Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs rørgrej / Air Tight ATM-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Nyt signalkabel  

Efter at have fået fortaget nogle gode udskiftninger i mit setup med henholdsvis Focus Audio Signature FS788 og YTER højttalerkabel  følte jeg at jeg gerne ville kigge mig omkring med henblik på signalkabel.

Jeg besluttede mig for følgende kabler

• YTER XLR/XLR
  • Silver Sonic Revelation XLR/XLR

Lad mig indlede med at fortælle at det er to rigtig gode kabler med henblik på pris/ydelse.

Silver Sonic Revelation

Dette kabel bliver leveret i en fin træbox. Hvilket indgyder meget respekt da der er tale om et kabel til blot 3000,- kroner for et stereosæt på en meter. Stikkene er DH labs egne og af meget god kvalitet. Kablet giver i det hele taget et meget tiltalende indtryk kvalitetsmæssigt. Lyden er kendetegnet ved detaljeret og transparant gengivelse med et rigtig godt perspektiv. Man føler faktisk ikke at der rigtig mangler noget med dette kabel. Efter min mening får man ikke bedre kabel til de her penge. Det kunne snilt koste det dobbelte med henblik på den meget flotte gengivelse. Det er først i direkte sammenligning med YTER at foreskellene udmærker sig.  YTER koster til gengæld også 8500,- for et sterosæt på en meter. Så det er trodsalt mere en dobbelt så meget. Men det rokker ikke ved at Revelation præsenterer et rigtig godt pris/kvalitet forhold, som er et særdeles kompetent bud i prisklassen op til 10.000,- kroner.

YTER

Første indtryk af YTER er bare så gennemført og lækkert. Kablet bliver leveret i et sort læderetui som jeg også kender fra mine YTER højttalerkabler, som også er af høj klasse. Kablet er monteret med 1-klasses Neutrik stik og indkapslet i en lækker sort frakke. På kablet er der vedhæfter et metallogo med YTER´s logo. Det er bare et super gennemført, håndlavet kabel som indgyder respekt hele vejen. Når man  finder ud af at ophavsmændende er Farvella og Serblin (Sonus Faber) forstår man det italienske raffinement. Kablet er kendetegnet ved en meget homogen, letflydende og fremfor alt naturlig klang. Stemmer fremstår uden skarpe kanter og står mejslet naturligt i lydbilledet. Weee... Van the man lyder aldrig for spids med YTER i kæden. Slagtøj, saxofon, bækkener som godt kan have lidt spids og lys klang over andre kabler klinger naturligt ud i lokalet. Det her kabel er bare så god til at formidle den naturlige klang i instrumenter og stemmer at man må nive sig i armen. Lyd på første parket som bringer én helt tæt på begivenhederne. Ord som pespektiv og rum er i højeste grad til stede med Yter i kæden. Afgjort et af de bedste og mest homogene high-end kabler på markedet idag. Jeps, det mener jeg sgu. Prøv at lytte til YTER hvis du vil have nogle seriøse high-end kabler. De er ikke billige, ej heller de dyreste. YTER bider til gengæld skeer med det bedste af det bedste.

Behøver jeg at fortælle at jeg købte YTER signalkablet og højttalerkablet ligeså     

* Andre kabler jeg har hørt gennem tiderne: CT, BKS, NO Valhalla, NO Blue Heaven, Artsound, Mictor, Audience AU24, Sirius/Gamut, Kimber, Jorma, Silk mkll m/m

Jeg er  MEGET lykkelig for alle de kvaliteter mit setup byder på. Det er kort sagt det mest homogene setup jeg har haft til dato. Detaljeret, lækkert perspektiv og soundstage med en fremragende 3D-effekt. Top og mellemtone er bare i særklasse. Så uforskammet musikalsk og vanedannende at man ikke kan få nok af musikken. Nu er det jo lille Dannevang, home of janteloven, så lidt kritik skal der også på banen he, he... Bunden er måske det eneste sted hvor der ikke er det højeste niveau. Til gengæld er den tør og hurtig. Men det er småting set i den store sammenhæng, så jeg blæser på janteloven og lader mine ører forkæle  

Casa Holberg rocks    

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jamen, skønt at du har nået Hifinirvana Holberg  og sådan er det jo altid indtil man hører noget der er bedre.

Oplevede ellers idag på tætteste hold Simaudio Moon i Tapeconnection. Et design og en lyd jeg godt kunne blive møj forelsket i indtil jeg så prisskiltet. Men føj hvor er det lækkert udført.....  

Jeg tæller mønter 1,2,3,4..................................................... ............94000,- 1kroner blev det til !. Opsparingen er næsten startet.

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg.

Det var jo et superspænende sæt kabler du der havde til test  især da jeg selv havde overvejet Silversonics interconnect også.Men tror da vist at jeg vil se om jeg kan få et lyt på YTER´s kabel også...

Med hensyn til musikalitet,vil jeg sige at i forhold til hvad jeg har oplevet på messer,og i mit tidligere setup hvor jeg "troede"jeg havde noget godt...he he jeg blev klogere først med

Focus Audio Signature FS788 som egentligt kun var tiltænkt som en prøve for at se hvad det kunne gi mig,og sikken højtaler superflot soundstage og en dejlig bund...så gik min gamle cd maskine itu,og lånte så en AudioAero og igen tabte munden hold da helt op for en forskel,nu sidder jeg og tapper med foden i gulvet og nyder virkeligt at høre musik. Så det var en lettere dyr omgang at lytte til,men har bestemt ikke fortrudt da det har givet mig så meget.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Jamen, skønt at du har nået Hifinirvana Holberg  og sådan er det jo altid indtil man hører noget der er bedre.

Oplevede ellers idag på tætteste hold Simaudio Moon i Tapeconnection. Et design og en lyd jeg godt kunne blive møj forelsket i indtil jeg så prisskiltet. Men føj hvor er det lækkert udført.....  

Jeg tæller mønter 1,2,3,4..................................................... ............94000,- 1kroner blev det til !. Opsparingen er næsten startet.

He, he transient... Ja, det er en farlig hobby. Tør heller ikke lytte til Avalon Ascendant  

Lyttede kort til Focus Audio Master 3.. Damn det var godt. Prisen er også "små" 197.000,- danske kroner !!!!! De får lov at spille i drømmeland

Ej, set udfra min pengepung og det, som jeg har opnået med mit setup indtil nu, er jeg MEGET tilfreds. Det spiler sgu godt og jeg har fået en rigtig god sammensætning/synergi af mit grej. Som tidligere nævnt har jeg ikke ejet et mere homogent setup til dato !!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det hele Mr. H.
Det er nogle fede produkter du har fået skrabet sammen.

Ja pas på med de Ascendant, de har desværre brændt sig fast i mit høre-center!
Spøg til side, tag en lytter til dem, det er det værd.

Der er forøvrigt et nyt (brugt) kabel på vej til undertegnede, håber sørme det flår tæppet væk under mig, det er jo trist at spilde penge på kabler!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Hej Holberg.

Det var jo et superspænende sæt kabler du der havde til test  især da jeg selv havde overvejet Silversonics interconnect også.Men tror da vist at jeg vil se om jeg kan få et lyt på YTER´s kabel også...

Med hensyn til musikalitet,vil jeg sige at i forhold til hvad jeg har oplevet på messer,og i mit tidligere setup hvor jeg "troede"jeg havde noget godt...he he jeg blev klogere først med

Focus Audio Signature FS788 som egentligt kun var tiltænkt som en prøve for at se hvad det kunne gi mig,og sikken højtaler superflot soundstage og en dejlig bund...så gik min gamle cd maskine itu,og lånte så en AudioAero og igen tabte munden hold da helt op for en forskel,nu sidder jeg og tapper med foden i gulvet og nyder virkeligt at høre musik. Så det var en lettere dyr omgang at lytte til,men har bestemt ikke fortrudt da det har givet mig så meget.

Flemming

Hej Flemming !

Revelation er et rigtig godt signalkabel. Har jo hørt at det skulle give yderligere godt resultat med Silver Sonics egne højttalerkabler. Så det kunne være spændende at høre din erfaring der. Til prisen er der ikke meget der slår Revelation.

Mine indtryk af YTER i forhold til Revelation er en større ro, homogenitet og klangægtehed på såvel instrumenter som vokaler. Man kan sige at YTER formår at bringe dig tættere på begivenhederne. Det er marginaler men de er stadig vitale for helhedsindtrykket og retfærdiggøre prisforskellen. YTER er yderst prisrimeligt i mine ører og øjne. De tilhører det bedste selskab og så syntes jeg faktisk det er et røverkøb til de penge, selvom det ikke er det billigste kabel på markedet.  

Syntes afgjort du skal prøve begge kabler

Kan kun nikke genkendende til din oplevelse af FS788 og AA     

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Tillykke med det hele Mr. H.
Det er nogle fede produkter du har fået skrabet sammen.

Ja pas på med de Ascendant, de har desværre brændt sig fast i mit høre-center!
Spøg til side, tag en lytter til dem, det er det værd.

Der er forøvrigt et nyt (brugt) kabel på vej til undertegnede, håber sørme det flår tæppet væk under mig, det er jo trist at spilde penge på kabler!

Mvh.

Tusinde tak min ven !

Nyt, brugt kabel til casa Milu... Nu bliver Hr. Holberg nysgerrig  Lyder spændende ! Det skulle vel ikke begynde med C ??

For hunde da.. Kan du ikke undlade at nævne de Avalon

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Milu skrev:
Tillykke med det hele Mr. H. Det er nogle fede produkter du har fået skrabet sammen. Ja pas på med de Ascendant, de har desværre brændt sig fast i mit høre-center! Spøg til side, tag en lytter til dem, det er det værd. Der er forøvrigt et nyt (brugt) kabel på vej til undertegnede, håber sørme det flår tæppet væk under mig, det er jo trist at spilde penge på kabler! Mvh.

Tusinde tak min ven !

Nyt, brugt kabel til casa Milu... Nu bliver Hr. Holberg nysgerrig  Lyder spændende ! Det skulle vel ikke begynde med C ??

For hunde da.. Kan du ikke undlade at nævne de Avalon

Jo da, men det er så nemt med Avalon, det er i sådan en prisklasse man ikke lige impulskøber - ja det gør jeg ihvertfald ikke! Så faren er vel ikke så stor ved at lytte til dem? Hehe...

Cardas? Nej vi er i en anden boldgade - helt anden - Cardas var kun af nød, da der ikke lige dukkede et Synergistic Research op til rimelige penge (under 10 kkr.), meeen der dukkede lige et "Designer Reference X2" på 2 meter rca, op på Epay til en særdeles "fornuftig" pris - jeg sparede vel i omegnen af 30.000,- i forhold til dk priser!
Så, Mr. H, det er ved at være sidste chance for at prøve et Cardas Neutral Reference, HVIS han da ikke snyder mig!
Arh det passer vist ikke helt, da Jensen vist har et mere på lager.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Kanon Milu... Lyder spændende. Vi må snart aflægge visit i vor munkestuer. Vil meget gerne høre dit setup en dag  

Og du har ret mht. Avalon. Skal også opleve dem live selvom de også er væk fra undertegnedes pengepung. Det værste som kan ske er vel at jeg glemmer at medbringe en pude til min underkæbe  

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Flemming !

Ja, det er ikke til at overhører vel

Yes den gode Bibb er rigtig god.. Du kan også give Keb´mo et lyt hvis du ikke har noget med ham i forvejen. God blues. Udover det har jeg en skive med Det Akustiske Kvarter. En lille perle som du ikke kan købe på hvert et gadehjørne. Optagelsen er indspillet i Medborgerhuset 1997,  i min gamle fødeby Ringsted. Du kan godt få lov at låne den en dag. Det er en pragtfuld lille indspilning !     

Hejsa Holberg.

Så fik jeg endeligt købt en CD med Keb´Mo  "The Door" og vil sige mange mange tak for tippetdet er efter min mening noget jeg bestemt skal have noget mere af,så tager bestemt gerne mod flere anbefalinger fra din side

Næste prøve bliver så med Supertramp,nogen af deres CD´er du vil anbefale fremfor andre at lægge ud med??.

Flemming

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 01 April 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hey Flemming..

Jeps, Keb´mo er ikke så ringe... Mht. Supertramp vil jeg anbefale "Crime of the century" og "Some things never change" Syntes det to rigtig gode albums med Supertramp.

På blues siden kan Bill Perry og varmt anbefales  

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Okay Holberg.

Vil lige holde øje med Bill Perry også.  

Keb´Mo syntes jeg bestemt er supergodt,og dejligt at indspilningen på CD´en også er god, har siddet og hørt nogen af mine CD´er hvor man pludseligt finder ud af de rent faktisk er grinagtigt dårligt indspillet.....ikke så meget at grine af men lettere sørgeligt.

Så heldigt man kan finde meget godt også.

Flemming

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg... og God Påske

Kender du Hans Theessink  ?? ellers kan det varmt anbefales et lyt.

prøvede lige en skive og det er i mine øre supergodt på alle måder.

Flemming

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

He, he transient... Ja, det er en farlig hobby. Tør heller ikke lytte til Avalon Ascendant  

Lyttede kort til Focus Audio Master 3.. Damn det var godt. Prisen er også "små" 197.000,- danske kroner !!!!! De får lov at spille i drømmeland

Ej, set udfra min pengepung og det, som jeg har opnået med mit setup indtil nu, er jeg MEGET tilfreds. Det spiler sgu godt og jeg har fået en rigtig god sammensætning/synergi af mit grej. Som tidligere nævnt har jeg ikke ejet et mere homogent setup til dato !!

[/QUOTE]

Først dit setup er for lækkert!! Du godt nok have rigeligt med effekt hva... Jeg synes det er meget stilrent, men især den Audia 100 er jeg forelsket i.

Jeg var nede hos jensen for et par uger siden og hente min Audia, da vi kommer ind ser min kæreste også Focus Audio master 3 og siger "ej de er altså meget fede dem der, sådan nogle må du godt få" hun sad så med åben mund i 5 min efter jeg havde fortalt hende prisen, hehe.

Jeg forstår godt du er tilfreds endnu engang synes jeg det er super lækkert!! Og jeg synes også du har fået utrolig meget for dine penge. Jeg har desværre ikke hørt så meget af det, men bare omtalen og udseende gir jo blod på tanden

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 April 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Først dit setup er for lækkert!! Du godt nok have rigeligt med effekt hva... Jeg synes det er meget stilrent, men især den Audia 100 er jeg forelsket i.

Jeg var nede hos jensen for et par uger siden og hente min Audia, da vi kommer ind ser min kæreste også Focus Audio master 3 og siger "ej de er altså meget fede dem der, sådan nogle må du godt få" hun sad så med åben mund i 5 min efter jeg havde fortalt hende prisen, hehe.

Jeg forstår godt du er tilfreds endnu engang synes jeg det er super lækkert!! Og jeg synes også du har fået utrolig meget for dine penge. Jeg har desværre ikke hørt så meget af det, men bare omtalen og udseende gir jo blod på tanden

[/QUOTE]

Hej CRC1

Takker for komplimenterne.. Og tillykke med din Audia. Jeps, det er en super forstærker den Flight 100. Nyder også hvert et minut i selskabet  

Har i øjeblikket Graaf GM100 på prøve. Lyder rigtig godt men har også altid haft en svaghed for rør. Altid sjovt at prøve nyt grej 

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 April 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Flemming

Også en god påske til dig Flemming  

Jeps kender godt den gode Hans Theesink.. Fed stemme og god bluessound !!

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Fl.D.P skrev:

Flemming

Også en god påske til dig Flemming  

Jeps kender godt den gode Hans Theesink.. Fed stemme og god bluessound !!

Og sikken fed indspilningskvalitet var inde at købe den nye med ham Slow Train det er klasse i mine øjne.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 April 2007 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:

Hej CRC1

Takker for komplimenterne.. Og tillykke med din Audia. Jeps, det er en super forstærker den Flight 100. Nyder også hvert et minut i selskabet  

Har i øjeblikket Graaf GM100 på prøve. Lyder rigtig godt men har også altid haft en svaghed for rør. Altid sjovt at prøve nyt grej 

[/QUOTE]

Okay det lyder da spændende? jeg kender dem ikke umiddelbart, er det også kraftige? jeg mener bare at 100w kl. A, det er dælme meget!! Hvad kostert sådan en i udsalg?? Jeg havde ellers også sagt at jeg først skulle rør når jeg blev "gammel" men efter at hørt flere hybrid produkter får jeg da mere og mere lyst til at prøve!

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 08 April 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] 

Okay det lyder da spændende? jeg kender dem ikke umiddelbart, er det også kraftige? jeg mener bare at 100w kl. A, det er dælme meget!! Hvad kostert sådan en i udsalg?? Jeg havde ellers også sagt at jeg først skulle rør når jeg blev "gammel" men efter at hørt flere hybrid produkter får jeg da mere og mere lyst til at prøve!

[/QUOTE]

Den spiller rigtig godt. Lækker, lækker mellemtone. Stemmer er ren sukker via GM100. Den koster 50 kilo og kan leverer rigelige mængder effekt til de fleste højttalere. Rør kan altså noget specielt... Klasse A via Flight 100 er på den anden side også i stand til at leverer tryllerier  

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 08 April 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Skal Graaf'en så have lov at overtage Flight100's plads ?

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes