Forfatter |
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spændende tråd, håber et lille hi-jack tillades... Er der nogen der ved hvordan CLEARAUDIO GAMMA-S er slebet og hvordan den er mht. pladestøj ? Vil den fungere på en Avid Diva med RB300 arm ? MVH.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd da jeg selv kraftig overvejer en PU Silver fra Grado. Men pladestøjen afholder mig da lidt... Har PT en Project Debut, men den skal selvfølgelig skiftes til noget andet. Tanken er lidt en Thorens og drømmen er lidt en af de fede SME arme  Overvejer også en MC PU fra Denon... Lidt off topic, sorry.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Hej
Spændende tråd, håber et lille hi-jack tillades...
Er der nogen der ved hvordan CLEARAUDIO GAMMA-S er slebet og hvordan den er mht. pladestøj ?
Vil den fungere på en Avid Diva med RB300 arm ?
MVH.
|
|
|
I beskrivelsen hos Stone Audio står der at den har en slibning af typen TRIGON PIl. Jeg aner ikke hvad det dækker over men det skulle da ikke undre mig hvis den er ret så kræsen m.h.t. korrekt justering.
Angående kompliance og eff. masse så bør den fungere fint i din RB300.
Har du en VTA adjuster til din Rega?
Typen af slibning er én af faktorerne når det gælder rillestøj men sikkert ikke den eneste.
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krenzler,
Tak for hurtigt og kompetent svar :-)
Nej, jeg har ikke VTA adjuster, har kun hjemme-printet protractor... kan forstå VTA er noget med vinklingen (?) - har du evt et link der forklarer det lidt mere i detaljer, og hvordan man justerer det ?
MVH.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står noget om det i Jan Nielsen's pladespiller artikel (se min signatur). Derudover er jeg stødt på følgende artikler om PU set-up:
Sound Fountain.
The Vinyl Zone.
Audiophilia.
Audio Asylum Phono FAQ.
Van den Hul Phono FAQ.
The Analog Dept. Alignment FAQ.
Utvivlsomt mere info end man måske kunne ønske sig?
Meget avancerede nåleslibninger kan være ret følsomme over for VTA så en dedikeret Rega VTA adjuster ville måske være en ide hvis du har tænkt dig at investere i en så dyr pick-up. En bedre protraktor ville måske heller ikke være af vejen? Hvis du alligevel har råd til at kaste 10.000,- eller mere efter en PU?
|
Til top |
|
|
a2zinck Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder til, at audio technica er det sikre valg, hvorimod grado'en er en smule mere vovet mht dans & støj - dog får den nok de største roser for sin varme lyd. overvejer selv disse to PU til min thorens, men er langt fra afklaret endnu. vil fortsat følge denne tråd med spænding & lære af andres fejltagelser.  /z
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
a2zinck skrev:
det lyder til, at audio technica er det sikre valg, hvorimod grado'en er en smule mere vovet mht dans & støj - dog får den nok de største roser for sin varme lyd. overvejer selv disse to PU til min thorens, men er langt fra afklaret endnu. vil fortsat følge denne tråd med spænding & lære af andres fejltagelser. 
/z
|
|
|
Du kan rolig købe audio technica'en. Jeg har spillet på den i dag også, den bliver bare bedre og bedre, selv nogle af mine DMM plader jeg før har haft svært ved at lytte på, er blevet meget blødre i lyden, eller også er jeg ved at miste hørelsen who knows
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ørerne skal også lige spilles til.
Hvis den kan få DMM plader til at lyde blødt kan man da ikke beskylde den for at være klinisk. Den æder bare hvad man kaster efter den? Meget godt gået til prisen.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ja, ørerne skal også lige spilles til.
Hvis den kan få DMM plader til at lyde blødt kan man da ikke beskylde den for at være klinisk. Den æder bare hvad man kaster efter den? Meget godt gået til prisen.
|
|
|
Ja det er godt gået til prisen, derom skal der ikke være tvivel, Jeg belaster den som foreskrevet 47K samt de 100pF som mit phono-kabel har.
|
Til top |
|
|
a2zinck Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Du kan rolig købe audio technica'en. Jeg har spillet på den i dag også, den bliver bare bedre og bedre, selv nogle af mine DMM plader jeg før har haft svært ved at lytte på, er blevet meget blødre i lyden, eller også er jeg ved at miste hørelsen who knows |
|
|
lyder godt med AT - du må holde os opdateret time for time  /z
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 April 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
krenzler skrev:
Savner du stadig noget Grado varme?
|
|
|
Skal jeg være ærlig Ja så mangler jeg en anelse i forhold til Grado'en, men jeg håber det kommer om 50-100 timer. Guleroden må så være at plade-støjen, så at sige er pist borte, lidt er der da, men intet i forhold til Grado'en.
|
|
|
Hej Torben, Hvad er så dommen idag - går ud fra du har fået spillet de 50-100 timer ? MVH.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Solvin skrev:
krenzler skrev:
Savner du stadig noget Grado varme?
|
|
|
Skal jeg være ærlig Ja så mangler jeg en anelse i forhold til Grado'en, men jeg håber det kommer om 50-100 timer. Guleroden må så være at plade-støjen, så at sige er pist borte, lidt er der da, men intet i forhold til Grado'en.
|
|
|
Hej Torben,
Hvad er så dommen idag - går ud fra du har fået spillet de 50-100 timer ?
MVH.
|
|
|
Hej Erla
Ja jeg har nok rundet de 50-60 timer, og den lyder rigtig godt nu, har ingen tendens til at være hård i lyden mere. Så jeg kan kun anbefale den, sjovt nok har jeg nu svært ved at lytte til CD'er da rummet og den lethed musikken kommer med, ikke kan måle sig med min plade-spiller.
Så du må prøve den pick-up, selvfølgelig har det samlede setup også betydning, men hos mig bliver det den pick-up, jeg fremover benytter.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da godt! Mon ikke det er den PU jeg selv skal have...
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det lyder da godt! Mon ikke det er den PU jeg selv skal have... |
|
|
Husk nu at den opfattede lyd, i høj grad kommer an på ens setup, samt hvorledes man opfatter lyd.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ved jeg.... Men den skal da næsten lige prøves
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 10 April 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt sent at hoppe ind i tråden men "here goes" Jeg oplever også at min denon 110 er meget lidt følsom overfor småridser og støv sammenlignet med min ortofon MC 10 super mk II. (hvorfor egentlig - det er jo ikke fordi den spiller udetaljeret) Jeg ved så ikke om jeg vil stemple den umusikalsk - men nu har jeg jo ikke Gradoen til at sammenligne med - men i forhold til MC 10eren er den noget mere direkte "bang for the buck agtig" hvilket med guitar musik og jazz ikke gør noget (jeg lytter ikke til big band musik - mest solo til og med kvintet-stadiet) Den er ret ny for mig 110eren så det er endnu ikke blevet til så meget klassisk musik - men mon ikke det bliver en helt anden (s)PU der kommer til at varetage dette musikområde for lidt siden lyttede jeg til "flamenco" inspireret guitar spil af Paco de Lucia - pladen Siroco og sad for mig selv og tænkte at bedre en dette behøver det ikke at blive før jeg kan dø lykkelig
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|