Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: GamuT L5 vs Dali MS4 !?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

vassago har et enkelt sæt i bøg til 17500 til den pris er det vidst bare om at få dem købt -

hvis de ikke er væk.

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Ja, måske, men jeg kommer ikke lige til Fyn, så HVOR kan i København kan jeg høre dem!?!

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Ja, måske, men jeg kommer ikke lige til Fyn, så HVOR kan i København kan jeg høre dem!?!

Prøv hos K.T. Radio

Mvh.
Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om Vassago har nogle forhandlere i KBH. Men det er nu meget sjovt at besøge Vassago, så det er turen værd. Jeg syntes også de Vienna farver lyden en del og det er en smags sag om man kan lide dem. Personligt er jeg ikke så vilde med dem. Jeg syntes også altid Rene har et sæt til spotpris, så jeg ville ikke skynde mig. Uden at jeg ved det, er det så ikke svært at finde en pris på sine brugte Vienna, når Vassago altid har spotpriser.
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

zlay3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Citér:
Jeg har selv en MS4 og er MEGET glad for den.

Jeg hørte Gamut højttaleren på en udstilling i Viborg, og mit umiddelbare indtryk af højttaleren er at den kan en masse, hvad angår detaljer, pondus og rum - men den kan bare ikke spille musik. - ment på den måde at man efter 2 minutters lytning, får lyst til at skrue ned fordi at det bliver ALT for udpenslet og skarpt at lytte til. Det er selvfølgelig min opfattelse af den og det er jo smag og behag hvad man synes. Men efter min mening er MS4 en klart bedre højttaler - af den grund at den er behagelig at lytte til.  Man får lyst til mere!  Det gjorde jeg bestemt ikke ved mit møde med Gamut.

Att säga att L5an är hård och jobbig att lyssna på efter att ha lyssnat på den på en utställning det är som att köpa en bil genom att bara kolla på bilder men inte provköra den! Man kan inte såga märken bara för att det låter sämre på en mässa, Isf skulle många dyra och bra märken sågas.

Jag har lyssnat på många andra högtalare som, Sonus Faber Cremona och Amati Aniv. Wilson Audio Sophia2, Vertiy Audio Fidelio, Dynaudio Contour S3.4 och C2, Usher Dancer CP-8571 och CP-6371, Audio Physic m.f och jag kan säga att jag har inte hört någon som är mera neutral i karaktären än gamut, Det som kommer in kommer ut så enkelt är det, Väldigt låg färgning. Jag lyssnar dagligen på L5an utan att tycka att det blir hårt och jobbigt att lyssna på. Och då spelar jag mycket metal.  

Enklast är att fara och lyssna själv och skaffa sej en egen uppfattning. Jag har lyssnat på så pass många högtalare i riktiga lyssningsrum och inte på mässor så att jag tycker att jag har fått en bred bild av vad det finns där ute. Och det finns få konkurrenter i L5ans prestation i ljudbilden om man får till uppställningen. Men återigen allting är personlig åsikt och högtalare ska provlyssnas riktigt innan man köper! annars kanske det blir så här: Lätt att köpa, Svår att leva med

Til top Vis zlay3r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zlay3r

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:
Jeg ved ikke om Vassago har nogle forhandlere i KBH. Men det er nu meget sjovt at besøge Vassago, så det er turen værd. Jeg syntes også de Vienna farver lyden en del og det er en smags sag om man kan lide dem. Personligt er jeg ikke så vilde med dem. Jeg syntes også altid Rene har et sæt til spotpris, så jeg ville ikke skynde mig. Uden at jeg ved det, er det så ikke svært at finde en pris på sine brugte Vienna, når Vassago altid har spotpriser.

Jo, det er meget svært 

Prøv engang og se hvor længe de fleste Viennaer står til salg her på brugtmarkedet. Det står stille..... 

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg må tjekke, om KT har nogle stående - hvis ikke, er de afskrevet, for så kan jeg ikke komme til at lytte på dem (inden for min deadline), og så køber jeg dem ikke.

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

KT radio forhandler ikke VA .
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
Jeg må tjekke, om KT har nogle stående - hvis ikke, er de afskrevet, for så kan jeg ikke komme til at lytte på dem (inden for min deadline), og så køber jeg dem ikke.

Hificable.dk i  2850 Nærum er Vienna forhandler

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

KP: Ok, nogen nævnte dem bare som en mulighed ...

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, alle sammen. Det blev til GamuT L5, og ih hvor jeg glæder mig til at få dem hjem i stuen 

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage ind i KT-Radio København og lytte til 5'eren.

Det gjorde jeg sidste weekend og det var en nedslående oplevelse. Disse højtalere spiller så kedeligt at man falder i søvn. Der er en masse af det som man kan beskrive som dyb fast bas, ok perspektiv, fin dynamik. MEN er mangler engagement. Der sker simpelthen intet på musikkommunikationsområdet GAB.

Nå, men prøv selv.

Jeg har ikke hørt Dali'erne.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:

Synd at du afskrev dem pga. en lille tur til Fyn - så langt er det jo heller ikke væk Til den pris, er det ihvertfald køreturen værd

Men det bliver spændende at læse hvad du synes om dine L5´ere, når du får dem. Tillykke med dem

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

MERCURY:

Det kunne jo have noget at gøre med, hvilket grej der er spændt for. Hvilken forstærker/cd-afspiller hørte du dem på?

RONIN:
Tak, men nu fik jeg jo altså L5'erne til en særdeles fordelagtig pris.

zlay3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Mercury: Och för att inte tala om hur dom står uppstälda och i vilket rum.  Med tanke på vilka recsensioner dom har fått så kan dom inte ha spelat optimalt. Sedan så vet jag ju själv hur det kan låta i butiker. L5 är väldigt känslig på placering. Och i butik där dom flyttar dom fram och tillbacks kan dom aldrig spelas optimalt. Skillnaden mellan butiks lyssning och hemma hos jag är enormt!

Sedan är ju smaken som baken också. Vissa gillar ju att högtalarna ska färga ljudet så att det blir lite roligare att lyssna på.

Til top Vis zlay3r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zlay3r

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes