| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Acer skrev:
Honda#1 skrev:
|
Hej,
Er der nogen her på tråden der har prøvet Yter HT kablet?

HolBerg - hvad havde du før Yter og hvad syntes du det gør bedre end dit forrige HT Kabel?
|
|
|
Det svar er jeg rigtig spændt på......
|
|
|
Hej Acer
Det er hermed givet. Men det er jo altid nummer et at drage de endelige erfaringer i ens eget setup. Kabler opfører sig forskelligt afhængigt af det enkelte anlægs klangbalance mm.. Men jeg tror de fleste vil kunne fornøjes ligeså meget over YTER som jeg !
Ellers må du jo bare ud og lytte.. Det er altid det sjoveste og mest udbytterige 
|
|
|
Jeg tror skam gerne at YTER er et glimrende kabel, men du skriver at det kan virke lidt tyndt i det forhold til andre kabler.....mangler der så ikke noget ? Er de mere transperante end G&S ? Fik du llejlighed til at høre Yter på Strauss'erne inden du skiftede dem ud så du kan drage en 1:1 sammenligning så de andre speakers ikke påvirker bedømmelsen ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 17 April 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer..
Det kan godt lyde en anelse slankt/lyst, men intet negativt i det. Alt information er med og der er stadig dejlig fylde på stemmer, instrumenter med mere. Kan ikke så godt med kabler som tilfører for meget varme og rundhed da jeg syntes de ofte har en tendens til at slører og skabe en glansbilledagtigt lydbillede som ikke appellerer til mig. Syntes YTER kablerne er en anelse mere transparente og åbne i spillestilen hvilket passer bedre til mine nye speakeres end CT. Perspektiv og evnen til at fornemme de udøvendes placering er også et afgørende område, hvor YTER udmærker sig.
YTER er som sagt meget homogent, men langt fra kedeligt i spillestilen. Svært at beskive, men det kan høres !!
Jeg har kun fået testet YTER kontra CT på mine nuværrende højttalere. Men det er alt andet lige på mit nuværrende setup at bedømmelsen har relevans for mig. Derfor har jeg også foretaget mit endelige valg med FS788 i kæden. Det er vel ret beset det mest logiske i denne sammenhæng.
Når det er sagt kan jeg sagtens følge din tankegang samt argumentation. Det kunne havde været sjovt at have testet YTER/CT på Strauss. CT kablerne var nemlig rigtig gode tonalt på Strauss 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg,
Jeg kan se at du overvejer at sælge det bedste effekttrin jeg nogensinde har haft inden for dørene. Har Graaf'en formået at besnære dig i en grad så Flight100 må vige pladsen?
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Kan se at din Audia Flight 100,må vige pladsen for rørene.....ingen tvivl om at de sikkert også spiller fantastisk.
Flemming
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haugaard og Flemming !
Tjaaa... Jeg må erkende at den har brændt sig fast. Er bare vild med det som rør kan. Sååå det bliver jo nok Graaf GM100 med tiden. Nu må vi se ?... Det kommer jo an på så meget __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, rør er godt.
Du skrev andetsteds at du havde haft Rogue M150... det synes jeg ikke lige jeg kunne finde... eller er jeg blind? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper..
Det er korrekt... Og du er ikke blind Jeg lånte M150 da jeg ejede BAT VK75 i tidernes morgen. Husker tydeligt at de gav BAT mere end kamp til stregen....
Afgjort et MEGET positivt bekendtskab  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så i jkjaers tråd, at du overvejer en pladespiller.
Jeg ved at man på Capitole Reference har ekstra linieindgange, så en riaa kan tilkobles.
Men har din Capitole Mk. II egentlig også det?
Bare af nysgerrighed
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej Jesper..
Det er korrekt... Og du er ikke blind Jeg lånte M150 da jeg ejede BAT VK75 i tidernes morgen. Husker tydeligt at de gav BAT mere end kamp til stregen....
Afgjort et MEGET positivt bekendtskab 
|
|
|
Pyha! Så sparer jeg førerhunden denne gang 
Enig! Har dig ikke haft lang tid til at få mine spillet helt til så de bliver kun bedre. Kombien med Audio Aero virker godt, synes jeg.
Du valgte alligevel at købe Audia F100 i stedet - hvad skyldes det? __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Jeg ved at man på Capitole Reference har ekstra linieindgange, så en riaa kan tilkobles.
Bare af nysgerrighed
|
|
|
Hej Brian
Ja det har den
Skal dertil siges at min MKll er en slags "semi-reference" ... Den er blevet opdateret, ved Audio Aero i år, med samme løbeværk som i reference samt opdatering af ny software. Så den skulle ligge ret tæt i rumpetten på Reference  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Bare af nysgerrighed
|
|
|
Det føles fuldstændigt åndssvagt at koble sin pladespiller til CD-afspilleren 
.... men det virker fint __________________ Venlig hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
HOLBERG skrev:
|
Hej Jesper..
Afgjort et MEGET positivt bekendtskab 
|
|
|
Pyha! Så sparer jeg førerhunden denne gang 
Enig! Har dig ikke haft lang tid til at få mine spillet helt til så de bliver kun bedre. Kombien med Audio Aero virker godt, synes jeg.
Du valgte alligevel at købe Audia F100 i stedet - hvad skyldes det?
|
|
|
Jeg valgte Flight 100, da jeg syntes om det meget dybe og præcise perspektiv denne effektbasse formår. Da jeg lånte M150 var Audia slet ikke i mine overvejelser, i og med at Jensen ikke havde den på programmet på daværrende tidspunkt. Så jeg har ikke sammenlignet M150 direkte med Flight 100. Derimod kan jeg sige at jeg skippede BAT-en da Flight 100 har meget bedre kontrol og greb om musikken fra A-Z.... Derfor gik jeg fra rør til transistor på det givne tidspunkt.
Nu har jeg, som bekendt, haft Graaf GM100 på prøve og den har åbnet mine ører for det som rør bare kan. Soundstage og stemmer !!! Udover det har den utrolig godt greb om sagerne. Syntes GM100 forbinder det bedste fra rør- og transistor. Så overvejelserne omkring at vende tilbage til rør, har fået nyt liv igen, igen __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Brian7500 skrev:
|
Bare af nysgerrighed
|
|
|
Det føles fuldstændigt åndssvagt at koble sin pladespiller til CD-afspilleren 
.... men det virker fint
|
|
|

Det lyder lidt bagvendt ja.
Min bedre halvdel gloede også på mig som om jeg var åndssvag, da jeg viste hende dit system. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Brian7500 skrev:
|
Bare af nysgerrighed
|
|
|
Hej Brian
Ja det har den
Skal dertil siges at min MKll er en slags "semi-reference" ... Den er blevet opdateret, ved Audio Aero i år, med samme løbeværk som i reference samt opdatering af ny software. Så den skulle ligge ret tæt i rumpetten på Reference 
|
|
|
Okay.
Og hvordan er det så? Mk. Ieren havde slet ikke forforstærkerdel indbygget, vel? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian..
Jo den havde også forforstærkerdel, dog ikke de muligheder for linieinput som MKll og Reference !! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej Brian..
Jo den havde også forforstærkerdel, dog ikke de muligheder for linieinput som MKll og Reference !!
|
|
|
Ja der kan du se Holberg. Man kan ikke huske en skid når det kommer til stykket 
Hvordan lyder i grunden sådan en Capitole?
Jeg har selv ejet en Audioaero Prima af den nye model sammen med en Audia Flight One forstærker. Det spillede sammen med et sæt Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand.
Det spillede godt. Men næsten for pænt til tider. Der var ikke så meget personlighed over det, hvis du forstår hvad jeg mener. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaså Brian7500 - har du fået købt noget hifi ?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Hvaså Brian7500 - har du fået købt noget hifi ? |
|
|
Jeg er da så småt kommet i gang.
Jeg har da fået mig et par nye små højttalere.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det Holberg... Og af ren og skær nysgerrighed.
Hvad gør du egentlig med dine højttalere?
Jeg mener at vide, at dine Focus Audio har bi-wire terminaler mens Yter (så vidt jeg ved) kun laves i singlewire.
Hvad bruger du imellem terminalerne? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
|
Bortset fra det Holberg... Og af ren og skær nysgerrighed.
Hvad gør du egentlig med dine højttalere?
Jeg mener at vide, at dine Focus Audio har bi-wire terminaler mens Yter (så vidt jeg ved) kun laves i singlewire.
Hvad bruger du imellem terminalerne?
|
|
|
Hej Brian..
Mht. Capitole mkll bemærker jeg slet ikke de ting du beskriver med Prima. Min Cap mkll spiller med kæmpe soundstage og perspektiv, tilsat en god mængde dynamik. Så jeg savner intet
Jeg kører med 2 sæt singlewier kabler til hver FS788... Pure biwier  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |