Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Billetpriser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ja, selv mennesker med uendelig mange penge, kan stadig ikke få nok. Man må da håbe det bliver bedre i morgen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg synes rimeligheden i billetpriserne afhænger en del af hvilket show det er der stilles op med. At give 6-800,- for en koncert hvor Stones eller U2 stiller med et massivt lyd- og lysshow, masser af storskærme og diverse hurlumhej der kræver en hær af medhjælpere osv, det synes jeg sådan set er meget rimeligt. At betale 600,- for at en gut stiller sig op foran 40.000 mennesker sammen med 4-5 backing-musikere og synger i halvanden time, det synes jeg er for tyndt. Omvendt vil jeg gerne betale mange penge for en intim-koncert med samme kunstner, uden noget bullsh*t - dét er også en speciel oplevelse.

Kort sagt: Hvis der rent faktisk leveres en oplevelse der på den ene eller den anden måde er "større" end jeg kan få en tilfældig lørdag på Train, så synes jeg det er fair at prisen er høj.

Jeg er helt enig, hvis man stiller det sådan op som du. Så er det klart at et band med 2-300 medhjælpere eller hvad ved jeg, skal have nogle penge i kassen, det er jo ikke kun til dém, men også aflønning m.v. Så det synes jeg er helt fint omend der hurtig kan tynde ud i "koncert kassen" efter sådan et forår/sommer....

Omvent ville jeg også gerne give min halve arm for at opleve Dylan feks, selvom han er ene mand.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Jeg kan kun sige at jeg synes at have oplevet det på samme måde, til andre koncerter uden at jeg kan forklarer hvorfor. Udover at det undre mig at der ér blevet solgt billetter til GM... men smag og behag
He he he - det er da kun for at sælge dem i Den Blå for 5000,- stykket   
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
rattanhuset skrev:
Jeg kan kun sige at jeg synes at have oplevet det på samme måde, til andre koncerter uden at jeg kan forklarer hvorfor. Udover at det undre mig at der ér blevet solgt billetter til GM... men smag og behag
He he he - det er da kun for at sælge dem i Den Blå for 5000,- stykket   

Oki så er jeg mere rolig...var da lige ved at få et hjertestop

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

der er også en nyhed om det på gaffa.dk

http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=17602
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

En anden ting er, at arrangørerne i stigende grad sælger "varen", typisk 6 til 9 måneder før man faktisk får den... og det gælder flere og flere steder! tendensen er slået helt igennem i de Danske teatere hvor forsalget nærmer sig 1 år!!! Og biograferne er også begyndt at have et såkaldt "forsalg" flere måneder før - hvor dumme er vi egentlig? For oven i de alt for høje billetpriser, ja så tjener de nu også en del på alle millionerne der ligger til forrentning - godt gået 

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

En anden ting er, at arrangørerne i stigende grad sælger "varen", typisk 6 til 9 måneder før man faktisk får den... og det gælder flere og flere steder! tendensen er slået helt igennem i de Danske teatere hvor forsalget nærmer sig 1 år!!! Og biograferne er også begyndt at have et såkaldt "forsalg" flere måneder før - hvor dumme er vi egentlig? For oven i de alt for høje billetpriser, ja så tjener de nu også en del på alle millionerne der ligger til forrentning - godt gået 

Lige præcis på dette punkt er jeg nu ikke sikker på at koncert "markedet" direkte kan sammenlignes med teatre og biografer.

Uden at vide det med sikkerhed kunne jeg forestille mig at de store koncertnavne skal have ganske anselige beløb "up-front" ved underskrivelse af kontrakten - og jeg vil tro at det er beløber i en størrelsesorden hvor selv store koncertarrangører i Danmark næppe har råd til at have disse penge "ude og svømme" i flere måneder. Der er med andre ord ikke tale om renteindtægt, men et middel til at begrænse en potentiel renteudgift.

Men der er nu nok ingen tvivl om at der for både koncerter, biografer og teatre er en ikke ubetydelig reklameværdi i at det forventningsfulde publikum lang tid i forvejen skaber hype om en begivenhed, så dem der endnu ikke har købt billet bliver opmærksom på det.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Tænk lige på at der er mange der køber både hus, lejlighed og bil uden at have set varen, den er nemlig slet ikke bygget/fremstillet endnu. Det med at skulle købe teaterbilletter måneder eller år i forvejen har f.eks. været normalt i London i årtier og så er det alt andet lige biligere at låne pengene af kunderne end at låne dem i banken, eller lettere hvis ordrebogen er fuld

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Tager man højde for inflasion m.v så synes jeg stadig billetter til "de store" er blevet dyrer end de var for år tilbage, det er i alle tilfælde sådan jeg oplever det og jeg synes det er ærgerligt, ikke så meget pga prisen... Den må man jo betale for en "ydelse" lige som med så meget andet, men som en er inde på, så er der bare folk som skal ind og se hvad som helst bare for at være "smart" og kan sige rundt omkring at de har oplevet det og det... Og så bagefter brokker sig over det ene eller andet ved arrangementet. Jeg har selv givet gladeligt 700 kr for min metallica billet lige som så mange andre og det fortryder jeg ikke. Men jeg kunne ikke lade være med at kigge lidt i billet køen da jeg alligevel stod der, og lur mig, om ikke 80% af de andre som var i køen dårlig nok viste hvad det var de "gik ind til".... Idag er det jo ikke så meget man kan se på folk hvad de er til, men i den kø stod der alt lige fra unge drenge med skulderlangt hår til bedstemødre som ventede i timer for en billet. Og jeg tror neppe sidstnævnte havde ret meget begreb om, hvad det er de er gået ind til, og så skal det ikke undre mig at det vrimler med lærebreve i tiden efter koncerten, om "unge fulde mennesker som stod og slog med deres lange hår og var så fulde at de ikke viste hvor de var" eller lign....altså forargelsens ansigt.

- Jamen herre jesus da... Det er jo ikke en opera koncert hvor man sidder pænt i sit stiveste puds og lytter til arier, men en rockkoncert!

Ingen tvivl om at prisniveauet er skruet op, oven i købet for koncerter der på grund af de mange tilskuere afvikles under, musikals og lydmæssigt, elendige vilkår, men det er jo tilladt at blive væk.

Nu er det jo ikke kun priserne der har ændret sig, da jeg var til Led Zeppelin koncert i 1969 var der ikke udstigt til en eneste sortklædt tyrenakke og billetten kostede en flad ti'er (som godt nok var mere værd end den er idag) men ånden fra dengang eksisterer da stadig, men så er der jazz på plakaten.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Har da lige glemt Roskildefestival og Skanderborgfestival, de sælger billetter året før - det er godt gået

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes