falder der nok bare advarsler...
Ville bare lige gerne have en chance for at forsvare mig, når nu folk udtaler sig om mine ting på trods af de altså ikke kan ha' en chance for at vide noget om dem...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
don dario skrev:
Neeper skrev:
|
|
|
Du HÆVER dig selv over andre og af lige vel så er du så lav at skrive nedladene om en andens produkter!? Er du så bedre nu?? PS: siden han ikke er gået nedenom og hjem må nogle af hans produkter jo være gode nok !? eller? MVH Don |
|
|
Er det at skrive nedladende om andres produkter..? Avalon er da af langt højere klasse end de andre produkter, det er der vel ikke nogen der er uenige i... Eller..? Var det egentlig ikke også trådens emne? Jeg skriver da bare jeg er enig med vassago klubben.... 
Mvh Kim |
|
|
F.eks Focus audio syntes også er af høj karatér.. det hele bunder jo i folks smag og behag i bund og grund.. dejligt folk har forskellig smag eller ville produkt markedet nok se kedeligt ud
Hvornår kan man forvente at se dig til en messe eller noget?
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
don dario skrev:
| Jamen neeper de er helt klart pænere end dem jeg så på messen... er de på samme mål?? MVH Don |
|
|
Næsten, bagsiden er nu en ellipse sammensat af flere hundrede små radiusser, da den er "væltet" mere bagover end fronten... Så for ikke at få noget vred i siderne så skal bagsiden være en ellipse.. Så den er 11 mm smallere bagtil i toppen...
Men jeg må heller lade være med at skive mere her, ellers falder der nok bare advarsler...
Ville bare lige gerne have en chance for at forsvare mig, når nu folk udtaler sig om mine ting på trods af de altså ikke kan ha' en chance for at vide noget om det...
Mvh Kim |
|
|
Ok lyder spændene..
og ja det er forståeligt man vil forsvare sig!! Det ville jeg nok også gøre:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Neeper skrev:
|
|
|
|
Kim, nu synes jeg lige du skal stoppe med at referere mig for noget jeg hverken har skrevet, eller antydet. OK!?
|
|
|
Hej Morten
Hvad er så det her:
"Som tidligere Avalon ejer af den lille tovejs ''Avatar'' og senere den store tre vejs ''Radian HC'' ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg fik muligheden for at vælge mellem Avalon og dine..."
Dermed siger du da, at du aldrig ville gi' mine en chance, også uden at have hørt dem, for du kender jo Avalon...
Jeg kan altså ikke tolke dine udtalelser anderledes, og jeg er da oprigtigt forundret over du ser sådan på tingene...
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|