Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs rørgrej / Air Tight ATM-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

mmmmmmmmmmmm rør!!! siger manden som aldrig har haft rørforstærker....

gi mig en cj 140 premier, så skal du ikke høre mere fra mig

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Har du solgt Audia'en?

Nej, ikke endnu... Folk vil bare ikke have vellyd i dagens Danmark  

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Det skal være nogle rimelig seriøse rør-watt du skal have til 788, jeg prøvede 788 hjemme og den er glad for solide watt.

Så alt andet lige er du vist oppe den seriøse ende af skalaen, hvis den skal slå din nuværende blok af pinden.

I øvrigt er det påfaldende at du søger rør, da dit grej allerede er til den røragtige side, det er ikke just monitorlyd der præger dit grej.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

jkjaers skrev:
Har du solgt Audia'en?

Jo det vil de måske nok.

Men man har nogen gange indtrykket af, at folk tror, at fordi man har købt udstyret af en bestemt forhandler på Klostervej i Odense så skal de nærmest have penge for at købe det af en.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Hej Holberg

Det skal være nogle rimelig seriøse rør-watt du skal have til 788, jeg prøvede 788 hjemme og den er glad for solide watt.

Så alt andet lige er du vist oppe den seriøse ende af skalaen, hvis den skal slå din nuværende blok af pinden.

I øvrigt er det påfaldende at du søger rør, da dit grej allerede er til den røragtige side, det er ikke just monitorlyd der præger dit grej.

Kan kun give dig ret i din anskuelse af lyden fra mit grej. Dog er der nuancer som er anderledes via de bedste rørforstærkere på markedet. Bla. formidlingen af stemmer, mellemtone og soundstage er anderledes end via Flight 100. Ikke bedre, blot anderledes  

Kan oplyse at  min kommende røramp skulle tilhøre den meget velbyggede og vellydende af slagsen. Så jeg er overbevist om at den vil kunne trække mine 788 til bravour. Glæder mig meget til at få den hjem på slottet.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:

jkjaers skrev:
Har du solgt Audia'en?

Jo det vil de måske nok.

Men man har nogen gange indtrykket af, at folk tror, at fordi man har købt udstyret af en bestemt forhandler på Klostervej i Odense så skal de nærmest have penge for at købe det af en.

Det hænger naturligt sammen, hvis den første ejer fik varen til en god pris, så forlanger den anden køber at det smitter af i brugtprisen, i øvrigt en ond spiral ...  det ses tydeligt på produkter der stort set lige er pakket ud og sælges igen til halv pris på brugtmarked, det indikere den lave nypris - salgspris.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:

jkjaers skrev:
Har du solgt Audia'en?

Jo det vil de måske nok.

Hej Brian !

Ja, det må jeg give dig ret i et stort stykke hen ad vejen. Fred med det. Der findes både seriøse og useriøse. Sådan er det bare   

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hvad så Holberg...

Det må da snart være nu, at din nye forstærker lander.

Er det mon Air Tight du venter på?

Eller er det ikke din Flight 100 Artsound har på salgslisten?

Brian7500

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Hvad så Holberg...

Det må da snart være nu, at din nye forstærker lander.

Er det mon Air Tight du venter på?

Eller er det ikke din Flight 100 Artsound har på salgslisten?

He, he Brian.... Så er gætterierne allerede igang  

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Hej Holberg

Kan kun give dig ret i din anskuelse af lyden fra mit grej. Dog er der nuancer som er anderledes via de bedste rørforstærkere på markedet. Bla. formidlingen af stemmer, mellemtone og soundstage er anderledes end via Flight 100. Ikke bedre, blot anderledes  

Kan oplyse at  min kommende røramp tilhører den meget velbyggede og vellydende af slagsen. Så jeg er overbevist om at den vil kunne trække mine 788 til bravour. Glæder mig meget til at få den hjem på slottet.

Hvorfor er identiteten på din kommende rørforstærker hemmeligstemplet?

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Hej Holberg

Kan oplyse at  min kommende røramp tilhører den meget velbyggede og vellydende af slagsen. Så jeg er overbevist om at den vil kunne trække mine 788 til bravour. Glæder mig meget til at få den hjem på slottet.

Mvh.

Niels

Hej Niels

Rolig nu... Jeg skal nok løfte sløret når der er noget mere konkret. Er som sagt igang med at sælge min forstærker. I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet. Skal nok poste når jeg har noget mere konkret 

Men Air Tight ATM-2 er blandt noget af det som skal prøvelyttes. Der er jo så og sige ingen som har lyttet til mærket i lille Danmark i private omgivelser. Så det bliver sjovt at prøve. Hvis den leverer hifi nirvana (hvis det findes) vil jeg ikke udelukke at det bliver min fremtidige forstærker. Men det kræver som sagt noget aflytning før end det kan konkluderes mere konkret. Nogle tør prøve nyt- andre gør ikke

Så der er intet som er hemmeligstemplet her... Skal nok poste når jeg er blevet klogere og foretaget min endelige beslutning. Den slags tager som bekendt tid !     

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet.

Næ de skal vel næsten til....

Jeg troede i øvrigt Holberg, at du havde truffet din beslutning. Jeg forstod på dig, atd er var noget nyt på vej. Har jeg misforstået?

Brian7500

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

heheh det er faktisk lidt sjovt det her jeg skal selv have rør  i næste uge .. det er rigtig nok der er skam noget over rør ..
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Nilau skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Hej Holberg

Mvh.

Niels

Hej Niels

Rolig nu... Jeg skal nok løfte sløret når der er noget mere konkret. Er som sagt igang med at sælge min forstærker. I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet. Skal nok poste når jeg har noget mere konkret 

Men Air Tight ATM-2 er blandt noget af det som skal prøvelyttes. Der er jo så og sige ingen som har lyttet til mærket i lille Danmark i private omgivelser. Så det bliver sjovt at prøve. Hvis den leverer hifi nirvana (hvis det findes) vil jeg ikke udelukke at det bliver min fremtidige forstærker. Men det kræver som sagt noget aflytning før end det kan konkluderes mere konkret. Nogle tør prøve nyt- andre gør ikke

Så der er intet som er hemmeligstemplet her... Skal nok poste når jeg er blevet klogere og foretaget min endelige beslutning. Den slags tager som bekendt tid !     

Okay! Jeg troede vi var på vej over i: "Se, der er kommet en papkasse. Hvad mon det er?"...

Jo, der skal helst bruges LANG tid inden et evt. valg træffes. Det er jo bare ikke så ofte man kan komme til det - hvorfor man i virkeligheden burde takke nej til det pågældende apparat!

Air Tight har jo været med i mange år, men jeg må erkende, at jeg ikke har stiftet bekendtskab med mærket på kendt udstyr. Jeg er dog ret sikker på, at det er lækre sager - som vel er ganske dyre??

Ser frem til at høre mere om din afprøvning. Fortæl gerne om dine valg og (ikke mindst)....fravalg!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
På blues siden kan Bill Perry og varmt anbefales

Kan da lige oplyse som en side bemærkning,at Bill Perry netop er død af et formodet hjerteslag..49 år gammel

http://www.musikbibliotek.dk/16731

Rigtigt læækert grej du holder dig,bliver spændende at følge hvad det bliver til på røramp siden

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
heheh det er faktisk lidt sjovt det her jeg skal selv have rør  i næste uge .. det er rigtig nok der er skam noget over rør ..

Hej Novisad...

Jeps det har du ret i. Og de klangmæssige forskelle er også spændende at udforske

Lyder spændende med dine nye tiltag !

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:

I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet.

Næ de skal vel næsten til....

Jeg troede i øvrigt Holberg, at du havde truffet din beslutning. Jeg forstod på dig, atd er var noget nyt på vej. Har jeg misforstået?

Hej Brian..

Jo der er bestemt nyt på vej. Men skal først igang med de lyttemæssige indtryk når Air Tight er på slottet. Har bestemt store forventninger til gennemlytningen. Men det er som bekendt mine ører som afgører om det er en keeper  

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Okay! Jeg troede vi var på vej over i: "Se, der er kommet en papkasse. Hvad mon det er?"...

Jo, der skal helst bruges LANG tid inden et evt. valg træffes. Det er jo bare ikke så ofte man kan komme til det - hvorfor man i virkeligheden burde takke nej til det pågældende apparat!

Air Tight har jo været med i mange år, men jeg må erkende, at jeg ikke har stiftet bekendtskab med mærket på kendt udstyr. Jeg er dog ret sikker på, at det er lækre sager - som vel er ganske dyre??

Ser frem til at høre mere om din afprøvning. Fortæl gerne om dine valg og (ikke mindst)....fravalg!

Mvh.

Niels L.

Hej Nilau...

Det skal jeg nok. Har blandt andet haft Graaf GM 100 på visit. Og så har jeg lyttet- samt  ejet lidt forskellige røramps gennem tiden. Herunder bla. Manley, OVC, Opera Audio, BAT, Rogue, ARC m.m. Så der er heldigvis rigeligt at sammenligne med når jeg har fået lyttet på ATM-2... Vil ikke lægge skjul på at jeg har store forventinger til denne amp. Skulle efter sigende være ren sukker for ørergangene. Nu må vi se hvad mine ører, og mit øvrige setup syntes  

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:

HOLBERG skrev:
På blues siden kan Bill Perry og varmt anbefales

Kan da lige oplyse som en side bemærkning,at Bill Perry netop er død af et formodet hjerteslag..49 år gammel

http://www.musikbibliotek.dk/16731

Rigtigt læækert grej du holder dig,bliver spændende at følge hvad det bliver til på røramp siden

Ej hvor sørgeligt... Han er afgjort en af mine blues favoritter

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 August 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder den ATM-2 så

Venlig hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem