Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs rørgrej / Air Tight ATM-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 August 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Holberg.

Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen  

Mvh Asbjørn

Hej Asbjørn !

Takker  

ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til

Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus

he he lad være med at høre en rigtig vinylspille så.......

CD bliver meget uinspirende og mekanisk og høre på ved siden

lydbilledet falder sammen ved siden af og det lyder næsten som en papkasse

også selv om man har en TOP cd-afspiller

Tillykke med dit nye grej

Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning  

Hei

Det er nok fornuftig af dig at lade din indre kylling bestemme  Ud ifra hvad jeg kan lese om dine preferanser, er det ingen vej tilbage hvis du sætter dig ned foran en pladespiller i referanseklassen. På samme måde som det ikke er nogen vej tilbage fra rør til transistor, når man en gang har hørt hvad en rigtig god rørforsterker kan gøre, eller hvad?  

Ha det rigtig sjovt med din nye amp

Mvh asbjørn

Asbjørn

Du har helt ret, Asbjørn... Men mon ikke der kommer en pladespiller med tiden  

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:

Hej Holberg.

Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen  

Mvh Asbjørn

Hej Asbjørn !

Takker  

ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til

Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus

he he lad være med at høre en rigtig vinylspille så.......

CD bliver meget uinspirende og mekanisk og høre på ved siden

lydbilledet falder sammen ved siden af og det lyder næsten som en papkasse

også selv om man har en TOP cd-afspiller

Tillykke med dit nye grej

Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning  

Hei

Det er nok fornuftig af dig at lade din indre kylling bestemme  Ud ifra hvad jeg kan lese om dine preferanser, er det ingen vej tilbage hvis du sætter dig ned foran en pladespiller i referanseklassen. På samme måde som det ikke er nogen vej tilbage fra rør til transistor, når man en gang har hørt hvad en rigtig god rørforsterker kan gøre, eller hvad?  

Ha det rigtig sjovt med din nye amp

Mvh asbjørn

Asbjørn

Du har helt ret, Asbjørn... Men mon ikke der kommer en pladespiller med tiden  

nu er det jo overhovedet ikke for presse.....ærligt... det er det ik'

vi synes bare det er synd for dig du ved ikke hvad det er du går glip af ......

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 09 August 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

He he Jacobsen  

Ville gerne, men har som sagt også købt hus, så der er rigeligt at bruge penge på lige for tiden   

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

He he Jacobsen  

Ville gerne, men har som sagt også købt hus, så der er rigeligt at bruge penge på lige for tiden   

yes kender det alt for godt.......

kommer tid kommer råd

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Holberg din røver!

Kan åbenbart ikke få lov til at sende beskeder til dig - så jeg kan ikke svare på din private besked!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 August 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Holberg din røver!

Kan åbenbart ikke få lov til at sende beskeder til dig - så jeg kan ikke svare på din private besked!

Mvh.

Ej, sådan noget skidt. Prøver lige at se på det !

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Tja.... jeg har næsten lyst til at sige ... "hvad sagde jeg"  Focus er for tung til din rørbørge ...er vi ude i et forsøg med Avalon nu ?
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Tja.... jeg har næsten lyst til at sige ... "hvad sagde jeg"  Focus er for tung til din rørbørge ...er vi ude i et forsøg med Avalon nu ?

Ej Alex, så galt er det ikke. Man kan altid altid vælge at overfortolke det som man læser. Så jeg kan desværre ikke give dig ret i din antagelse "hvad sagde jeg". Tror de fleste ville fornøjes over mit nuværrende setup. Jeg er bare MEGET kræsen  

Det er når man lytter at man forstår den klare sammenhæng. Ikke når man antager, selvom det er "in" for tiden    

Air Tight leverer faktisk pænt overskud via Focus Audio FS788. Husk på at Focus Audio FS788 har en meget jævn impedanskurve. Så den er faktisk ikke den værste balastning for min rørbørge.

Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight. Vi søger alle efter det optimale som er indenfor rækkevidde. Man er vel ikke entusiast for ingen ting. Nye investeringer påråber sig gerne yderligere tiltag. Fanden tage denne hobby 

PS. Har rettet min annonce, da det åbenbart gav anledning til misforståelser

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 August 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Ej Alex, så galt er det ikke. Man kan altid altid vælge at overfortolke det som man læser. Så jeg kan desværre ikke give dig ret i din antagelse "hvad sagde jeg". Tror de fleste ville fornøjes over mit nuværrende setup.  

Det er når man lytter at man forstår den klare sammenhæng. Ikke når man antager, selvom det er "in" for tiden    

Air Tight leverer faktisk pænt overskud via Focus Audio FS788. Husk på at Focus Audio FS788 har en meget jævn impedanskurve. Så den er faktisk ikke en hård balastning for min rørbørge.

Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight. Vi søger alle efter det optimale som er indenfor rækkevidde. Man er vel ikke entusiast for ingen ting. Nye investeringer påråber sig gerne yderligere tiltag. Fanden tage denne hobby 

Hej Holberg

Du skriver; "Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight".

Hvor er der tonal ubalance?, Er Air Tight'en ikke rimelig neutral?, eller er det Focus'erne som der er noget med?

Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
HOLBERG skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Ej Alex, så galt er det ikke. Man kan altid altid vælge at overfortolke det som man læser. Så jeg kan desværre ikke give dig ret i din antagelse "hvad sagde jeg". Tror de fleste ville fornøjes over mit nuværrende setup.  

Air Tight leverer faktisk pænt overskud via Focus Audio FS788. Husk på at Focus Audio FS788 har en meget jævn impedanskurve. Så den er faktisk ikke en hård balastning for min rørbørge.

Hej Holberg

Du skriver; "Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight".

Hvor er der tonal ubalance?, Er Air Tight'en ikke rimelig neutral?, eller er det Focus'erne som der er noget med?

Medlem

Du har ret i at ATM-2 er en meget neutral amp og meget afslørende/detaljeret. Ikke typisk rør på mange måder, men stadig overbevisende musikalsk og klangægte, som kun rør formår !!  

Hvis vi skal gå ned i detaljen mht. lyden, syntes jeg at der er anelse for meget kant på bla. bækkener og kvindestemmer. Småting i det store hele... Men vi stræber som sagt altid efter det bedste.

Kan også godt ske at jeg skal lege med lidt kabler ?... Det må tiden vise  

Så der er bestemt intet galt med hverken FS788 eller Air Tight.  Jeg er bare igang med at optimerer mit setup til mine ører 

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Man kan sige... Og her kan jeg tildels give Alex ret, at jeg søger et sæt højtttalere som mere er optimeret til rør. Dette mest på den tonale side, men også det faktum at røramps gerne spiller bedre med en mere følsom højttaler. Det kunne jeg godt tænke mig at aflytte.

Men vil gerne understrege at FS788 bestemt er til at trække for min Air Tight. Skal bare have optimeret sagerne.. Thats all   

Bla. Merlin TSM/VSM som kunne være rigtig spændende at lytte nærmere til. Avalon Accendant har jeg også lytttet kort via Graaf GM100, og det var også et dejligt bekendtskab. Men der er som sagt mange andre spændende højttalere derude

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Bla. Merlin TSM/VSM som kunne være rigtig spændende at lytte nærmere til.

Det er vist desværre bare ret svært at komme til, her i landet.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:

Mon dog Brian... Karsten fra Studiosound sælger jo Merlin

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:

Mon dog Brian... Karsten fra Studiosound sælger jo Merlin

Det har han ihvertfald gjort ja.

Men da jeg talte med Karsten om netop Merlin for et par måneder siden, fik jeg forståelsen af, at han ikke længere skulle forhandle det.

Så jeg er ikke ganske sikker.

Men prøv da at spørge ham ad.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 August 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale at lytte til Ayon højttalerne fra Art Audio. Jeg har den næstmindste mdel, butterfly, men den er meget god og er udviklet med
rørforstærkere, Ayons egne velsagtens, men det ændre ikke på det faktum at det er en fremragende ht.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Man kan sige... Og her kan jeg tildels give Alex ret, at jeg søger et sæt højtttalere som mere er optimeret til rør. Dette mest på den tonale side, men også det faktum at røramps gerne spiller bedre med en mere følsom højttaler. Det kunne jeg godt tænke mig at aflytte.

Men vil gerne understrege at FS788 bestemt er til at trække for min Air Tight. Skal bare have optimeret sagerne.. Thats all   

Bla. Merlin TSM/VSM som kunne være rigtig spændende at lytte nærmere til. Avalon Accendant har jeg også lytttet kort via Graaf GM100, og det var også et dejligt bekendtskab. Men der er som sagt mange andre spændende højttalere derude

Har du spekuleret på ML Vantage ?

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 August 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Hej Holberg

Medlem

Du har ret i at ATM-2 er en meget neutral amp og meget afslørende/detaljeret. Ikke typisk rør på mange måder, men stadig overbevisende musikalsk og klangægte, som kun rør formår !!  

Hvis vi skal gå ned i detaljen mht. lyden, syntes jeg at der er anelse for meget kant på bla. bækkener og kvindestemmer. Småting i det store hele... Men vi stræber som sagt altid efter det bedste.

Så der er bestemt intet galt med hverken FS788 eller Air Tight.  Jeg er bare igang med at optimerer mit setup til mine ører 

Ja, det virker som om det er et andet sted end amp/speaker at du skal kigge, jeg har læst din beskrivelse af Fokus Audio FS788 på side 1 i denne tråd, og har derfor svært ved at forstå hvorfor du vil af med en så fantastisk speaker  Det er trods alt ikke mere end 4 måneder siden du beskrev 788'erne som det bedste af det bedste.

Men måske er det den berygtede hifi-feber,

hilsen

medlem

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 13 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej medlem..

Jamen jeg står skam stadig ved mine ord omkring FS788. De spiller som beskrevet- hverken mere eller mindre. Absolut vellyd. Det er en af de bedste 2-vejs jeg har hørt !

Nyt hifi udstyr er indimellem som en flytning. Det griber om sig. Lidt hifi feber har man vel altid   

Mht. nye højttalere er der en del emner at vælge imellem. Indtil videre er det overvejelser og aflytninger som afgører hvor jeg lander. Lever som sagt lykkeligt med FS788. Så det kan godt ske at jeg bliver ved dem hvis jeg ikke kan finde noget som overgår dem. Hvis jeg finder et sæt afløsere, er de uden tvivl rigtig gode 

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:

Alex E Nielsen skrev:

Hej Holberg

Medlem

Hej Holberg

Du skriver; "...der er anelse for meget kant på bla. bækkener og kvindestemmer..." er det virkelig det hele!

Hvis ikke du kan klare det med andre højttalerkabler (signalkabler giver ikke nok tror jeg), så er det muligt at du har et problem med akustikken. Med dæmpning har jeg opnået resultater i den retning, efter en flytning til et hårdere rum, som jeg ikke havde troet muligt. Det svarede til at få nye højttalere! Muligvis har du for meget "flutter echo", det kan godt være på grænsen til hvad du kan afsløre med "håndklap". Sørg specielt for at din bagvæg er godt dæmpet. Det er ikke så vigtigt med forvæggen, blot sørg for at der er god afstand fra højttaler til forvæg. Så en lille smule toe-in så der ikke kommer for meget reflektion fra sidevæg. Det skulle være noget af vejen frem.

Jeg kan anbefale at læse et af de mere seriøse skriv om emnet, af en af verdens mest velrenommerede højttalerproducenter - Avalon. Her kommer link => http://www.avalonacoustics.com/manuals07/man_ascendant07.pdf

Man kan hurtig bruge meget tid på at skifte kabler, højttalere, amps osv, men løsningen kan ligge lige for næsen af en - nemlig en af de vigtigste dele i anlægget - rummet det spiller i

Hvis du ikke kan bruge ovenstående, vil jeg da gerne anbefale dig at prøve et sæt JmLab Micro Utopia BE - de spiller silkeblødt og opløst, forrygende mellemtone. Ikke den dybeste bas, men det der er, er klasse. De spiller ufattelig godt dybdeperspektiv, hvilket giver så meget til musikken. Det er super lækker lyd. De er meget lette at integrere i rummet (placeringsvenlige).

Nypris inkl. standere 45 K, brugt 20-25 K.

hilsen

Medlem

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hei

Det var en veldig fin artikkel fra Avalon. Takk for linken.

Holberg, hvad type lyd kan du li?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes