| Forfatter |
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe okay.. jamen det er i hvert fald et anlæg i verdenklasse du har dig Hvad med Rogue? har du lyttet på det? de har jo også meget spændene, synes jeg i hvert fald... Zeus, hehe Har du modtaget bud på din Flight 100?? det er jo en fed sag som man sjældent ser brugt
Okay det er regl med alt jeg har lavet med alt der her hifi, jeg må ikke låne til det!! For lige pludselig ville der stå et anlæg en ½ mill. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
|
Det eneste jeg skal have på plads nu er rørforstærker. Så er jeg også færdig det næste lange stykke tid...
og en plov
nej spøg til side
ved du hvad for en rørforstærker du vil have...
....... Graaf ...... eller ???
|
|
|
Hej Jacobsen...
Graaf GM100 er blandt de effekt forstærkere som jeg kigger på.... Spiller rigtig godt !!
Atma-Sphere skæver jeg også lidt til. Men der er ikke så mange som kender mærket på disse breddegrader. Er meget i tvivl om stabiltiet og byggekvalitet er ok, og så er det altid rart at kunne lytte inden køb. Så det bliver nok ikke der jeg placerer noget, selvom jeg syntes deres OTL forstærkere ser spændende ud. Skulle også lyde godt... Men jeg kender for lidt til det !
Ellers er der jo drømmeeffekten Conrad Johnson Premier 140.... Meeeeen den er desværre for dyr til min pengepung 
Vi må se !?.... Kan også ske at jeg bliver ved min Flight 100 
|
|
|
ja har selv haft en flight 100 .... lækker lækker lyd ... stærk som en bjørn ... blid som et lam
hvad koster Atma-spere og Conrad ??
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
|
Det eneste jeg skal have på plads nu er rørforstærker. Så er jeg også færdig det næste lange stykke tid...
og en plov
nej spøg til side
|
|
|
Hej Jacobsen...
Graaf GM100 er blandt de effekt forstærkere som jeg kigger på.... Spiller rigtig godt !!
Atma-Sphere skæver jeg også lidt til. Men der er ikke så mange som kender mærket på disse breddegrader. Er meget i tvivl om stabiltiet og byggekvalitet er ok, og så er det altid rart at kunne lytte inden køb. Så det bliver nok ikke der jeg placerer noget, selvom jeg syntes deres OTL forstærkere ser spændende ud. Skulle også lyde godt... Men jeg kender for lidt til det !
Ellers er der jo drømmeeffekten Conrad Johnson Premier 140.... Meeeeen den er desværre for dyr til min pengepung 
|
|
|
ja har selv haft en flight 100 .... lækker lækker lyd ... stærk som en bjørn ... blid som et lam
|
|
|
Helt enig i din anskuelse af Flight 100... Fantastisk effekttrin !
CJ Premier 140 retailer på cirka 8000 USD men så kommer der også moms og fragt mm. Så løber det jo lidt op 
Atma-Sphere retailer på ml. 6000 - 100000 USD afhængig af model.... Så det er heller ikke helt billigt. Men det er også håndbygget helt fra bunden uden brug af print. Alt er handwired og skulle være af håndværksmæssig høj klasse. Lyden skulle ligeledes repræsentere det bedste, af det bedste. Man kan diskutere om man lide det vintage-agtige "design". Kabinettet er nok der hvor mange bakker lidt. Der er ikke just imponator effekt over eks. M-60 MKlll monoblokke...
Faktum er at Atma-Sphere nærmest har opnået kultstatus i USA og repræsenterer efter sigende noget af det bedste man kan få i rørforstærkere idag !!! Alene det, er jo med til at vække nysgerrigheden. Kan jo ikke være helt tilfældigt da Atma-Sphere har været i gamet i næsten 30 år !!!! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
og en plov
nej spøg til side
|
|
|
Hej Jacobsen...
Atma-Sphere skæver jeg også lidt til. Men der er ikke så mange som kender mærket på disse breddegrader. Er meget i tvivl om stabiltiet og
byggekvalitet er ok, og så er det altid rart at kunne lytte inden køb. Så det bliver nok ikke der jeg placerer noget, selvom jeg syntes deres OTL
forstærkere ser spændende ud. Skulle også lyde godt... Men jeg kender for lidt til det !
|
|
|
|
|
|
Helt enig i din anskuelse af Flight 100... Fantastisk effekttrin !
CJ Premier 140 retailer på cirka 8000 USD men så kommer der også moms og fragt mm. Så løber det jo lidt op 
Atma-Sphere retailer på ml. 6000 - 100000 USD afhængig af model.... Så det er heller ikke helt billigt. Men det er også håndbygget helt fra
bunden uden brug af print. Alt er handwired og skulle være af håndværksmæssig høj klasse. Lyden skulle ligeledes repræsentere det bedste, af
det bedste. Man kan diskutere om man lide det vintage-agtige "design". Kabinettet er nok der hvor mange bakker lidt. Der er ikke just imponator
effekt over eks. M-60 MKlll monoblokke...
Faktum er at Atma-Sphere nærmest har opnået kultstatus i USA og repræsenterer efter sigende noget af det bedste man kan få i
rørforstærkere idag !!! Alene det, er jo med til at vække nysgerrigheden. Kan jo ikke være helt tilfældigt da Atma-Sphere har været i gamet
i næsten 30 år !!!! |
|
|
spænende hvad du har gang i Holberg!!! er der ikke stadigvæk en dansk forhandleraf Atma-Sphere? jeg kan ikke huske hvem det var, men der
var da en på et tidspunkt?! men jeg må sige allerede nu er det et super interessant anlæg du har __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pihl..
Takker gæve hifi-broder... Det er Jan Hass/Hi-Fi Analyse som har forhandlingen, men det kører lidt på standby og er ikke i højeste gear, selvom man kan bestille ved ham. Jeg kender heller ikke deres forstærkerier godt nok til at turde købe det. I USA er Atma-Sphere kult men såsnart man kommer væk fra Staterne er der straks mere modstand.
Drømmer også stadig om Graaf GM100.... Kunne meget vel blive mit sidste tiltag i denne omgang. En ting er dog sikkert. Jeg skal tilbage til rør igen selvom jeg holder utrolig meget af min fantastiske Flight 100. Men mit hjerte banker for den gode rør-sound 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej Pihl..
Takker gæve hifi-broder... Det er Jan Hass/Hi-Fi Analyse som har forhandlingen, men det kører lidt på standby og er ikke i højeste gear, selvom man kan bestille ved ham. Jeg kender heller ikke deres forstærkerier godt nok til at turde købe det. I USA er Atma-Sphere kult men såsnart man kommer væk fra Staterne er der straks mere modstand.
Drømmer også stadig om Graaf GM100.... Kunne meget vel blive mit sidste tiltag i denne omgang. En ting er dog sikkert. Jeg skal tilbage til rør igen selvom jeg holder utrolig meget af min fantastiske Flight 100. Men mit hjerte banker for den gode rør-sound 
|
|
|
Hvorfor ikke GM200? Den er som jeg forstår det mere OTL lignende i konstruktionen. Og den har da bøffer nok ihvertfald. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Holberg, det er da en svær situation du har sat dig selv i  Er det ikke "bare" at tage konsekvensen, beholde din Audia Flight 100 og så nyde musikken på din nye CD afspiller... Sommetider kan man jo næsten stirre sig blind på opgraderinger, så det næsten spænder ben frem for at være konstruktivt, hvis du forstår hvad jeg mener? ALternativt kunne du jo vælge et sæt Rogue Blokke indtil du finder ud af hvad du vil, det er da i hvert fald rør...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
Hej Pihl..
|
|
|
Hvorfor ikke GM200? Den er som jeg forstår det mere OTL lignende i konstruktionen. Og den har da bøffer nok ihvertfald.
|
|
|
Ja, ja Brian
Men den koster også flere bøffer i såvel anskaffelse som strømforbrug __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Holberg, det er da en svær situation du har sat dig selv i Er det ikke "bare" at tage konsekvensen, beholde din Audia Flight 100 og så nyde musikken på din nye CD afspiller... Sommetider kan man jo næsten stirre sig blind på opgraderinger, så det næsten spænder ben frem for at være konstruktivt, hvis du forstår hvad jeg mener? ALternativt kunne du jo vælge et sæt Rogue Blokke indtil du finder ud af hvad du vil, det er da i hvert fald rør...
|
|
|
Ej... Så svært er det heller ikke. Syntes det er sjovt at lytte og se på mulighederne. Jeg har besluttet mig for rør og GM100 står højt på listen. Jensen kommer i nær fremtid og låner GM100 til mig igen. Jeg tager mig tiden og har ikke travlt.
Mht. Rogue vil jeg gerne prøve noget andet. Har lånt dem og mindes at de spiller rigtig godt. GM100 har bare så meget nerve i formidlingen at det ikke lige sådan er til at glemme. Derfor er jeg lidt mere hooked på Graaf ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Jeg vil give dig helt ret.
Det er bestemt også to meget forskellige forstærkere (Rogue/Graaf), som trækker i hver sin retning.
Hvor Rogue er den kraftige powerfyldte rocker, er Graaf den mere sweeete performer ikke så kraftfuld men lækker, lækker formidler!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
Hej Pihl..
|
|
|
Hvorfor ikke GM200? Den er som jeg forstår det mere OTL lignende i konstruktionen. Og den har da bøffer nok ihvertfald.
|
|
|
Ja, ja Brian
Men den koster også flere bøffer i såvel anskaffelse som strømforbrug
|
|
|
det er ikke det store problem
for GM200 laves ikke mere
hvad med Audio Valve ??? nogen der kender det
300 klasse A triode watt må da sparke lidt
http://audiovalve.info/
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Pihl..
|
|
|
|
|
|
Ja, ja Brian
|
|
|
http://audiovalve.info/ |
|
|
Er den udgået?
Den er da på deres hjemmeside.
Hvorom alting er, kan Jensen godt skaffe den fra ny af endnu - ihvertfald sidst jeg spurgte ham.
Ja Audio Valve er da en mulighed. Men (det er selvfølgelig en smagssag) jeg synes godt nok de er hæslige - ligner en kinser dims på en dårlig dag.
Jeg vil heller ikke mene at man skal bruge så forfærdelig mange rør watt for at drive FS788. Jeg har på fornemmelsen, at jo flere rørwatt man vil ha' jo mere "rå" bliver den, og færre lidt mere "sweet". Bare min mening.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
Hej Pihl..
|
|
|
|
|
|
Ja, ja Brian
|
|
|
http://audiovalve.info/
|
|
|
Er den udgået? Den er da på deres hjemmeside. Hvorom alting er, kan Jensen godt skaffe den fra ny af endnu - ihvertfald sidst jeg spurgte ham. Ja Audio Valve er da en mulighed. Men (det er selvfølgelig en smagssag) jeg synes godt nok de er hæslige - ligner en kinser dims på en dårlig dag. Jeg vil heller ikke mene at man skal bruge så forfærdelig mange rør watt for at drive FS788. Jeg har på fornemmelsen, at jo flere rørwatt man vil ha' jo mere "rå" bliver den, og færre lidt mere "sweet". Bare min mening.
Mvh. |
|
|
du har ret i de er hæslige men nu er det jo lyden der kommer i første række
du har nok ret i din anskuelse med mange rørwatt/mange rør , det samme problem med transistor
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Holberg.
Jeg vil give dig helt ret. Det er bestemt også to meget forskellige forstærkere (Rogue/Graaf), som trækker i hver sin retning. Hvor Rogue er den kraftige powerfyldte rocker, er Graaf den mere sweeete performer ikke så kraftfuld men lækker, lækker formidler!
Mvh. |
|
|
Ja, Mogens.... Graaf GM100 er bare sweet __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Jeg vil lige vise dig et link til Atma-Sphere, Robert er en fin fyr og meget reel (har handlet med ham)
Hvis du altså ikke har besluttet dig!? __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Hej Jesper
Jeg vil lige vise dig et link til Atma-Sphere, Robert er en fin fyr og meget reel (har handlet med ham) Hvis du altså ikke har besluttet dig!? |
|
|
Hej Pihl...
Det har jeg ikke. Har sat mine Atma-Sphere drømme på standby, da det er for langt borte mht. kendskab samt mulighed for audition. Det er jo ikke helt billigt, og så vil man jo gerne være sikker på at det vitterligt er så godt, som visse kredse påstår i USA, hvor det er mest kendt !
Har været lidt i dialog med Ralph som står bag firmaet og Atma-Sphere. Han virker også som en meget reel og seriøs fyr... Men kendskabet er for bette hos hr. Holberg til at turde gøre mere ved det ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Pihl skrev:
Hej Jesper Jeg vil lige vise dig et link til Atma-Sphere, Robert er en
fin fyr og meget reel (har handlet med ham) Hvis du altså ikke har besluttet dig!? |
|
|
Hej Pihl...
Det har jeg ikke. Har sat mine Atma-Sphere drømme på standby, da det er for langt borte mht. kendskab samt mulighed for audition. Det er jo
ikke helt billigt, og så vil man jo gerne være sikker på at det vitterligt er så godt, som visse kredse påstår i USA, hvor det er mest kendt !
Har været lidt i dialog med Ralph som står bag firmaet og Atma-Sphere. Han virker også som en meget reel og seriøs fyr... Men kendskabet er
for bette hos hr. Holberg til at turde gøre mere ved det ! |
|
|
En smule afstand skal vel ikke være en hindring  [URL=http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4051]prøv at se her![/
URL] det er Roberts nye butik, den kunne godt være et besøg værd __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
HOLBERG skrev:
Pihl skrev:
Hej Jesper Jeg vil lige vise dig et link til Atma-Sphere, Robert er en fin fyr og meget reel (har handlet med ham) Hvis du altså ikke har besluttet dig!? |
|
|
Hej Pihl...
Det har jeg ikke. Har sat mine Atma-Sphere drømme på standby, da det er for langt borte mht. kendskab samt mulighed for audition. Det er jo ikke helt billigt, og så vil man jo gerne være sikker på at det vitterligt er så godt, som visse kredse påstår i USA, hvor det er mest kendt !
Har været lidt i dialog med Ralph som står bag firmaet og Atma-Sphere. Han virker også som en meget reel og seriøs fyr... Men kendskabet er for bette hos hr. Holberg til at turde gøre mere ved det !
|
|
|
En smule afstand skal vel ikke være en hindring [URL=http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4051]prøv at se her![/ URL] det er Roberts nye butik, den kunne godt være et besøg værd  |
|
|
Tjaaa Pihl.... Det er afgjort en rigtig lækker shop med en masse spændende produkter. Kan godt være man skulle tage et smut over sundet en dag  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo desvæære ikke så´en at jeg selv har en Atm. forstærker. Jeg lokker dig jo kun, for senere at crache dit hjem og tiltvinge mig en
lytteseance  Helt seriøst er en tur over sundet jo værd at overveje, hvis man skal bruge rigtigt mange penge på en forstærker (om ikke andet
så bare for at få ro i sin sjæl et øjeblik  )
Men endnu mere seriøst, du har et super fedt anlæg, også hvis du beholder din Audioflight eff.  tillykke med det __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Nu er det jo desvæære ikke så´en at jeg selv har en Atm. forstærker. Jeg lokker dig jo kun, for senere at crache dit hjem og tiltvinge mig en lytteseance Helt seriøst er en tur over sundet jo værd at overveje, hvis man skal bruge rigtigt mange penge på en forstærker (om ikke andet så bare for at få ro i sin sjæl et øjeblik ) Men endnu mere seriøst, du har et super fedt anlæg, også hvis du beholder din Audioflight eff. tillykke med det |
|
|
He, he... Jeg tænkte det nok Pihl
Ps. Tak for de pæne ord
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |