| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Medlem
Det er meget kompetente producenter du har i lytterummet, rør og Avalon går efter sigende godt sammen, jeg har dog ikke selv lytte på Avalon med rør tilsluttet.
Sidst jeg lyttede til Avalon var hos KT Radio i Vesterbrogade, de havde et sæt Avatar som i den grad kunne spille og til denne dato jeg stadigvæk kan huske hver gang der nævnes Avalon.
Jeg kan se at det er Eton bas/mellemtone men hvad er diskanten ?
|
|
|
Avatar'en, det er vist en slags forgænger og ligner den lidt. Har ej hørt den. Det var vist den der havde de der helt og aldeles umulige terminaler i bunden 
Diskanten er nu også fra Eton, og i modsætning til den gamle model i kompositmateriale - titanium overfladebelagt med keramik. Den tidligere model i titanium var fra Thiel.
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Medlem
Det er meget kompetente producenter du har i lytterummet, rør og Avalon går efter sigende godt sammen, jeg har dog ikke selv lytte på Avalon med rør tilsluttet.
Sidst jeg lyttede til Avalon var hos KT Radio i Vesterbrogade, de havde et sæt Avatar som i den grad kunne spille og til denne dato jeg stadigvæk kan huske hver gang der nævnes Avalon.
|
|
|
Avatar'en, det er vist en slags forgænger og ligner den lidt. Har ej hørt den. Det var vist den der havde de der helt og aldeles umulige terminaler i bunden 
Diskanten er nu også fra Eton, og i modsætning til den gamle model i kompositmateriale - titanium overfladebelagt med keramik. Den tidligere model i titanium var fra Thiel.
|
|
|
Hej
Ikke at det er afgørende, men jeg mener diskanten i Avatar var en MB, mens den i Arcus var en Focal. Men fælles for dem var at de lød s.... godt. Det vigtige er jo hvordan tingene bliver brugt 
mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Medlem
Jeg har hørt Ascendant´en - bare så 'smuk og dejlig' 
Jeg har ikke hørt NP 2.0 - hvordan er de i forhold til Ascendant og i forhold til de andre højttalere du har haft.
Vi fattigrøve må jo høre hvor meget vi kan 'nøjes' med 
mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej Medlem
Jeg har ikke hørt NP 2.0 - hvordan er de i forhold til Ascendant og i forhold til de andre højttalere du har haft.
mvh
Nørd
|
|
|
Hej Nørd
Man kan godt høre at NP 2.0'eren er lavet af Avalon, det er en dejlig musikalsk højttaler. Meeen...
Den spiller ikke med samme højde/dybde i lydbilledet. Den har ikke den samme magt over tingene når man fyrer til den. Den spiller knapt så højt et niveau og dybde i bassen. Den er lige en anelse for "tør", eller hvad man nu skal kalde det, i mellemtonen. Mellemtonen virker lige lidt for tilbagetrukket. Men, med det rette udstyr, hvem ved. Mange gange er det jo lige et spørgsmål om tilpasning til det øvrige udstyr. Jeg har dog hørt den på flere forskellige set-up's, med samme resultat. Men bestemt et lyt værd.
I forhold til de øvrige højttalere jeg har haft? Puha, det har jeg ikke lige tid til at beskrive nu Men egentlig kan det siges ret kort; Der var alle de andre og så kom Avalon Ascendant'en. Den er så meget anderledes fordi den ikke gør sig så bemærket, den lyder nærmest ikke som en højttaler...?! Det er specielt måden den kobler til rummet på, og dens evne til at spille meget forskelligt musik med overbevisning, der for alvor fik mig på krogen, den er meget let at leve med...
hilsen
Medlem
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Medlem.
Nøj hvor er de flotte! Og de bliver flottere, med tiden får de en helt gylden glød. Atter tillykke - ærligt, for første gang i lang tid kan jeg sige: Jeg er misundelig! På den gode måde forståes!
Wrong: De kan vist tage begge. Det er Cardas terminaler (bruger Avalon også Cardas kabler internt?), de er lidt specielle, men skulle låse rigtig godt - læste en test af Merlin igår som også bruger Cardas term. han mente det var de bedste han havde stødt på. Men jeg synes de er lidt specielle!
Mvh. |
|
|
Men jeg mener da at vide, at Cardas også laver mere almindelige terminaler. Focus Audio FS788/888 har så vidt jeg ved Cardas terminaler. Men de ser slet ikke sådan der ud. Det er de "normale" forgyldte som både tager spader, bananer, og afisolerede ender. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Medlem
|
|
|
Hej
Det er også en Eton diskant.
[slettet /Zorglub - Prøv nu at holde dig fra at rose dine egne produkter]
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
|
Hej Medlem
tillykke med dine fine HT....
bare man havde pengene ...... de spiller 
hvad har du ellers af udstyr.... ???
|
|
|
Hej Jacobsen
Mange-mange tak.
Jeg spiller med en Audio Aero Cap. Ref. direkte til en EAR Yoshino 861 (rør effekt amp). Så ren rørforstærkning Det giver samlet en vokal der er så besnærende og realistisk at man bliver dybt afhængig 
VdH signal og strømkabler. NLE højttalerkabel. IsoTek Sigmas strømfilter. CeraBall's under højttaler og snart også under forstærkeren.
hilsen
Medlem
|
|
|
Hej Mester ....... du har fattet hvad det går ud på.... rør...... 
så mangler du lige en plov...... ........ he he fattig kan man altid blive
Har hørt dem på AA Cap.Ref og Rogue M150 og det spillede ......
jeg har handlet nok for i år tror jeg... men hvis pengene var der stod der Avalon hos Jakobsen
kommer tid kommer råd
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej, vil tillade mig at tilslutte mig heppekoret af folk der siger nøjjjj og wauwwwwwwwww.... det er da ganske enkelt en utrolig smuk forarbejdet højttaler. Godt nok synes jeg at du skrev at du ikke købte pga. udsendet, men alligevel. de mange former og kanter den har gør den meget gennemført at betragte. At det så eftersigende er en af de bedste højttalere på markedet i øjeblikket, hvilket prisen vel også afspejler, og velsagtens hovedårsagen til indkøbet, gør det kun bedre.
Hvad bruger du til at fordre to så velanskrevne "tvillinger" med? |
|
|
nej nej det er ikke en af de bedste på markedet for tiden
der er Indra til 190.000 Eidelon til 360.000 Isis til 660.000 og Sentinel til over en mill.
he he men til 100.000 ja....... der er jo stort udvalg ........ men det er de bedste jeg har hørt til prisen
måske et par JM lab'er kunne mænge sig lidt.......
ellers ved jeg ik' lige
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Nørd skrev:
|
Hej Medlem
mvh
Nørd
|
|
|
Hej Nørd
Man kan godt høre at NP 2.0'eren er lavet af Avalon, det er en dejlig musikalsk højttaler. Meeen...
Den spiller ikke med samme højde/dybde i lydbilledet. Den har ikke den samme magt over tingene når man fyrer til den. Den spiller knapt så højt et niveau og dybde i bassen. Den er lige en anelse for "tør", eller hvad man nu skal kalde det, i mellemtonen. Mellemtonen virker lige lidt for tilbagetrukket. Men, med det rette udstyr, hvem ved. Mange gange er det jo lige et spørgsmål om tilpasning til det øvrige udstyr. Jeg har dog hørt den på flere forskellige set-up's, med samme resultat. Men bestemt et lyt værd.
I forhold til de øvrige højttalere jeg har haft? Puha, det har jeg ikke lige tid til at beskrive nu Men egentlig kan det siges ret kort; Der var alle de andre og så kom Avalon Ascendant'en. Den er så meget anderledes fordi den ikke gør sig så bemærket, den lyder nærmest ikke som en højttaler...?! Det er specielt måden den kobler til rummet på, og dens evne til at spille meget forskelligt musik med overbevisning, der for alvor fik mig på krogen, den er meget let at leve med...
hilsen
Medlem
|
|
|
Jow jow men til 1/5 del af prisen.... er den ikke 1/5 del så god ?????
|
| Til top |
|
| |
jørstad Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eton er hip lige nu, men skaaning er heller ikke at kimse af. SCAN-SPEAK er helt væk fra det store markede nu. Derfor Avalon sådan
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jørstad skrev:
|
Eton er hip lige nu, men skaaning er heller ikke at kimse af. SCAN-SPEAK er helt væk fra det store markede nu. Derfor Avalon sådan
|
|
|
????????????????
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Medlem
|
|
|
Hej
De er fremme i skoen Eton fortiden da andre slapper alt for meget af.
|
|
|
Husker jeg ikke helt galt, blev der for snart 20 år siden brugt en Eton enhed af samme princip i Jamo Oriel. Men jeg kan huske forkert.
Ps, det er mellemtonen jeg taler om
André Jensen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Nørd skrev:
|
Hej Medlem
mvh
Nørd
|
|
|
Hej Nørd
hilsen
Medlem
|
|
|
Jow jow men til 1/5 del af prisen.... er den ikke 1/5 del så god ?????
|
|
|
Klart Jacobsen, helt enig. Ascendant'en er ikke "5 gange bedre". Men det man får for forskellen på de 80 K, er, uhauha...
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
De brugte også Elton i Primare HTer
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eton blev også brugt i KEF C80
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Medlem
|
|
|
Hej
[slettet /Zorglub - Prøv nu at holde dig fra at rose dine egne produkter]
|
|
|
Er det ikke lige lidt i overkanten Zorglub? Jeg husker godt hvad MC955 skrev; At Eton er fremme i skoene, og at andre fabrikanter hviler lidt på laurbærbladene - og hvad så?!?! Jensen sælger jo masser at højttalere med ScanSpeak, Vifa og andet. Det har da ikke noget at gøre med at rose egne produkter. Det er blot noget viden som vi andre da gerne vil delagtiggøres i.
Jeg tror at din slettefinger har været lidt følesesløs, og at du tolker tingene på din egen måde. Kan du ikke finde på noget bedre?
hilsen
Medlem
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en fodnote til diskanten som René kort omtalte, så er der altså ikke så meget nyt i en keramisk membran, det er set før 
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er det jo sådan at højttalerne ikke bare udvikler sig selv, hvis man vælger det rigtige mærke enheder.
Det kræver et vist vidensniveau, talent og vedholdenhed at få det endelige resultat.
Mange andre har valgt Eton, Thiel osv. uden at opnå de samme resultater.
Mvh
Nørd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Hej
Nu er det jo sådan at højttalerne ikke bare udvikler sig selv, hvis man vælger det rigtige mærke enheder.
Det kræver et vist vidensniveau, talent og vedholdenhed at få det endelige resultat.
Mvh
Nørd
|
|
|
Så sandt, så sandt; Mange selvbyggere, og seriøse højttalerkonstruktøre (f.eks. DAT) har jo prøvet med det bedste af det bedste - og resultatet? Tjaae, ikke altid lige godt.
Der skal meget mere end bare enheder der måler godt og koster en formue, til at skabe en klassehøjttaler.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 02 September 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Nørd skrev:
|
Hej
Mvh
Nørd
|
|
|
Så sandt, så sandt; Mange selvbyggere, og seriøse højttalerkonstruktøre (f.eks. DAT) har jo prøvet med det bedste af det bedste - og resultatet? Tjaae, ikke altid lige godt.
Der skal meget mere end bare enheder der måler godt og koster en formue, til at skabe en klassehøjttaler.
|
|
|
Min bemærkning gik alene på Eton var fremme i skoene ?. Jeg har ingen mening om Avalon, da jeg ikke har hørt dem.
Men jeg er enig i jeres betragtninger.
MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |