| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må sige at den heybrook quartet er ret flot nogen der kender til lyden eller har hørt om den? __________________
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi fås med flere forskellige fronter: kirsebær, valnød, sort et-eller andet. og i sort alu 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Holfi fås med flere forskellige fronter: kirsebær, valnød, sort et-eller andet. og i sort alu 
Mvh
Brok
|
|
|
okay... tror at sort alu er den jeg vil synes bedst om.... __________________
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
brok skrev:
|
Hej Mathias.
Nåhh, tingene tager hurtigt fart, hva'? 
Ingen af de nævnte er dårlige, i min optik. Så risikoen for at du kører helt af sporet er meget lille.
Lyt til dem, og gerne på de højttalere de skal spille på, og allerhelst et sted hvor du har fred og ro til at hygge dig med musikken.
Holfi'en får du nok svært ved at låne med hjem, da det i givet fald skal være via en privatperson, som har en til salg, men altså...
Og gør iøvrigt det samme med de højttalere du overvejer. (er haydn grand helt ude igen?)
Mvh
Brok
|
|
|
halløj, og tak for de mange input 
haydn røj ud af billedet da jeg ikke har nok penge til en ordentlig forstærker. mit pris leje er jo stadig på 6-7k så det bliver lige i overkanten... skal jo også have en cd-spille. der er en gut her inde der sælger en classic 6.8 til 2,5k er det en fair pris? (det mener jeg nu selv, da nypris er omkrin 6k) jeg er stadig lidt i tvivl omkring højttalervalg. men jeg tror næsten at det bliver et sæt DLS R60 eller et sæt Dali ikon 2, jeg regner med at de ligger i samme prisleje, men hvilken er så bedst i følge jer? jeg er mest til den varme og detaljerede lyd. hvilken af de ovennævnte ht'er er har den lyd jeg leder efter? jeg vil da tro at de ovennævnte forstærkere kan findes til omkring 2-3k, er det en rigtig antagelse? hvilken brugt ht skal jeg gå efter hvis jeg vil have en til 2-3k som er detaljeret med varm lyd?
håber i kan besvare mine mange spørgsmål 
|
|
|
Nyprisen er pt. 4k på Classic No 6.8 så helt vildt er det heller ikke, men det er stadigt en fair pris at give for den. Jeg ville, og har også, tager Classic No 6.6, lyden er helt suværen, god detaljegrad og dyb bas med ektrem kontrol. Her får man virkeligt meget for pengene. Jeg har ikke hørt 6.8, men den skulle ligeledes være rigtig god til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm ! En af mine venner satte sin integra 8 til salg 30 min. efter han havde hørt min Jolida 302B, og ejer nu en af samme slags. Har du overvejet noget brugt rør-grej?
Mvh.
Lasse
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
|
Hmmm ! En af mine venner satte sin integra 8 til salg 30 min. efter han havde hørt min Jolida 302B, og ejer nu en af samme slags. Har du overvejet noget brugt rør-grej?
Mvh.
Lasse
|
|
|
ved ikke helt om rørgrej er mig... har aldrig hørt det... men det skulle blive forfærdeligt varmt og ikke så mange watt at tage af... __________________
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det med varmen er ikke det store problem. Det er til gengæld den begrænsede effekt, ift. de højttalere du kigger på. Og så er det uhyre begrænset, hvor meget god rørforstærker du får for 2500,- eller deromkring.
Til gengæld er lyden generelt besnærende og lækker.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
det med varmen er ikke det store problem. Det er til gengæld den begrænsede effekt, ift. de højttalere du kigger på. Og så er det uhyre begrænset, hvor meget god rørforstærker du får for 2500,- eller deromkring.
Til gengæld er lyden generelt besnærende og lækker.
Mvh
Brok
|
|
|
okay... så må jeg "blot leve med" cayin eller holfi som mange her holder på der er ikke så mange der synes om Atoll samlignet med de andre? __________________
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der er mange, som ikke rigtig kender Atoll, mig selv inkluderet  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rørfætter er med garanti interessant, men den koster i omegnen af dobbelt så meget som Mathias har i kikkerten.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mathias.
Nogen spændende ting du har kig på. Jeg vil sige at hverken DLS R60 eller Ikon 2 er decideret varme i lyden, dog er den DLS der kommer tættest på. Ikon kommer nogen gange til at blive en anelse hård i lyden, men er, såvidt jeg husker, også en smule mere detaljeret i diskantan med mere luft omkring instrumenterne.
Angående Atoll IN100, Cayin 153B, Holfi og Classic 6.8 er de alle gode forstærkere. Men HFK i nørregade forhandler jo 153B så der kan du høre dem med Ikon 2, og du ved også hvor du kan lytte til 153B + DLS R60 kombien! 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Hey Matthias.
Nogen spændende ting du har kig på. Jeg vil sige at hverken DLS R60 eller Ikon 2 er decideret varme i lyden, dog er den DLS der kommer tættest på. Ikon kommer nogen gange til at blive en anelse hård i lyden, men er, såvidt jeg husker, også en smule mere detaljeret i diskantan med mere luft omkring instrumenterne.
Angående Atoll IN100, Cayin 153B, Holfi og Classic 6.8 er de alle gode højttalere. Men HFK i nørregade forhandler jo 153B så der kan du høre dem med Ikon 2, og du ved også hvor du kan lytte til 153B + DLS R60 kombien! 
|
|
|
hvorfor forhandler hfk cayin, det vidste jeg ikke :S jeg vil meget gerne komme og lytte hos dig hvis det kan lade sig gøre  __________________
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Mastervol skrev:
|
Hey Matthias.
Angående Atoll IN100, Cayin 153B, Holfi og Classic 6.8 er de alle gode højttalere. Men HFK i nørregade forhandler jo 153B så der kan du høre dem med Ikon 2, og du ved også hvor du kan lytte til 153B + DLS R60 kombien! 
|
|
|
hvorfor forhandler hfk cayin, det vidste jeg ikke :S jeg vil meget gerne komme og lytte hos dig hvis det kan lade sig gøre 
|
|
|
HFK i Nørregade er en Franchise butik som også tager udvalgte Cayin og Rega hjem. Og den med lytteren, kan vi sikkert finde ud af. 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Angående Atoll IN100, Cayin 153B, Holfi og Classic 6.8 er de alle gode højttalere. |
|
|
Og du er HELT sikker på, at alle disse 4 er højttalere?  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Mastervol skrev:
|
Angående Atoll IN100, Cayin 153B, Holfi og Classic 6.8 er de alle gode forstærkere. |
|
|
Og du er HELT sikker på, at alle disse 4 er højttalere? 
|
|
|
Hov hov, det skrev jeg ikke, det er vist noget du har skrevet til! 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
brok skrev:
Mastervol skrev:
|
Angående Atoll IN100, Cayin 153B, Holfi og Classic 6.8 er de alle gode forstærkere. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Så, både Mathias og jeg føjer lidt til alt hvad du skriver . Så ka' du lære det!  __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Mastervol skrev:
brok skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Så, både Mathias og jeg føjer lidt til alt hvad du skriver . Så ka' du lære det! 
|
|
|
Så må det være mit job at rette det til igen! 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok vælge Cayin 153 med DLS R55  Hvilken kilde har du? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Jeg ville nok vælge Cayin 153 med DLS R55  Hvilken kilde har du?
|
|
|
Og så Anticables til, så kører vi! 
|
| Til top |
|
| |