| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
mmmmmmmmmmmm rør!!! siger manden som aldrig har haft rørforstærker.... 
gi mig en cj 140 premier, så skal du ikke høre mere fra mig
|
|
|

__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, ikke endnu... Folk vil bare ikke have vellyd i dagens Danmark
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Det skal være nogle rimelig seriøse rør-watt du skal have til 788, jeg prøvede 788 hjemme og den er glad for solide watt.
Så alt andet lige er du vist oppe den seriøse ende af skalaen, hvis den skal slå din nuværende blok af pinden.
I øvrigt er det påfaldende at du søger rør, da dit grej allerede er til den røragtige side, det er ikke just monitorlyd der præger dit grej.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Jo det vil de måske nok.
Men man har nogen gange indtrykket af, at folk tror, at fordi man har købt udstyret af en bestemt forhandler på Klostervej i Odense så skal de nærmest have penge for at købe det af en.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Holberg
Det skal være nogle rimelig seriøse rør-watt du skal have til 788, jeg prøvede 788 hjemme og den er glad for solide watt.
Så alt andet lige er du vist oppe den seriøse ende af skalaen, hvis den skal slå din nuværende blok af pinden.
I øvrigt er det påfaldende at du søger rør, da dit grej allerede er til den røragtige side, det er ikke just monitorlyd der præger dit grej.
|
|
|
Kan kun give dig ret i din anskuelse af lyden fra mit grej. Dog er der nuancer som er anderledes via de bedste rørforstærkere på markedet. Bla. formidlingen af stemmer, mellemtone og soundstage er anderledes end via Flight 100. Ikke bedre, blot anderledes
Kan oplyse at min kommende røramp skulle tilhøre den meget velbyggede og vellydende af slagsen. Så jeg er overbevist om at den vil kunne trække mine 788 til bravour. Glæder mig meget til at få den hjem på slottet. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Jo det vil de måske nok.
Men man har nogen gange indtrykket af, at folk tror, at fordi man har købt udstyret af en bestemt forhandler på Klostervej i Odense så skal de nærmest have penge for at købe det af en.
|
|
|
Det hænger naturligt sammen, hvis den første ejer fik varen til en god pris, så forlanger den anden køber at det smitter af i brugtprisen, i øvrigt en ond spiral ... det ses tydeligt på produkter der stort set lige er pakket ud og sælges igen til halv pris på brugtmarked, det indikere den lave nypris - salgspris.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juli 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Jo det vil de måske nok.
|
|
|
Hej Brian !
Ja, det må jeg give dig ret i et stort stykke hen ad vejen. Fred med det. Der findes både seriøse og useriøse. Sådan er det bare
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Holberg...
Det må da snart være nu, at din nye forstærker lander.
Er det mon Air Tight du venter på?
Eller er det ikke din Flight 100 Artsound har på salgslisten? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Hvad så Holberg...
Det må da snart være nu, at din nye forstærker lander.
Er det mon Air Tight du venter på?
Eller er det ikke din Flight 100 Artsound har på salgslisten?
|
|
|
He, he Brian.... Så er gætterierne allerede igang __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Holberg
|
|
|
Kan kun give dig ret i din anskuelse af lyden fra mit grej. Dog er der nuancer som er anderledes via de bedste rørforstærkere på markedet. Bla. formidlingen af stemmer, mellemtone og soundstage er anderledes end via Flight 100. Ikke bedre, blot anderledes
Kan oplyse at min kommende røramp tilhører den meget velbyggede og vellydende af slagsen. Så jeg er overbevist om at den vil kunne trække mine 788 til bravour. Glæder mig meget til at få den hjem på slottet.
|
|
|
Hvorfor er identiteten på din kommende rørforstærker hemmeligstemplet?
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Holberg
|
|
|
Kan oplyse at min kommende røramp tilhører den meget velbyggede og vellydende af slagsen. Så jeg er overbevist om at den vil kunne trække mine 788 til bravour. Glæder mig meget til at få den hjem på slottet.
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
Hej Niels
Rolig nu... Jeg skal nok løfte sløret når der er noget mere konkret. Er som sagt igang med at sælge min forstærker. I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet. Skal nok poste når jeg har noget mere konkret 
Men Air Tight ATM-2 er blandt noget af det som skal prøvelyttes. Der er jo så og sige ingen som har lyttet til mærket i lille Danmark i private omgivelser. Så det bliver sjovt at prøve. Hvis den leverer hifi nirvana (hvis det findes) vil jeg ikke udelukke at det bliver min fremtidige forstærker. Men det kræver som sagt noget aflytning før end det kan konkluderes mere konkret. Nogle tør prøve nyt- andre gør ikke 
Så der er intet som er hemmeligstemplet her... Skal nok poste når jeg er blevet klogere og foretaget min endelige beslutning. Den slags tager som bekendt tid ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet. |
|
|
Næ de skal vel næsten til....
Jeg troede i øvrigt Holberg, at du havde truffet din beslutning. Jeg forstod på dig, atd er var noget nyt på vej. Har jeg misforstået? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheh det er faktisk lidt sjovt det her jeg skal selv have rør i næste uge .. det er rigtig nok der er skam noget over rør .. 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Nilau skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Holberg
|
|
|
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
Hej Niels
Rolig nu... Jeg skal nok løfte sløret når der er noget mere konkret. Er som sagt igang med at sælge min forstærker. I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet. Skal nok poste når jeg har noget mere konkret 
Men Air Tight ATM-2 er blandt noget af det som skal prøvelyttes. Der er jo så og sige ingen som har lyttet til mærket i lille Danmark i private omgivelser. Så det bliver sjovt at prøve. Hvis den leverer hifi nirvana (hvis det findes) vil jeg ikke udelukke at det bliver min fremtidige forstærker. Men det kræver som sagt noget aflytning før end det kan konkluderes mere konkret. Nogle tør prøve nyt- andre gør ikke 
Så der er intet som er hemmeligstemplet her... Skal nok poste når jeg er blevet klogere og foretaget min endelige beslutning. Den slags tager som bekendt tid !
|
|
|
Okay! Jeg troede vi var på vej over i: "Se, der er kommet en papkasse. Hvad mon det er?"...
Jo, der skal helst bruges LANG tid inden et evt. valg træffes. Det er jo bare ikke så ofte man kan komme til det - hvorfor man i virkeligheden burde takke nej til det pågældende apparat!
Air Tight har jo været med i mange år, men jeg må erkende, at jeg ikke har stiftet bekendtskab med mærket på kendt udstyr. Jeg er dog ret sikker på, at det er lækre sager - som vel er ganske dyre??
Ser frem til at høre mere om din afprøvning. Fortæl gerne om dine valg og (ikke mindst)....fravalg!
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
På blues siden kan Bill Perry og varmt anbefales  |
|
|
Kan da lige oplyse som en side bemærkning,at Bill Perry netop er død af et formodet hjerteslag..49 år gammel
http://www.musikbibliotek.dk/16731
Rigtigt læækert grej du holder dig,bliver spændende at følge hvad det bliver til på røramp siden __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
heheh det er faktisk lidt sjovt det her jeg skal selv have rør i næste uge .. det er rigtig nok der er skam noget over rør ..   |
|
|
Hej Novisad...
Jeps det har du ret i. Og de klangmæssige forskelle er også spændende at udforske 
Lyder spændende med dine nye tiltag ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
I øvrigt er de små gætterier og drillerier intet nyt her på forummet. |
|
|
Næ de skal vel næsten til....
Jeg troede i øvrigt Holberg, at du havde truffet din beslutning. Jeg forstod på dig, atd er var noget nyt på vej. Har jeg misforstået?
|
|
|
Hej Brian..
Jo der er bestemt nyt på vej. Men skal først igang med de lyttemæssige indtryk når Air Tight er på slottet. Har bestemt store forventninger til gennemlytningen. Men det er som bekendt mine ører som afgører om det er en keeper  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Okay! Jeg troede vi var på vej over i: "Se, der er kommet en papkasse. Hvad mon det er?"...
Jo, der skal helst bruges LANG tid inden et evt. valg træffes. Det er jo bare ikke så ofte man kan komme til det - hvorfor man i virkeligheden burde takke nej til det pågældende apparat!
Air Tight har jo været med i mange år, men jeg må erkende, at jeg ikke har stiftet bekendtskab med mærket på kendt udstyr. Jeg er dog ret sikker på, at det er lækre sager - som vel er ganske dyre??
Ser frem til at høre mere om din afprøvning. Fortæl gerne om dine valg og (ikke mindst)....fravalg!
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej Nilau...
Det skal jeg nok. Har blandt andet haft Graaf GM 100 på visit. Og så har jeg lyttet- samt ejet lidt forskellige røramps gennem tiden. Herunder bla. Manley, OVC, Opera Audio, BAT, Rogue, ARC m.m. Så der er heldigvis rigeligt at sammenligne med når jeg har fået lyttet på ATM-2... Vil ikke lægge skjul på at jeg har store forventinger til denne amp. Skulle efter sigende være ren sukker for ørergangene. Nu må vi se hvad mine ører, og mit øvrige setup syntes __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
HOLBERG skrev:
På blues siden kan Bill Perry og varmt anbefales
|
|
|
Kan da lige oplyse som en side bemærkning,at Bill Perry netop er død af et formodet hjerteslag..49 år gammel
http://www.musikbibliotek.dk/16731
Rigtigt læækert grej du holder dig,bliver spændende at følge hvad det bliver til på røramp siden  |
|
|
Ej hvor sørgeligt... Han er afgjort en af mine blues favoritter 
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084