| Forfatter |
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
vassago har et enkelt sæt i bøg til 17500 til den pris er det vidst bare om at få dem købt -
hvis de ikke er væk.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, måske, men jeg kommer ikke lige til Fyn, så HVOR kan i København kan jeg høre dem!?!
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Ja, måske, men jeg kommer ikke lige til Fyn, så HVOR kan i København kan jeg høre dem!?! |
|
|
Prøv hos K.T. Radio Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om Vassago har nogle forhandlere i KBH. Men det er nu meget sjovt at besøge Vassago, så det er turen værd. Jeg syntes også de Vienna farver lyden en del og det er en smags sag om man kan lide dem. Personligt er jeg ikke så vilde med dem. Jeg syntes også altid Rene har et sæt til spotpris, så jeg ville ikke skynde mig. Uden at jeg ved det, er det så ikke svært at finde en pris på sine brugte Vienna, når Vassago altid har spotpriser.
|
| Til top |
|
| |
zlay3r Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Jeg har selv en MS4 og er MEGET glad for den.
Jeg hørte Gamut højttaleren på en udstilling i Viborg, og mit umiddelbare indtryk af højttaleren er at den kan en masse, hvad angår detaljer, pondus og rum - men den kan bare ikke spille musik. - ment på den måde at man efter 2 minutters lytning, får lyst til at skrue ned fordi at det bliver ALT for udpenslet og skarpt at lytte til. Det er selvfølgelig min opfattelse af den og det er jo smag og behag hvad man synes. Men efter min mening er MS4 en klart bedre højttaler - af den grund at den er behagelig at lytte til. Man får lyst til mere! Det gjorde jeg bestemt ikke ved mit møde med Gamut. |
|
|
Att säga att L5an är hård och jobbig att lyssna på efter att ha lyssnat på den på en utställning det är som att köpa en bil genom att bara kolla på bilder men inte provköra den! Man kan inte såga märken bara för att det låter sämre på en mässa, Isf skulle många dyra och bra märken sågas.
Jag har lyssnat på många andra högtalare som, Sonus Faber Cremona och Amati Aniv. Wilson Audio Sophia2, Vertiy Audio Fidelio, Dynaudio Contour S3.4 och C2, Usher Dancer CP-8571 och CP-6371, Audio Physic m.f och jag kan säga att jag har inte hört någon som är mera neutral i karaktären än gamut, Det som kommer in kommer ut så enkelt är det, Väldigt låg färgning. Jag lyssnar dagligen på L5an utan att tycka att det blir hårt och jobbigt att lyssna på. Och då spelar jag mycket metal.
Enklast är att fara och lyssna själv och skaffa sej en egen uppfattning. Jag har lyssnat på så pass många högtalare i riktiga lyssningsrum och inte på mässor så att jag tycker att jag har fått en bred bild av vad det finns där ute. Och det finns få konkurrenter i L5ans prestation i ljudbilden om man får till uppställningen. Men återigen allting är personlig åsikt och högtalare ska provlyssnas riktigt innan man köper! annars kanske det blir så här: Lätt att köpa, Svår att leva med
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
| Jeg ved ikke om Vassago har nogle forhandlere i KBH. Men det er nu meget sjovt at besøge Vassago, så det er turen værd. Jeg syntes også de Vienna farver lyden en del og det er en smags sag om man kan lide dem. Personligt er jeg ikke så vilde med dem. Jeg syntes også altid Rene har et sæt til spotpris, så jeg ville ikke skynde mig. Uden at jeg ved det, er det så ikke svært at finde en pris på sine brugte Vienna, når Vassago altid har spotpriser. |
|
|
Jo, det er meget svært
Prøv engang og se hvor længe de fleste Viennaer står til salg her på brugtmarkedet. Det står stille..... __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må tjekke, om KT har nogle stående - hvis ikke, er de afskrevet, for så kan jeg ikke komme til at lytte på dem (inden for min deadline), og så køber jeg dem ikke.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
KT radio forhandler ikke VA .
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Jeg må tjekke, om KT har nogle stående - hvis ikke, er de afskrevet, for så kan jeg ikke komme til at lytte på dem (inden for min deadline), og så køber jeg dem ikke. |
|
|
Hificable.dk i 2850 Nærum er Vienna forhandler __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KP: Ok, nogen nævnte dem bare som en mulighed ...
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen, alle sammen. Det blev til GamuT L5, og ih hvor jeg glæder mig til at få dem hjem i stuen
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage ind i KT-Radio København og lytte til 5'eren.
Det gjorde jeg sidste weekend og det var en nedslående oplevelse. Disse højtalere spiller så kedeligt at man falder i søvn. Der er en masse af det som man kan beskrive som dyb fast bas, ok perspektiv, fin dynamik. MEN er mangler engagement. Der sker simpelthen intet på musikkommunikationsområdet GAB.
Nå, men prøv selv.
Jeg har ikke hørt Dali'erne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Ja, måske, men jeg kommer ikke lige til Fyn, så HVOR kan i København kan jeg høre dem!?! |
|
|
Synd at du afskrev dem pga. en lille tur til Fyn - så langt er det jo heller ikke væk Til den pris, er det ihvertfald køreturen værd
Men det bliver spændende at læse hvad du synes om dine L5´ere, når du får dem. Tillykke med dem __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MERCURY:
Det kunne jo have noget at gøre med, hvilket grej der er spændt for. Hvilken forstærker/cd-afspiller hørte du dem på?
RONIN: Tak, men nu fik jeg jo altså L5'erne til en særdeles fordelagtig pris.
|
| Til top |
|
| |
zlay3r Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury: Och för att inte tala om hur dom står uppstälda och i vilket rum. Med tanke på vilka recsensioner dom har fått så kan dom inte ha spelat optimalt. Sedan så vet jag ju själv hur det kan låta i butiker. L5 är väldigt känslig på placering. Och i butik där dom flyttar dom fram och tillbacks kan dom aldrig spelas optimalt. Skillnaden mellan butiks lyssning och hemma hos jag är enormt!
Sedan är ju smaken som baken också. Vissa gillar ju att högtalarna ska färga ljudet så att det blir lite roligare att lyssna på.
|
| Til top |
|
| |