| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget godt, at der oplyses en pris for hvert apparat, men HiFi-klubben har oplyst, at de kun sælges samlet. Og så kan de efter min opfattelse droppe det. Hvordan kan produktionen af en forstærker i øvrigt komme til at koste præcist det samme som en cd-afspiller? Hvis cd-afspilleren er pengene værd, kunne den muligvis friste men ikke en Denon forstærker til den pris, ellers tak. Lad os se, hvad prisen ender på ...  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, der skulle stå receiver og ikke forstærker. På kroner og ører præcist det samme beløb. Priserne er hhv 8.999,- dkr. og 8.999,- dkr. og det er logik for burhøns, at de priser ikke er udtryk for, hvad det har kostet at producere dem.  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
det er logik for burhøns, at de priser ikke er udtryk for, hvad det har kostet at producere dem.

|
|
|
Hvor meget tror du selv, det koster at producere en forstærker/CD fra Jeff Roland, Krell, Mark Levinson - ja, you name it? I hvert fald ikke til det salgsprisen indikerer. Sådan er det jo med alt - og det er vel logik for burhøns? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@AM-E Forhold dig venligst til substansen i mit indlæg - de koster ikke præcist på krone det samme at producere. Det er ikke deres avance jeg har i tankerne, men det at en marketingafdeling finder det smart at produkterne koster det samme - og så kan man kun købe dem samlet. Det nærmer sig falsk reklame.  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
@AM-E
Forhold dig venligst til substansen i mit indlæg - de koster ikke præcist på krone det samme at producere. Det er ikke deres avance jeg har i tankerne, men det at en marketingafdeling finder det smart at produkterne koster det samme - og så kan man kun købe dem samlet. Det nærmer sig falsk reklame.

|
|
|
Hifiklubben må tage liiiige præcis hvad de vil for deres produkter og du kan købe dem eller lade være. Længere er den ikke. Før du begynder at beskylde nogen uretmæssigt for falsk reklame, bør du lige overveje, at det faktisk er ulovligt  . __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
Diskanten Udelukket fra forum

dobbeltprofil!
Bruger siden: 16 Marts 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Graffo skrev:
@AM-E
Forhold dig venligst til substansen i mit indlæg - de koster ikke præcist på krone det samme at producere. Det er ikke deres avance jeg har i tankerne, men det at en marketingafdeling finder det smart at produkterne koster det samme - og så kan man kun købe dem samlet. Det nærmer sig falsk reklame.

|
|
|
Rettet grundet upassende sprogbrug.
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskanten skrev:
Jan Graffo skrev:
@AM-E

|
|
|
Rettet grundet upassende sprogbrug.
|
|
|
Jeg gider skam godt høre på det, så "vi andre" holder vist ikke her.....
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Kan da på sin vis godt følge Jan G' synspunkt........det er da en "til lejligheden konstrueret" ens pris HFK har sat på apparaterne....men hvad de da i sagens natur er i deres fulde ret til...og kan såmænd ikke bringe mit Pxx i kog.
Omvendt synes jeg at det er "problematisk" at HFK ligefrem kalder det et "High-end anlæg"...med "højtydende 75Watt"...og med "audiofile løsninger"...javel ja! 
- Det skal siges at jeg IKKE har hørt anlægget - men at kalde det "high-end" er endnu engang en udvanding af begrebet High-end...og endnu engang et eks. på hvordan HFK's "reklame-trommer" er kammet ovet..........
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
'Kan da på sin vis godt følge Jan G' synspunkt........det er da en "til lejligheden konstrueret" ens pris HFK har sat på apparaterne....men hvad de da i sagens natur er i deres fulde ret til...og kan såmænd ikke bringe mit Pxx i kog.
Omvendt synes jeg at det er "problematisk" at HFK ligefrem kalder det et "High-end anlæg"...med "højtydende 75Watt"...og med "audiofile løsninger"...javel ja! 
- Det skal siges at jeg IKKE har hørt anlægget - men at kalde det "high-end" er endnu engang en udvanding af begrebet High-end...og endnu engang et eks. på hvordan HFK's "reklame-trommer" er kammet ovet..........
mvh |
|
|
Right on! Til gengæld synes jeg at cd-mekanismen er "high-end"  . Kan huske dengang b&o lavede noget tilsvarende - det er for lækkert! Ville ønske andre producenter ville udskifte plasticen med noget lignende  __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om den bruger Tripath eller ICEpower teknologi? 5kg for en (ifølge HfK) strømstærk forstærker er da ikke meget.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon. High-end, og WMA/Ipod!
Hvad er det lige der ikke harmonerer her
Nøjjj, hvor er de dygtige  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Landsbytosse Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
|
|
|
Læste dette indlæg og begyndte at undere mig over hvad man som virksomhed kan tillade sig at kalde et produkt uden at få på puklen for det. Der er jo ikke mange der går ud og siger... "Det spiller af l**t og er alt for dyrt, men køb det da vi tjener kassen på det, men hvis du vil have rigtig lyd så købe Mark Levinson". Hvad burde de så have skrevet, hvis de ikke må hype deres egene produkter? HFK skal jo leve af at sælge deres produkter så prisen har jeg ikke noget imod. Men at der allerede er så mange der har en mening omkring et produkt der er ingen der har set eller hørt forekommer mig meget besynderligt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro om produktet, men jeg vil da vente med at købe mig en Cambridge 840 til jeg har haft muligheden for at høre denne sag i aktion.
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ekstremt tungt... En forstærker til 9000 kr der vejer 5,5 kg, kan vidst ikke ligefrem kaldes EKSTREMT tungt og stabilt... __________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg læser rigtigt på Denons tyske site, så anvender forstærkeren digital teknologi. Der er faktisk kælet for detaljerne. Synes faktisk den oser af kvalitet for et "minianlæg" at være. Den sættet er dog bestemt heller ikke billigt.  
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Denon. High-end, og WMA/Ipod!
Hvad er det lige der ikke harmonerer her
Nøjjj, hvor er de dygtige  |
|
|
Du tror ikke man kan få "high-end" lyd fra en iPod? Du vil blive slemt overrasket  . Laver Denon ikke "high-end" grej? Har du hørt deres PMA-SA1? Ak, alle de generaliseringer. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cd-afspilleren ser såmænd også ganske habil ud:

|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den spiller også SACD
|
| Til top |
|
| |
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig sjovt så mange der kan have en mening om, hi-end eller ikke hi-end på et produkt som med garanti ingen af jer har set irl, ej heller hørt!!!
Citat: "........det er da en "til lejligheden konstrueret" ens pris HFK har sat på apparaterne...."
-Sjovt nok er det også samme pris på de to produkter på Denon´s egen hjemmeside...
Om 5,5 Kg er tunkt for en klasse-D er vel op til den enkelte at dømme, men vent dog med at svine produkter til i har haft en ærlig chance for at prøve dem.
-Jeg glæder mig faktisk til at høre det... __________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munken skrev:
|
Egentlig sjovt så mange der kan have en mening om, hi-end eller ikke hi-end på et produkt som med garanti ingen af jer har set irl, ej heller hørt!!!
Citat: "........det er da en "til lejligheden konstrueret" ens pris HFK har sat på apparaterne...."
-Sjovt nok er det også samme pris på de to produkter på Denon´s egen hjemmeside...
Om 5,5 Kg er tunkt for en klasse-D er vel op til den enkelte at dømme, men vent dog med at svine produkter til i har haft en ærlig chance for at prøve dem.
-Jeg glæder mig faktisk til at høre det...
|
|
|
- Fint nok !
'Giver du så ikke lige en tilbagemelding om hvorvidt de "audiofile løsninger" HAR afstedkommet et "High-end" produkt....for så er jeg at finde foran disken i HKF dagen efter...for til DEN pris vil det i såfald være en VERDENSsensation at kunne købe "ægte high-end" 
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |