| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
SMAJ skrev:
| Ja de ser rigtig flotte ud .... er de rigtige proac 2.5 killers?måske er der overhoved ingen sammenligning? |
|
|
Lytter selv på Audio Focus 788 og har tidligere været meget hooked på Proac, men vil sige at denne højtaler spiller superflot musik,imponerende til prisen.
|
|
|
Hej SMAJ og Flemming !!
Kan godt tilslutte mig Flemming
ProAc Response 2.5 er en laidback speaker med en meget varm lækker klang. Rigtig gode og stadig en højttaler som tiltaler mig.
Men, men !!
Når det er sagt spiller FS788 noget anderledes end ProAc. De er først og fremmest hurtigere og mere åbne end ProAc-erne. Udover det må ProAc også se sig slået af Focus Audio på perspektiv, detaljering og 3D- effekten. Der er bare så meget mere hul igennem og soundstage via FS788. Det "perfekte" ved FS788 er at de formår at formidle musikken med alt den detaljerigdom man kan ønske sig. Alt dette med et strejf af varme som gør at de bare er så bundmusikalske at lytte musik til. Syntes som sagt at FS788 er en noget anderledes speaker end ProAc Response 2.5. Focus er kort og godt mere raffineret hvilket gør at musikoplevelsen bliver mere intens og medrivende via FS788 end ProAc Response 2.5.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Fl.D.P skrev:
SMAJ skrev:
| Ja de ser rigtig flotte ud .... er de rigtige proac 2.5 killers?måske er der overhoved ingen sammenligning? |
|
|
Lytter selv på Audio Focus 788 og har tidligere været meget hooked på Proac, men vil sige at denne højtaler spiller superflot musik,imponerende til prisen.
|
|
|
Hej SMAJ og Flemming !!
Kan godt tilslutte mig Flemming
ProAc Response 2.5 er en laidback speaker med en meget varm lækker klang. Rigtig gode og stadig en højttaler som tiltaler mig.
Men, men !!
Når det er sagt spiller FS788 noget anderledes end ProAc. De er først og fremmest hurtigere og mere åbne end ProAc-erne. Udover det må ProAc også se sig slået af Focus Audio på perspektiv, detaljering og 3D- effekten. Der er bare så meget mere hul igennem og soundstage via FS788. Det "perfekte" ved FS788 er at de formår at formidle musikken med detaljering og et strejf af varme og musikalitet. Syntes FS788 er en noget anden speaker end ProAc Response 2.5. Focus er kort og godt mere raffineret hvilket gør at musikoplevelsen bliver mere intens og medrivende via FS788 end ProAc Response 2.5.
|
|
|
Kan kun tilslutte mig Holberg i hans betragtninger omkring lydbilledet,efter jeg fik prøvet Audio Aero Primo CD koblet på var jeg solgt hold da helt fast for et lydbillede man får,med en bas der i min stue bare rykker og den er stram og præcis hvilket jeg slet slet ikke kunne opnå med mine Avance Dana(den første stander model ) og min Marantz CD (der valgte at opgive livet)kan slet slet ikk leve op til Audio Aero Primo.
Kort sagt jeg er dybt imponeret,og har aldrig haft mere lyst til at stoppe cd efter cd i maskinen og lytte musik.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Kan kun tilslutte mig Holberg i hans betragtninger omkring lydbilledet,efter jeg fik prøvet Audio Aero Primo CD koblet på var jeg solgt hold da helt fast for et lydbillede man får,med en bas der i min stue bare rykker og den er stram og præcis hvilket jeg slet slet ikke kunne opnå med mine Avance Dana(den første stander model ) og min Marantz CD (der valgte at opgive livet)kan slet slet ikk leve op til Audio Aero Primo.
Kort sagt jeg er dybt imponeret,og har aldrig haft mere lyst til at stoppe cd efter cd i maskinen og lytte musik.
[/QUOTE]
Jeps Flemming.. Det er sgu en herlig hobby  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Det er et par meget flotte speakers du der har køb, billedet yder sikkert ikke pianolakken fuld retfærdighed, men flotte det er de.
Jeg fik et lyn-lyt på 788 og de var lige ankommet til Vassago, som nummer 1, så er finishen second to non, det var i Fugleøje eg med 11 lag lak !!!! - alene finishen bør storsælge den højttaler, jeg tog mig flere gange i at gentage mig selv med ordne " hold kæft hvor de flotte" "det er da utroligt" - sjældent har jeg set en så flot finish.
Lynlyttet var iøvrigt også positivt, den stod på Lou Reed "walk on the wildside" - og det var på alle måder lovende, absolut en højttaler som besidder mange kvaliteter til den hifi-interesseret med et moderat lytterum.
Jeg påtænker i øvrigt selv at hjemlåne et sæt i nær fremtid, den fortjener et seriøst lyt i mit eget setup.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg!
Det er jo dejligt at høre din begejstring.... og godt ser det ud .Min pesonlige mening er at fs788 ser mere sofistikerede ud en dine gamle strauss.. og meget lækkert setup .. visuelt ,og garanteret også lytteindtryksmessigt.... og den aero ... num
Hvordan oplever du det "løft" eller boost i det øvre basområdet som reviewet omtaler . Hva med stor musik... jeg tænker på store kor og pauker osv .. får de det fysiske med
Jeg oplevede også mine proac 2.5 som værende en smule laid back,med en strejf af varm egenlyd.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan nok blive dyrt for mig men jeg bliver lige nødt til at spørge...
Hvordan lyder de i forhold til Strauss'erne?
PS: Tillykke med dem
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Det ser top nice ud med dine nye speakers . De ser nu noget mere diskret ud end Strausserne
Tillykke med Dem
Transient
__________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Holberg
Det er et par meget flotte speakers du der har køb, billedet yder sikkert ikke pianolakken fuld retfærdighed, men flotte det er de.
Jeg fik et lyn-lyt på 788 og de var lige ankommet til Vassago, som nummer 1, så er finishen second to non, det var i Fugleøje eg med 11 lag lak !!!! - alene finishen bør storsælge den højttaler, jeg tog mig flere gange i at gentage mig selv med ordne " hold kæft hvor de flotte" "det er da utroligt" - sjældent har jeg set en så flot finish.
Lynlyttet var iøvrigt også positivt, den stod på Lou Reed "walk on the wildside" - og det var på alle måder lovende, absolut en højttaler som besidder mange kvaliteter til den hifi-interesseret med et moderat lytterum.
Jeg påtænker i øvrigt selv at hjemlåne et sæt i nær fremtid, den fortjener et seriøst lyt i mit eget setup.
|
|
|
Hej Alex !
Ja, det er en meget helstøbt højttaler. Og finishen er som du nævner utrolig flot. Billederne kan ikke yde disse skønherder retfærdighed såvel lydmæssigt- visuelt. Glæder mig til at hører dine betragtninger i hjemmelige omgivelser. Jeg mangler stadig meget mere tilspilningstid af FS788 og Yter før end det helle er åbnet helt op. Men de er allerede nu rigtig, rigtig vellydende ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Holberg.
Har du forøvrigt nogen ide om hvor mange timer de skal have før de er tilspillet ??
Ps..Mine er i Bur Oak,og er i finnishen superflot. som jeg jo også nemt kan forestille mig dine må være i sort pianolak
Flemming
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
Holberg!
Det er jo dejligt at høre din begejstring.... og godt ser det ud .Min pesonlige mening er at fs788 ser mere sofistikerede ud en dine gamle strauss.. og meget lækkert setup .. visuelt ,og garanteret også lytteindtryksmessigt.... og den aero ... num
Hvordan oplever du det "løft" eller boost i det øvre basområdet som reviewet omtaler . Hva med stor musik... jeg tænker på store kor og pauker osv .. får de det fysiske med
Jeg oplevede også mine proac 2.5 som værende en smule laid back,med en strejf af varm egenlyd.
|
|
|
Takker SMAJ 
Nu mangler jeg som bekendt stadig en del tilspilning før end alt er faldet på plads. Spitnye kabler samt højttaler kræver som bekendt noget tilspilning, før end jeg 100% kan fortælle hvordan sagerne lyder. Så det er nok lige lovlig tidligt at ytre sig for meget.
Men jeg kan godt give et hint mht. hvordan jeg oplever lyden i skrivende stund. FS788 har et strejf af varme over sig, hvilket godt kan opleves som et lettere løft i basområdet. Men det komplimenteres godt i integrationen, med det øvrige lydbillede, da bunden istedet er meget åben, hurtig og tør i de nederste oktaver via Focus. Ikke ultradyb (35 Hz) men bunden er der. Den er bare godt integreret med det øvrige. Svært at forklare, så jeg håber det giver lidt mening
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Det kan nok blive dyrt for mig men jeg bliver lige nødt til at spørge...
Hvordan lyder de i forhold til Strauss'erne?
PS: Tillykke med dem |
|
|
Hej Jesper
Takker for lykkeønskningen 
Som sagt er grejet slet ikke tilspillet endnu. Men hvis jeg skal beskrive det kort er Strauss mere umiddelbar i sin gengivelse. Der fokuceres ikke på et specifikt område. Det gælder bare om at nyde musikken.
FS788 er derimod mere præcis og detaljeret, uden at de på noget tidspunkt bliver overanalytiske og kliniske. Dette skyldes at de har et varmt strejf som bare er suværent musikalsk og behageligt at lytte til. Man går mere på opdagelse i musikken med FS788. Musikken og sanserne tigger bare om mere via FS788.
Kort sagt to fantastiske speakers på hver deres måde
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
|
Hej Holberg
Det ser top nice ud med dine nye speakers . De ser nu noget mere diskret ud end Strausserne
Tillykke med Dem
Transient
|
|
|
Hej Transient
Takker mange gange for de pæne ord  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Holberg! Hvilke andre tovejs har du haft i tankerne og lyttet på?
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
|
Hejsa Holberg.
Har du forøvrigt nogen ide om hvor mange timer de skal have før de er tilspillet ??
Ps..Mine er i Bur Oak,og er i finnishen superflot. som jeg jo også nemt kan forestille mig dine må være i sort pianolak
Flemming
|
|
|
Hej Flemming !
Tjaaa... Gætter selv på at kablerne samt højttalerene kræver ca. 300 timer før end de er spillet godt til og åbner endnu mere. Sådan har jeg oplevet det med det meste grej jeg har ejet.
Jeps dem i burr oak er superflotte. Jeg valgte sort pianolak fordi jeg følte de ville være lettere at integrerer med det øvrige møblement. De er også superflotte i sort pianolak __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Det ser godt ud Holberg!
Hvilke andre tovejs har du haft i tankerne og lyttet på?
|
|
|
Takker Fournais..
Der har været lidt oppe og vende. Har selvfølgelig luret på ProAc Response 2.5 da jeg syntes det er en dejlig speaker og selv har ejet et sæt. Udover det har jeg også hørt VA Haydn. Rigtig god lille speaker men jeg ville gerne have lidt mere niveau i de nederste oktaver. Derfor blev det ikke dem. Tjaaa, ellers har ProAc nok været det mærke som jeg har skævet meget til. Udover det har følgende ligeledes bla. været til overvejelse: Avalon NP2, FS688, Montana , Gamut L3 mm.. Der er jo mange spændende 2-vejs konstruktioner, men jeg er som sagt ikke i tvivl om at jeg har truffet det rigtige valg. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er der sgu endnu en der er faldet for Focus Audio, syns også de er nogle faktastiske speakers og hjerteligt tillykke med dem, de er super flotte i sort pianolak dog er den finish Rene har i kælderen også mega flot...
Hvordan kan det være valget blev FS788 og ikke FS888, var/er de for store til dit lytte rum?
Endnu engang tillykke med de nye 
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Fl.D.P skrev:
|
Hejsa Holberg.
Flemming
|
|
|
Hej Flemming !
Tjaaa... Gætter selv på at kablerne samt højttalerene kræver ca. 300 timer før end de er spillet godt til og åbner endnu mere. Sådan har jeg oplevet det med det meste grej jeg har ejet.
Jeps dem i burr oak er superflotte. Jeg valgte sort pianolak fordi jeg følte de ville være lettere at integrerer med det øvrige møblement. De er også superflotte i sort pianolak
|
|
|
Hej Holberg.
Mange tak for tippet,har ikke før været så heldig at have prøvet selv at skulle tilspille et sæt højtalere så blir spænende for mig at opleve dette.Og ja de sorte ser ud til at passe super ind i din/jeres stue.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
HOLBERG skrev:
Fl.D.P skrev:
|
Hejsa Holberg.
Flemming
|
|
|
Hej Flemming !
Jeps dem i burr oak er superflotte. Jeg valgte sort pianolak fordi jeg følte de ville være lettere at integrerer med det øvrige møblement. De er også superflotte i sort pianolak
|
|
|
Hej Holberg.
Mange tak for tippet,har ikke før været så heldig at have prøvet selv at skulle tilspille et sæt højtalere så blir spænende for mig at opleve dette.Og ja de sorte ser ud til at passe super ind i din/jeres stue.
Flemming
|
|
|
Tilspilning er altid en fornøjelse.... Så glæd dig
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Ja så er der sgu endnu en der er faldet for Focus Audio, syns også de er nogle faktastiske speakers og hjerteligt tillykke med dem, de er super flotte i sort pianolak dog er den finish Rene har i kælderen også mega flot...
Hvordan kan det være valget blev FS788 og ikke FS888, var/er de for store til dit lytte rum?
Endnu engang tillykke med de nye 
|
|
|
Hej Bjørn..
Jeg har desværre ikke lyttet til FS888 da de var til udlån. Min overvejelse med FS788 fremfor FS888 var blandt andet at jeg ikke ville risikerer alt for meget niveau i bunden igen. Tror også det var et klogt valg. Min stue er som sagt 20 m2. Men FS788 vil nemt kunne spille en stue op på 35 m2 med alt det man kan ønske sig af musikalke oplevelser.
Mange tak for lykkeønskningen  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Fl.D.P skrev:
HOLBERG skrev:
Fl.D.P skrev:
|
Hejsa Holberg.
Flemming
|
|
|
Hej Flemming !
|
|
|
Hej Holberg.
Flemming
|
|
|
Tilspilning er altid en fornøjelse.... Så glæd dig
|
|
|
Eftersom de allerede på nuværende er supergode at lytte musik på,blir det jo ganske spænende kan jeg regne ud. Havde aldrig troet jeg ville komme til at sidde og "banke" med foden mens jeg høre musik,det er sket flere gange nu
|
| Til top |
|
| |