| Forfatter |
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forløbig er mine JVC Zero Nines fast inventar. De skal begraves med mig . De spiller kælderdybbass, altså rigtig bass. De leverer et godt lydbillede og har så gode bånd diskanter at de fleste domer skal i skammekrogen. De kan noget særligt. 80erne har affødt gode ting.... De er fra 1983, men været i hænde hos mig siden 89´. Se dem her:
http://www.audiofan.ru/jvc/speaker/zero9c.jpg
Ellers vil jeg sige at mit Teac P-500 drev har vist sit værd igennem rigtig mange år. Min har været i huset i over 15 år og renses af mig selv hvert 2-3 år. Den er i den grad overbevisende hvad angår byggekvalitet og levetid. Ufatteligt at den dels har levet så længe, og være med til utallige flytninger. Det eneste som jeg har fået lavet er lyslederudgangen som jeg fik lavet i forbindelse med en opgradering af min DAC. Lars Nielsen får lige et kys for fantastisk service. Jeg bruger godt nok coax, men lydlederen må gerne virke . Drevet er noget Sony med gode magnetservoer og et fortidigt VRDS system. Et drev som er klasser bedre end et Teac T1. Topklampen er dog ikke så sofistikeret som et P-700/VRDS 10. Den har overlevet en tre/fire DACs.
Eller er resten ikke noget som har fulgt mig igennem livet, men kommer måske til det. Ser om nogle år. Mit Denon POA 3000 og PRA 2000 ligger lundt i svinget som evergreenkandidater.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være mine gamle Dali 104, de luller stadig derud af. Skarpt forfulgt af min Audio Alchemy DDE 1.0 DAC. Selv om ting bliver lidt gamle er det ikke altid en god ide at kaste dem på brugt markedet.
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig, grønne hitachi kabler, de sider som hos den flotte spencer, altid et sted.
lige nu på den gamle gamle tecnich tuner, mine B&W dm 7 mk 2, vil heller aldrig ryge ud.
Smeden
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Min dejlige gode gamle Denon DCD3560 cd. 
Fordi den ganske enkelt spiller hamrende godt, blodt man giver den en kærlig hånd og roder bod på nogle af fortidens snyder og genveje mm. i dens analogdel.
Og fordi den er et absolut fremragende drev. for stort set alle DAC's man nu kan finde på at suplere den med, stort bedre drev findes ikke til overkommelige penge.
2) Taralabs RSC. Decade Gen2 Signal kabler og RSC. Master Gen2 Højtalerkabler. 
Fordi der i DEN! grad er hul igennem og lækker lyd fra disse kabler, der rammer hvad jeg anser og opfatter som den mest ægte klang / gengivelse, og fordi nyere udgaver stortset ikke gør det bedre, men blot er gammel vin på nye flasker!
3) ScanSpeak D2905/97000 Diskanterne bliver ved med at finde vej tilbage i mit højtaler system,
Til trods for talrige nye udfordre der skulle være ååååh! så meget bedre og mere det ene og det andet! meeeeeeen!!!!! 
Den spiller bare forbandet godt! og rækker så højt som jeg og nok de fleste har behov for, så all respekt for alle de nye "ringorme" øhhh nej... radiatore.. men ellers tak!
4) Mine forskellige Furukawa signalkabler, (selv om de ik lige pt. er i anvendelse)
He he.. de grønne Hitachi SAX102 samt den både denstrippede og ustrippede udgave af SMX-4ES microfinkabler.... JA! dem har jeg også bunker af liggende til alle mulige formål, mest alt secondert udstyr, tv, video, DVD og div. tunere mm.
De er slet ikke så ringe endda!.....
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må for mit vedkommende vist være min Technics SL-1210 mk2 som har været fast inventar i mine anlæg siden slut-80'erne... Ikke til at slide op.
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min 21 år gamle Thorens TD 320. Øvrigt er blevet opgraderet, men den følger med.
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort set hele mit setup
men vil sige at trods hjemlån af dyrer CD afspillere så gør min gamle Maratz CD10 det ufatteligt godt....er også meget tilfreds med min Forforstærker Audilab 8000Q ligesom min effekt ML 331
Højtalere og kabler er der hvor jeg begynder at tænker nyt....højtalerkablerne ryger nu(var Mit Terminator2) og højtalre som er Avance Dana stander den første model er nok det næste der står for skud.....Har lagt øre til Focus Audio 788 og de spiller rigtigt flot når man ikke har råd til de store Focus Master 3 de spiller virkeligt godt i mine øre....gid man ville vinde i lotto
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 10 Marts 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine Marantzér: CD94 og forstærker pm82 mk2....var gemt væk nogle år da cdén var defekt, og interessen var mere på surround. Men den fik skiftet laser og nyt clockværk sidste år.
Begge fra sidst i 80érne __________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
|
Nemlig, grønne hitachi kabler, de sider som hos den flotte spencer, altid et sted.
lige nu på den gamle gamle tecnich tuner, mine B&W dm 7 mk 2, vil heller aldrig ryge ud.
Smeden |
|
|
Nu skrev jeg ryge ud, der kom sq en forbi i dag der ville give penge for dem, dog har jeg tilbagekøbs garanti.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Spencer for denne tråd, som han har startet op!
Jeg håber virkelig at der vil komme rigtig mange gode beskrivelser det udstyr, som hver enkelt opfatter som mest sejlivet og man skal selvfølgelig ikke tænke snævert på holdbarheden, (så var B&O produkterne jo en klar vinder ) men mere fokus på glæden ved at eje udstyret 
Vi burde faktisk kunne finde frem til nogle rigtig gode og klassiske perler som har bevist sit værd over for tidens modestrømninger
Her må det være det op til hver enkelt at bestemmer, hvad man oplever som det bedste, uden hensyn til andres mening.
Jeg er sikker på at der kommer mange gode forslag i denne tråd, - jeg synes faktisk at tråden er yderst inspirerende.
Sådanne tråde giver mig altid nogle sjove ideer, og så kan man også begynde at lede efter de beskrevne (gamle) produkter på nettet efter flere oplysningerer, så det er ganske underholdende, omend det for det meste kun er for sjov
Det bedste og formentlig mest sejlivede udstyr er for mit eget vedkommende ubetinget min B&O ICEpower 500A forstærker fra år 2001 på 2 X 500 watt,- den gengiver alt, uden at lægge til eller trække fra, fuldstændigt ubesværet. Den forstærker er jeg virkelig forelsket i hver dag!  
Det er det, som jeg forstår som "en ledning med forstærkning"
Hvis den en dag, skulle blive for "lille" så beholder jeg den absolut,- blot brugt sammen mine baghøjtalere og så bliver det istedet klart til en B&O ICEpower 1000ASP som skal ind som front, da den har samme lydfilosofi bag sig, bare endnu bedre og med større kontrol over lydbilledet ..
(Vores ven Peter Pan slipper med garanti heller ikke sin Jazz/B&O 1000ASP, tror jeg godt at jeg kan røbe) 
B&W subwooferen PV1 fra år 2004 (dykkerklokken) opfatter jeg også som sejlivet, den er der ikke andre som kan slå ud, og slet ikke til prisen og konstruktionen er bygget op som var det en moderne kampvogn.
Den er absolut 100% lyddød (som en klippesten) og spiller virkeligt meget, meget dybt (ned til18 Hz) hele tiden under absolut fuld kontrol.
Meget imponerende. (sjovt er B&W pv1 også drevet af et indbygget ICEpower modul på 500 Watt, men det er altså ikke hele forklaringen..)
Resten kan jeg såmænd skifte,- når og hvis det skulle være, (selvom jeg bestemt er lydmæssigt tilfreds med mit nuværende set-up) men med ICEpower forstærkerne som basis, har jeg nu mulighed for at begynde at fokusere på de andre komponenter i signalkæden.
PS
Det ville være rart hvis i husker at skrive hvilket produkt i fortæller om, (CD, forstærker osv) fremfor kun at nævne et navn/typenr.
F.eks ved de fleste nok hvad Thorens primært fremstiller, mens en Tecnich model XXX er umulig at at gætte
Husk også at skrive, hvorfor du synes at netop den model du har valgt, hører til i denne fine kategori.
Det kan være pga lyden, lidt nostalgi , kvaliteten, spillede under det første kys .. eller noget helt andet.
Det plejer at gøre tråden endnu sjovere og mere lærerige atlæse,- til glæde for de fleste..
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Et lille indlæg som skal ses i overført betydning til overskriften.
Jeg bygge for mange år siden en klasse A forstærker på 40Watt efter Nelson Pass konstruktion. samtidig var jeg i gang med La Folia højtalere, jeg lavede en del forsøg med hvordan lederbanen skulle placeres i forhold til magneterne, dette blev udført på den måde at jeg bare have et stykke leder forbundet på 30 cm på udgangen af forstærkeren, lig en kortslutning.
En dag gav jeg den gas med det resultat at samtlige emitter-modstande faldt af udgangs-transistorne, loddetinnet var simpelhen smeltet, at de faldt af skyldes måden jeg havde bygget den på. En stor køletunnel, med blæser hvor udgangs-transistorne hvar skruet på, der var plads til 20 stk.
Sølvfølgelig regnede jeg med at den var brandt total sammen, men nej efter pålodning af modstandene, ja så sillede den som om intet var hændet.
Det kan man da kalde sejlivet
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Hej
Jeg bygge for mange år siden en klasse A forstærker på 40Watt efter Nelson Pass konstruktion. samtidig var jeg i gang med La Folia højtalere, jeg lavede en del forsøg med hvordan lederbanen skulle placeres i forhold til magneterne, dette blev udført på den måde at jeg bare have et stykke leder forbundet på 30 cm på udgangen af forstærkeren, lig en kortslutning.
En dag gav jeg den gas med det resultat at samtlige emitter-modstande faldt af udgangs-transistorne, loddetinnet var simpelhen smeltet, at de faldt af skyldes måden jeg havde bygget den på. En stor køletunnel, med blæser hvor udgangs-transistorne hvar skruet på, der var plads til 20 stk.
Sølvfølgelig regnede jeg med at den var brandt total sammen, men nej efter pålodning af modstandene, ja så sillede den som om intet var hændet.
Mvh
Torben |
|
|
Hehe - det kan man kalde seje udgangstransistorer !  Musical Fidelity har loddet en lille metaltråd direkte på transistorhuset, i flere af deres modeller. Så lodder tråden sig selv af, som sikringskredsløb, hvis transistoren bliver for varm. http://amp8.com/tr-amp/foreign/musical/jpeg/a120sl-1f.jpg__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
De må være min Technics SU-V90D Digital-forstærker fra 1989 og min Technics SL-P1200 Cd-afspiller fra 1990. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Solvin skrev:
|
Hej
Mvh
Torben |
|
|
Hehe - det kan man kalde seje udgangstransistorer ! 
Musical Fidelity har loddet en lille metaltråd direkte på transistorhuset, i flere af deres modeller. Så lodder tråden sig selv af, som sikringskredsløb, hvis transistoren bliver for varm. 
http://amp8.com/tr-amp/foreign/musical/jpeg/a120sl-1f.jpg
|
|
|
Det var lige godt satans at man har gjort det på denne måde, men som sagt mange veje fører til Rom
|
| Til top |
|
| |
Michael B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har købt grønne Hitachi-kabler med stik påmonteret i Hi-Fi Klubben, er der ret stor sandsynlighed for, at det er mig, der har loddet dem på!!!!
Det varmer mit hjerte at se, at disse kabler er i så høj værdi hos jer!
Baggrunden var, at en indkøber ved en fejl fik købt ca. 35 Km kabel hjem fra fabrikken. Som jeg husker det, skulle han i stedet have bestil 35 kasser (a' 100m)
Derfor fik jeg dette dejlige fritidsjob. Jeg tror, jeg har haft ca. 20 Km kabler liggende i min stue
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Min Nakamichi LX-5 cass.båndoptager har overlevet samtlige opgraderinger indtil videre, og den fylder 25 år i år - den har aldrig fejlet noget og er kun blevet renset i 'indmaden' 3 gange og den spiller stadig som dengang - den bliver dog ikke brugt så meget mere, men når jeg vil høre gamle 'skiver' som jeg kun har på bånd, så er den klar...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvilken hifikomponent nægter at forlade dit setup, efter gentagne udskiftninger i anlægget ? Hvorfor bliver den i anlægget ? (Det kan være højttalere, og kabler også)
Nu er jeg ikke selv en af dem der skifter meget ud, men min gamle B&W HTM centerhøjjtaler, har været med i snart ti år, og det grønne sæt Hitachi kabler fra Hifi-klubben, har altid fundet én eller anden anvendelse. 
|
|
|
Min Rega Apollo . Den har nu været hos mig i over et halvt år, og jeg tror den bliver svært at smide ud  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Apollo.. radio,Cd eller pladespiller ? hvad gør den så go´?
Det ville være rart, hvis i husker at skrive hvilket produkt i fortæller om, (CD, forstærker osv) fremfor kun at nævne et navn/typenr.
F.eks ved de fleste nok hvad Thorens primært fremstiller, mens en Tecnich model XXX er umulig at at gætte
Husk også at skrive, hvorfor du synes at netop den model du har valgt, hører til i denne fine kategori.
Det kan være pga lyden, lidt nostalgi , kvaliteten, spillede under det første kys .. eller noget helt andet.
Det plejer at gøre tråden endnu sjovere og mere lærerige at læse,- til glæde for de fleste..
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
| rega apollo.. Cd eller pladespiller ? hvad gør den så go´? |
|
|
Jeg vil sige, både min Rega Apollo CD maskine, og min Rega P3 pladespiller. De kommer til at følge mig længe Hvorfor Apollo? Fordi den lyder p***ehamrendefantastisksuper lækkert. Og så er den fornuftigt prissat Hvorfor Rega P3? Af samme grund  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
....... Der er sågar en chance for mine Rega R7 højttalere, også lever længe i min stue  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |