| Forfatter |
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Så er der sket lidt på indkøbsfronten.
Har prøvet Tangent HTD-50 mini højttalerne.
De har været sat op som front og rear, koblet op til min Sony og med en Sony center og Sony sub, det spillede faktisk ganske flot Surround lys via DTS og DOlby digital, til en pris på 360,- + porto for alle 4 vil jeg nu betegne det som et røverkøb.
Kom lige hjem i dag med 2 stk KEF Q65.2, disse blev lynhurtigt sat til som front, har kun hørt dem med almindelig musik, men hold da kæ.. en forskel i detaljegrad fra de små tangenter, dette var jo nok forventet, men nøj hvor blev jeg glad, men de kostede jo også en mindre bondegård.
Nu må vi se om udviklingen kan fortsætte, ny center, ny sub og ny forstærker.
Måske vil der en dag komme billeder op når jeg føler det er værd at vise frem .
|
|
|
jeg har selv købt to ambient mini til mit "legeværelse" og jeg er med dig, det er nogle MEGET økonomiske højtalere. men de spiller egentlig ganske fint. har selv som sagt 6.1 med tangent højtalere, disse spiller noget mere dynamisk over hele spektret end pilot mini'erne. men koster også en del mere. glæder mig til at høre mere og se billeder. og gerne snart, der er ALDRIG noget at skamme sig over
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal lige have styr på kabler først og fremmest. Læg lige mærke til min nye Plasmaskærm!!!
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er disse her jeg har købt:
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh dem kender jeg intet til  troede du holdt ved ambient mini'en glæder mig til du har styr påd e kabler og tager et par billeder
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov Hov, hvornår har du fået en JBL SUB ? Den er dælme min    . PS: Hvad gav du for den ?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhm mig du taler til? for ja jeg har da erhvervet mig en Northbridge E250.. gav 2k. fanet en dejlig satan af en bassemand
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
øhm mig du taler til? for ja jeg har da erhvervet mig en Northbridge E250.. gav 2k. fanet en dejlig satan af en bassemand
|
|
|
Jepser, det var dig jeg mente, og tillykke med den "lille" "ny"
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak.. har kun fået set blade trinity med den.. men den gør det godt.. hvor viste du fra at jeg har anskaffet mig sådan en satan?  skal også have opdateret min andersens sorround tråd
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
tak tak.. har kun fået set blade trinity med den.. men den gør det godt.. hvor viste du fra at jeg har anskaffet mig sådan en satan?
skal også have opdateret min andersens sorround tråd 
|
|
|
Så den igennem vinduet igår ;) Læste det i en anden trås her på ;)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 12 April 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må jeg se at få fundet ud af, hvilken SR med 7.1 jeg skal have. har nu fået anskaffet KEF, hele vejen rundt, så de små Tangent kommer nok ikke til at gøre gavn i mit setup, så de skal nok en tur i køkkenet eller ind til ungerne. Lige nu mangler jeg at hente nogle KEF 55, som skal bruges som bagerste HT. Der skulle også ankomme en KEF Coda Center med posten i denne uge. Igår hentede jeg to KEF Coda 9, som skulle bruges som bagerste HT, og så et sæt Tangent som side SR. Fik så et godt tilbud på 55´erne, som jeg ikke kunne afslå. Mangler så at skifte SUB, ved bare ikke om det er nødvendigt, synes den understøtter mine KEF 65.2 i front ganske godt. Så mit kommende 7.1 setup er: Front KEF Q65.2 Center KEF Coda Center Side SR KEF Coda 9 Bag SR KEF Q55 Sub Sony SA-WMS225 aktiv En okay samling KEF, nu hvor hovedvægten er på film, selvom de også skal spille musik, er det ikke ? Nuværende SR-reciever Sony STR-DE445. Synes nu ellers den gør det fantastisk godt med mine nye KEFér, men den har jo ikke 7.1  Mit største problem bliver bare, at få min kære kone til at forstå, der skal stå en gulvhøjttaler midt i stuen.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
koner har simpelthen bare ikke rettigheder når det kommer til højtalere.. de har bare ikke forstanden til det tydeligvis  glæder mig til at se billeder  mht SR.. har jeg ikke lige nogen gyldne forslag. jeg har selv en yamaha RX-V459 men den har kun 6.1 jo..  ellers virker yamahas produkter rigtig gode.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min jagt på et 7.1 setup er jeg endt med lidt ekstra højttalere  . Jeg har så fået den tanke, at man måske kunne lave et pseudo 9.1 eller 11.1 setup ? Jeg tænker når man nu på de nye surroundrecievere har automatisk kalibrering af lyden, kunne man måske opnå mere fylde/bredde i lyden ved at anvende de ekstra højttalere ?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
I min jagt på et 7.1 setup er jeg endt med lidt ekstra højttalere .
Jeg har så fået den tanke, at man måske kunne lave et pseudo 9.1 eller 11.1 setup ?
Jeg tænker når man nu på de nye surroundrecievere har automatisk kalibrering af lyden, kunne man måske opnå mere fylde/bredde i lyden ved at anvende de ekstra højttalere ?
|
|
|
spændende tanke egentlig.. men hvorvidt det vil fungere godt kan jeg ikek svare dig på, men du skal passe på med at parallel koble højtalere, det er ikke alle forstærkere der kan lide lav impedans
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, med hensyn til impedansproblematikken. Og det er jo noget som jeg skal være sikker på bliver koblet korrekt.
Ellers må man jo bare sætte flere højttalere, altså 4 styk pr. zone, så
de bliver kobelet 2 og 2 i parallel og derefter disse i serie.  
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så fik far bestilt en 7.1 SR. Det blev en Onkyo 674E  . Håber den lever op til den test jeg har læst af den, den fik sgi´sme 11 ud af 10 stjerner.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da meget godt klaret. held og lykke med den.. og husk stadig billeder under vejs
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
det er da meget godt klaret. held og lykke med den.. og husk stadig billeder under vejs
|
|
|
jaja, jeg skal se hvad jeg kan gøre med de der billeder, men det kræver jo jeg skal rydde op og lave installationen færdig (ville nok glæde konen  ).
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
andersena skrev:
det er da meget godt klaret. held og lykke med den.. og husk stadig billeder under vejs  |
|
|
jaja, jeg skal se hvad jeg kan gøre med de der billeder, men det kræver jo jeg skal rydde op og lave installationen færdig (ville nok glæde konen ).
|
|
|
næ, vi ser alligevel ikke på noget af det uden om systemet (medmindre der ligger en dildo eller noget i den stil) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
næ, vi ser alligevel ikke på noget af det uden om systemet (medmindre der ligger en dildo eller noget i den stil) |
|
|
hmm.. jeg gider altså heller ikke glo på dildoer
|
| Til top |
|
| |