| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Hvordan lyder den ATM-2 så 
Venlig hilsen
Medlem
|
|
|
Halløjsa..
Efter de indledende gennemlyninger og ca. 150 timers tilspilning kan jeg allerede nu konstatere at ATM-2 er en kanon amp !... Den åbner sig stadig time for time, så jeg vil ikke røbe for meget endnu. Tør dog afsløre, at ATM-2 er så god at den ikke får lov at forlade slottet. Så min søgen efter en klasseamp ser ud til at være en saga blot
Hans Iversen / Artsound har virkelig taget et high-end mærke hjem der sparker seriøs podex !! 
Som det ser ud nu er det en af de absolut bedste forstærkere jeg har hørt til dato !!! BASTA
Jeg venter med at offentliggøre yderligere indtryk samt billeder da min kæreste og jeg flytter i hus til oktober = Større og bedre lytterum !! Udover det skal Air Tight ATM-2 også have flere timer inden jeg vil komme med mine endelige indtryk.
Dertil har jeg yderligere købt en fantastisk ny cd-afspiller i Capitole Classic som også kræver lidt tilspilning. Det er virkelig en lækker maskine som oser langt væk af kvalitet. Tjaaaa, og lyden er bare 
Kan kun opfordre til at holde øje med min tråd da jeg vil opdaterer med indtryk samt billeder hen ad vejen 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Så har du igen slået dig på flasken  jeg kan godt forstå dig, har man først en gang været forfalden er vejen tilbage fristende
Glæder mig til at se og læse mere til dit MEGET spændende anlæg (måske høre når tid er til det?!) __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Hej Holberg Så har du igen slået dig på flasken jeg kan godt forstå dig, har man først en gang været forfalden er vejen tilbage fristende Glæder mig til at se og læse mere til dit MEGET spændende anlæg (måske høre når tid er til det?!) |
|
|
Hej Pihl..
Ja, det tegner til et seriøst tiltag på casa Holberg. Hele mit setup lyder bedre og bedre for hver dag tilspilningen foregår. Du skal som sagt være velkommen forbi når vi er kommet på plads i huset __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger du mellem Classic'en og ATM-2'eren? Mangler der ikke en preamp?
Venlig hilsen
Medlem
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
troede lige at det var ren poweramp, men er nu klar over at den er integreret. Så det lyder sikkert fint! Tillykke med den. Jeg har selv luret lidt på det mærke. Har den fjernbetjening?
Venlig hilsen
Medlem
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Hvad bruger du mellem Classic'en og ATM-2'eren? Mangler der ikke en preamp?
Venlig hilsen
Medlem
|
|
|
Nej der mangler ikke en preamp. ATM-2 integreret som udgangspunkt med indbygget volumen. Dog kan den også bruges som effektforstærker. Men vil først eksperimenterer med preamps når jeg kender min forstærker bedre __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
troede lige at det var ren poweramp, men er nu klar over at den er integreret. Så det lyder sikkert fint! Tillykke med den. Jeg har selv luret lidt på det mærke. Har den fjernbetjening?
Venlig hilsen
Medlem
|
|
|
Nej, man skal lette sin dertil indrettede. Men det er ikke ret tit at det sker, når musikken først spiller. Her er tale om musikformidling på meget højt niveau. Det er høj klasse. Mere om denne del senere. Lover at jeg nok skal uddybe mine betragtninger når jeg har fået lyttet noget mere og tilspilningen er helt på plads 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye!
Tilbage til rør - det er den rigtige vej!
Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud?
Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Tillykke med den nye! Tilbage til rør - det er den rigtige vej!
Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud? Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo!
Mvh. |
|
|
Halløj min ven..
Ja, rør er vejen frem... Tak for lykkeønskningen
FS788 er måske ikke verdens mest følsomme højttaler men de har til gengæld en meget jævn impedanskurve. Så 2 X 80 solide japanske watt kan sagtens håndterer et sæt Focus Audio FS788. Dertil er Air Tight ATM-2 en MEGET velbygget forstærker og bruger bla. Tamura udgangstrasformatorer... Det kan virkelig høres !.. Kontrol fra top til bund med en meget stor dynamik og realistisk formidling. Disse dyder står mejslet, selv ved høje lydtryk. Jo, ATM-2 formår at trylle selvom tilspilningen ikke er afsluttet endnu
Så jeg savner intet. Det er en af de bedste amps jeg har hørt uanset om vi taler transistorer eller rør __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg har selv lige købt en rør forstærker og må sige jeg er ligeså imponeret og ikke nok med det den super go service man får hos artsound ...
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Holberg har selv lige købt en rør forstærker og må sige jeg er ligeså imponeret og ikke nok med det den super go service man får hos artsound ...  |
|
|
Helt enig Novisad.. Rart at vi har et par rigtig gode forhandlere i lille Danmark. Artsound er bestemt en af dem
Hvad har du investeret i ?? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Milu skrev:
Tillykke med den nye! Tilbage til rør - det er den rigtige vej! Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud? Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo! Mvh. |
|
|
Halløj min ven..
FS788 er måske ikke verdens mest følsomme højttaler men de har til gengæld en meget jævn impedanskurve. Så 2 X 80 solide japanske watt kan sagtens håndterer et sæt Focus Audio FS788. Dertil er Air Tight ATM-2 en MEGET velbygget forstærker og bruger bla. Tamura udgangstrasformatorer... Det kan virkelig høres !.. Kontrol fra top til bund med en meget stor dynamik og realistisk formidling. Disse dyder står mejslet, selv ved høje lydtryk. Jo, ATM-2 formår at trylle selvom tilspilningen ikke er afsluttet endnu
Så jeg savner intet. Det er en af de bedste amps jeg har hørt uanset om vi taler transistorer eller rør |
|
|
Herligt!
Ja de Tamura skulle efter sigende være eminente.
OG så får du en ordentlige "forforstærker" - ikke at fornedre AA Cap'ens forforstærker - men en dedikeret forforstærker er nok lige en tand bedre, men det koster jo selvfølgelig også...
For pokker Holberg - nu mangler du bare en pladespiller - det ville være prikken over i'et! Men på den anden side - for at følge det du har, koster den jo nok også en del!
 Herfra!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg jeg har købt mig en Ayon 300b-s og hold da fast den kan spille musik, stor åben billede med glødog sjæl
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
HOLBERG skrev:
Milu skrev:
Tillykke med den nye! Tilbage til rør - det er den rigtige vej! Er der kræfter nok i den til at håndtere Focus? Eller sagt på en anden, hvordan føles det med overskud? Læste et eller andet sted, at den virkelig kommer i sit es med letdrevne højttalere - men det gør alle rørforstærkere jo! Mvh. |
|
|
Halløj min ven..
Så jeg savner intet. Det er en af de bedste amps jeg har hørt uanset om vi taler transistorer eller rør
|
|
|
Herligt! Ja de Tamura skulle efter sigende være eminente. OG så får du en ordentlige "forforstærker" - ikke at fornedre AA Cap'ens forforstærker - men en dedikeret forforstærker er nok lige en tand bedre, men det koster jo selvfølgelig også... For pokker Holberg - nu mangler du bare en pladespiller - det ville være prikken over i'et! Men på den anden side - for at følge det du har, koster den jo nok også en del!
Herfra!
Mvh. |
|
|
Hej Milu
Jeps, Tamura kan noget særligt. Og Air Tight får bestemt det hele til at gå op i en højere enhed. Samspil, byggekvalitet... You name it... Det er klasse !! 
Kører indledningsvis med ATM-2 som integreret forstærker og bruger den attenuator der er på ampen. Men den kan også bruges sammen med en separat preamp af tilsvarende kvalitet. Dvs. ATM-2 benyttet som effekttrin !
Inden jeg begynder at lege med forskellige preamps, vil jeg dog lære ATM-2 bedre at kende. Indtil videre savner jeg i øvrigt intet. Det er dejligt at have udstyr som åbner op for flere muligheder hen ad vejen.
Har også Capitole Classic nu. Her er preampen som bekendt sparet væk. Så det er udelukket at eksperimenterer på den front
Mht. pladespiller er jeg ikke helt klar endnu. Meeeeenn jeg drømmer da om det. Tør ikke rigtig at prøve det. Det koster jo ikke alene anskaffelsen af en pladespiller, pickup/arm samt riaa der rykker. Man skal jo også have noget vinyl til at placerer nålen på. Tror sgu jeg kunne blive forfalden til lyden af vinyl. Så jeg er en kylling på det område lige for tiden __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej Holberg jeg har købt mig en Ayon 300b-s og hold da fast den kan spille musik, stor åben billede med glødog sjæl  |
|
|
Tillykke med den.... Den ser utrolig lækker ud. Rør er bare bedst til rendyrket musikformidling  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen
Ellers kan jeg ikke andet end at opmuntre dig til at prøve vinyl. Raven One hos Hans er en mulighed til at få en virkelig god vinylsnurre uden at tappe sin konto totalt
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
|
Hej Holberg.
Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen
Mvh Asbjørn
|
|
|
Hej Asbjørn !
Takker
ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til 
Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hej Holberg.
Mvh Asbjørn
|
|
|
Hej Asbjørn !
Takker
ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til 
Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus 
|
|
|
he he lad være med at høre en rigtig vinylspille så.......
CD bliver meget uinspirende og mekanisk og høre på ved siden
lydbilledet falder sammen ved siden af og det lyder næsten som en papkasse
også selv om man har en TOP cd-afspiller
Tillykke med dit nye grej
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hej Holberg.
Mvh Asbjørn
|
|
|
Hej Asbjørn !
Takker
Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus 
|
|
|
|
|
|
Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 08 August 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hej Holberg.
Mvh Asbjørn
|
|
|
Hej Asbjørn !
Takker
|
|
|
|
|
|
Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning
|
|
|
Hei
Det er nok fornuftig af dig at lade din indre kylling bestemme Ud ifra hvad jeg kan lese om dine preferanser, er det ingen vej tilbage hvis du sætter dig ned foran en pladespiller i referanseklassen. På samme måde som det ikke er nogen vej tilbage fra rør til transistor, når man en gang har hørt hvad en rigtig god rørforsterker kan gøre, eller hvad? 
Ha det rigtig sjovt med din nye amp 
Mvh asbjørn
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |