| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - den ser fin ud. Hvorvidt overfladebehandlingen - skuringen er anderledes end CTF-1250 ved jeg ikke, men tror det ikke. Jeg har desværre ikke 1250'eren, men har til gengæld et par flotte eksemplarer af CTF-1000'eren og adgang til en CTF-9191. Jeg kunne jo prøve at sammenligne disse to. Mine to eksemplarer tilhører et par sæt fra SPEC-serien, som jeg også har - og her passer skuringen/overfladen fint med dem.(undtagen SPEC 2, hvor skuringen på mit eksemplar er finere. Håndtagene på CTF-1000, er jo, som du sikkert ved, tilbehør til rackmonteringen.Disse håndtag m.m. handles i dag for betragetlige summer, tit mere end hvad man giver for selve maskinerne. Det der med skuringen er nogle gange en "Pain in the butt". Hvis ikke forpladerne er kørt i samme arbejdsgang/batch kan man tit komme ud for, at pladerne ikke matcher hinanden 100% - dette er i høj grad tilfældet hos Marantz's tidligere serier fra starten til midt i 70'erne, men også Pioneer kan ind imellem brillere med svage forskelle i Skuringen - wicked!
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Pioneer cassettemaskine er bare flot - hvis bare man kunne finde ud af, hvad man skal bruge sådan én til. Jeg vil smide et billede af en Pioneer RT-909 ind her: der står sådan en (og keder sig) på mit hifi-rack, og den er bare flot. Billedet her (dog) er et modelbillede, altså ikke min (jeg er jo på arbejde), men min er også i mint condition og har fået nye ruller og drivbælte:  Peter __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Peter |
|
|
Den er satme flot.
fredmarantz skrev:
| Disse håndtag m.m. handles i dag for betragetlige summer, tit mere end hvad man giver for selve maskinerne. |
|
|
Ret tosset synes jeg.  Men det er vel bare det der kaldes udbud/efterspørgsel.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom hverken 909 eller især 707 var på højde med "rigtige" spolebåndoptagere var de nogle af de meste eleganter der blev lavet
Jeg har rack "vinger2" på min studer jeg gerne ville slippe for så den får alm. metalhjørner ligesom resten af miit revox men det er nok blasfemi
Det er rigtigt at 1000 maskine er flot men jeg synes 9191 med trækassen passer godt til sx 980 der også har trækasse - og jeg kan helt klart bedre lide vu-metre end LED som på 1250
Heldivis har begge mine B77 LED mens både a710 ob b719 mk II desværre kun fås med LED
Jeg går da heller ikke rundt med et digital ur endsige noget af det viderstykkelige batteridrevne quartz jævelskab der udbydes nu omstunder
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
jeg er helt enig mht. Pioneermaskinerne - de er lækre, men de tilhører en anden liga ifh. fx Revox - Studer, men det er måske ikke særligt lydmæssigt påviseligt? Derimod tror jeg, at det vil være ekstraordinært svært at skaffe reservedele til disse flotte 909 fra pioneer i modsætning (heldigvis) til Revox'erne - måske med undtagelse af model A700.
Vedr. dette med at CTF-1000 ikke skulle have trækabinet er ikke helt sandt. Til denne maskine var det dog et "optional Wood Sleeve" - da de tit blev solgt i forb. med Spec Rack'et. Jeg har nogle billeder af en sådan i Wood Sleeve og det ser som forventeligt elegant ud. Det er dog rigtigt, at der til fx en 980'er hører noget træ til. for at gøre det fuldendt. Jeg mener i.ø. at vide at trækabinettet fortrinsvis eller kun blev solgt til US -maskinerne. Grunden til, at jeg afviser CTF-9191 en smule er at jeg synes at båndmekanismen er gemt i verdens grimmeste plasticcover - det passer ikke til den maskines øvrige elegance.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| .... Derimod tror jeg, at det vil være ekstraordinært svært at skaffe reservedele til disse flotte 909 fra pioneer i modsætning (heldigvis) til Revox'erne ... |
|
|
Jeg havde nu ingen problemer med at skaffe f.eks. trykruller og gummirem fra USA (mon ikke det var hos Bob hos Vintage Electronics?). Peter __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo-Jo - det tror jeg bestemt har været muligt Peter. Nu er netop ruller/remme nok også lidt nemmere alt andet lige at skaffe. Det er jo netop sliddele, hvor man må påregne et vist behov.
Jeg tænkte nu også lidt mere på bremser - eller - gyyys - chassisdele (med mindre man kunne finde en donor) - der er det trods alt helt anderledes nemt mht. Revox, hvor man jo kan købe hele sortimentet i reservedele uden at skulle Verden rundt.
Vedr. RT-909 - så troede jeg egentlig slet ikke, at de var blevet solgt herhjemme. Er det een, som er "på Danske plader"??
ja - jeg ved godt, at tråden er ved løbe af sporet - eller har været det et stykke tid - måske tid til at oprette en ny?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.oaktreeent.com/hi-fi_.htmsælger "maskiner til reserve dele" og på epay og danske qxl går reservedelsmaskiner sjældent så højt op
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| ... Vedr. RT-909 - så troede jeg egentlig slet ikke, at de var blevet solgt herhjemme. Er det een, som er "på Danske plader"??
ja - jeg ved godt, at tråden er ved løbe af sporet - eller har været det et stykke tid - måske tid til at oprette en ny?
Vh
Freddy |
|
|
Jeg ved faktisk ikke meget om den. Pludselig stod den på spejdernes ugentlige loppemarkede og hvis ikke jeg var blevet overtalt til at købe den af en sælger (havde lige solgt en halvdefekt rt-707) inkl. manual og en stak bånd var den nok blevet smidt ud! Med hensyn til at tråden er ved at løbe af sporet: administrator, nu har vi brug for et vintage forum!!!!! Peter __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham oaktreemanden er bare kanon dyr. Nej, så hellere finde dele her hjemme eller netop på qxl.dk eller ebay.de (hvis man kan)! Peter __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sendt mails om Vintag forum men AK det haver ikke deres interesse
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa igen!
Jamen det vil vel ikke være en overraskelse hvis jeg også varmt tilslutter mig den tanke om et gedigent Vintage-forum. Disse fora kører ganske fint med stor tilslutning i flere udenlandske sites.
Jeg oplever også en større og større skare her på forum, som interesserer sig for de gode gamle sager - erfaringsudveksling - forslag/hjælp til reparationer/vedligeholdelse osv. - minder -ak!
Danmark + vore nordiske naboer har da ligget meget pænt fremme i især 70'erne med moderne stereoudstyr og der blev solgt en hulens masse - hvoraf en del af dette stadig kører eller gerne skulle komme til det - behovet er jeg helt sikker på er der!
På AK er der selvfølgelig sådan et, hvilket de fleste nok er klar, men de har endda indført special-fora for hhv. Pioneeer - Sansui - Marantz m.m. Så langt behøver vi næppe gå - men et vintageforum synes jeg da ville være helt naturligt - og retmæssigt.
Der er fora for bilstereo - parabol exclusively - DVD-HDD recorders (ganske snævre nicher) - så ville det være helt fint med et Vintage forum, som stort set spænder over alle typer udstyr spændende over en periode på ca. 30 år (1950-80 eksempelvis), hvilket samlet set må repræsentere en vis volume- så at sige!
Så jeg er HELT med, hvis vi skal lave en fælles opfordring til moderatorgruppen.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Hejsa igen!
Jamen det vil vel ikke være en overraskelse hvis jeg også varmt tilslutter mig den tanke om et gedigent Vintage-forum. Disse fora kører ganske fint med stor tilslutning i flere udenlandske sites.
Jeg oplever også en større og større skare her på forum, som interesserer sig for de gode gamle sager - erfaringsudveksling - forslag/hjælp til reparationer/vedligeholdelse osv. - minder -ak!
Danmark + vore nordiske naboer har da ligget meget pænt fremme i især 70'erne med moderne stereoudstyr og der blev solgt en hulens masse - hvoraf en del af dette stadig kører eller gerne skulle komme til det - behovet er jeg helt sikker på er der!
På AK er der selvfølgelig sådan et, hvilket de fleste nok er klar, men de har endda indført special-fora for hhv. Pioneeer - Sansui - Marantz m.m. Så langt behøver vi næppe gå - men et vintageforum synes jeg da ville være helt naturligt - og retmæssigt.
Der er fora for bilstereo - parabol exclusively - DVD-HDD recorders (ganske snævre nicher) - så ville det være helt fint med et Vintage forum, som stort set spænder over alle typer udstyr spændende over en periode på ca. 30 år (1950-80 eksempelvis), hvilket samlet set må repræsentere en vis volume- så at sige!
Så jeg er HELT med, hvis vi skal lave en fælles opfordring til moderatorgruppen.
Venligst
Freddy
|
|
|
Skriv endelig til redaktionen - jeg har lige gjort det - vi vil gerne have et VINTAGE forum (måske ved de ikke hvad det betyder for jeg har foreslået det mange gange før) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Skriv endelig til redaktionen - jeg har lige gjort det - vi vil gerne have et VINTAGE forum (måske ved de ikke hvad det betyder for jeg har foreslået det mange gange før)
|
|
|
Så r-l-b giv os nu lige lidt kredit!  vi ved skam godt hvad det er og er glade for alle de mange indlæg. Vi sidder pt. og snakker frem og tilbage om der skal oprettes et forum til det. Så i hører snart nærmere.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Så r-l-b giv os nu lige lidt kredit!
|
|
|
Ok! i får lbd. md. 30 dages kredit - derefter er det både renter og dummerbøder    __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en masse dejlige håndtag - og et dejligt rack - Whhoooshh - I get a silver rush!!!
Var der en dybere mening med billedet???
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en lokums anlæg - når man så bliver ældre er det rart med sådan et håndtag når man skal op fra tønden igen  - egentlig var de raghåndtag dybt latterlige da intet af det udstyr Japanerne satte dem på i 70erne var til broadcast eller moblit studie etc.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Var der en dybere mening med billedet??? |
|
|
Er det nødvendigt?
Du skrev jo om de eksorbitante priser på disse håndtag tidligere... Billedet er taget fra eBay (surprise!). Sælgeren er ved at hive nogle rigtigt gode priser hjem for sine håndtag.
That's all.
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft det er Pænt det Rack med alle de flotte Pioneer enheder i!
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |