Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs rørgrej / Air Tight ATM-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hvordan lyder den ATM-2 så

Venlig hilsen

Medlem

Halløjsa..

Efter de indledende gennemlyninger og ca. 150 timers tilspilning kan jeg allerede nu konstatere at ATM-2 er en kanon amp !... Den åbner sig stadig time for time, så jeg vil ikke røbe for meget endnu. Tør dog afsløre, at ATM-2 er så god at den ikke får lov at forlade slottet. Så min søgen efter en klasseamp ser ud til at være en saga blot  

Hans Iversen / Artsound har virkelig taget et high-end mærke hjem der sparker seriøs podex !!

Som det ser ud nu er det en af de absolut bedste forstærkere jeg har hørt til dato  !!! BASTA   

Jeg venter med at offentliggøre yderligere indtryk samt billeder da min kæreste og jeg flytter i hus til oktober = Større og bedre lytterum !! Udover det skal Air Tight ATM-2 også have flere timer inden jeg vil komme med mine endelige indtryk.

Dertil har jeg yderligere købt en fantastisk ny cd-afspiller i Capitole Classic som også kræver lidt tilspilning. Det er virkelig en lækker maskine som oser langt væk af kvalitet. Tjaaaa, og lyden er bare

Kan kun opfordre til at holde øje med min tråd da jeg vil opdaterer med indtryk samt billeder hen ad vejen 

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 August 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg
Så har du igen slået dig på flasken jeg kan godt forstå dig, har man først en gang været forfalden er vejen tilbage fristende
Glæder mig til at se og læse mere til dit MEGET spændende anlæg (måske høre når tid er til det?!)

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Pihl skrev:
Hej Holberg
Så har du igen slået dig på flasken jeg kan godt forstå dig, har man først en gang været forfalden er vejen tilbage fristende
Glæder mig til at se og læse mere til dit MEGET spændende anlæg (måske høre når tid er til det?!)

Hej Pihl..

Ja, det tegner til et seriøst tiltag på casa Holberg. Hele mit setup lyder bedre og bedre for hver dag tilspilningen foregår. Du skal som sagt være velkommen forbi når vi er kommet på plads i huset   

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 August 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hvad bruger du mellem Classic'en og ATM-2'eren? Mangler der ikke en preamp?

Venlig hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 August 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

troede lige at det var ren poweramp, men er nu klar over at den er integreret. Så det lyder sikkert fint! Tillykke med den. Jeg har selv luret lidt på det mærke. Har den fjernbetjening?

Venlig hilsen

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hvad bruger du mellem Classic'en og ATM-2'eren? Mangler der ikke en preamp?

Venlig hilsen

Medlem

Nej der mangler ikke en preamp. ATM-2 integreret som udgangspunkt med indbygget volumen. Dog kan den også bruges som effektforstærker. Men vil først eksperimenterer med preamps når jeg kender min forstærker bedre    

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

troede lige at det var ren poweramp, men er nu klar over at den er integreret. Så det lyder sikkert fint! Tillykke med den. Jeg har selv luret lidt på det mærke. Har den fjernbetjening?

Venlig hilsen

Medlem

Nej, man skal lette sin dertil indrettede. Men det er ikke ret tit at det sker, når musikken først spiller. Her er tale om musikformidling på meget højt niveau. Det er høj klasse. Mere om denne del senere. Lover at jeg nok skal uddybe mine betragtninger når jeg har fået lyttet noget mere og tilspilningen er helt på plads 

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 August 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye!
Tilbage til rør - det er den rigtige vej!

Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud?
Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Tillykke med den nye!
Tilbage til rør - det er den rigtige vej!

Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud?
Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo!

Mvh.

Halløj min ven..

Ja, rør er vejen frem... Tak for lykkeønskningen  

FS788 er måske ikke verdens mest følsomme højttaler men de har til gengæld en meget jævn impedanskurve. Så 2 X 80 solide japanske watt kan sagtens håndterer et sæt Focus Audio FS788. Dertil er Air Tight ATM-2 en MEGET velbygget forstærker og bruger bla. Tamura udgangstrasformatorer... Det kan virkelig høres !..  Kontrol fra top til bund med en meget stor dynamik og realistisk formidling. Disse dyder står mejslet, selv ved høje lydtryk. Jo, ATM-2 formår at trylle selvom tilspilningen ikke er afsluttet endnu  

Så jeg savner intet. Det er en af de bedste amps jeg har hørt uanset om vi taler transistorer eller rør     

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 August 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg har selv lige købt en rør forstærker og må sige jeg er ligeså imponeret  og ikke nok med det den super go service man får hos artsound ...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Hej Holberg har selv lige købt en rør forstærker og må sige jeg er ligeså imponeret  og ikke nok med det den super go service man får hos artsound ...

Helt enig Novisad.. Rart at vi har et par rigtig gode forhandlere i lille Danmark. Artsound er bestemt en af dem   

Hvad har du investeret i ??

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 August 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Milu skrev:
Tillykke med den nye! Tilbage til rør - det er den rigtige vej! Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud? Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo! Mvh.

Halløj min ven..

FS788 er måske ikke verdens mest følsomme højttaler men de har til gengæld en meget jævn impedanskurve. Så 2 X 80 solide japanske watt kan sagtens håndterer et sæt Focus Audio FS788. Dertil er Air Tight ATM-2 en MEGET velbygget forstærker og bruger bla. Tamura udgangstrasformatorer... Det kan virkelig høres !..  Kontrol fra top til bund med en meget stor dynamik og realistisk formidling. Disse dyder står mejslet, selv ved høje lydtryk. Jo, ATM-2 formår at trylle selvom tilspilningen ikke er afsluttet endnu  

Så jeg savner intet. Det er en af de bedste amps jeg har hørt uanset om vi taler transistorer eller rør     

Herligt!
Ja de Tamura skulle efter sigende være eminente.
OG så får du en ordentlige "forforstærker" - ikke at fornedre AA Cap'ens forforstærker - men en dedikeret forforstærker er nok lige en tand bedre, men det koster jo selvfølgelig også...
For pokker Holberg - nu mangler du bare en pladespiller - det ville være prikken over i'et! Men på den anden side - for at følge det du har, koster den jo nok også en del!

Herfra!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 07 August 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg jeg har købt mig en Ayon 300b-s og hold da fast den kan spille musik, stor åben billede med glødog sjæl
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
HOLBERG skrev:

Milu skrev:
Tillykke med den nye! Tilbage til rør - det er den rigtige vej! Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud? Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo! Mvh.

Halløj min ven..

FS788 er måske ikke verdens mest følsomme højttaler men de har til gengæld en meget jævn impedanskurve. Så 2 X 80 solide japanske watt kan sagtens håndterer et sæt Focus Audio FS788. Dertil er Air Tight ATM-2 en MEGET velbygget forstærker og bruger bla. Tamura udgangstrasformatorer... Det kan virkelig høres !..  Kontrol fra top til bund med en meget stor dynamik og realistisk formidling. Disse dyder står mejslet, selv ved høje lydtryk. Jo, ATM-2 formår at trylle selvom tilspilningen ikke er afsluttet endnu  

Herligt!
Ja de Tamura skulle efter sigende være eminente.
OG så får du en ordentlige "forforstærker" - ikke at fornedre AA Cap'ens forforstærker - men en dedikeret forforstærker er nok lige en tand bedre, men det koster jo selvfølgelig også...
For pokker Holberg - nu mangler du bare en pladespiller - det ville være prikken over i'et! Men på den anden side - for at følge det du har, koster den jo nok også en del!

Herfra!

Mvh.

Hej Milu

Jeps, Tamura kan noget særligt. Og Air Tight får bestemt det hele til at gå op i en højere enhed. Samspil, byggekvalitet... You name it... Det er klasse !! 

Kører indledningsvis med ATM-2 som integreret forstærker og bruger den attenuator der er på ampen. Men den kan også bruges sammen med en separat preamp af tilsvarende kvalitet. Dvs. ATM-2 benyttet som effekttrin !

Inden jeg begynder at lege med forskellige preamps, vil jeg dog lære ATM-2 bedre at kende. Indtil videre savner jeg i øvrigt intet. Det er dejligt at have udstyr som åbner op for flere muligheder hen ad vejen.

Har også Capitole Classic nu. Her er preampen som bekendt sparet væk. Så det er udelukket at eksperimenterer på den front    

Mht. pladespiller er jeg ikke helt klar endnu. Meeeeenn jeg drømmer da om det. Tør ikke rigtig at prøve det. Det koster jo ikke alene anskaffelsen af en pladespiller, pickup/arm samt riaa der rykker. Man skal jo også have noget vinyl til at placerer nålen på. Tror sgu jeg kunne blive forfalden til lyden af vinyl. Så jeg er en kylling på det område lige for tiden    

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Hej Holberg jeg har købt mig en Ayon 300b-s og hold da fast den kan spille musik, stor åben billede med glødog sjæl

Tillykke med den.... Den ser utrolig lækker ud. Rør er bare bedst til rendyrket musikformidling 

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg.

Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen  

Ellers kan jeg ikke andet end at opmuntre dig til at prøve vinyl. Raven One hos Hans er en mulighed til at få en virkelig god vinylsnurre uden at tappe sin konto totalt

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 August 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:

Hej Holberg.

Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen  

Mvh Asbjørn

Hej Asbjørn !

Takker  

ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til

Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 08 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Holberg.

Mvh Asbjørn

Hej Asbjørn !

Takker  

ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til

Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus

he he lad være med at høre en rigtig vinylspille så.......

CD bliver meget uinspirende og mekanisk og høre på ved siden

lydbilledet falder sammen ved siden af og det lyder næsten som en papkasse

også selv om man har en TOP cd-afspiller

Tillykke med dit nye grej

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 August 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Holberg.

Mvh Asbjørn

Hej Asbjørn !

Takker  

Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning  

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Holberg.

Mvh Asbjørn

Hej Asbjørn !

Takker  

Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning  

Hei

Det er nok fornuftig af dig at lade din indre kylling bestemme  Ud ifra hvad jeg kan lese om dine preferanser, er det ingen vej tilbage hvis du sætter dig ned foran en pladespiller i referanseklassen. På samme måde som det ikke er nogen vej tilbage fra rør til transistor, når man en gang har hørt hvad en rigtig god rørforsterker kan gøre, eller hvad?  

Ha det rigtig sjovt med din nye amp

Mvh asbjørn

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes