| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Skal Graaf'en så have lov at overtage Flight100's plads ?
Haugaard
|
|
|
Vil jeg bestemt ikke udelukke... Det er et svært valg da begge effekttrin har deres forcer. Så det er stadig på overvejelsesstadiet  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Haugaard skrev:
|
Haugaard
|
|
|
Vil jeg bestemt ikke udelukke... Det er et svært valg da begge effekttrin har deres forcer. Så det er stadig på overvejelsesstadiet 
|
|
|
Ja ovenstående er det der gør HiFi sjovt/spændene/frusterende/irriterende etc. 
Held og lykke med overvejelserne.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
HOLBERG skrev:
Haugaard skrev:
Haugaard
|
|
|
Vil jeg bestemt ikke udelukke... Det er et svært valg da begge effekttrin har deres forcer. Så det er stadig på overvejelsesstadiet 
|
|
|
Ja ovenstående er det der gør HiFi sjovt/spændene/frusterende/irriterende etc. 
Held og lykke med overvejelserne.
Haugaard |
|
|
Hehe, ja og så er det ikke engang det værste!
Det er, at de forskellige produkter spiller forskelligt med forskellige signalkilder, forforstærker, ht., kabler osv. Og ikke mindst spiller rør forstærkere forskellige med forskellige rør af samme type! Pyha det er en led hobby!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he... I har noget så ret Haugaard og Milu... Det er en sjov og fed hobby __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder spændende med den der... Især det med at du siger den er så sprød i mellemtonen, det lyder så fedt med en rigtig sprød mellemtone!! Hvad med ydelse=kontra pris, det lyder jo som om du er rimelig tilfreds når du overvejer at invisterer, hehe
Kan du smide nogle billeder up af den?? det kunne være sjovt at se krabatten
"Det er en sjov og fed hobby" ENIG!!! lad mig tilføje, dyr og farlig at forelske sig i __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Det lyder spændende med den der... Især det med at du siger den er så sprød i mellemtonen, det lyder så fedt med en rigtig sprød mellemtone!! Hvad med ydelse=kontra pris, det lyder jo som om du er rimelig tilfreds når du overvejer at invisterer, hehe
"Det er en sjov og fed hobby" ENIG!!! lad mig tilføje, dyr og farlig at forelske sig i
|
|
|
Har ikke mulighed for billeder pt. da jeg ikke har et digitalcam ved hånden.
Syntes at pris og ydelse hænger rigtig godt sammen på begge effekttrin. GM100 er marginalt mindre detaljeret end Flight 100. Der er også lidt mere susen fra diskanten via GM100 end Flight 100 når man ligger øret helt hen til. Flight 100 er meget kontroleret og der er bare et fast greb om musikken. Til gengæld har Graaf en lækker sprød mellemtone med en kæmpe soundstage som alle med hang til timevis af musikaflytning må elske.
Man kan ikke påstå at GM100 er bedre end Flight 100 og omvendt for den sags skyld. Det er en smagssag og det er et spørgsmål om priortering og marginaler i forhold til en eventuel udskiftning. GM100 har bare de egenskaber som kun rør formår. Lækker, forførende og vanedannende mellemtone med en dejlig afrundet top. GM100 oser langt væk af rendyrket musikalitet. Man kan sige at det er en mere hifi-orienteret lyd som flight 100 præsenterer, sat op imod GM100 som har hovedvægten lagt på det varme og musikalske. Der er stadig en masse detaljering via Graaf. Det er bare mindre kontroleret end via Audia Flight 100. Det har sgu hver sin charme !!
De er begge suveræne og jeg har svært ved at beslutte hvad jeg foretrækker ? Forholdet mellem pris og ydelse er som sagt rigtig god. Man skal smide mange af de lange på bordet for at få noget der er nævneværdigt bedre. Pyh... Det er svært at vælge mellem grej i denne klasse. Hvorfor skal de også lyde så forbasket godt begge to __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke sjovt at skulle vælge mellem sådanne 2lækre sager Holberg
smider lige et link til graff´s hjemmeside så kan man da se lidt billeder af den,blot synd de er forholdsvist mørke.
http://www.graaf.it/maineng.htm
Flemming
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:
|
"Det er en sjov og fed hobby" ENIG!!! lad mig tilføje, dyr og farlig at forelske sig i
|
|
|
Syntes at pris og ydelse hænger rigtig godt sammen på begge effekttrin. GM100 er marginalt mindre detaljeret end Flight 100. Der er også lidt mere susen fra diskanten via GM100 end Flight 100 når man ligger øret helt hen til. Flight 100 er meget kontroleret og der er bare et fast greb om musikken. Til gengæld har Graaf en lækker sprød mellemtone med en kæmpe soundstage som alle med hang til timevis af musikaflytning må elske.
Man kan ikke påstå at GM100 er bedre end Flight 100 og omvendt for den sags skyld. Det er en smagssag og det er et spørgsmål om priortering og marginaler i forhold til en eventuel udskiftning. GM100 har bare de egenskaber som kun rør formår. Lækker, forførende og vanedannende mellemtone med en dejlig afrundet top. GM100 oser langt væk af rendyrket musikalitet. Man kan sige at det er en mere hifi-orienteret lyd som flight 100 præsenterer, sat op imod GM100 som har hovedvægten lagt på det varme og musikalske. Der er stadig en masse detaljering via Graaf. Det er bare mindre kontroleret end via Audia Flight 100. Det har sgu hver sin charme !!
De er begge suveræne og jeg har svært ved at beslutte hvad jeg foretrækker ? Forholdet mellem pris og ydelse er som sagt rigtig god. Man skal smide mange af de lange på bordet for at få noget der er nævneværdigt bedre. Pyh... Det er svært at vælge mellem grej i denne klasse. Hvorfor skal de også lyde så forbasket godt begge to
|
|
|
Nej men jeg kan godt følge dig og sådan er det jo ofte når man ryger op i de prisklasser og det har hver sine forcer og ja vil også hver sin lyd ikk... Det der kunne få mig til at vælge den ene frem for den anden er prisen,nu når det begge to er så gode forstærkere. I sidste ende ville det jo nok være lyden, men hvis det har hver sin charme kan det jo være svært!! En ting er dog sikkert at før eller siden skal jeg prøve at have noget ægte rør om ikke andet så bare for at lytte til det og finde ud af om det er mig
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:
|
|
|
|
De er begge suveræne og jeg har svært ved at beslutte hvad jeg foretrækker ? Forholdet mellem pris og ydelse er som sagt rigtig god. Man skal smide mange af de lange på bordet for at få noget der er nævneværdigt bedre. Pyh... Det er svært at vælge mellem grej i denne klasse. Hvorfor skal de også lyde så forbasket godt begge to
|
|
|
Hvordan er Graaf så i mod den BAT du havde før Audia Flight?
Men rør et noget helt specielt....jeg er vild med det kæmpe soundstage rør kan gi'. Audia'en derimod har simpelthen bare et knivskapt perspektiv.
Mvh Frank
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvordan er Graaf så i mod den BAT du havde før Audia Flight?
Men rør et noget helt specielt....jeg er vild med det kæmpe soundstage rør kan gi'. Audia'en derimod har simpelthen bare et knivskapt perspektiv.
Mvh Frank
|
|
|
Hej Frank
Syntes faktisk at Graaf GM 100 er bedre end BAT VK75 på alle punkter. Dog vil jeg sige at mellemtoneregistret er på niveau via begge forstærkerer. Bunden og toppen er bare bedre via Graaf. Virker hurtigere med mere magt og dynamik. Soundstage og perspektiv er også mere skarpt tegnet via Graaf end BAT. Over en bred vifte er Graaf en vinder over BAT hvis du spørger mig !!..
Kan i øvrigt kun give dig ret i anskuelsen af rør kontra Flight 100  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
|
Hej Holberg.
Det var jo et superspænende sæt kabler du der havde til test især da jeg selv havde overvejet Silversonics interconnect også.Men tror da vist at jeg vil se om jeg kan få et lyt på YTER´s kabel også...
Med hensyn til musikalitet,vil jeg sige at i forhold til hvad jeg har oplevet på messer,og i mit tidligere setup hvor jeg "troede"jeg havde noget godt...he he jeg blev klogere først med
Focus Audio Signature FS788 som egentligt kun var tiltænkt som en prøve for at se hvad det kunne gi mig,og sikken højtaler superflot soundstage og en dejlig bund...så gik min gamle cd maskine itu,og lånte så en AudioAero og igen tabte munden hold da helt op for en forskel,nu sidder jeg og tapper med foden i gulvet og nyder virkeligt at høre musik . Så det var en lettere dyr omgang at lytte til,men har bestemt ikke fortrudt da det har givet mig så meget.
Flemming
|
|
|
Hvordan går dine 788 ere og audio aero i spænd med din levinson?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
Fl.D.P skrev:
|
Hej Holberg.
Det var jo et superspænende sæt kabler du der havde til test især da jeg selv havde overvejet Silversonics interconnect også.Men tror da vist at jeg vil se om jeg kan få et lyt på YTER´s kabel også...
Med hensyn til musikalitet,vil jeg sige at i forhold til hvad jeg har oplevet på messer,og i mit tidligere setup hvor jeg "troede"jeg havde noget godt...he he jeg blev klogere først med
Focus Audio Signature FS788 som egentligt kun var tiltænkt som en prøve for at se hvad det kunne gi mig,og sikken højtaler superflot soundstage og en dejlig bund...så gik min gamle cd maskine itu,og lånte så en AudioAero og igen tabte munden hold da helt op for en forskel,nu sidder jeg og tapper med foden i gulvet og nyder virkeligt at høre musik . Så det var en lettere dyr omgang at lytte til,men har bestemt ikke fortrudt da det har givet mig så meget.
Flemming
|
|
|
|
|
|
Hej SMAJ !
Flemming kan fortælle mere om samspil mellem FS788/ML/AA hvis du smider en PB til ham istedet. Bare sådan at min tråd ikke bliver helt stjålet __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Holberg?
Jeg kan se at din Audia er til salg. Graafen var altså vinderen.
Så skal du da næsten have en Audio Aero Capitole Reference i sort også.
Bare så det matcher __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Hvad så Holberg?
Jeg kan se at din Audia er til salg. Graafen var altså vinderen.
Så skal du da næsten have en Audio Aero Capitole Reference i sort også.
Bare så det matcher
|
|
|
Hej Brian..
Man kan egentlig ikke tale om at Graaf er vinderen over Flight 100. Jeg har bare en lille svaghed for det som rør kan med bla. stemmer inkl. den overordnede mellemtone- og soundstageformidling som alle rør- og musikelskere holder af. Til gengæld har Flight 100 dejlig kontrol, detaljerigdom og perspektiv.
Svært valg mellem to fremragende effekttrin, med hver deres forcer, som tidligere nævnt i min tråd !!
Kan da også bekræfte at jeg ikke har specielt travlt med udskiftningen. Det er et rent luksusproblem jeg er i besiddelse af
En sort reference ! ?... Nope, min opdaterede Capitole mkll får lov blive (Har fået nyt sony drev samt software ved Audio Aero i år) Forbedringerne vil i mine ører være alt for minimale til fordel for noget kosmetisk. Syntes også bedre om designet på Capitole mkll end den nye Reference. Min Capitole passer skam også fint til Graaf. GM100 står med silverskrift så de små detaljer er helt på plads. Den bliver med andre ord på slottet uanset hvad der sker
Så vil jeg hellere kaste mønter efter en ny plov, Exactpower eller Rack Of Silence 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
SMAJ skrev:
Fl.D.P skrev:
|
Hej Holberg.
Flemming
|
|
|
|
|
|
Hej SMAJ !
Flemming kan fortælle mere om samspil mellem FS788/ML/AA hvis du smider en PB til ham istedet. Bare sådan at min tråd ikke bliver helt stjålet
|
|
|
Den er i vinkel!
|
| Til top |
|
| |
Honda#1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg tog dette foto af den i shoppen forleden.

__________________ Rigtige højttalere er lavet af massivt ægte træ!
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Honda#1 skrev:
|
Hej,

|
|
|
Jaaaaa..... Den er bare sååååå sweet  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes den er nok... uden at være specielt stue venlig eller designer smart at se på, men ret voldsom, hehe...
Det blir spændende nok at se hvornår du får den fast i huset og se den sammen med alt dit andet udstyr __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Jeg synes den er nok... uden at være specielt stue venlig eller designer smart at se på, men ret voldsom, hehe...
Det blir spændende nok at se hvornår du får den fast i huset og se den sammen med alt dit andet udstyr
|
|
|
He, he... Nej den er ikke specielt designersmart
Til gengæld har den DET nostalgiske look med rørenes glød som bare skaber DEN ekstra dimention i de sene nattetimer med god musik og munkedrink !... Jo, den Graaf GM100 har noget over sig
Men lad os nu se !!!... Flight 100 spiller stadig lystigt her på slottet, og jeg har da stadig lidt betænkeligheder ved at skille mig af med den. Den gør det virkelig godt i mit setup !!.. Det er ikke let 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 16 April 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Honda#1 skrev:
Hej,

|
|
|
Jaaaaa..... Den er bare sååååå sweet  |
|
|
Ja den er alt for fed!  Den ser næsten mere cool ud med gitrene på (ikke på billedet), men det er næsten også nødvendigt hvis man har småbørn eller dyr, for de bliver ikke lune, de bliver brandvarme! Nåja bare det så var varmen, det brænder man sig kun på, det lærer de vel af - næh kig på de "plader" der er mellem rørene og de ledninger der fører til toppen af rørene - det er højspænding - det kan de sgu' dø af - ikke at jeg har prøvet!
Når nu det ender med et par Avalon Ascendant'er her i stuen, så måtte denne godt stå der og lune sammen med de ht.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |