Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Power Recievers (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Flyttet til Vintage forum!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg har læst en del indlæg med japanske forstærkere og receivere der er kede af 4 ohms højtalere og jeg ser at mine revox BX 4100 er 4 ohm

Er der nogen der har erfaring med om pioneer sx 980 kan gå i stykker med 4 ohms højtalere ?

Jeg har selv læst et sted at de mega pioneer Receivere ikke var helt glade for 4 ohm´s højtalere,  men mon ikke hvis man holder dem på en rimelig volume så tror jeg det går-

Jeg havde selv en ( Kampvogn) Sansui AU-517 forstærker for ca. 5 måneder siden,  den brød sig heller ikke om mine 4 ohm´s B&W højtalere,  men den havde dog et relæ der klarede dette problem,  men med mine hjemmebyg der aldrig kommer under 6 ohm der spillede den fint.

Da nu man er NAD fan (ha ha),  så forstår, og har aldrig forstået den problematik med de 4 ohm og især 2 ohm,   i den tid hvor pioner´s de store Receivere og andre mærker var på markedet med deres kæmper kom NAD jo i 1978 ca.  med deres 3080 forstærker og 7080 Receiver som uden problemer kunne levere varen i både 4 ohm og 2 ohm.

Og prismæssigt var de jo slet ikke dyre end andre mærker så det har ikke altid været til at forstå det problem med 4 ohm,  og som man stadig idag kæmper med hist og her.

En gammel 3080/7080  kan afgive 80/130/180 watt i henholdsvis 8/4/2 ohm kontinuerligt, og idag kan de stadig drive en 4ohm´s højtaler i brokoblet tilstand så jeg undre mig at over at det altid har været et problem. 

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en 3080 og den kunne ikke lide 4 ohms højtalere!

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en Pioneer SX1250 og den kunne trække et par CW ht´ere for fuld skrue en hel nat igennen, det skal der noget til. CW´ere er kendt for at have en meget " lav " 8 ohm ( læs max 6 ohm ) og helt ned til de magiske 2 ohm hvad man så skal bruge det til.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

I mit andet setup bruger jeg min luxman 58 A som pre via Quad 510 og de kan køre med 2 ohm uden problemer - eller med 64 ohm hvis man sku ha lyst :-)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige modtaget min Pioneer CT F9191 med posten - den er højere end min SX 980 - jeg tror den er ligeså høje som sx. 1980 - et ægte "monster cassette deck" til min monster wannabee Receiver. Og flot er de sammen og lyden - tja den fejler ikke noget **

NOTE ** når jeg skriver at den ikke fejler noget betyder det at den lyder fint set i forhold til at det er en casette båndoptager og ikke at den er bedre end cd'er lp'er og digitale masteroptagelser som en lilla fisk var inde på på et tidspunkt

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Mht. til 4ohms drift er det kun 1980 recieveren som har problemer i Pioneer serien så vidt jeg ved. Det skyldes at man har fokuseret på højest mulig effekt i 8ohm(280W). Den skulle bare have haft denne effekt i 4ohm i stedet. Dette ville have medført en lidt lavere driftspænding til udgangen og deraf flg. lavere effekt i 8ohm(200W), men en betydelig mere interessant reciever ville det så have været. Jeg har selv en 1080 og den driver 4ohm med effekt på 150W og det alt rigelig. Endvidere synes jeg den er mere harmonisk at se på.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg giver dig helt ret i af 980/1080 er mere harmoniske at se på end 1980 - den var vitterligt et monster - er 1280 som 1080 eller som 1980 i størrelse.

Hvordan fungere FM delen i din - men spiller dejligt men er noget lysere i lyden end min revox tuner?

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

1280 ligner 1080 og min spiller bare dejligt. Blødt  og transparent med fast bas. jeg er bare træt af at der sidder tre pioneer ic kredse i tuneren som ikke kan erstattes.

mvh

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

ikke kan erstattes som i "ikke kan repareres" eller som ikke kan udskiftes med noget bedre ??

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Åh , undskyld, men jeg er ikke en af de frelste som har en tyrker tro på at alt kan laves bedre.Nej de kan ikke mere skaffes og der ingen erstatning for dem.

mvh

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke helt sikker på jeg helt ved hvorfor man ikke kan erstatte en IC dims men jeg er   på vegne af min 980 og din 1080er

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ja ja rolig nu det kan jo være de holder, men som tekniker er det aldrig rart at vide exclusive componenter er udgået når nu man er vant til at alt (næsten) kan repareres. Til din info så drejer det sig stereo-dekoder, MF-amp, detektor ic-kredse og de er custum designet af Pioneer. Der findes alm kendte kredse der laver nogenlunde det samme, men alligevel så forskellige at der ikke er mulighed for at bruge dem istedet. Det vil være en god ide at gemme gamle TX tunere til ophug.

mvh

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at de på AudioKarma virkelg har prøvet at skaffe den -en heldig cigar fik den sidste IC ACME havde men det er ikke lykkedes dem at finde en substitut.

Se skriver at den ikker er i 880 om mindre modeller men de er i tvivl omden der i 980 - ved du noget om det ?? - Der er en der foreslår at bygge den op af "diskrete componenter"  en anden at indoperere noget fra en anden radio ?

er alle tre IC kredse nogle som har med FM modtaglese at gøre - er det lige skidt når en rygeer eller er der en man kan undvære bedre end andre - altså ligesom man kan klare sig med en nyre??

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49037895 - der er en tx tuner, og endda et par andre godter. Der er også en tx tuner mere, der sælges alene. Så er det bare med at få samlet reservedele op, Rlb

Forøvrigt rart at se dig på forummet igen, Tubemania - lang tid siden

-tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jah - men den TX-tuner synes jeg bestemt ikke skal skrottes. Det er een af de allerbedste fra Pioneer - og nyder høj anseelse i tuner-kredse. Den TX-9100 bør bevares, som den er.  Der må være nogle mere "low grade  Pioneers", stadig TX'ere, som står hensygnende rundt omkring, hvor man evt. ville kunne gå på hugst?

TX-9100 er een af Pioneers stjerner. Hvis man nogensinde har kigget i sådan een, så kan man se, hvordan alle kredsløb i den er skærmet i boxe - modtagelsen og lyden er fremragende - udseendet er smukt - blå skala osv. Træsvøb -

Jeg er absolut ikke sælger af dette sæt, men har en tuner og forstærker mage til.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Kan man da ellers bruge TX -dele  i en SX

Jeg kan i øvrigt godt forestille mig at det sæt er på vej hjem til mig - christ jeg begynder at opføre mig som Angelie Jolie hver gang hun se et lille choladebrunt barn

sælg sælg sælg

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

He, he - køb køb køb, Rlb

Det er faktisk et lækkert sæt, og 500 kroner inklusive manualer er da en god pris. Det er endda i nordsjælland, så du kan sikkert hente det i dag
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Det sæt går for - bland Amerikanerne at være "the top of the pops" bland Pioneers separates - måske kun med undtagelse af SPEC-serien, det bedste overhovedet!

Kassettemaskinen kan selvfølgelig diskuteres - vi har netop været i berøring med disse i en anden tråd. God er den dog stadigvæk, men DET sæt (Int/tun) - er creme de la creme. Volumepotten, som åbenbart har et problem, kan evt. adskilles (med lidt snilde) og renses ordentligt, samles og køre videre.

Jeg har som nævnt allerede dette sæt og det gibbede alvorligt i mig da jeg så annoncen - men jeg bor i Midten af Jylland og har ikke en kinamands chance for at hente det.

Det bør købes af een, som forstår at værdsætte dette og som vil/kan bringe det i toporiginal condition - synes jeg!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har så købt det - så behøver vi ikke spekulere mere på det

< name="ForhandlerIdtest" value="0" ="">

han har også disse højtalrere som jeg har fået reserveret - kender i dem:+?

CS-E900の画像

klik på billedet for at komme til linket

Der skal skifte pot meter på volumekontrollen på forstærkeren - det er færdig - har i et begreb om hvor det kan fåes

her er om ht oversat babbelfish
Pioneer CS-E900
¥55,000 (1 unit, around 1973)

To horn of 90 degree rotary type 3 way speaker systems which load the eater.

The cone type unit of 30cm is adopted for the limits low.
The FB cone and aluminum voice coil you adopt for vibrating system, by the large-sized ferrite magnet and the fact that long voice coil is adopted, you have become the unit which it withstands large input in the timewise circuit.
In addition, playback of the limits is actualized low with the enclosure where fo of speaker as a single unit 19Hz is low, stuffs the sufficient acoustic material.

Deeply to a type guarantees strength the FB cone which was used to the middle limits, the unit of 12cm is adopted. With this unit, also directional characteristics have improved with the effect of the cone central dome.
In addition, the cap is installed in cabinet Nakagawa, influence of back pressure from the woofer is prevented.

Multiple cellar horn unit of 90 degree rotary type is adopted for high pass.
30 μ thick hard duralmins playback to the high pass of 28000Hz is actualized with the unit where the diaphragm of 25mm φ which formed in dome condition and multiple cellar horn of aluminum die-cast make are combined.
As for this unit, we adopt the unique structure which direction of horn 90 degrees is changed, directional characteristics do not change in whichever case of vertical position and the transversal position, is designed in such a way that you can obtain the ideal sound field. In addition, also the installation to the baffle plate, has adopted the one system which banishes the interference strain.

The for middle limits, level control for high pass is loaded onto the front.

To rotary system eater
Mid rangeRear input terminal
Rating of type
System 3 ways 3 speakers airtightness system bookshelf type
Use unit It is low the for limits: 30cm cone type
For middle limits: 12cm cone type
For high pass: Horn type
Impedance 8 Ω
Playback frequency zone 30Hz - 28000Hz
Output overpressure value 92dB/W
Largest input 75W
Crossover frequency 400Hz and 4000Hz