Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs rørgrej / Air Tight ATM-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 April 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:

Jeg synes den er nok... uden at være specielt stue venlig eller designer smart at se på, men ret voldsom, hehe...

Det blir spændende nok at se hvornår du får den fast i huset og se den sammen med alt dit andet udstyr

He, he... Nej den er ikke specielt designersmart  

Til gengæld har den DET nostalgiske look med rørenes glød som bare skaber DEN ekstra dimention i de sene nattetimer med god musik og munkedrink !... Jo, den Graaf GM100 har noget over sig   

Men lad os nu se !!!... Flight 100 spiller stadig lystigt her på slottet, og jeg har da stadig lidt betænkeligheder ved at skille mig af med den. Den gør det virkelig godt i mit setup !!.. Det er ikke let

Nej det er da ikke let og slet ikke i de klasser vel. Umiddelbart kan jeg kun se 1 løsning at du må ha dig 2 anlæg ikk, hehe... men nej det er da svært når begge forstærkere er super lækre og hver sin charme og fordele ikk.... Jeg er i hvert fald rigtig glad for min flight One, den blir lidt tid hos mig endnu. Jeg synes alt sider som det skal, så kan man jo bare drømme om en audia-afspiller

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 April 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:

Jeg synes den er nok... uden at være specielt stue venlig eller designer smart at se på, men ret voldsom, hehe...

Det blir spændende nok at se hvornår du får den fast i huset og se den sammen med alt dit andet udstyr

Til gengæld har den DET nostalgiske look med rørenes glød som bare skaber DEN ekstra dimention i de sene nattetimer med god musik og munkedrink !... Jo, den Graaf GM100 har noget over sig   

Men lad os nu se !!!... Flight 100 spiller stadig lystigt her på slottet, og jeg har da stadig lidt betænkeligheder ved at skille mig af med den. Den gør det virkelig godt i mit setup !!.. Det er ikke let

Nej det er da ikke let og slet ikke i de klasser vel. Umiddelbart kan jeg kun se 1 løsning at du må ha dig 2 anlæg ikk, hehe... men nej det er da svært når begge forstærkere er super lækre og hver sin charme og fordele ikk.... Jeg er i hvert fald rigtig glad for min flight One, den blir lidt tid hos mig endnu. Jeg synes alt sider som det skal, så kan man jo bare drømme om en audia-afspiller

He, he... Ja, det er helt rigtigt. Drømme er der nok af. Når man endelig har muligheden for at vælge er det pludselig svært... Mit valg i, denne sammenhæng, er heldigvis et luksusproblem  

Audia cdafspilleren er også lækker. Kan jeg godt forstå at du drømmer om

Jeg leger lidt med tanken om at investerer i et Rack of Silence til mine herligheder. Syntes broder full blown´s er superflot. Men det ligger ude i fremtiden når finanserne er til det ! Kan jo ikke få det hele på en gang  

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 April 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Pyhhhh, tvivlen er begyndt at nage hr. Holberg

Har netop lyttet Albert Collins And The Icebreakers Live ´92 - ´93.... Den nerve, dynamik og perspektiv der serveres er bare af så høj klasse. Inden havde jeg Cowboy Junckies Liveplade i spillen. Samme resultat.. Tapper med foden og føler at jeg ikke kan ønske mere...

Ender med at jeg bliver nødt til at trække Flight 100 af salgslisten hvis den bliver ved med at leverer den slags performance på Casa Holberg. Fy fan den gør det godt.

Kommer ærligt mere og mere i tvivl, om jeg bør tage afsked med den dejlige effektforstærker ?     

Hifi er en herlig men svær hobby fra tid til anden

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Pyhhhh, tvivlen er begyndt at nage hr. Holberg

Har netop lyttet Albert Collins And The Icebreakers Live ´92 - ´93.... Den nerve, dynamik og perspektiv der serveres er bare af så høj klasse. Inden havde jeg Cowboy Junckies Liveplade i spillen. Samme resultat.. Tapper med foden og føler at jeg ikke kan ønske mere...

Ender med at jeg bliver nødt til at trække Flight 100 af salgslisten hvis den bliver ved med at leverer den slags performance på Casa Holberg. Fy fan den gør det godt. Kommer mere og mere i tvivl om jeg bør tage afsked med den dejlige effektblok ???     

Hifi er en herlig men svær hobby fra tid til anden

Holberg !

Jeg gør valget nemt for Dig. Behold den AUDIA og vær glad

Du ved hvad du har og kan ikke helt vide hvad du får i den GM100 

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 April 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hey Transient..

Tjaaa, nogle gange skal man passe på med at lade euforien tage over. GM100 er rigtig god, men jeg må erkende at Flight 100 har godt greb om sagerne.... Er virkelig i tvivl da der er meget der taler for begge effekttrin.... Ender med at jeg må have to setup

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 April 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Heldigvis er jeg ovre det stadie hvor man lå søvnløs om natten i bar frustration over at man ikke kunne træffe det forbistrede valg. Mit Bladelius setup står her endnu og det bliver det ved med indtil at ladelytterne og indmad samt drev bliver så træt at det skriger efter kirkegården 

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Heldigvis er jeg ovre det stadie hvor man lå søvnløs om natten i bar frustration over at man ikke kunne træffe det forbistrede valg. Mit Bladelius setup står her endnu og det bliver det ved med indtil at ladelytterne og indmad samt drev bliver så træt at det skriger efter kirkegården 

He, he.. Lyder sgu godt

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:
HOLBERG skrev:
CRC1 skrev:

He, he... Ja, det er helt rigtigt. Drømme er der nok af. Når man endelig har muligheden for at vælge er det pludselig svært... Mit valg i, denne sammenhæng, er heldigvis et luksusproblem  

Audia cdafspilleren er også lækker. Kan jeg godt forstå at du drømmer om

Jeg leger lidt med tanken om at investerer i et Rack of Silence til mine herligheder. Syntes broder full blown´s er superflot. Men det ligger ude i fremtiden når finanserne er til det ! Kan jo ikke få det hele på en gang  

Ja det må da sige det er.. du har vist en rimelig godt og specielt anlæg i forvejen, som mange drømmer om at eje, hehe

Jamen det er bare et spørgsmål om tid før jeg skal have fingrene i den, men lige nu er der bare ikke råd til mere hifi...

Okay, det lyder spændende nok, jeg kender ikke til nogle af rackene.. men nej jeg ved godt hvad du mener, guldmønterne slipper jo op på et tidspunkt, desværre!!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Ang. Audiaen... ja jeg har jo ikke hørt nogle af dem så ud fra det synspunkt kan jeg ikke vudere det. Meeeen

Noget jeg selv går efter når jeg have nyt gear det er: fornemmelsen i maven?? er den der når du kigger på GM100? Høren den, ser rørene står og ulme svagt?

Eller ja som du præcis siger med din audia, hvor det hele bare kører ikke, man bare sidder og smiler og blir mere og mere overrasket over hvor lækkert den spiller....

Jeg synes ikke der er noget federe, end hvis man finder en gammel cd og man har fået nyt anlæg siden og så høre den og alle de nye lytteindtryk og detaljer som man havde glemt eller ikke fik med på det tidligere setup..

Men ja har man ikke den rigtige fornemmelse i maven, så skal man ikke skyde pengene efter det synes jeg

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Ang. Audiaen... ja jeg har jo ikke hørt nogle af dem så ud fra det synspunkt kan jeg ikke vudere det. Meeeen

Noget jeg selv går efter når jeg have nyt gear det er: fornemmelsen i maven?? er den der når du kigger på GM100? Høren den, ser rørene står og ulme svagt?

Eller ja som du præcis siger med din audia, hvor det hele bare kører ikke, man bare sidder og smiler og blir mere og mere overrasket over hvor lækkert den spiller....

Jeg synes ikke der er noget federe, end hvis man finder en gammel cd og man har fået nyt anlæg siden og så høre den og alle de nye lytteindtryk og detaljer som man havde glemt eller ikke fik med på det tidligere setup..

Men ja har man ikke den rigtige fornemmelse i maven, så skal man ikke skyde pengene efter det synes jeg

Hej CRC1

Luksusproblemet i denne sammenhæng er at jeg har mulighed for to klasseforstærkere, som hver især besidder nogle forcer som jeg vægter højt på lydsiden. Lyden er altid det vigtigste for mig og det som jeg priorterer højest. Her er jeg også klar over at man ikke kan få det hele. Det som det handler om, for min del er, at vægte og veje hvad jeg ønsker- og hvad jeg ønsker at undvære lydmæssigt. Begge forstærkere er gode til at skabe magi på hver deres måde  

Rent visuelt syntes jeg begge forstærkere er flotte på hver deres måde. Graaf har retroen og nostalgien kombineret med den flotte højglanslak, som indgyder respekt hos en gammel rørfan som hr. Holberg... Audia har det flotte stilrene design og oser langt væk af kraft og kvalitet og vil helt sikkert, rent visuelt, tage sig bedst ud i Rack Of Silence.

Jo, jeg syntes det er svært. Men jeg lander jo nok på et tidspunkt når jeg har fået vægtet og vejet   

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Her er et billede af Rack Of Silence... Syntes personligt det er SUPERFLOT !!

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 17 April 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg.

Sikken flot rack,og det blir bestemt flot til dine lækre ting ,ja jeg syntes jo så bestemt at Audiaen ser bedst ud. Og så gør det jo ikke noget at den spiller absolut flot og lækkert. Skal se om jeg kan få lov at låne Audia Flight Pre,for at se hvad den gir i forhold til min Audiolab 8000 Q,ligesom Yter kablerne kunne være spænende at prøve.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:

Hej Holberg.

Sikken flot rack,og det blir bestemt flot til dine lækre ting ,ja jeg syntes jo så bestemt at Audiaen ser bedst ud. Og så gør det jo ikke noget at den spiller absolut flot og lækkert. Skal se om jeg kan få lov at låne Audia Flight Pre,for at se hvad den gir i forhold til min Audiolab 8000 Q,ligesom Yter kablerne kunne være spænende at prøve.

Flemming

Hej Flemming...

Ja, det rack går jeg også og drømmer lidt om. Tjaaa.. Overvejer også Spiderrack fra Finite Elemente som også er et lækkert rack. Ingen tvivl om at Audia Flight 100 vil gøre sig rigtig godt i begge rack. Men Rack Of Silence er nok nummer et på min liste  

Jeg har desværre ikke hørt Audias preamp, men jeg har ladet mig fortælle fra dem, som har hørt den, at den er af meget høj klasse. Glæder mig til at hører omkring dine indtryk.

Kan oplyse at jeg er meget glad for mine YTER kabler. De gør ikke så meget væsen af sig men alt lyder bare rigtigt da de er meget homogene gennem hele registret. Rigtig gode kabler som får lov at blive MEGET LÆNGE på casa Holberg

Har netop bemærket at du har købt Revelation

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jamen du har ret men det blir spændende at se hvad der blir i sidste ende... Begge er jo ja super lækre og ja puha, godt det ikke er mig der har så mange penge så jeg står i den slags luksusproblemer:)

Honda#1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen her på tråden der har prøvet Yter HT kablet?

HolBerg - hvad havde du før Yter og hvad syntes du det gør bedre end dit forrige HT Kabel?

Til top Vis Honda#1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Honda#1

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Honda#1 skrev:

Hej,

HolBerg - hvad havde du før Yter og hvad syntes du det gør bedre end dit forrige HT Kabel?

Det svar er jeg rigtig spændt på......

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej Honda..

Jeps, jeg har YTER "all the way"

Jeg havde CT forinden som i øvrigt fuldstændig udspillede Audience AU24. Så CT er altså også et ret godt kabel selvom det umiddelbart er et "no name" kabel lavet af gode ghammel&suhr   

Årsagen til mit skift skyldes at YTER er et meget homogent og neutralt kabel. YTER kan godt lyde lidt "spinkelt" (ikke negativt ment, men svært at sætte ord på) til sammenligning med andre kabler som jeg har hørt. Men det som jeg har bemærket er at det ikke gør noget forkert. Det lægger hverken fra- eller til hvilket gør at man kan lytte til- og igennem musikken. Savner intet i samtlige niveauer. Homogent er bare ordet for dette kabel. Vil vove at påstå at man ikke får bedre kabel til prisen. Kunne let koste mere set udfra ydelse og forarbejdning. Kort og godt et superlækkert kabel.

Du kan jo kontakte Jensen fra Vassago hi-fi. Han er gerne villig til at hjælpe    

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Sendt: 17 April 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Fl.D.P skrev:

Hej Holberg.

Flemming

Hej Flemming...

Ja, det rack går jeg også og drømmer lidt om. Tjaaa.. Overvejer også Spiderrack fra Finite Elemente som også er et lækkert rack. Ingen tvivl om at Audia Flight 100 vil gøre sig rigtig godt i begge rack. Men Rack Of Silence er nok nummer et på min liste  

Jeg har desværre ikke hørt Audias preamp, men jeg har ladet mig fortælle fra dem, som har hørt den, at den er af meget høj klasse. Glæder mig til at hører omkring dine indtryk.

Kan oplyse at jeg er meget glad for mine YTER kabler. De gør ikke så meget væsen af sig men alt lyder bare rigtigt da de er meget homogene gennem hele registret. Rigtig gode kabler som får lov at blive MEGET LÆNGE på casa Holberg

Har netop bemærket at du har købt Revelation

Hej Holberg.

Ja spiderracket fra Finite er også et der ser superlækkert ud i mine øjne,og ville nok være det jeg personligt ville vælge.  Og jeps har lige fået dette kabel ind af døren,og netop skiftet mit Cardas Cross ud med det, lyden er bestemt anderledes. Såå som tidligere fortalt kunne det også være spænende at prøve Yters Kabler. Men skal da gerne berette til dig hvordan de forskellige lyt går evt. som PM ??     Har også planer om at prøve en Nordost Thor Powerconditioner som har fået en del gode anmeldelser...men uha sårn en er dyr. Så den skulle gerne kunne give ret så meget lyd for pengene.

Flemming

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Honda#1 skrev:

Hej,

Det svar er jeg rigtig spændt på......

Hej Acer

Det er hermed givet. Men det er jo altid nummer et at drage de endelige erfaringer i ens eget setup. Kabler opfører sig forskelligt afhængigt af det enkelte anlægs klangbalance mm.. Men jeg tror de fleste vil kunne fornøjes ligeså meget over YTER som jeg !

Ellers må du jo bare ud og lytte.. Det er altid det sjoveste og mest udbytterige 

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej Holberg.

Ja spiderracket fra Finite er også et der ser superlækkert ud i mine øjne,og ville nok være det jeg personligt ville vælge.  Og jeps har lige fået dette kabel ind af døren,og netop skiftet mit Cardas Cross ud med det, lyden er bestemt anderledes. Såå som tidligere fortalt kunne det også være spænende at prøve Yters Kabler. Men skal da gerne berette til dig hvordan de forskellige lyt går evt. som PM ??     Har også planer om at prøve en Nordost Thor Powerconditioner som har fået en del gode anmeldelser...men uha sårn en er dyr. Så den skulle gerne kunne give ret så meget lyd for pengene.

Flemming

[/QUOTE]

Hej Flemming..

Lyder super.. Syntes Revelation giver ufattelig meget vellyd for pengene.

Og ja, det er farligt når man har hifi-bakterien i kroppen. Der ligger fristelser overalt og lurer

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes