| Forfatter |
|
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kortslut kontakten så hun får stød når hun prøver :)
__________________ Som Man råber i skoven, får man svar
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
trapez skrev:
| Verden er sgu af lave,den anden dag læste jeg om en mand,der havde slået sin kone ned med en gryde ude i køkkenet...Hvad f...... laver en mand i et køkken?? |
|
|
Ha, ha, ha  - god humor, Trapez! Sjovt nok - min far plejede at gøre det samme med mit anlæg derhjemme, da jeg var 14. Fuld hane på drengeværelset, og så stak han lige hovedet indenfor, og med et fåret smil slukkede han på kontakten, selvom jeg skreg hver gang  . Det tog nu aldrig skade, men alligevel - du skal da lige gi' igen med samme mønt et par gange, på det hun har kært. Så kan hun lære det, kan hun. Noget for noget..
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Reelt set bør CD og forforstærker vel slet ikke slukkes (med mindre der er rør i). Effekten kan også stå og sluge strøm, men det bliver lidt dyrt i længden.
Argument: Elektronikken holder længere og lyder bedre, når det ikke hele tiden skal varme op og køle ned. Desuden er det med til at varme stuen op når det er koldt (duer ikke om sommeren). De mange små røde og blå lamper er med til at skabe hygge - næsten lige som stearin lys.
Hvis ikke det hjælper, kan du tage lidt "strøm" på hende:

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
(med mindre der er rør i).
|
|
|
eeh, forklar lige dette ? __________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
aurumcantus skrev:
janils skrev:
|
(med mindre der er rør i).
|
|
|
eeh, forklar lige dette ?
|
|
|
I princippet kan man selvfølgelig godt lade sin rørforforstærker stå og "brænde" hele tiden, men rør slides ... næsten lige som en elektrisk pære. Tænd og sluk slider også, så man må finde en gylden mellemvej.
Er der mange rør bliver det noget af en udskrift - især hvis vi taler effektforstærkere og udgangsrør af de lidt mere eksotiske sorter.
Endelig er der altid en (mindre) mulighed for at noget går galt med rør. De ekploderer nok ikke, men et pludseligt nedbrud kan afstedkomme fejlspændinger andre steder som i uheldige tilfælde kan tage højttalerne med sig. Desuden er der varmeudviklingen, som under uheldig forhold kan udvikle sig til brand. Hvis det sker om natten er det ikke så heldigt.
Har oplevet 300B udgangsrør der pludselig lyse kraftigt blåt (meget flot), men da det så efterfølgende begyndte at knitre og sige underlige lyde, fik jeg slukket i en vis fart. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret, og hmmm, det er jo ikke godt, bare kedlig at man så ca. skal vente en halv times tid, men da bedre en at det futter at (pyt med setup'et, men min leglihed) dammmm __________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD-løbeværket kan (hvis du er uheldig) tage skade når det bliver tændt i en "forkert" stilling.
Men hvorfor ikke løse problemet? Tag ned i nærmeste byggemarked og brug 10 kr. på en kontaktlås...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |