| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hej Holberg.
Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen
Mvh Asbjørn
|
|
|
Hej Asbjørn !
Takker
ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til 
Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus 
|
|
|
he he lad være med at høre en rigtig vinylspille så.......
CD bliver meget uinspirende og mekanisk og høre på ved siden
lydbilledet falder sammen ved siden af og det lyder næsten som en papkasse
også selv om man har en TOP cd-afspiller
Tillykke med dit nye grej
|
|
|
Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning
|
|
|
Hei
Det er nok fornuftig af dig at lade din indre kylling bestemme Ud ifra hvad jeg kan lese om dine preferanser, er det ingen vej tilbage hvis du sætter dig ned foran en pladespiller i referanseklassen. På samme måde som det ikke er nogen vej tilbage fra rør til transistor, når man en gang har hørt hvad en rigtig god rørforsterker kan gøre, eller hvad? 
Ha det rigtig sjovt med din nye amp 
Mvh asbjørn
Asbjørn
|
|
|
Du har helt ret, Asbjørn... Men mon ikke der kommer en pladespiller med tiden __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
HOLBERG skrev:
Jakobsen skrev:
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
|
Hej Holberg.
Tillykke både med ny CD spiller og amp. Jeg har selv aldri hørt Air Tight, men jeg har været nysgjærrig på at få legge øret til en af deres forstærkere i mange år. Ud i fra hvad jeg har lest og hørt er de virkelig helt i toppen
Mvh Asbjørn
|
|
|
Hej Asbjørn !
Takker
ATM-2 en virkelig god amp... Åben, dynamisk og bundmusikalsk. Hvis du får lejlighed til at lytte en dag kan jeg kun anbefale den. Det er en af de bedste amps jeg nogensinde har lagt ører til 
Stop endelig med alt det vinyl snak... Frister en mand som allerede har brugt rigeligt på hifi lige nu og her !... Skal jo også flytte i hus 
|
|
|
he he lad være med at høre en rigtig vinylspille så.......
CD bliver meget uinspirende og mekanisk og høre på ved siden
lydbilledet falder sammen ved siden af og det lyder næsten som en papkasse
også selv om man har en TOP cd-afspiller
Tillykke med dit nye grej
|
|
|
Er ikke i tvivl om at du har ret, Jacobsen..... Også derfor at jeg er en kylling mht. aflytning
|
|
|
Hei
Det er nok fornuftig af dig at lade din indre kylling bestemme Ud ifra hvad jeg kan lese om dine preferanser, er det ingen vej tilbage hvis du sætter dig ned foran en pladespiller i referanseklassen. På samme måde som det ikke er nogen vej tilbage fra rør til transistor, når man en gang har hørt hvad en rigtig god rørforsterker kan gøre, eller hvad? 
Ha det rigtig sjovt med din nye amp 
Mvh asbjørn
Asbjørn
|
|
|
Du har helt ret, Asbjørn... Men mon ikke der kommer en pladespiller med tiden
|
|
|
nu er det jo overhovedet ikke for presse.....ærligt... det er det ik'
vi synes bare det er synd for dig du ved ikke hvad det er du går glip af ......

|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he Jacobsen
Ville gerne, men har som sagt også købt hus, så der er rigeligt at bruge penge på lige for tiden __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
He he Jacobsen
Ville gerne, men har som sagt også købt hus, så der er rigeligt at bruge penge på lige for tiden
|
|
|
yes kender det alt for godt.......
kommer tid kommer råd
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg din røver!
Kan åbenbart ikke få lov til at sende beskeder til dig - så jeg kan ikke svare på din private besked!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Holberg din røver!
Kan åbenbart ikke få lov til at sende beskeder til dig - så jeg kan ikke svare på din private besked!
Mvh. |
|
|
Ej, sådan noget skidt. Prøver lige at se på det !  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja.... jeg har næsten lyst til at sige ... "hvad sagde jeg"  Focus er for tung til din rørbørge  ...er vi ude i et forsøg med Avalon nu ?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Tja.... jeg har næsten lyst til at sige ... "hvad sagde jeg" Focus er for tung til din rørbørge ...er vi ude i et forsøg med Avalon nu ? |
|
|
Ej Alex, så galt er det ikke. Man kan altid altid vælge at overfortolke det som man læser. Så jeg kan desværre ikke give dig ret i din antagelse "hvad sagde jeg". Tror de fleste ville fornøjes over mit nuværrende setup. Jeg er bare MEGET kræsen
Det er når man lytter at man forstår den klare sammenhæng. Ikke når man antager, selvom det er "in" for tiden
Air Tight leverer faktisk pænt overskud via Focus Audio FS788. Husk på at Focus Audio FS788 har en meget jævn impedanskurve. Så den er faktisk ikke den værste balastning for min rørbørge.
Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight. Vi søger alle efter det optimale som er indenfor rækkevidde. Man er vel ikke entusiast for ingen ting. Nye investeringer påråber sig gerne yderligere tiltag. Fanden tage denne hobby 
PS. Har rettet min annonce, da det åbenbart gav anledning til misforståelser 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Tja.... jeg har næsten lyst til at sige ... "hvad sagde jeg" Focus er for tung til din rørbørge ...er vi ude i et forsøg med Avalon nu ? |
|
|
Ej Alex, så galt er det ikke. Man kan altid altid vælge at overfortolke det som man læser. Så jeg kan desværre ikke give dig ret i din antagelse "hvad sagde jeg". Tror de fleste ville fornøjes over mit nuværrende setup.
Det er når man lytter at man forstår den klare sammenhæng. Ikke når man antager, selvom det er "in" for tiden
Air Tight leverer faktisk pænt overskud via Focus Audio FS788. Husk på at Focus Audio FS788 har en meget jævn impedanskurve. Så den er faktisk ikke en hård balastning for min rørbørge.
Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight. Vi søger alle efter det optimale som er indenfor rækkevidde. Man er vel ikke entusiast for ingen ting. Nye investeringer påråber sig gerne yderligere tiltag. Fanden tage denne hobby 
|
|
|
Hej Holberg
Du skriver; "Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight".
Hvor er der tonal ubalance?, Er Air Tight'en ikke rimelig neutral?, eller er det Focus'erne som der er noget med?

Medlem
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
Ej Alex, så galt er det ikke. Man kan altid altid vælge at overfortolke det som man læser. Så jeg kan desværre ikke give dig ret i din antagelse "hvad sagde jeg". Tror de fleste ville fornøjes over mit nuværrende setup.
Air Tight leverer faktisk pænt overskud via Focus Audio FS788. Husk på at Focus Audio FS788 har en meget jævn impedanskurve. Så den er faktisk ikke en hård balastning for min rørbørge.
|
|
|
Hej Holberg
Du skriver; "Stræber derimod efter at få et sæt højttalere som matcher den tonale balance endnu bedre via Air Tight".
Hvor er der tonal ubalance?, Er Air Tight'en ikke rimelig neutral?, eller er det Focus'erne som der er noget med?

Medlem
|
|
|
Du har ret i at ATM-2 er en meget neutral amp og meget afslørende/detaljeret. Ikke typisk rør på mange måder, men stadig overbevisende musikalsk og klangægte, som kun rør formår !!
Hvis vi skal gå ned i detaljen mht. lyden, syntes jeg at der er anelse for meget kant på bla. bækkener og kvindestemmer. Småting i det store hele... Men vi stræber som sagt altid efter det bedste.
Kan også godt ske at jeg skal lege med lidt kabler ?... Det må tiden vise
Så der er bestemt intet galt med hverken FS788 eller Air Tight. Jeg er bare igang med at optimerer mit setup til mine ører 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sige... Og her kan jeg tildels give Alex ret, at jeg søger et sæt højtttalere som mere er optimeret til rør. Dette mest på den tonale side, men også det faktum at røramps gerne spiller bedre med en mere følsom højttaler. Det kunne jeg godt tænke mig at aflytte.
Men vil gerne understrege at FS788 bestemt er til at trække for min Air Tight. Skal bare have optimeret sagerne.. Thats all
Bla. Merlin TSM/VSM som kunne være rigtig spændende at lytte nærmere til. Avalon Accendant har jeg også lytttet kort via Graaf GM100, og det var også et dejligt bekendtskab. Men der er som sagt mange andre spændende højttalere derude  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Bla. Merlin TSM/VSM som kunne være rigtig spændende at lytte nærmere til.
|
|
|
Det er vist desværre bare ret svært at komme til, her i landet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Det er vist desværre bare ret svært at komme til, her i landet.
|
|
|
Mon dog Brian... Karsten fra Studiosound sælger jo Merlin  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
HOLBERG skrev:
|
|
|
|
Det er vist desværre bare ret svært at komme til, her i landet.
|
|
|
Mon dog Brian... Karsten fra Studiosound sælger jo Merlin 
|
|
|
Det har han ihvertfald gjort ja.
Men da jeg talte med Karsten om netop Merlin for et par måneder siden, fik jeg forståelsen af, at han ikke længere skulle forhandle det.
Så jeg er ikke ganske sikker.
Men prøv da at spørge ham ad.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale at lytte til Ayon højttalerne fra Art Audio. Jeg har den næstmindste mdel, butterfly, men den er meget god og er udviklet med
rørforstærkere, Ayons egne velsagtens, men det ændre ikke på det faktum at det er en fremragende ht.
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Man kan sige... Og her kan jeg tildels give Alex ret, at jeg søger et sæt højtttalere som mere er optimeret til rør. Dette mest på den tonale side, men også det faktum at røramps gerne spiller bedre med en mere følsom højttaler. Det kunne jeg godt tænke mig at aflytte.
Men vil gerne understrege at FS788 bestemt er til at trække for min Air Tight. Skal bare have optimeret sagerne.. Thats all
Bla. Merlin TSM/VSM som kunne være rigtig spændende at lytte nærmere til. Avalon Accendant har jeg også lytttet kort via Graaf GM100, og det var også et dejligt bekendtskab. Men der er som sagt mange andre spændende højttalere derude 
|
|
|
Har du spekuleret på ML Vantage ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
Hej Holberg

Medlem
|
|
|
Du har ret i at ATM-2 er en meget neutral amp og meget afslørende/detaljeret. Ikke typisk rør på mange måder, men stadig overbevisende musikalsk og klangægte, som kun rør formår !!
Hvis vi skal gå ned i detaljen mht. lyden, syntes jeg at der er anelse for meget kant på bla. bækkener og kvindestemmer. Småting i det store hele... Men vi stræber som sagt altid efter det bedste.
Så der er bestemt intet galt med hverken FS788 eller Air Tight. Jeg er bare igang med at optimerer mit setup til mine ører 
|
|
|
Ja, det virker som om det er et andet sted end amp/speaker at du skal kigge, jeg har læst din beskrivelse af Fokus Audio FS788 på side 1 i denne tråd, og har derfor svært ved at forstå hvorfor du vil af med en så fantastisk speaker Det er trods alt ikke mere end 4 måneder siden du beskrev 788'erne som det bedste af det bedste.
Men måske er det den berygtede hifi-feber, 
hilsen
medlem
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej medlem..
Jamen jeg står skam stadig ved mine ord omkring FS788. De spiller som beskrevet- hverken mere eller mindre. Absolut vellyd. Det er en af de bedste 2-vejs jeg har hørt !
Nyt hifi udstyr er indimellem som en flytning. Det griber om sig. Lidt hifi feber har man vel altid
Mht. nye højttalere er der en del emner at vælge imellem. Indtil videre er det overvejelser og aflytninger som afgører hvor jeg lander. Lever som sagt lykkeligt med FS788. Så det kan godt ske at jeg bliver ved dem hvis jeg ikke kan finde noget som overgår dem. Hvis jeg finder et sæt afløsere, er de uden tvivl rigtig gode  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|

HOLBERG skrev:
Medlem skrev:
HOLBERG skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
Hej Holberg

Medlem
|
|
|
|
|
|
Hej Holberg
Du skriver; "...der er anelse for meget kant på bla. bækkener og kvindestemmer..." er det virkelig det hele! 
Hvis ikke du kan klare det med andre højttalerkabler (signalkabler giver ikke nok tror jeg), så er det muligt at du har et problem med akustikken. Med dæmpning har jeg opnået resultater i den retning, efter en flytning til et hårdere rum, som jeg ikke havde troet muligt. Det svarede til at få nye højttalere! Muligvis har du for meget "flutter echo", det kan godt være på grænsen til hvad du kan afsløre med "håndklap". Sørg specielt for at din bagvæg er godt dæmpet. Det er ikke så vigtigt med forvæggen, blot sørg for at der er god afstand fra højttaler til forvæg. Så en lille smule toe-in så der ikke kommer for meget reflektion fra sidevæg. Det skulle være noget af vejen frem.
Jeg kan anbefale at læse et af de mere seriøse skriv om emnet, af en af verdens mest velrenommerede højttalerproducenter - Avalon. Her kommer link => http://www.avalonacoustics.com/manuals07/man_ascendant07.pdf
Man kan hurtig bruge meget tid på at skifte kabler, højttalere, amps osv, men løsningen kan ligge lige for næsen af en - nemlig en af de vigtigste dele i anlægget - rummet det spiller i 
Hvis du ikke kan bruge ovenstående, vil jeg da gerne anbefale dig at prøve et sæt JmLab Micro Utopia BE - de spiller silkeblødt og opløst, forrygende mellemtone. Ikke den dybeste bas, men det der er, er klasse. De spiller ufattelig godt dybdeperspektiv, hvilket giver så meget til musikken. Det er super lækker lyd. De er meget lette at integrere i rummet (placeringsvenlige).
Nypris inkl. standere 45 K, brugt 20-25 K.
hilsen
Medlem
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Det var en veldig fin artikkel fra Avalon. Takk for linken.
Holberg, hvad type lyd kan du li?
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |