Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
Der er gjort plads til en arm mere - men foreløbig skal den bare have SME armen på.
Jeg har brugt snedkerlim og ca 20 skrue-tvinger den er limet sammen over fem gange
Der er monteret højdejusterbare fødder - de kan justeres + - 1 cm stykket - de skal muligvis forsynes med spikes når jeg får en hylde til den
Pladestrammeren hedder orsonic disc stabilizer ds 250 - købt brugt for "en hund" hos audio consult
Gummi under armboardet venter til efter finlytning - det kan blive en af de små detlajer - i øvrigt har jeg topmøtrikker der skal på istedet for skruerne istedet - jeg skal bare hav lime dem på nogle maskinskruer
Den skal have en kork måtte en af dagene
Sammenligningen med den Thorens 160 der sad sammen med 58Aerener jo lidt "skæv" da den thornes har ortofon mc 10 og garrarden nu har dl 110 pU - det er altså flere faktorer der er forskellige ligesom at den anden thorens 318 der før havde dl110eren på jo sad på Pioneer sx anlægget med revox højtalere - så det bliver mere generelt - men det er heldigvist positiv.
kort - meget mere krop - mere luft -mere rum - strammer og dybere bas - lækkert.
Den er 100 % lydløs og 100 % vibrationsfri - den vejer et sted mellem 35 og 40 kg. jeg har kun en vægt der gå til 20 - men den består af 9 plade der hver vejer 4 kg. dog er der et hul på størrelse med hele værket i to af pladener og et hul på størrelse med 1/4 af værket i 4 plade samt plads til kabler m.m.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
Plademåtten er ikke krakkeleret hård men den er nu heller ikke rigtig "gummiblød"
Det er lidt specielt at lave noget der visuelt passer til det hammerlak grå værk - på den anden side er det en meget dårlig investering af ændre farven på det
Jeg ved ikke hvor meget indflydelse et armboard har - plinten er jo meget "rolig/stabil" men når jeg finder noget flot træ til siderne kan jeg ikke avfvise at der kommer et armboard på af samme materiale som siderne
Jeg har tænkt mig at holde den kunststof fri - nul acryl m.m.
Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
ehapa skrev:
Er der en forhandler i København der sælger Achromat?.
Ikke så vidt jeg ved. ACTIV HiFi i Esbjerg forhandler den herhjemme, men jeg er ikke stødt på den i København (bortset fra den som roterer på undertegnedes pladespiller).
Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
Hvor er mine manerer dog henne? Jeg glemte helt at sige tillykke med din Garrard plov r-l-b. Og det er en imponerende mastodont af en plint du har bygget til den.
Du skal da have en arm mere på for at skabe lidt symmetri i tingene.
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
Jeg tænkte jeg skulle lige prøve at udfordre resonanser-backfire-feedback-rumble-in the jugle eller hvad det nu hedder når en pladespiller går i selvsving og højtalerenhederne havner en halvmeter ude af kabinettet
Fandt en fin indspilning af 1812 frem - fuld blus på QUAD 510erne - Fuld blus på 58A -
Jeg har ikke hørt klassisk musik på denne måde før - jeg skal nok på en rundtur og berolige naboerne
Jeg skal her oplyse om at pladespilleren ikke står på en hylde
Musikken lød fantastisk - kuldegysende storslået - men fatastisk og uanset hvor meget det gik amok i højere og højere lydtryk var der ingen forvrængning - men detaljer og kontrol
Enkelte genstande vibrerede - ruder småklirrede - en vase var ved at ryge på gulvet - selv trækabinettet på 58A var ved at løsrive sig - men da jeg lod fingerspidersen glide hen over overfladen på min nye pladespiller var den "steady as a rock" ingen vibrationer ved fuld lydstyrker - jeg er ikke så god til at beregne lydtryk men 2 x 135 watt i Tannoy 12" med en følsomhed på 92 db monteret i et godt 300 stort liter Egoisthorn flytter et eller andet.
Det korte og det lange; kombinationen af garrard 301 - sme 3012 - dl 110 og en 35 kg tung plint af 9 lag Birke x finer er ret modstandsdygtig overfor omgivelsernes påvirkning - der skal mere end 1812 til at pickuppen til at lave unoder
Jeg er en glad mand
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum