Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 16:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Højttalere til 7.1 setup +4/1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 07 April 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Så er der sket lidt på indkøbsfronten.

Har prøvet Tangent HTD-50 mini højttalerne.

De har været sat op som front og rear, koblet op til min Sony og med en Sony center og Sony sub, det spillede faktisk ganske flot Surround lys via DTS og DOlby digital, til en pris på 360,- + porto for alle 4 vil jeg nu betegne det som et røverkøb.

Kom lige hjem i dag med 2 stk KEF Q65.2, disse blev lynhurtigt sat til som front, har kun hørt dem med almindelig musik, men hold da kæ.. en forskel i detaljegrad fra de små tangenter, dette var jo nok forventet, men nøj hvor blev jeg glad, men de kostede jo også en mindre bondegård.

Nu må vi se om udviklingen kan fortsætte, ny center, ny sub og ny forstærker.

Måske vil der en dag komme billeder op når jeg føler det er værd at vise frem .



jeg har selv købt to ambient mini til mit "legeværelse" og jeg er med dig, det er nogle MEGET økonomiske højtalere. men de spiller egentlig ganske fint.
har selv som sagt 6.1 med tangent højtalere, disse spiller noget mere dynamisk over hele spektret end pilot mini'erne. men koster også en del mere.
glæder mig til at høre mere og se billeder. og gerne snart, der er ALDRIG noget at skamme sig over


Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 07 April 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Skal lige have styr på kabler først og fremmest.

Læg lige mærke til min nye Plasmaskærm!!!

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 07 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Det er disse her jeg har købt:


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 09 April 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

ahh dem kender jeg intet til  troede du holdt ved ambient mini'en

glæder mig til du har styr påd e kabler og tager et par billeder
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hov Hov, hvornår har du fået en JBL SUB ?

Den er dælme min .


PS: Hvad gav du for den ?
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 12 April 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

øhm mig du taler til? for ja jeg har da erhvervet mig en Northbridge E250.. gav 2k. fanet en dejlig satan af en bassemand 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
øhm mig du taler til? for ja jeg har da erhvervet mig en Northbridge E250.. gav 2k. fanet en dejlig satan af en bassemand 


Jepser, det var dig jeg mente, og tillykke med den "lille" "ny"
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 12 April 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

tak tak.. har kun fået set blade trinity med den.. men den gør det godt.. hvor viste du fra at jeg har anskaffet mig sådan en satan?

skal også have opdateret min andersens sorround tråd
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
tak tak.. har kun fået set blade trinity med den.. men den gør det godt.. hvor viste du fra at jeg har anskaffet mig sådan en satan?

skal også have opdateret min andersens sorround tråd


Så den igennem vinduet igår ;)

Læste det i en anden trås her på ;)
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 12 April 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
andersena skrev:
tak tak.. har kun fået set blade trinity med den.. men den gør det godt.. hvor viste du fra at jeg har anskaffet mig sådan en satan?

skal også have opdateret min andersens sorround tråd


Så den igennem vinduet igår ;)

Læste det i en anden trås her på ;)


ahh ja tænkte nok du måtte have luret på mig altså i en anden tråd

meget glad for den allerede. jeg havde en skidt noname ikke særlig kraftig l**tesub før
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 23 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Nu må jeg se at få fundet ud af, hvilken SR med 7.1 jeg skal have.

har nu fået anskaffet KEF, hele vejen rundt, så de små Tangent kommer nok ikke til at gøre gavn i mit setup, så de skal nok en tur i køkkenet eller ind til ungerne.

Lige nu mangler jeg at hente nogle KEF 55, som skal bruges som bagerste HT.

Der skulle også ankomme en KEF Coda Center med posten i denne uge.

Igår hentede jeg to KEF Coda 9, som skulle bruges som bagerste HT, og så et sæt Tangent som side SR.

Fik så et godt tilbud på 55´erne, som jeg ikke kunne afslå.

Mangler så at skifte SUB, ved bare ikke om det er nødvendigt, synes den understøtter mine KEF 65.2 i front ganske godt.

Så mit kommende 7.1 setup er:


Front KEF Q65.2
Center KEF Coda Center
Side SR KEF Coda 9
Bag SR KEF Q55
Sub Sony SA-WMS225 aktiv

En okay samling KEF, nu hvor hovedvægten er på film, selvom de også skal spille musik, er det ikke ?

Nuværende SR-reciever Sony STR-DE445.

Synes nu ellers den gør det fantastisk godt med mine nye KEFér, men den har jo ikke 7.1

Mit største problem bliver bare, at få min kære kone til at forstå, der skal stå en gulvhøjttaler midt i stuen.


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 24 April 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

koner har simpelthen bare ikke rettigheder når det kommer til højtalere.. de har bare ikke forstanden til det tydeligvis 

glæder mig til at se billeder

mht SR.. har jeg ikke lige nogen gyldne forslag. jeg har selv en yamaha RX-V459 men den har kun 6.1 jo..

ellers virker yamahas produkter rigtig gode.
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 April 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

I min jagt på et 7.1 setup er jeg endt med lidt ekstra højttalere .

Jeg har så fået den tanke, at man måske kunne lave et pseudo 9.1 eller 11.1 setup ?

Jeg tænker når man nu på de nye surroundrecievere har automatisk kalibrering af lyden, kunne man måske opnå mere fylde/bredde i lyden ved at anvende de ekstra højttalere ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 30 April 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
I min jagt på et 7.1 setup er jeg endt med lidt ekstra højttalere .

Jeg har så fået den tanke, at man måske kunne lave et pseudo 9.1 eller 11.1 setup ?

Jeg tænker når man nu på de nye surroundrecievere har automatisk kalibrering af lyden, kunne man måske opnå mere fylde/bredde i lyden ved at anvende de ekstra højttalere ?



spændende tanke egentlig.. men hvorvidt det vil fungere godt kan jeg ikek svare dig på, men du skal passe på med at parallel koble højtalere, det er ikke alle forstærkere der kan lide lav impedans
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 30 April 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Du har ret, med hensyn til impedansproblematikken. Og det er jo noget som jeg skal være sikker på bliver koblet korrekt.
Ellers må man jo bare sætte flere højttalere, altså 4 styk pr. zone, så de bliver kobelet 2 og 2 i parallel og derefter disse i serie.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Nå, så fik far bestilt en 7.1 SR.

Det blev en Onkyo 674E .


Håber den lever op til den test jeg har læst af den, den fik sgi´sme 11 ud af 10 stjerner.



Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

det er da meget godt klaret. held og lykke med den.. og husk stadig billeder under vejs 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
det er da meget godt klaret. held og lykke med den.. og husk stadig billeder under vejs 


jaja, jeg skal se hvad jeg kan gøre med de der billeder, men det kræver jo jeg skal rydde op og lave installationen færdig (ville nok glæde konen ).

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
andersena skrev:
det er da meget godt klaret. held og lykke med den.. og husk stadig billeder under vejs 


jaja, jeg skal se hvad jeg kan gøre med de der billeder, men det kræver jo jeg skal rydde op og lave installationen færdig (ville nok glæde konen ).

næ, vi ser alligevel ikke på noget af det uden om systemet (medmindre der ligger en dildo eller noget i den stil)



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

næ, vi ser alligevel ikke på noget af det uden om systemet (medmindre der ligger en dildo eller noget i den stil)



hmm.. jeg gider altså heller ikke glo på dildoer
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes