| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
miju skrev:
nhj4 skrev:
Sådan et par stik og antenne kabel så køre det helt fint

|
|
|
Disse viste stik er faktisk angivet til 75 ohm!........ anvender dem selv....
De er iøvrigt skabt til coax kabler.
mvh.
|
|
|
ja, men du har stadigvæk ikke svaret på hvordan du crimper dem fast? |
|
|
De viste stik er ikke til at crimpe, men er 75 ohm stik til coax kabler......
Jeg har ikke snakket om at crimpe disse!....
Kun at de er 75 ohm. (der er påstået at der ikke fås andre rigtige 75 ohm stik end nogle specielle nogle vedkommende havde, men der er altså lige disse..)
Crimp eller lodning er p***e ligemeget!... jeg vil vove at påstå at ingen reelt i blindtest med A/B omskift vil kunne høre om et digital kabel er loddedt eller crimpet..
(medmindre det er en ekstrem dårlig lodning hvor det meste af signalet skal gennem en kæmpe klat tin for at nå stikket, og ikke en lodning der blot fastholder kablers leder tæt op af stikke, med minimal tin i mellem, eller en decideret kold lodning (selv har vil mange garanteret falde i ved sammenligning af forskel)
Det er fanstastisk så meget indbildning og psykoakustik, samt placebo effekt, voodoo og snake oil der er i alt dette..
Jo vist er der hørnare forskelle på digital kabler men 99,99% af denne ligger nok andet steds end lige i stikkene og om de er loddede eller ej!...
Og igen jeg er sikker på at afskærming, støj undertrykkelse, samt enkelte andre parametre så som rigtig nok nævnt dielektrum er i langt højre grad grund, end ledermateriale, stik og lodninger...
Impedans tilpasning eller afvigelser kan spille en rolle jovis! men så skal de da godtnok overstige det en skide lodning mellem et 75 ohm kabel og et 75 ohm stik vil give!!!! (igen medmindre denne lodning er ekstrem dårlig eller uhensigtsmæssigt lavet??)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Fantastisk!!... ØRENE BRÆNDER!?????????? 
ja ja ja.. |
|
|
Det værste er at det er sandt, og jeg har uafhængigt af mine oplevelser hørt andre, bl.a nu Kyhn, omtale dem. Specielt 1505 som analogt interconnect med Canare stik - prøv selv.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
miju skrev:
| Forskellene på Furukawa kablet og RG59 med på crimpede 75 ohm stik, er dog minimale, MEN! lidt ER der sgu.
Så joooo vist! der er altså forskelle på digital kabler.
Pro
|
|
|
Crimpede stik - er det BNC eller RCA ? Hvis det er RCA-stik der kan crimpes på, vil jeg gerne vide hvor man kan få sådan nogle. 
|
|
|
OK, hvilke stik er det så du her taler om? for jeg troede at det var ovenstående spørgsmål du svarede på!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
Fantastisk!!... ØRENE BRÆNDER!?????????? 
ja ja ja..
|
|
|
Det værste er at det er sandt, og jeg har uafhængigt af mine oplevelser hørt andre, bl.a nu Kyhn, omtale dem. Specielt 1505 som analogt interconnect med Canare stik - prøv selv. |
|
|
Hvordan er det lige du mener ørene "brænder" 
Jeg mense kun at have oplevet dette efter en øretæve eller ved voldsom kulde påvirkning!??? 
Meget hifi lyd har jeg hørt, og Mange kabler, fra mørke, uldende og døde kabler, til skingere, lyse, skrigende, til bløde, runde, smooth og behaglige, til grå og triste, livløse, til noget der nærmer sig at nærmest ikke være tilstede??? og mange kombinationer her i mellem?
Men at ørene "brænder"?????  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
De her viste stik er Tiffanystyle RCA stik og de er IKKE 75 ohm og har aldrig været det. Jeg har masser af dem, det er såmænd endda rigtigt gode stik, men de er bare ikke 75 Ohm. Bare opslidsningen af centerpinden ødelægger den karakteristiske impedans. Men i øvrigt er det faktisk meget nemt at høre forskel på stikkene. Jeg 4 forskellige digitalkabler, hvor eneste forskel er stikkene, og du ville æde dine ord i dig igen, skal jeg sige. Der er bare noget der duer og noget der ikke duer. Om du så kan høre det er en anden sag. Men i øvrigt er det der duer sikkert blot middelringe.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| jeg vil vove at påstå at ingen reelt i blindtest med A/B omskift vil kunne høre om et digital kabel er loddedt eller crimpet..
-snip-
Det er fanstastisk så meget indbildning og psykoakustik, samt placebo effekt, voodoo og snake oil der er i alt dette.. |
|
|
ja, bla. er der den tåbelige opfattelse at blindtest er den rigtige måde at lytte på...
men det er vel ret beset ikke det enmet her handler om!
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
@miju
hvordan crimper du de stik på?
|
|
|

__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Hvordan er det lige du mener ørene "brænder" 
|
|
|
Hvis du vil prøve fornemmelsen, så skal du tage en tot vat, dyppe den i petroleum, stoppe den godt ind i øregangen og så fut på med en lighter. Så sidder du stille og smiler i 30 sekunder, så ud med det.
Genau das! 
Hvis du vil checke om kablet gør det samme, så skal du begynde med kablet, og først bagefter prøve med petroleum. I øvrigt er det anbefalelsesværdigt at sidde udenfor imens, fordi eksperimentet ikke er helt lugtfrit.
Spørg også Kyhn.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, faktisk bliver ørerne fysisk varme!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Spencer skrev:
miju skrev:
| Forskellene på Furukawa kablet og RG59 med på crimpede 75 ohm stik, er dog minimale, MEN! lidt ER der sgu.
Så joooo vist! der er altså forskelle på digital kabler.
Pro
|
|
|
Crimpede stik - er det BNC eller RCA ? Hvis det er RCA-stik der kan crimpes på, vil jeg gerne vide hvor man kan få sådan nogle. 
|
|
|
OK, hvilke stik er det så du her taler om? for jeg troede at det var ovenstående spørgsmål du svarede på!
|
|
|
BNC. har jeg erfaring med til crimp...
RCA har jeg oplevet på et kabel en havde, men aner dog ikke havd det var for nogle.. de mindede lidt om de viste, men alligevel anderledes, man stak center lederen ind i et hult rør der der så gik ud til center pinden på stikket, dette "rør" kunne man så crimpe ganske hårdt sammen i stedet for at lodde.. (ved ik om det så lige var tiltænkt, men det var ganske oplagt at gøre..) skærmen blev fastspændt på samme måde som de viste stik, når man skruede dem sammen.. så her kunne man undgå lodning..
Derfor var det ganske muligt at sammenligne de her viste stik MED en lodning i center pinden, Vs. den der kun var crimpet, og så ikke mindst et BAN stik der var crimpet..
WBT har jeg prøvet, de kan også crimpes, eller rettere "skrues", men tror ikke disse er precis eller helt nær 75 ohm. har ikke målt på disse, selv om de faktisk fungere gabske fint til digital kabler, (også her udviser de dog en svag mørk tendens i lyden, i lighed med analg overførsel, men denne klæder en hel del grej, og er noget mindre udpræget i det digitale domene.)
Dog ville jeg vælde en af de her viste deciderede 75 ohm. stik ant time, og give dem en bitte (uhørlig) lodde klat!....... (de er langt bedre og mere uhørlige end eks WBT.)
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| ja, faktisk bliver ørerne fysisk varme! |
|
|
Det har jeg svært ved at forstille mig!
Det har jeg aldrig oplevet med noget der er at lytte på! men i - 20 graders kulde eller efter en øretæve... (og lignende påvirkninger) men ved at LYTTE???? not!! 
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
miju skrev:
| jeg vil vove at påstå at ingen reelt i blindtest med A/B omskift vil kunne høre om et digital kabel er loddedt eller crimpet..
-snip-
Det er fanstastisk så meget indbildning og psykoakustik, samt placebo effekt, voodoo og snake oil der er i alt dette.. |
|
|
ja, bla. er der den tåbelige opfattelse at blindtest er den rigtige måde at lytte på...
men det er vel ret beset ikke det enmet her handler om!
|
|
|
Der findes ingen anden reel måde der ikke er ekstrem subjektiv, at lytte / sammenligne på!...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
|
Besynderligt ikke? Det der faktisk bevirker det er åbenbart ikke hørbart´. Det er lidt som at forlade en rockkoncert, hvor det hele har klippet i et par timer. I øvrigt mener jeg at have prøvet det samme med en Crown forstærker, uden at der blev spillet højt.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
kyhn skrev:
|
|
Det har jeg aldrig oplevet med noget der er at lytte på! men i - 20 graders kulde eller efter en øretæve... (og lignende påvirkninger) men ved at LYTTE???? not!! 
mvh
|
|
|
Ja, hvad kan jeg sige, prøv det!
men vi er flere der har nøjagtig samme oplevelse, jeg har ikke oplevet dette på andet end Belden/canare kombien!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
mvh |
|
|
Hvis du kigger forbi, så skal jeg da gerne prøve med petroleum. Så behøver du heller ikke til frisøren med det samme. Men varmen skyldes jo forøget blod tilstrømning i øregangen, hvilket jeg nemt kan forstille mig ske - osse uden petrokemi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
men vi er flere der har nøjagtig samme oplevelse, jeg har ikke oplevet dette på andet end Belden/canare kombien! |
|
|
Ja det er helt unikt
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET! må sgu næsten forsøges 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
mvh. |
|
|
Det er klart bedst om vinteren
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
miju skrev:
|
mvh.
|
|
|
Det er klart bedst om vinteren  |
|
|
Nåå....Så man behøver altså ikke ørevarmere kan jeg forstå. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |