| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et skridt nærmere mit 7.1 setup. Min Onkyo er just ankommet     Det var dælme hurtigere end forventet, bestilte den d. 07/05-07 kl: 22.59, betalte d. 08/05 formiddag og har nu den stående i stuen, dejlig hurtig service.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nydeligt stykke hardware.. det må jeg sige, jeg er dog mere til sorte
hifi komponenter. men placeringen og knapperne ser rigtig godt ud. hvad
slap du for den?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til den blev sølv, er at alt andet er sølv (DVD, HDD-Optager, Plasma-TV), og så skal man støve sort af oftere  . En bondegård kostede den (497 €). (Skulle have købt to bare for sjov  ) Troede jeg havde hørt surround herhjemme, men der to jeg godt nok fejl  . Der er jo sket en del siden min gamle SR blev indkøbt, og så for en nadakender som jeg, er der jo automatisk lydsetup med (målemikrofon er inkluderet), hvilket nok betyder en del. Men allerede i 5.1 er der meget bedre placering af lyd. Har just tilsluttet de sidste HT´ere og den står og måler ud til 7.1  Derudover er der nogle "hemmelige menuer" som jeg skal lege lidt med, ved ikke hvad betegnelserne dækker over, så internet here I come.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans,
Tillykke med den nye reciever - hvor har du købt den ?
MVH.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker, I Tyskland hos www.medianess.de. Men kan ikke se den i deres onlineshop  . Vil sige min midlertidige 7.1 setup (højttalerne står ikke lige hvor de skal), lyder fantastisk, nøj nøj nøj. Har lige testet kortvarigt med Blade Trinity i dts-es, fantastisk fedt lydspor synes jeg. Måske ikke så mange fine detaljer, men masser af bulder og brag, samt fed musik.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 Maj 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit setup bliver med tiden udbygget til 7.1.4/1 SR    Det vil sige et 7.1 setup (er monteret men ikke færdigplaceret  ). Dertil kommer 4/1 : Altså 4 x 15" SUB i et IB setup med en Omnitrnic P-1500 forstærker. Det er disse her som skal op på loftet :  Og trækkes af denne her dog i P-1500 udgaven:
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. er man seriøst glad for bas?  kommer nok til at være REEET vildt. jeg synes trods alt min JBL 12" sub buldrer rigtig dejlig meget.. men det der!!  glæder mig stadig til du får taget billeder. perfekt sat op eller ej.. jeg venter i spænding
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
hmm.. er man seriøst glad for bas? 
kommer nok til at være REEET vildt. jeg synes trods alt min JB L 12" sub buldrer rigtig dejlig meget.. men det der!! 
glæder mig stadig til du får taget billeder. perfekt sat op eller ej.. jeg venter i spænding 
|
|
|
Jeg må ærligt indrømme, jeg ikke ved hvor meget bas det giver  . Jeg synes bare det er en sjov idé, at flytte enhederne op på loftet. Konen synes selvfølgelig IKKE det er spor sjovt eller spændende  . Formålet er, at få en god dyb BAS til film, om det virker og om jeg i det hele taget får genemført projektet på tiden vise  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan vil du montere dem? i et kabinet sammen? hver deres kabinet? igen. billeder.  når du når dertil
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en tråd kørende ang. sub-delen her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52860&P N=1&TPN=2Der kan du se hvad jeg har tænkt på, billederne er fra andres projekter. Det har udviklet sig fra at bruge 2 stk 10" i et almindeligt kabinet og drevet af en gammel Yamaha til det her    .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser sku meget sejt ud  og som de også skriver.. held og lykke med at få konen overtalt. min kæreste har også spurgt om jeg ikke skulle sætte nogle små medion en enheds satelitter op i stedet.. for "de var jo pænere" tilbød hende en årøvelytning til at vise hende hvordan små højtalere lød i forhold til større. det afslog hun.. gad ellers godt se hende når hun hørte forskellen
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en ny center hjem til mig    . En KEF Q9 center, kostede en formue, så nu skal jeg finde ud af at skifte den gamle ud, uden konen opdager det, hvilket er lidt svært da den gamle er sort og den nye bøg   .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lusket.. du må se at få lidt mere styr på det damemenneske så hun blander sig noget mindre
__________________
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
lusket.. du må se at få lidt mere styr på det damemenneske så hun blander sig noget mindre
|
|
|
Desværre kan det ikke lade sig gøre tror jeg. Men i det mindste har jeg fået lov til at lave min IB, så det.....  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poster lige en samling billeder af mine dejlige side 9 KEFér: Først den "gamle" center KEF Coda C  Så mine bag-højttalere KEF Coda 9  Mine side-højttalere KEF Q55  Min "nye" center KEF Q9  Mine front-højttalere KEF Q65.2  Og til sidst min aktive SUB Sony SA-WMS225

__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da IB projektet nok bliver mere omfattende end først beregnet  , vil jeg oprette en seperat tråd om dette projekt  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser ellers godt ud med de højtalere! men den sub du bygger er berettiget, den lille ynkelige sony der skal ud
__________________
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
det ser ellers godt ud med de højtalere! men den sub du bygger er berettiget, den lille ynkelige sony der skal ud
|
|
|
Takker, men den ynkelige Sony gør det faktisk bedre end man skulle tro  . Jeg renger faktisk med at den fortsat skal bruges. Men helt klart min IB kommer nok til at give en god bund. Har lige købt en Behringer DSP1124 Feedback Destroyer, så jeg kan styre lyden til IB´en  . Nu prøver jeg med de enheder jeg har købt, prøvede på et andet forum at få klarlagt nogle ting, men blev kun mere forvirret over de svar jeg fik, så nu prøver jeg mig frem. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot nok, men overvej at give mere luft omkring fronterne. Flyt evt Sub __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| Flot nok, men overvej at give mere luft omkring fronterne. Flyt evt Sub |
|
|
Det kan du have ret i Urte, mit setup er slet ikke på plads, mangler blandt andet kabeltræk til SR-HT´erne. Havde det i en periode tilsluttet med kablerne liggende henover gulvet, det har altså en meget lav WAF-faktor  , så pt.t er det kun front, center og sub som spiller. Fronterne og sub står ca. 25cm fra bagvæg. Ved siden af sub er der en 25cm væg, så jeg tror ikke fronten vil have godt af at komme nærmere den eller hvad ? Jeg skal jo tage højde for WAF-faktoren ellers havde jeg vent hele dynen og brugt en anden væg til TV/anlæg, der ville 7.1 setup også komme bedre til sin ret, men desværre har kejserinden nedlagt veto    . Men heldigvis har jeg jo fået lov til at lave min IB, så nu skal jeg bare se at komme igang  . btw: Hvor kan jeg købe hvidt højttalerstof ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |