| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, slut. Ikke mere med den ombygning. Det er sgu' også for avanceret til en luxman tråd. Det må ryge under selvbyggeri eller sådan noget.  Var der nogen der kender sådan een her, og spiller den godt eller hva'? Rlb, du siger at storebror 100 spiller godt, men er det ikke et helt andet bæst?
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget er en flot R-1050 værd?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghoer skrev:
Ja, slut. Ikke mere med den ombygning. Det er sgu' også for avanceret til en luxman tråd. Det må ryge under selvbyggeri eller sådan noget.

Var der nogen der kender sådan een her, og spiller den godt eller hva'? Rlb, du siger at storebror 100 spiller godt, men er det ikke et helt andet bæst?
|
|
|
L100 er et par år ældre end L80, L81, L85 (+T88) serien omend der er visse ligheder rent teknisk. Minisættet L30/T33 er fra samme periode
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hvor meget er en flot R-1050 værd?  |
|
|
Ja- hvor meget er sådan én egentlig værd? - Det finder du ikke et éntydigt svar på. Men hvis du synes, at den er lækker og lyder godt - har de funktioner, som du gerne vil have, så kan den være noget værd for dig.
Ganske få apparater har en decideret kurance, men det er meget få. Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Hvis du har gået og sukket efter denne Luxman hele dit liv og dette er den eneste, som har været mulig at anskaffe, ja, så vil du kunne spørge din mave om, hvad du vil give for den. Er der to, som begge gerne vil have den, så må I overbyde - indtil én af jer ike vil være med mere - og så er dét værdien.
Så er der selvfølgelig standen: Hvis den er kosmetisk fejlfri - og 100% funktionsdygtig = meget mere værd end hvis ikke.
Jeg synes, at disse spørgsmål - undskyld mig Mathias, er lidt dumme. Du må selv lave en markedsundersøgelse fx ved at tage en tur på Ebay og se hvad de typisk går for - eller spørge din mave.
Jeg vil dog sige, at de fleste kvalitetsreceivere værdiemæssige ligger sig mellem 0 - og 3000 kr. med undtagelse af nogle ganske få, som der er gået, måske forståeligt, "hype" i. Dette kunne være de helt store modeller fra Pioneer, Sansui - og Marantz. Disse kan koste op mod 10 - 15.000 kr. hvis man har fat i et umodificeret supereksemplar, men så er det normalt samlere, som overbyder hinanden, hvilket de jo har ret til.
Hvis du spørger til om den Lux 1050 på KSB er de 1500,- værd, så vil jeg svare "måske" - det bestemmer du. Jeg har selv sådan én, og jeg synes , at det er en flot og velspillende receiver.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
MathiasFB skrev:
Hvor meget er en flot R-1050 værd?  |
|
|
Ja- hvor meget er sådan én egentlig værd? - Det finder du ikke et éntydigt svar på. Men hvis du synes, at den er lækker og lyder godt - har de funktioner, som du gerne vil have, så kan den være noget værd for dig.
Ganske få apparater har en decideret kurance, men det er meget få. Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Hvis du har gået og sukket efter denne Luxman hele dit liv og dette er den eneste, som har været mulig at anskaffe, ja, så vil du kunne spørge din mave om, hvad du vil give for den. Er der to, som begge gerne vil have den, så må I overbyde - indtil én af jer ike vil være med mere - og så er dét værdien.
Så er der selvfølgelig standen: Hvis den er kosmetisk fejlfri - og 100% funktionsdygtig = meget mere værd end hvis ikke.
Jeg synes, at disse spørgsmål - undskyld mig Mathias, er lidt dumme. Du må selv lave en markedsundersøgelse fx ved at tage en tur på Ebay og se hvad de typisk går for - eller spørge din mave.
Jeg vil dog sige, at de fleste kvalitetsreceivere værdiemæssige ligger sig mellem 0 - og 3000 kr. med undtagelse af nogle ganske få, som der er gået, måske forståeligt, "hype" i. Dette kunne være de helt store modeller fra Pioneer, Sansui - og Marantz. Disse kan koste op mod 10 - 15.000 kr. hvis man har fat i et umodificeret supereksemplar, men så er det normalt samlere, som overbyder hinanden, hvilket de jo har ret til.
Hvis du spørger til om den Lux 1050 på KSB er de 1500,- værd, så vil jeg svare "måske" - det bestemmer du. Jeg har selv sådan én, og jeg synes , at det er en flot og velspillende receiver.
Vh
Freddy
|
|
|
Nu er 1050 den næstmindste i serien (der er også en 1070 og en 1120) og skal man se på spørgsmålet gennem økonomisk rationelle briller så er en fornuftig pris for et urenoveret eksemplar snarere 2-500,-
Ingen apparater i den alder er i en form som var de nye, og det kan være en tidskrævende og omfattende proces at få dem "på mærkerne" igen. Mange spiller på gamle apparater selv om de ikke er i en mekanisk/elektrisk stand som da de var nye eller bør være, fint nok, blot man ikke foregøgler sig at apparatet er i orden fordi det kan tændes og der kommer signal igennem.
Hvis man har en servicevejldning, loddekolbe, det nødvendige måleudstyr og den faglige ekspertise så er det fint nok, tidsforbruget kan sættes til kr. 0,00, men det er en god ide at tænke med hovedet inden man hiver pungen frem.
Sidst men ikke mindst, det er de færreste apparater der har en en egentlig værdi som "antikvitet"
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Bjørn - så det er sådan det hænger sammen  . Lidt ærgeligt, da jeg plejer at kunne li' lyden af de ældste apparater bedst, men okay, den er jo fundet, og spiller sikkert ikke så dårligt alligevel. Må se at få renset den en af dagene, så den kan afprøves.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en del Luxman igennem systemet - nogle har spillet bedre end andre og jeg tror de der har spillet dårligst nok har været ramt i større grad af tidens tand end de bedste.
Den jeg spiller på nu - som forforstærker - har mosfets - som bliver meget varme - det kan som bjørn siger påvirke lodninger og elektroniske komponenter over tid - måske derfor lyder den knap så godt som integreret.
Jeg synes dog ikke man skal holde sig fra de gamle sager - bare man ikke giver for meget for dem - når man er heldig synes jeg premien ved det fede design og den hyggelige lyd er det hele værd.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har haft en del Luxman igennem systemet - nogle har spillet bedre end andre og jeg tror de der har spillet dårligst nok har været ramt i større grad af tidens tand end de bedste.
Den jeg spiller på nu - som forforstærker - har mosfets - som bliver meget varme - det kan som bjørn siger påvirke lodninger og elektroniske komponenter over tid - måske derfor lyder den knap så godt som integreret.
Jeg synes dog ikke man skal holde sig fra de gamle sager - bare man ikke giver for meget for dem - når man er heldig synes jeg premien ved det fede design og den hyggelige lyd er det hele værd.
|
|
|
Ligesom med auktioner skal man ikke lade sig gribe af stemningen men bevare hovedet koldt
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 05:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige handlet mig til en Luxman SQ-700 fra midten af halvfjerserne i rigtig god stand. Er der nogen her der kan fortælle mig lidt om den model? Glæder mig som et lille barn til at modtage den!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det denne?

__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det ja.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en her har jeg lige "fået"...nam nam
http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD444/PD444.html
Med sådan en lang lang en her...
http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 852&sid=2e97a18491a546e623d79b30358bd11d
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har vi da databladet på bordet - så mangler vi bare kommentarer fra nogen der har hørt den :-) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Sådan en her har jeg lige "fået"...nam namhttp://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD444/PD444.htmlMed sådan en lang lang en her... http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 852&sid=2e97a18491a546e623d79b30358bd11d
|
|
|
Nøøøøj, det er simpelthen en af mine store drømme at få sådan en sag. Bare det at armbaserne kan justeres!
Må vi høre, hvad du gav? Eller bare i hvilken prisklasse vi er?
Armen kender jeg ikke? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Mercury skrev:
Sådan en her har jeg lige "fået"...nam namhttp://www.thevintageknob.org/LUXMAN/PD444/PD444.htmlMed sådan en lang lang en her... http://www.vinylengine.com/phpBB2/album_showpage.php?pic_id= 852&sid=2e97a18491a546e623d79b30358bd11d
|
|
|
Nøøøøj, det er simpelthen en af mine store drømme at få sådan en sag. Bare det at armbaserne kan justeres!
Må vi høre, hvad du gav? Eller bare i hvilken prisklasse vi er?
Armen kender jeg ikke? |
|
|
Hej Sveske, Ja den er lige landet og jeg har ikke haft tid til andet end at se den snurre rundt, har ingen pu eller riaa, så der bliver rigtig meget sjov henover sommeren. Prisen er svær da jeg byttede med nogle højtalere som jeg ellers skulle have haft 14.000 kr for. Armen er fra Nottingham Analogue og lidt af en perle... Så fik jeg også en Rega RB-300 arm med....
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyh, ja så er vi jo desværre i et prisleje hvor jeg ikke kan følge med før om en del år; ikke at jeg ikke regnede med det allrede
Men tillykke med den. Du bliver nødt til at tage nogle billeder af den når den spiller. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 09 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Så har vi da databladet på bordet - så mangler vi bare kommentarer fra nogen der har hørt den :-)
|
|
|
Første lytteindtryk: Rigtig dynamisk, fyldig og varm lyd. Rigtig godt power i nedre mellemtone, og rigeligt med kræfter til at drive mine Focals. Også utroligt der ingen støj/knas er når volume og andre indstillingere justeres. Dog synes jeg den er lidt grov og knap så velopløst i diskantområdet. Men uden tvivl meget vellyd og power for pengene i den fedeste 70 indpakning. Men for satan hvor er de højttaler terminaler da små! Jeg kører på diskant delen til hele højttalere på mit Ixos 6002 biwire kabel, det var alt der var plads til :P
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er fra tien før man begyndte at bilde folk ind, at kabler havde nogen påvirkning af lyden __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tip: Denne sag står i en kælder på Frederiksberg... Der er tale om et anlæg bestående af en række Lux komponenter. Jeg har været forbi og standen er ikke god, blandt andet er PD-289 pladespilleren meget medtaget, men det kunne måske være et projekt for en? Giver bare linket videre, hvis en skulle have mod på det..:) Jeg kunne få hele kassen for 1.500, men sprang fra. Jeg har ikke evnerne til at fikse eventuelle problemer, men måske fejler forstærkeren intet. Anlægget består af:
Forstærker : L116A
Kasettedek :K117
Tuner :T115
Pladespiller :PD 289
|
| Til top |
|
| |