Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest sejlivede hifikomponent (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

kvaal skrev:
Min NAD 3020 som jeg kjøpte i mai 1981. Snart 26 år i daglig bruk...

Ditto her.
NAD 3020 købt for en stor del af den månedlige SU i 1983 til en nydelig pris af 1000 kr. Den driver nu centerhøjttaleren (Dynaco A-25) med den ene kanal og fodrer den aktive sub med den anden i mit vintage 5.1 surround setup (3 X A-25 + A-10 + nyere sub). Phone-indgangen brummer (men er ikke i brug) og frontpladen er knækket (ved spark, da den en overgang stod på gulvet) men gør stadig det den er sat til godt.

P.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Beofan:Jeg føler med dig.Den Studio Monitor skulle du ha' beholdt.Jeg fik selv et sæt i november og jeg har ikke hørt en bedre højttaler Den er en-ejers og cirka i mint condition.Lækker sag Jeg kan se at Studio Monitor's må ha' været med i en del år.Den er på forsiden af Tandberg's katalog 1974/1975(i flere år overlappede et katalog således 2 år).Jeg anslår mine til at være fra 1975(serienumre:3092 og 3093).Enhederne er mint!Utroligt,men sandt.

Godt at høre at din kammerat beholder dem.Og så kan du jo nyde dem hos ham.Jeg følger skam spændt med på qxl lige nu.Det er næsten lige så spændende som da jeg selv vandt mine,også på qxl.

Mht Tandberg,så laver de videokonferrence-udstyr.Der er ikke meget LYD tilbage desværre.Så jeg må nøjes med alt det herlige gamle grej Lyden holder hele vejen,den dag idag

Tak for at være med til at dele din glæde over denne højttaler.

Måske tager jeg fejl med hensyn til fabrikationsår,  jeg tror du har ret i at de måske  kan være bygget  fra midten af 70érne og fremefter , men det må kunne opklares ved at læse lidt nærmere om historien.

Det glæder mig, at lyden reelt holder sig uforandret og alle enhederne er af den høje kvalitet, og at de ikke ældes som andre (ordinære) enheder normalt gør  

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

JVC HR-S5000EH må vinde prisen hos mig. Fik den vist i 88, og den virker fortsat fremragende - som lydkilde.

Har mængder af musik optaget på videobånd, og som audiooptager betragtet var HI-FI video jo noget af det ypperste.
JVC HR-S5000EH er i øvrigt også stadig ganske hæderlig som video-optager, når man anvender nye(!) TDK bånd og optager S-VHS på "short play".

"Argento Silver" phono kablerne finder jeg også til enhver tid anvendelse for.
De er ganske uforlignelige. Husker ikke præcist hvornår jeg fik dem. I begyndelsen af 90'erne engang...
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

BeoFan:Jeg øser gerne (og længe) af min enorme begejstring for Tandberg Studio Monitor,og Tandberg generelt Det bliver ikke bedre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes