| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 02 November 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
|
Hej vintage folkens.Så ryger min Hifi4all møgdom med det første indlæg.
Jeg er helt vild med loppemarked, og på min sidste tur stødte jeg på en Luxman R 1500s.Først blev jeg noget forbløffet over størrelsen og ikke mindst det overfede look.Derefter skulle jeg løfte den og troede nogen havde limet den fast til bordet, men sådan en muggert skal åbenbart veje 19 kilo
Der er desværre skår i glæden, da der mangler det yderste plastic på en af knapperne, og jeg sover dårlig om natten når den ikke er komplet.Er der nogen der kender en der måske kan have sådan en dims liggende???
Har haft gang i den, og hvor er den flot med lys i.Der er dog lidt problemer med for meget bas i den ene udgang og for meget diskant i den anden, men det må jeg få fikset når den bliver komplet.Er der nogen der har levet med sådan en fætter og har erfaringer rent styrke og lydmæssigt så fortæl gerne.
På billedet jeg har nakket er alle knapper der, men det er den yderst til venstre jeg mangler på min.
Mvh Jakob
|
|
|
Siden ovenstående indlæg blev skrevet har jeg ikke rørt "bamsen". Den har været pakket ned i en fint foret papkasse og ventet på sin tur.I dag blev den så hevet frem i lyset.For sjov skyld ville jeg lige høre om der stadig var den smule liv som der var sidst, eller om den nu var helt død.Jeg skal love for jeg blev noget stum, den fungerer lige pludseligt perfekt.Jeg har absolut intet gjort og intet rørt men nu har den stået og spillet i 3 timer uden vrøvl
Jeg tror nu en lille smule mere på julemanden
|
| Til top |
|
| |
Bronco121 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov Jeg har da altid troet på Julemanden Og lige bortset fra det så må du jo lige tænke på at det er en ældre herre du har med at gøre ! Og hallo hvor er den smuk - Jeg har selv Luxman og nyder hver dag det smukke design, sammenlignet med det moderne slimline alting ser ens ud er det bare så fedt at se vintage grej - og når det så samtidig lyder så fedt og naturligt er det jo bare et plus !! Hilsen fra en der kører i Volvo Amazone
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dér er godtnok flot. Jeg husker netop denne model, som den allerførste Luxman jeg nogensinde kastede øjnene på tilbage i ....1972 - tror jeg. Det var netop en R-1500. Men det er decideret irriterende, når disse ting mangler en eller anden chassisdel, som bare ikke sådan lige lader sig skaffe. Den plasticdel sad på en del af Luxmans ting fra dén tid, men så skal man jo til at slagte et andet dejligt apparat, så der bliver et dilemma uden lige. Jeg ville sætte den knap på min "mangelliste", og så cruise løs på diverse sider indtil den pludselig dukker op - men der kan gå år.
Knappen sad vel også på model R-600 og R-800. Hvis nogen har et totalskadet eksemplar her på forum, var der måske mulighed for at få fat i den??
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
| Knappen sad vel også på model R-600 og R-800. Hvis nogen har et totalskadet eksemplar her på forum, var der måske mulighed for at få fat i den??
Vh
Freddy |
|
|
Puh-ha.... det er et gammelt indlæg / forespørgsel. Nej, så vidt jeg husker er den manglende knap kun på R-1500 - ellers skal du være hurtig, for jeg har en R600 -måske- 800 stående til storskrald!
Jo - ganske rigtigt R-1500 er lækker. Og min har alle knapper .
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en reservedels R-600 stående (reservedel til min velfungerende R-600) jeg kan hvis det er samme knappe også godt stå til rådighed som doner
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knappen / vrideren er IKKE på R-600 og R800.
God week-end. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 20 November 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for interessen og indsatsen omkring fremtrylning af knap og Jo det er en dejlig maskine selv uden knap.
Skulle der være en der ser en lignende knap et sted der ude i cyperspace så giv lige lyd.Jeg har kigget en del Luxman-maskiner efter for en knap magen til 1500, men det lader til det er den eneste der blev udstyret med slige.Indtil jeg finder en, kan jeg jo snitte en i træ og male den sort.
X-ray:Hvor bor du? og hvornår er du IKKE hjemme
|
| Til top |
|
| |
heribo Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 December 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen her der ligger inde med et diagram til en L-530, da min lige er stået af.
den gav et plop og så sagde den ikke mere nu står den bare og blinker på opvarmningslampen, og så sker der ellers ikke mere
|
| Til top |
|
| |
Riehn Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en Luxman L-430. Der har nok været solgt en del af dem. Den var nu heller ikke særlig dyr. Jeg købte den som ny i 1988 og gav 2.795 kr. for den. Den har været fast bestanddel i min stereobænk i stuen lige siden og i brug dagligt.
Den trækker et par KEF Coda 9 på 6 ohm fra 1996. Det syntes jeg den gør meget godt.
Det meste af lyset er dog for længst gået i den. Er det noget jeg som almindelig dødelig bruger selv kan skifte. Jeg har ikke turdet lukke op og kikke for ve og skræk, om jeg kommer til at ødelægge noget, men det er måske nemt nok. Særlig lyset i volumenknappen er rar at have, når det er halvmørkt i stuen.
Diagram til L-530 kan downloades her:
http://www.hifiengine.com/manuals/luxman/l-530.shtml
Det er gratis og register er lige ud ad landevejen.
Der er også L-430 og mange andre.

|
| Til top |
|
| |
Riehn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg pillede låget af. Den var noget støvet, så jeg tog den udenfor og blæste den ren med en trykluftpistol. Lyset er nogle små glødelamper på et snoet par hvide ledninger. Når jeg kommer i nærheden af en løsdelsbutik, kan jeg tage en med og vise frem, om de kan fås. Kan de to store sorte elektrolytter, der minder mig om en kornsilo, give stød ved berøring?

|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej du får ikke stød ved at berøre dem
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan fås ! Jeg har købt til min egen Luxman hos Kjærulf i Odense. Den grønne plastichætte skal du pille af og flytte over.
Mål evt. spændingen over pærene. Mener mine var 14 volt. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Riehn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt 10 stk. glødelamper på ebay.de på det link, snod kom med, og må så afvente, at de dukker op. På linket er de angivet til 24 V og 40 mA. Det stemmer overens med Service Manualen:

|
| Til top |
|
| |
Riehn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

I dag dukkede mine glødelamper op fra Tyskland.

De skal bare afkortes, snos og og have lidt loddetin og så i med dem.

Så er der lys over landskabet igen. Hurra for Forum og ebay.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
|
Knappen / vrideren er IKKE på R-600 og R800.
God week-end.
|
|
|
Så skifter man begge knapper mens man afventer den maglende original, akslerne har samme dimension
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riehn skrev:

I dag dukkede mine glødelamper op fra Tyskland.

De skal bare afkortes, snos og og have lidt loddetin og så i med dem.

Så er der lys over landskabet igen. Hurra for Forum og ebay. |
|
|
Du kan evt sælge med 3-4 stykker.....jeg mangler også..;) Ved du om samme lampe passede ved volumen knappen? Kh Jakob
|
| Til top |
|
| |
Riehn Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|

Lamperne sidder 5 steder herunder volumen knappen. Det er Volume control, Warm-up, Phono straight, Tape monitor og Tone Direct.
På linket sælges de i poser á 5 styk. Jeg købte ind, så jeg har reserver for resten af den tid, jeg har den, 20 år mere eller hvor længe den nu holder!
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riehn skrev:

Lamperne sidder 5 steder herunder volumen knappen. Det er Volume control, Warm-up, Phono straight, Tape monitor og Tone Direct.
På linket sælges de i poser á 5 styk. Jeg købte ind, så jeg har reserver for resten af den tid, jeg har den, 20 år mere eller hvor længe den nu holder! |
|
|
Helt fair. Jeg fandt en og satte den i. Der sad sg grønt farveplastic i lampehullet. Gaaah det ser åndsvagt ud med en mintgrøn volumenkontrol..;)) Jeg må på ebay..;)
|
| Til top |
|
| |