Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avalon Ascendant (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Nu er det jo sådan at højttalerne ikke bare udvikler sig selv, hvis man vælger det rigtige mærke enheder.

Det kræver et vist vidensniveau, talent og vedholdenhed at få det endelige resultat.

Mange andre har valgt Eton, Thiel osv. uden at opnå de samme resultater.

Mvh

Nørd

Helt rigtig.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
MC955 skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Hej Medlem

Det er meget kompetente producenter du har i lytterummet, rør og Avalon går efter sigende godt sammen, jeg har dog ikke selv lytte på Avalon med rør tilsluttet.

Sidst jeg lyttede til Avalon var hos KT Radio i Vesterbrogade, de havde et sæt Avatar som i den grad kunne spille og til denne dato jeg stadigvæk kan huske hver gang der nævnes Avalon.

Jeg kan se at det er Eton bas/mellemtone men hvad er diskanten ?

Hej

Det er også en Eton diskant.

[slettet /Zorglub - Prøv nu at holde dig fra at rose dine egne produkter]

Er det ikke lige lidt i overkanten Zorglub? Jeg husker godt hvad MC955 skrev; At Eton er fremme i skoene, og at andre fabrikanter hviler lidt på laurbærbladene - og hvad så?!?! Jensen sælger jo masser at højttalere med ScanSpeak, Vifa og andet. Det har da ikke noget at gøre med at rose egne produkter. Det er blot noget viden som vi andre da gerne vil delagtiggøres i.

Jeg tror at din slettefinger har været lidt følesesløs, og at du tolker tingene på din egen måde. Kan du ikke finde på noget bedre?

hilsen

Medlem

Ja ligger flad af grin.

Nogle ved ikke hvad de taler om.

Eton SS Seas Focal er i huset.

Og hvis han gøre så meget op det med at slette noget i indlæg så venter der ham et stort job i denne tråd.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53659.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Pyha - hørte dem igen igår i en opsætning med:
Eera DL2 cd-spiller
Pass Labs X0.2 forforstærker
Pass Labs XA100.5 effekttrin
På Avalon Ascendant, den fedeste lyd reproduktion jeg endnu har hørt - der var så meget smæk på stortrommer at man skulle tro det var live. Selv om lydtrykket nærmede sig "live" så var det hele ultra stabilt og præcist, og ikke mindst var der intet der stak af eller hvor man tænkte "skru så ned" - så fedt! Faktisk var den én der nævnte om der blev spillet på LP - for det lød jo ultra godt! Jeg bliver mere og mere imponeret over den "lille" højttaler.
Må lige ha' solgt min sjæl til djævelen her i weekenden - for det er desværre uden for mit budget!

Så vidt jeg kan forstå, er det netop det setup der bliver spillet på i København på udstillingen - god fornøjelse siger jeg bare!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Pyha - hørte dem igen igår i en opsætning med:
Eera DL2 cd-spiller
Pass Labs X0.2 forforstærker
Pass Labs X100.5 effekttrin
På Avalon Ascendant, den fedeste lyd reproduktion jeg endnu har hørt - der var så meget smæk på stortrommer at man skulle tro det var live. Selv om lydtrykket nærmede sig "live" så var det hele ultra stabilt og præcist, og ikke mindst var der intet der stak af eller hvor man tænkte "skru så ned" - så fedt! Faktisk var den én der nævnte om der blev spillet på LP - for det lød jo ultra godt! Jeg bliver mere og mere imponeret over den "lille" højttaler.
Må lige ha' solgt min sjæl til djævelen her i weekenden - for det er desværre uden for mit budget!

Så vidt jeg kan forstå, er det netop det setup der bliver spillet på i København på udstillingen - god fornøjelse siger jeg bare!

Mvh.

Se nu at få købt sådan et par, Mugge. Du får jo ikke fred i sjælen før....

Hvad er det egentlig for en effektforstærker. Synes ikke jeg kan finde den. Kun XA100.5. Er det dem?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Milu skrev:
Pyha - hørte dem igen igår i en opsætning med: Eera DL2 cd-spiller Pass Labs X0.2 forforstærker Pass Labs X100.5 effekttrin På Avalon Ascendant, den fedeste lyd reproduktion jeg endnu har hørt - der var så meget smæk på stortrommer at man skulle tro det var live. Selv om lydtrykket nærmede sig "live" så var det hele ultra stabilt og præcist, og ikke mindst var der intet der stak af eller hvor man tænkte "skru så ned" - så fedt! Faktisk var den én der nævnte om der blev spillet på LP - for det lød jo ultra godt! Jeg bliver mere og mere imponeret over den "lille" højttaler. Må lige ha' solgt min sjæl til djævelen her i weekenden - for det er desværre uden for mit budget! Så vidt jeg kan forstå, er det netop det setup der bliver spillet på i København på udstillingen - god fornøjelse siger jeg bare! Mvh.

Hvad er det egentlig for en effektforstærker. Synes ikke jeg kan finde den. Kun XA100.5. Er det dem?

Nix det gør jeg nok ikke. Men dog er jeg egentlig er godt tilfreds som det spiller her, nu - men igen når man bliver præsenteret for sådan en oplevelse, er det svært at glemme.
Ja det er XA100.5 og det er monotrin - tak for rettelsen Brian.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Brian7500 skrev:

Milu skrev:
Pyha - hørte dem igen igår i en opsætning med: Eera DL2 cd-spiller Pass Labs X0.2 forforstærker Pass Labs X100.5 effekttrin På Avalon Ascendant, den fedeste lyd reproduktion jeg endnu har hørt - der var så meget smæk på stortrommer at man skulle tro det var live. Selv om lydtrykket nærmede sig "live" så var det hele ultra stabilt og præcist, og ikke mindst var der intet der stak af eller hvor man tænkte "skru så ned" - så fedt! Faktisk var den én der nævnte om der blev spillet på LP - for det lød jo ultra godt! Jeg bliver mere og mere imponeret over den "lille" højttaler. Må lige ha' solgt min sjæl til djævelen her i weekenden - for det er desværre uden for mit budget! Så vidt jeg kan forstå, er det netop det setup der bliver spillet på i København på udstillingen - god fornøjelse siger jeg bare! Mvh.

Nix det gør jeg nok ikke. Men dog er jeg egentlig er godt tilfreds som det spiller her, nu - men igen når man bliver præsenteret for sådan en oplevelse, er det svært at glemme.
Ja det er XA100.5 og det er monotrin - tak for rettelsen Brian.

Selv tak. Var nu ikke en rettelse. Bare nysgerrighed

Næ. Du kan vel heller ikke undvære bassen fra Mahler, når det kommer til stykket.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes