| Forfatter |
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var da et par dejlige apparater og så vidt jeg kan se i mint condition.
Tillykke med det!
( havde selv engang en PD 350 grammofon, men den røg til sverige da jeg blevt ramt af Linn feber i 1990 ) __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I får lige et par skud af mit projekt som det ser ud PT. Har ikke en masse nærbilleder af det opsat, for det er ikke på plads endnu, men det er da blevet en OK lille samling, syntes jeg.        Oppefra og ned er det: Luxman PD-284 pladespiller Luxman PD-121 pladespiller. Luxman L-430 integreret forstærker Luxman L-550 integreret forstærker Luxman K-530 tuner Dertil to Luxman K-15 båndoptagere. Alt virker 100 procent og standen, som det fremgår, rigtig god. Skal kun have nye lytter i L-550eren, som har vist sig at være lidt af et projekt, men ellers står det som det skal..:) Det hele startede med L-430eren og så blev jeg grebet lidt, må jeg sige.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe < hvad skal man sige ?? Flotte apparater allesammen, lækkert lækkert lækkert
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
respekt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I have!..;)
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en Grado der sidder på Audio Technica armen? Har du overvejet at prøve med en anden PU?
Men lækkert lækkert.
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den PU skal af h til!
I know, men har sg haft mega travlt på udgiftkontoen må jeg sige!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe skrev:
| Det hele startede med L-430eren og så blev jeg grebet lidt, må jeg sige. |
|
|
Det er godt nok lækre sager sjeffe - stort tillykke med dit fine Luxman 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i gruppen.
Hurtigt råd søges: Min gamle trofaste Luxman L-10 stået af. Den har fået brændt en del af indeni og dommen lyder på en reperation på omkring de 2000. Det synes jeg selv virker som (for) mange penge at smide efter den.
Mit alternativ er at jeg har en l-430 i fin stand på hånden, som er billigere end reperationen af L-10'en.
Hvad ville I gøre?
Jeg skal tage stilling i dag mht. l-430.
Hilsen Lars
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du poste et billed af indmaden power-amp'en i din L-10 ? 
Det er ikke sikkert at den koster 2K at genoplive 
Det skal siges mht. L-430 at den ikke er af helt samme høje mekaniske standard som din L-10, den har bla. symetrisk layout/pladsering af power-amps det har L-430 ikke, men tilgængæld er der mere moderne kredsløb i L-430..., en svaghed ved L-430 er at der sidder en del transistore på hoved-printet som "udlodder" sig selv over tid (power-amp indgangs-sektion), udgangs-relæet er et andet svagt punkt, det er vigtigt at disse to forhold er i orden ellers er den meget flakset og ustabil i sin ydelse.
skulle jeg vælge mellem L-10 og L-430 ...., så vinder den første.  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L-10'en står lige nu på værksted.
Beskeden er at der er gået fire ret dyre dele. Jeg kan faktisk ikke huske om ikke det var transistorer? Disse ville i hvert fald skulle skiftes. Samtdig ville den skulle repareres for en perodisk fejl, hvor den falder ud i den ene kanal.
Men som du skriver. Det er en fantastisk dejlig forstærker. Men 2000 for reparationen mener jeg ikke den er værd at ofre. Den kan sandsynligvis findes billigere indimellem.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfald på den årgang er = udgangs-relæer, selektor, monitor omskiftere som årsag.
Det som er kritisk på en L-10 er at udgangstransistorene eller transformere ikke er stået af, samt at omskiftere ikke er slidt op 
jeg kunne da godt tænke mig at overtage den for at genoplive den af nostaltiske grunde  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft L435 som bl.a. ikke havde pre out udgang m.m sammenlignet med L58A og L120A var den en tegneserieforstærker så går din L-10 med beskedne 50 wat mere i retning af L58A og L120A og din L430 i retning af L435 vil jeg da vælge L-10 hvis dne kan repareres for en billig penge, dog mener jeg du kan få en i god stand for 1500 så 2000 er lidt meget
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Jeg så lige at der var en L58A på KSB http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=97321den har en meget lækker lyd - mosfets - og så er den flot han vil have 2200 for den men mon ikke denkan pruttes ned - det er ikke føste gang den er på Jeg bruger min L58A hver dag og nyder den - pt mest som forforstærker, men med de rigtige højtalere er den meget lækker i lyden
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Jeg betaler de 175,- for undersøgelsen og får l-10'en hjem igen.  Måske jeg på et senere tidspunkt forsøger at genoplive den.
Og så er jeg hoppet på købet af den l-430. Så må den jo stå sin prøve! L-58 er absolut en alternativ mulighed senere. Jeg syntes bare ikke lige budgettet var dér lige nu, hvis det kunne undgåes. Jeg kan godt se at der ville være mere fornuft i en l-58, men l-430 er jo ikke decideret en dårlig forstærker? 
Jeg har de sidste år kun brugt l-10'en til at spille lp'er på. Så det vil den ny l-430 også skulle. Højtalere er et sæt JLB control 25AV, med en Dali Basis sub. (Pladshensyn i det lokale jeg lytter LP).
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok dejligt og se alle de flotte Luxman forstærkere mm.
Har selv haft en L230 og en T230, men har desværre solgt det for flere år siden. Det ærgre mig i dag..
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Så er l-430'eren kommet. Og den ser rigtigt fin ud! 
Men jeg har ikke en brugermanual, kun en servicemanual, som jeg fandt på www. Træls at der ikke er et venligt menneske, der har lagt brugermanualen ud et sted 
Jeg har ikke tilsluttet den endnu, da jeg har en lille betænkelighed:
På bagsiden står at den kan trække 4 - 16 ohms højtalere, hvis der kun tilsluttes et sæt HT. Hvis der tilsluttes to sæt skal de være over 8 ohm. Jeg havde tænkt mig at tilslutte min Dali Basis sub på en B-udgangen, men den er i 4ohm. Mine JBL er i 8 ohm, så det er fint nok.
Hvor alvorligt tror I jeg, i mit tilfælde, skal tage det med over 8 ohm, når flere sæt tilsluttes?
Hilsen Lars
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larchris skrev:
Hej. Så er l-430'eren kommet. Og den ser rigtigt fin ud! 
Men jeg har ikke en brugermanual, kun en servicemanual, som jeg fandt på www. Træls at der ikke er et venligt menneske, der har lagt brugermanualen ud et sted 
Jeg har ikke tilsluttet den endnu, da jeg har en lille betænkelighed:
På bagsiden står at den kan trække 4 - 16 ohms højtalere, hvis der kun tilsluttes et sæt HT. Hvis der tilsluttes to sæt skal de være over 8 ohm. Jeg havde tænkt mig at tilslutte min Dali Basis sub på en B-udgangen, men den er i 4ohm. Mine JBL er i 8 ohm, så det er fint nok.
Hvor alvorligt tror I jeg, i mit tilfælde, skal tage det med over 8 ohm, når flere sæt tilsluttes?
Hilsen Lars |
|
|
Hej Lars. Opret dig her, så har du L- 430 service manualen gratis..;) LINK
|
| Til top |
|
| |
Larchris Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Sjeffe. Men.. det havde jeg allerede gjort for nogle dage siden. Servicemanualen er ret let at finde. Men brugermanualen kan jeg desværre ikke finde. 
Hilsen Lars www.larchris.dk
|
| Til top |
|
| |