Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Det var så den Logos... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har planer om at finde speakers først, men det der er i det er, at jeg har et max som jeg kan bruge på stadset samlet, og derfor har jeg været meget i tvivl om, hvad jeg skal....først. Det er også noget skrammel at købe en dejlig ht, men ikke at have råd til effekt som kan trække dem... Det ér prøvet og kan ikke anbefales

"smeden" Du har nok ret i at det ikke er muligt at finde noget som er 100% naturtro, og et eller andet sted, heldigvis for det... Hvor mange koncerter lyder ikke forfærdeligt?

Men når så dét er sagt, så er jeg stadig så "naiv" at jeg tror på at det er muligt at finde noget grej som får tingene til at lyde som de SKAL lyde, eller som de er tiltænkt. Feks at en guitar, sangstemme eller en violin lyder som de nu engang gør.. Det er ikke fekt med en James Simpson stemme der lyder som Madonna eller hvad ved jeg... *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Enig. Men der er bedre gevinst på at købe højttaler end forstærker, når vi kommer over en vis grænse. Det er derfor, jeg kommer med en 20kkr forstærker. Brug de sidste 20kkr på at få den virkeligt gode HT: Quad 2905? Jamo R909? B&W 802? Avantgarde Mezzo Duo? Pioneer S1-EX? Mårten?.....................
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Jeg har planer om at finde speakers først, men det der er i det er, at jeg har et max som jeg kan bruge på stadset samlet, og derfor har jeg været meget i tvivl om, hvad jeg skal....først. Det er også noget skrammel at købe en dejlig ht, men ikke at have råd til effekt som kan trække dem... Det ér prøvet og kan ikke anbefales

"smeden" Du har nok ret i at det ikke er muligt at finde noget som er 100% naturtro, og et eller andet sted, heldigvis for det... Hvor mange koncerter lyder ikke forfærdeligt?

Men når så dét er sagt, så er jeg stadig så "naiv" at jeg tror på at det er muligt at finde noget grej som får tingene til at lyde som de SKAL lyde, eller som de er tiltænkt. Feks at en guitar, sangstemme eller en violin lyder som de nu engang gør.. Det er ikke fekt med en James Simpson stemme der lyder som Madonna eller hvad ved jeg... *S*

det var egentligt også lidt af pointen i det, uanset hvad man næsten køber så  lyder det bedre end real life, men oplevelsen er en anden!

jeg har stereo for sammenlagt 35kg(nypris vel omkring 120kg) meget brugt, noget gammelt, 10 år, det spiller sq ikke dårligere eller bedre end meget jeg har hørt til det dobbelte.

men måske mere åbent og ufarvet, på bekostning af noget andet

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Har du 40K til både amp og speakers??

Men ja du skal sgu ud og lytte, det kan bare gå hen og blive dyrt.. Trust me

Inden for 3 uger får jeg nyt setup..amps og speakers og ny plov..så skal du da være velkommen til en lytter

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Al Bundy: "efter min bedste vurdering spiller markant bedre"

Har du foretaget sammenlignende lyttetest med samme højttaler? Ellers tror jeg ikke, der er basis for udsagnet. Når vi er over 20kkr, begynder forskellene at være små, når man ser bort fra de decideret dårligt konstruerede modeller. Du kan da have ret, men på hvilken basis bygger du udsagnet?

Nu synes jeg ikke at NAD er en dårlig forstærker - og ja jeg har lyttet til den op mod andre på samme speakers. Og nej forskellene er ikke små over 20K ... så er der noget galt med det anlæg man lytter på.

Har lyttet til den mod Krell'en, EAR899 og så en tysk bandit i en noget tungere ende af prisspektret.

Al Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

"Og nej forskellene er ikke små over 20K ... så er der noget galt med det anlæg man lytter på."

Der er meget skrammel, også til >20k.

Hvad tror I, udtrykket "law of diminishing returns" kommer fra? Er en vin til 50 bedre end en til 20? ja. 100 bedre end 50? Sandsynligvis. 200 bedre end 100? Det er absolut ikke en selvfølge. Sådan er det med det meste, der er til salg i denne verden. Det er meget svært at forbedre noget virkelig godt, og meget dyre forstærkere betjener sig sjældent af nye teknologier. Det handler mere om (fx hos Accuphase) komponentselektion og kvalitetskontrol.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
"Og nej forskellene er ikke små over 20K ... så er der noget galt med det anlæg man lytter på."Der er meget skrammel, også til >20k.Hvad tror I, udtrykket "law of diminishing returns" kommer fra? Er en vin til 50 bedre end en til 20? ja. 100 bedre end 50? Sandsynligvis. 200 bedre end 100? Det er absolut ikke en selvfølge. Sådan er det med det meste, der er til salg i denne verden. Det er meget svært at forbedre noget virkelig godt, og meget dyre forstærkere betjener sig sjældent af nye teknologier. Det handler mere om (fx hos Accuphase) komponentselektion og kvalitetskontrol.

Kunne ikke siges bedre ...og så er NAD M3 bestemt et seriøst lyt værd

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Det er klart at "law of diminishing returns" gælder også i dette tilfælde. Den giver dog heller ikke meget mening her, idet det jo er de individuelle præferencer, som afgør om det er den marginale investering værd. Hvis jeg synes det er ok at ofre x kroner på y% forbedring - så er det vel det!

Og nej en vin til 200 kr kan absolut være dårligere end en vin til 30 kr. - det har jeg oplevet mange gange - men prisfastsætningen på vin og audio er ikke helt det samme, idet de gode vine jo er en afgrænset ressource, hvorfor efterspørgslen kan drive priserne voldsomt op på nogle vine. Mht hifi kan man jo "blot" producere noget mere

Hvis man skal holde sig til "loven" så ville man nok finde noget billigere end den NAD anyhow. Og som jeg sagde, den lyder ganske godt, og man skal da give den et lyt.

I øvrigt er det noget frygteligt vås at de dyre forstærkere ikke betjener sig af avancerde nye teknologier ... den  tyske forstærker jeg nævnte - ASR Emitter - er et eksempel på en endog meget avanceret konstruktion. Vil snarere sige, at det er niche firmaerne der driver tekologien, der herefter udbredes i low-end.

Men hold dig endeligt til NAD, hvis du er glad for det ... du kunne vælge meget værre end det.

Bundy 

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte også på at nævne Lavardin, som hævder at betjene sig af avanceret teknologi. Problemet er, at de ikke siger, hvad de gør, kun at det virker fantastisk - og de får da også pæne ord med på vejen, men det er der meget skrammel, der osse får.

Hvilken teknologi gør ASR til noget specielt?

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er Accuphase ikke blevet nævnt?

E408 eller E308 tror jeg vil være gode bekendtskaber...eller evt. en brugt E407.

Jeg ville nok holde mig fra den mindre E213 når du har det pæne budget.

Fik min E408 som demomodel til 35k  

Ellers så er en brugt Gryphon Callisto eller ML383 også lækre bud.

Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Den er sikkert nævnt, men prøv når du alligevel skal rundt at lytte at give Krell KAV400xi en chance. Den er ikke ud af meget, men der er sgu meget god lyd i den.

Ellers kan jeg kun medgive LarsOhl at Accuphase er en oplagt mulighed og at E200-serien (pånær 202 ) nok ikke er interessant i denne sammenhæng.

PS: Hvis du køber en E202 har du 38K til højttalere

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Jeg tænkte også på at nævne Lavardin, som hævder at betjene sig af avanceret teknologi. Problemet er, at de ikke siger, hvad de gør, kun at det virker fantastisk - og de får da også pæne ord med på vejen, men det er der meget skrammel, der osse får.

Hvilken teknologi gør ASR til noget specielt?

ASR er ret specielt på flere punkter ... herunder strømforsyningerne ... ASR Emitter 2 har separate strømforsyninger til hver kanal (separat kabinet) + en batteristrømforsyning til det man vel kan kalde forforstærkerdelen - selvom det ikke kan stilles så enkelt op. Hvis du er interesseret så læs på ASR's hjemmeside eller Fremers test i stereophile:  

http://stereophile.com/integratedamps/1006asr/ 

Det i sandhed et anderledes apperat .. og den lyder også ganske hæderligt

Bundy

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

OK, har læst. Er uenig, ASR er kun speciel mht. strømforsyningen, hvor de til gengæld osse har givet den hele armen. Rosværdigt, og givetvis hørbart. Prisen kunne jeg ikke finde.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal læse lidt nærmere, idet der er flere udsædvanlige "detaljer".  se f.eks. TAS beskrivelse ... eller Fremers test ...

http://www.jazz-audio.com/pdf/equipos/Emitter%20II_1_85.pdf

Den er dyr ..

Bundy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes