Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Luxman (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Herligt, så kunne vi måske snart få det Billde af TM's luxman, den vil jeg gerne se

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ja, slut. Ikke mere med den ombygning. Det er sgu' også for avanceret til en luxman tråd. Det må ryge under selvbyggeri eller sådan noget.

Var der nogen der kender sådan een her, og spiller den godt eller hva'? Rlb, du siger at storebror 100 spiller godt, men er det ikke et helt andet bæst?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 April 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hvor meget er en flot R-1050 værd?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 April 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:
Ja, slut. Ikke mere med den ombygning. Det er sgu' også for avanceret til en luxman tråd. Det må ryge under selvbyggeri eller sådan noget.

Var der nogen der kender sådan een her, og spiller den godt eller hva'? Rlb, du siger at storebror 100 spiller godt, men er det ikke et helt andet bæst?

L100 er et par år ældre end L80, L81, L85 (+T88) serien omend der er visse ligheder rent teknisk. Minisættet L30/T33 er fra samme periode 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 April 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Ja- hvor meget er sådan én egentlig værd? - Det finder du ikke et éntydigt svar på. Men hvis du synes, at den er lækker og lyder godt - har de funktioner, som du gerne vil have, så kan den være noget værd for dig.

Ganske få apparater har en decideret kurance, men det er meget få. Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Hvis du har gået og sukket efter denne Luxman hele dit liv og dette er den eneste, som har været mulig at anskaffe, ja, så vil du kunne spørge din mave om, hvad du vil give for den. Er der to, som begge gerne vil have den, så må I overbyde - indtil én af jer ike vil være med mere -  og så er dét værdien.

Så er der selvfølgelig standen: Hvis den er kosmetisk fejlfri - og 100% funktionsdygtig = meget mere værd end hvis ikke.

Jeg synes, at disse spørgsmål - undskyld mig Mathias, er lidt dumme. Du må selv lave en markedsundersøgelse fx ved at tage en tur på Ebay og se hvad de typisk går for - eller spørge din mave.

Jeg vil dog sige, at de fleste kvalitetsreceivere værdiemæssige ligger sig mellem 0 - og 3000 kr. med undtagelse af nogle ganske få, som der er gået, måske forståeligt, "hype" i. Dette kunne være de helt store modeller fra Pioneer, Sansui - og Marantz. Disse kan koste op mod 10 - 15.000 kr. hvis man har fat i et umodificeret supereksemplar, men så er det normalt samlere, som overbyder hinanden, hvilket de jo har ret til.

Hvis du spørger til om den Lux 1050 på KSB er de 1500,- værd, så vil jeg svare "måske" - det bestemmer du. Jeg har selv sådan én, og jeg synes , at det er en flot og velspillende receiver.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

MathiasFB skrev:

Ja- hvor meget er sådan én egentlig værd? - Det finder du ikke et éntydigt svar på. Men hvis du synes, at den er lækker og lyder godt - har de funktioner, som du gerne vil have, så kan den være noget værd for dig.

Ganske få apparater har en decideret kurance, men det er meget få. Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Hvis du har gået og sukket efter denne Luxman hele dit liv og dette er den eneste, som har været mulig at anskaffe, ja, så vil du kunne spørge din mave om, hvad du vil give for den. Er der to, som begge gerne vil have den, så må I overbyde - indtil én af jer ike vil være med mere -  og så er dét værdien.

Så er der selvfølgelig standen: Hvis den er kosmetisk fejlfri - og 100% funktionsdygtig = meget mere værd end hvis ikke.

Jeg synes, at disse spørgsmål - undskyld mig Mathias, er lidt dumme. Du må selv lave en markedsundersøgelse fx ved at tage en tur på Ebay og se hvad de typisk går for - eller spørge din mave.

Jeg vil dog sige, at de fleste kvalitetsreceivere værdiemæssige ligger sig mellem 0 - og 3000 kr. med undtagelse af nogle ganske få, som der er gået, måske forståeligt, "hype" i. Dette kunne være de helt store modeller fra Pioneer, Sansui - og Marantz. Disse kan koste op mod 10 - 15.000 kr. hvis man har fat i et umodificeret supereksemplar, men så er det normalt samlere, som overbyder hinanden, hvilket de jo har ret til.

Hvis du spørger til om den Lux 1050 på KSB er de 1500,- værd, så vil jeg svare "måske" - det bestemmer du. Jeg har selv sådan én, og jeg synes , at det er en flot og velspillende receiver.

Vh

Freddy

Nu er 1050 den næstmindste i serien (der er også en 1070 og en 1120) og skal man se på spørgsmålet gennem økonomisk rationelle briller så er en fornuftig pris  for et urenoveret eksemplar snarere 2-500,-

Ingen apparater i den alder er i en form som var de nye, og det kan være en tidskrævende og omfattende proces at få dem "på mærkerne" igen. Mange spiller på gamle apparater selv om de ikke er i en mekanisk/elektrisk stand som da de var nye eller bør være, fint nok, blot man ikke foregøgler sig at apparatet er i orden fordi det kan tændes og der kommer signal igennem.

Hvis man har en servicevejldning, loddekolbe, det nødvendige måleudstyr og den faglige ekspertise så er det fint nok, tidsforbruget kan sættes til kr. 0,00, men det er en god ide at tænke med hovedet inden man hiver pungen frem.

Sidst men ikke mindst, det er de færreste apparater der har en en egentlig værdi som "antikvitet" 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 28 April 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Tak Bjørn - så det er sådan det hænger sammen . Lidt ærgeligt, da jeg plejer at kunne li' lyden af de ældste apparater bedst, men okay, den er jo fundet, og spiller sikkert ikke så dårligt alligevel. Må se at få renset den en af dagene, så den kan afprøves.
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en del Luxman igennem systemet - nogle har spillet bedre end andre og jeg tror de der har spillet dårligst nok har været ramt i større grad af tidens tand end de bedste.

Den jeg spiller på nu - som forforstærker - har mosfets - som bliver meget varme - det kan som bjørn siger påvirke lodninger og elektroniske komponenter over tid - måske derfor lyder den knap så godt som integreret.

Jeg synes dog ikke man skal holde sig fra de gamle sager - bare man ikke giver for meget for dem - når man er heldig synes jeg premien ved det fede design og den hyggelige lyd er det hele værd.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg har haft en del Luxman igennem systemet - nogle har spillet bedre end andre og jeg tror de der har spillet dårligst nok har været ramt i større grad af tidens tand end de bedste.

Den jeg spiller på nu - som forforstærker - har mosfets - som bliver meget varme - det kan som bjørn siger påvirke lodninger og elektroniske komponenter over tid - måske derfor lyder den knap så godt som integreret.

Jeg synes dog ikke man skal holde sig fra de gamle sager - bare man ikke giver for meget for dem - når man er heldig synes jeg premien ved det fede design og den hyggelige lyd er det hele værd.

Ligesom med auktioner skal man ikke lade sig gribe af stemningen men bevare hovedet koldt

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige handlet mig til en Luxman SQ-700 fra midten af halvfjerserne i rigtig god stand. Er der nogen her der kan fortælle mig lidt om den model? Glæder mig som et lille barn til at modtage den!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Er det denne?

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Det er det ja.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Sådan en her har jeg lige "fået"...nam nam

http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD444/PD444.html

Med sådan en lang lang en her...

http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 852&sid=2e97a18491a546e623d79b30358bd11d
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Det er det ja.

Så har vi da databladet på bordet - så mangler vi bare kommentarer fra nogen der har hørt den :-)

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Sådan en her har jeg lige "fået"...nam namhttp://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD444/PD444.htmlMed sådan en lang lang en her... http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 852&sid=2e97a18491a546e623d79b30358bd11d

Nøøøøj, det er simpelthen en af mine store drømme at få sådan en sag. Bare det at armbaserne kan justeres!
Må vi høre, hvad du gav? Eller bare i hvilken prisklasse vi er?
Armen kender jeg ikke?

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Mercury skrev:
Sådan en her har jeg lige "fået"...nam namhttp://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD444/PD444.htmlMed sådan en lang lang en her... http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 852&sid=2e97a18491a546e623d79b30358bd11d

Nøøøøj, det er simpelthen en af mine store drømme at få sådan en sag. Bare det at armbaserne kan justeres!
Må vi høre, hvad du gav? Eller bare i hvilken prisklasse vi er?
Armen kender jeg ikke?

Hej Sveske,

Ja den er lige landet og jeg har ikke haft tid til andet end at se den snurre rundt, har ingen pu eller riaa, så der bliver rigtig meget sjov henover sommeren.

Prisen er svær da jeg byttede med nogle højtalere som jeg ellers skulle have haft 14.000 kr for.

Armen er fra Nottingham Analogue og lidt af en perle...

Så fik jeg også en Rega RB-300 arm med....
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Pyh, ja så er vi jo desværre i et prisleje hvor jeg ikke kan følge med før om en del år; ikke at jeg ikke regnede med det allrede
Men tillykke med den. Du bliver nødt til at tage nogle billeder af den når den spiller.

Guide til billedupload

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
FreZh skrev:
Det er det ja.

Så har vi da databladet på bordet - så mangler vi bare kommentarer fra nogen der har hørt den :-)

Første lytteindtryk:

Rigtig dynamisk, fyldig og varm lyd. Rigtig godt power i nedre mellemtone, og rigeligt med kræfter til at drive mine Focals. Også utroligt der ingen støj/knas er når volume og andre indstillingere justeres.

Dog synes jeg den er lidt grov og knap så velopløst i diskantområdet. Men uden tvivl meget vellyd og power for pengene i den fedeste 70 indpakning.

Men for satan hvor er de højttaler terminaler da små! Jeg kører på diskant delen til hele højttalere på mit Ixos 6002 biwire kabel, det var alt der var plads til :P

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Ja, den er fra tien før man begyndte at bilde folk ind, at kabler havde nogen påvirkning af lyden

Guide til billedupload

sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Et tip:

Denne sag står i en kælder på Frederiksberg...

Der er tale om et anlæg bestående af en række Lux komponenter. Jeg har været forbi og standen er ikke god, blandt andet er PD-289 pladespilleren meget medtaget, men det kunne måske være et projekt for en?

Giver bare linket videre, hvis en skulle have mod på det..:)

Jeg kunne få hele kassen for 1.500, men sprang fra. Jeg har ikke evnerne til at fikse eventuelle problemer, men måske fejler forstærkeren intet.

Anlægget består af:
Forstærker : L116A

Kasettedek :K117

Tuner :T115

Pladespiller :PD 289

Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum