Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs rørgrej / Air Tight ATM-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej Flemming..

Jeps.. Det er høj, høj klasse. Har lige lyttet Supertramps album "Some Things never change"...  Stemmer, detaljer samt overtoner i i musikken !! Det er bare såååååå godt reproduceret !!

Har du iøvrigt bemærket at FS788 lyder markant anderledes væk fra sweetspot ! ?  

I know ! Det gør det med de fleste speakers. Men FS788 er lidt mere påvirkelige her, end eks. Strauss. Bassen får BLA. lidt  mere volumen hvis man bare går rundt og lytter og kan godt virke lidt unuanceret. Intet negativt i det. For når man først har plantet rumpetten godt og grundigt i fifaen/sweetspot falder alt bare 100% på plads.  FS788 er uden tvivl lavet til at man skal sidde og lytte/nyde musik i timevis.. Det kan man i øvrigt heller ikke lade vær´med når FS788 først serverer alt den vellyd man kan ønske sig

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Flemming..

Jeps.. Det er høj, høj klasse. Har lige lyttet Supertramps album "Some Things never change"...  Stemmer, piano, detaljer samt overtoner i i musikken, er bare såååååå godt reproduceret !!

Har du iøvrigt bemærket at FS788 lyder markant anderledes væk fra sweetspot ! ?  

I know ! Det gør det med de fleste speakers. Men FS788 er lidt mere påvirkelige her, end eks. Strauss. Bassen får BLA. lidt  mere volumen hvis man bare går rundt og lytter og kan godt virke lidt unuanceret. Intet negativt i det. For når man først har plantet rumpetten godt og grundigt i fifaen/sweetspot falder alt bare 100% på plads.  FS788 er uden tvivl lavet til at man skal sidde og lytte/nyde musik i timevis.. Det kan man i øvrigt heller ikke lade vær´med når FS788 først serverer alt den vellyd man kan ønske sig

Hej Holberg.

Sjovt du nævner lige netop det med bassen,det bemærkede jeg her i eftermiddags

havde siddet og lyttet i sweetspot uden problemer men gik så hen til PC´en og jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til hvordan den forandrede sig...den er bare en hel del bedre i sweetspot.

Har desuden leget lidt med at vinkle højtalerne mere eller mindre ind mod sweetspot,og er tilbage hvor de er vinklet ind mod sweetspot som hos mig giver et bedre resultat.

Hvis du forøvrigt skulle have interesse i at prøve Silversonics Q10 Højtalerkabel så kan vi nok finde ud af det,har blot ikke andet end dette så skal helst ikke være flere aftener i træk.

men der kan du jo skrive en PM,hvis det er. 

Kan også fortælle dig at jeg på min gamle cd afspiller havde lyttet på Nora Jones "feels like home"  da jeg så fik problem med at det pludseligt skrattede i diskanten,så jeg lånte en Audio aero prima CD afspiller med,og da vi ( dino ) og jeg satte den samme cd på kunne vi straks høre den helt utrolige forskel i lydbilledet(og det enda mens vi stod ved siden af højtaleren.Der blev mange flere nuancer bedre dybde ja kort sagt, alt blev endnu engang så meget bedre og jeg var solgt på stedet til den også.

Så lidt "farligt" at lytte grej hos den gode jensen... men det spiller altså bare musik samtidigt med der også er et rigtigt godt vindue ind i musikken.

I eftermiddags var jeg inde og købe en cd med Eric Bibb "Diamond days" hold da helt fast en supergod skive flot flot indspilning også.

Men skal til at udvide mit musikunivers så vil da prøve at tage Supertramp med i overvejelserne næste gang jeg køber musik,havde faktisk lidt med i overvejelserne på køb i dag men blev så til Eric Bibb.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej Flemming !

Ja, det er ikke til at overhører vel

Yes den gode Bibb er rigtig god.. Du kan også give Keb´mo et lyt hvis du ikke har noget med ham i forvejen. God blues. Udover det har jeg en skive med Det Akustiske Kvarter. En lille perle som du ikke kan købe på hvert et gadehjørne. Optagelsen er indspillet i Medborgerhuset 1997,  i min gamle fødeby Ringsted. Du kan godt få lov at låne den en dag. Det er en pragtfuld lille indspilning !     

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Flemming !

Ja, det er ikke til at overhører vel

Nej det er svært at overhøre den forskel så skal man da være døv!

Yes den gode Bibb er rigtig god.. Du kan også give Keb´mo et lyt hvis du ikke har noget med ham i forvejen. God blues. Udover det har jeg en skive med Det Akustiske Kvarter. En lille perle som du ikke kan købe på hvert et gadehjørne. Optagelsen er indspillet i Medborgerhuset 1997,  i min gamle fødeby Ringsted. Du kan godt få lov at låne den en dag. Det er en pragtfuld lille indspilning !     

Keb´mo har jeg faktisk intet med, så den ryger ind i databanken på emner og så vil jeg da mægtigt gerne have lov til at låne den skive med Det Akustiske Kvarter. Har faktisk siddet og lyttet til nogen af de gamle CD´er fra High Fidelity ret sjovt at høre på det nye setup.

Havde du fået gjort mere ved dit emne med kabler ?? tænker her på Silversonic Interconnect ? jeg har i øjeblikket et NordOast reddawn og baldur på prøve,som jeg har sidene mellem min forforst. og effekt og da falder reddawn umiddelbart ud som ganske fordelagtigt.

Sidder lige og tænker at jeg faktisk ikke har prøvet at skifte mellem cd spillen og forforst. der har jeg nærmest pr.automatik Kimber Silverstreak sidene,så kunne være det skulle prøves af.  

Flemming

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Flemming..

Jeg kører lidt på et budget pt. Så jeg skal tænke lidt på pengepungen. Men jeg overvejer meget at lytte til Yters signalkabel da jeg jeg syntes rigtig godt om højttalerkablet. Men det koster også 8500,- så det er jo lidt mere bekosteligt. Så jeg ved sgutte om jeg tør give det et prøvelyt. Kan godt være farligt  

Men ellers er Silversonic Revelation, Cardas Neutral Reference og Solitone model X nogle af de mere prisrimelige som jeg påtænker at afprøve !  

Det er altid spændende at lege med kabelopsætning

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg....

Ja, det lyder som om du har fundet den ultimative speaker, stort tillykke med det, forøvrigt et lækkert set-up du har fået banket sammen....

Hvis jeg havde en 1/4 million ville jeg gerne opgradere mit set up med et sæt Focus Audio Master 2.5 og en Audio Aero Capitole REF  cd-afspiller og for de sidste 40k købe en lækker plov.... men desværre har 'den langskæggede sagsbehandler' ikke trukket de rigtige tal i lotto endnu...

- men på den anden side, når man har held i kærlighed, kan man ikke også vinde i lotto..

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej Holberg....

Ja, det lyder som om du har fundet den ultimative speaker, stort tillykke med det, forøvrigt et lækkert set-up du har fået banket sammen....

Hvis jeg havde en 1/4 million ville jeg gerne opgradere mit set up med et sæt Focus Audio Master 2.5 og en Audio Aero Capitole REF  cd-afspiller og for de sidste 40k købe en lækker plov.... men desværre har 'den langskæggede sagsbehandler' ikke trukket de rigtige tal i lotto endnu...

- men på den anden side, når man har held i kærlighed, kan man ikke også vinde i lotto..

mvh. Jan

He, he jan.. Kan du helt sikkert have ret i. Nok også derfor jeg aldrig har vundet i lotte  

Jeg vil ikke sige at FS788 er den ultimative højttaler. Er der helt sikkert ingen højttaler som er. Heller ikke FS788. Men ingen tvivl om at FS788 har bragt mig et KÆMPE skridt nærmere hifi-nirvana, uden at skulle håbe på den store gevinst i lotto   

Det er en fantastisk højttaler som bider skeer med det bedste, af det bedste, når vi taler top og mellemregister... De er bare uforskammet gode... Høj, høj klasse !! 

Takker for lykkeønskningen !

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Tillykke med de fine nye

Jeg har "storebroderen" FS-888 og jeg kan fint følge dine betragtninger vedr. niveauet i bunden, så lidt eksperimenteren med "lillebroderen" kommer jeg jo nok ikke uden om

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Hej Holberg

Tillykke med de fine nye

Jeg har "storebroderen" FS-888 og jeg kan fint følge dine betragtninger vedr. niveauet i bunden, så lidt eksperimenteren med "lillebroderen" kommer jeg jo nok ikke uden om

Hej jdg1

Jeg har desværre ikke hørt FS888.. Men kan sige at FS788 leverer så meget niveau som jeg kan ønske mig. De er ekstremt sammenhængende gennem hele registret  

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Næste step !!... Og i øvrigt også det sidste i denne omgang

NYT SIGNALKABEL !!

Har fået lidt på prøve... Skal nok løfte sløret senere. Altid spændende at lege med kabelsetup  

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hej og tillykke med dine nye højttalere. Jeg har hørt de næst største af slagsen, med en Audia 100, og må sige det er det bedste jeg har hørt. Men det ser noget tomt ud hjemme ved dig. Har du slet intet på gulvet eller væggene. Har du absoberende møbler? Ellers forstår jeg godt du ikke kunne få strauss til at funkle.

Mvh,

Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hej og tillykke med dine nye højttalere. Jeg har hørt de næst største af slagsen, med en Audia 100, og må sige det er det bedste jeg har hørt. Men det ser noget tomt ud hjemme ved dig. Har du slet intet på gulvet eller væggene. Har du absoberende møbler? Ellers forstår jeg godt du ikke kunne få strauss til at funkle.

Mvh,

Frank.

Mange tak Frank..

Mit lytterum kunne godt være bedre dæmpet. På den anden ser det noget værre ud end det vitterligt er. Har stor sofa, tæpper olign hvilket man ikke helt kan se på billederne. ydermere snyder billederne også en del omkring størrelsesforholdene i min stue.

Kunne godt få Strauss til at funkle. Intet problem. Men der var en afrulning i de nederste frekvenser som ikke var til at overhører. Dette var tildels også grundet akkustik. Når det er sagt må jeg  komnstaterer at udskiftningen til Focus Audio FS788, har vist sig hørbart at passe endnu bedre i min stue. Strauss leverede bestemt vellyd. Ingen tvivl om den sag.

Men vil helt sikkert kunne hente endnu mere ved at få optimeret min stue yderligere. Ingen tvivl om det   

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ja en sofa og et par tæpper hjælper en del..men skal jo også ha' det godt med at være i sin stue, og det ville jeg ikke ha' hvis det lignede et lydstudie . Jamen jeg kan kun gi dig ret i det handler om at købe det der passer bedst ind hos een. Jeg har hørt mange sige at Strauss og Mahler buldre!?!...så er det altså fordi folk spiller i forkerte eller for små rum, for når jeg har hørt dem hjemme ved René, har der overhovedet ikke været noget bulder. Men jeg glæder mig helt vildt til at høre den model focus du har . Den focus jeg hørte forleden er jeg bare for vild med. Jeg er vild med det kæmpe soundstage. Er det også et kendetegn for dine?

Mv,

Frank.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Ja en sofa og et par tæpper hjælper en del..men skal jo også ha' det godt med at være i sin stue, og det ville jeg ikke ha' hvis det lignede et lydstudie . Jamen jeg kan kun gi dig ret i det handler om at købe det der passer bedst ind hos een. Jeg har hørt mange sige at Strauss og Mahler buldre!?!...så er det altså fordi folk spiller i forkerte eller for små rum, for når jeg har hørt dem hjemme ved René, har der overhovedet ikke været noget bulder. Men jeg glæder mig helt vildt til at høre den model focus du har . Den focus jeg hørte forleden er jeg bare for vild med. Jeg er vild med det kæmpe soundstage. Er det også et kendetegn for dine?

Mv,

Frank.

Hej Frank..

Man kan bestemt ikke sige Strauss buldrede i min stue. De have bare for meget niveau og rullede for meget af på enkelte indspilninger. Det er en fantastisk speaker. Var som sagt også med en vis betænkelighed at jeg solgte dem. Men de kræver lidt albuerum før end man høre alle deres kvaliteter. Så er der til gengæld også rigelige mængder af vellyd i vente.  

Nu har jeg desværre ikke hørt FS888. FS788 har en rigtig god soundstage. Måske ikke det bredeste jeg har hørt, men stadig af MEGET høj klasse. Perspektiv, detaljer og 3D-effekt i såvel top- som mellemtone tilhører den absolutte topklasse. Det er specielt i disse områder at FS788 er særligt brilliante. Du kan simpelthen gå på opdagelse i indspilningerne. Men det er stadig med det dejlige anstrøg af varme selvom det er så super detaljeret tilsat en dejlig tør og hurtig bund. Kan godt være det lyder som en overdrivelse. Men de er rent faktisk så gode !! LYT, LYT, LYT  

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg gøre  Og dybden i lydbilledet er jo kræs for en Audia Flight 100. Der er perspektivet bare kvivskarbt.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Det vil jeg gøre  Og dybden i lydbilledet er jo kræs for en Audia Flight 100. Der er perspektivet bare kvivskarbt.

Nemlig Frank.. Den lyd sitter nøjagtig i øresneglen og smutter efterfølgende lige ned i hjertet og i mawsen, hvor musikken gør riiiiigtig godt. Ren eleksir for krop og sjæl 

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Næste step !!... Og i øvrigt også det sidste i denne omgang

NYT SIGNALKABEL !!

Har fået lidt på prøve... Skal nok løfte sløret senere. Altid spændende at lege med kabelsetup  

Nå Holberg   Hvordan går det med dit nye kabel,har du fået det og ikke mindst fået lyttet til det ?? spørger jeg nysgerrigt.

Flemming

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej Flemming..

Jeg er i fuld sving med at lytte. Men det er endnu for tidligt at sætte ord på  

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Flemming..

Okayy....blir spænende at høre mere om Holberg,har hørt en fugl synge om hvad det er for et kabel  ....

Men måske et forsigtigt foreløbigt indtryk??

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:
HOLBERG skrev:

Hej Flemming..

Okayy....blir spænende at høre mere om Holberg,har hørt en fugl synge om hvad det er for et kabel  ....

Men måske et forsigtigt foreløbigt indtryk??

Patience my friend .... Men det er nogle gode kandidater som jeg har på prøve. Vil ikke ligge skjul på at der er et, som sparker seriøs podex  

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes