| Forfatter |
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Nielsen skrev:
Så alt i alt. Trends UD 10 er en dårlig dac måske på niveau med en ældre billig cdafspiller (eller endda en aldi dvd?) men super til at viderefører signal fra en computer til en ekstern dac.
Er ovenstående en ok beskrivelse? (Har ikke selv lyttet til den..)
|
|
|
Med pc'en rigtigt sat op er vi nok nærmere cdafspillere i 10-15k klassen, men du kan da bare låne en og prøve selv :)
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Jonas Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej.. come on.. Så må medarbejdere i hifiklubben og KT radio, og andre "ikke kun det ALLER bedste" hifibutikker da have en lidt grim smag i munden? Hmm.. En af mine bekendte har en jeg kan låne (han bruger den koblet til en alchemy dacMan - hans foretrukne overfor trends UD interne) om nogle dage siger han. Så må vi se. Men ærligt talt.. Hvis du nu skal være helt ærlig.. når du forhandler afspillere i 50.000 klassen, så er det vel også meget godt om du få alt i 10-15.000 til at sygne lidt hen? Hvem skulle da næsten gide at producere (og sælge!) afspillere i 5-10.000 kroners klassen hvis en lille æske til 700 og et drev gør det bedre? Det virker da lidt mærkelige gør det ikke?...
Det er da helt sikkert er fint produkt.. Er bare træt af anmeldelser der får tiden får ALLE træer til at vokse op i himlen.. Det er som om, at nu er man begyndt, så nu skal man blive ved. Tænkt at give et produkt en god anmeldelse uden at sige at det var bedre end det der var dyrere? det ser man ikke ret ofte.. Måske ved et par speakere i ny og næ...
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas,
Der sker en del i den digitale verden i dag, så hvis ikke det er statussymboler man samler på, så er der gode muligheder for at opnå ret fin lydkvalitet for relativt små penge. Tja, jeg ville da hellere ha' at folk smed 50k efter en cdspille her end de købte en dims til 700 kr, på den anden side så giver det 49.300 på budgettet de kan bruge på f.eks. højttalere og så få et langt bedre system til de samme penge. Jeg så selv gerne at noget af al den voodoo kom ud af high-end branchen og der blev satset på réelle værdier i stedet.
Hilsner,
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj! Det må da kalde en ærlig mand! Nu glæder jeg mig rent faktisk til at teste den:-) Erfaringer følger...
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 03:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad høre - lad høre!
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen! Har ikke hørt den grundigt hjemme.. men hos min kamerat. Afspillet med mp3 220 kbps, 320 kbps samt apple lossless. (går ud fra det er tilsvarende waw flac etc..)
Testen lød ikke så meget på om dacen var bedre alchemydac'en, da denne var lånt ud:-/ Så mere en test mellem hans macbook analog udgang og trends ud 10s analog udgang. Med samtlige filtyper var der nogle ting der var fælles.. Med UD i forhold til Mac. Ved lave lydstyrker synes jeg der var svært at høre nogen særlig forskel, men især ved højere lydtryk var det en næsten hysterisk diskant fra mac'en, hvor UD var langt mere blød og behagelig. Egentlig ikke dæmpet, men mere som om en masse vildfarne toner fra de højeste frekvenser blev fanget sammen, og sendt ud sammen, der hvor de hørte til. Nu hører det med at testen ikke var på mit eget stereo, som jeg nok er noget mere vandt til at lytte til. Her var det en Nad 320bee, og nogle B&W 640. Kablerne var de "billige" fra audioquest, men altså ikke ren lakrids. Ikke et anlæg jeg kender som sådan. Min kammerat brugte til daglig alchemy dacMan, men kunne ikke rigtig gøre rede for forskellen, men forestrak altså audio alchemy.
Men videre med testen. Lyden altså mere behagelig og på alle mange måder mere ærlig. Det ærger mig at vi havde mulighed for at teste imod en ordentlig cdafspiller. For sidder lidt med en ide om at det kunne blive bedre, men det er svært.. Kender ikke lyden fra Nad/b&w, så det er svært at sige.. også med opstilling etc. Men helt tydeligt var det at lyden var bedre end fra macbooken. Det der undrede og irriterede mig var at jeg havde svært ved at høre hvad kvalitet musikken blev afspillet i. normalt plejer især diskanten at være langt mere ved de høje kvaliteter, men må indrømme at jeg ikke kunne høre forskel på om der blev spillet 320 kbps eller apple lossless. Det er drønfrustrerende, når nu al min musik ligger som Flac... Er der andre der rent faktisk har samme problem, og vil være ærlige med det? Forskellen var dog meget markant ved de dårlige mp3 filer. 128 bliver helt hæsligt (hvad det altid har været) og også 160/220 manglede meget.
Ved ikke om jeg vil siger den spiller som en topklasse cdafspiller.. Synes den lyder upåklageligt, og da langt bedre end en macbooks interne lydkort, som da ellers heller ikke får dårlige ord med dig. Men så heller ikke længere. Ærger mig over ikke kunne teste imod andre dac..
Må indrømme jeg ikke ved hvordan hans mac var sat op af hensyn til hz og bit.. Hvad modtager dac'en bedst?
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Nu har jeg haft denne trends hjemme på prøve i uges tid, og den kan, ved brug af en computer som lydkilde bestemt anbefales! min Ibook med Trends UD tilsluttet, spiller langt bedre en (dog billige) jvc og pioneer cdafspillere jeg har haft mulighed for at teste imod. Og i forhold til det interne lydkort er det slet ingen tvivl! Her virkelig meget at hente. Har ikke haft mulighed for at teste imod eksempelvis en audio alchemy, men må sige at jeg holder meget af lyden! bassen er velformuleret, og diskanten er behagelig og meget præcis. Og forresten: brug batteriforsyningen! den gør det hele meget bedre:-) Så til alle jer der sidder med en computer og egentlig hellere vil bruge den istedet for jeres afspiller, men ikke tør sige der herinde (af frygt for alle de gamle mænd  ): Køb denne lille boks! Man skal også tænke på at hvis du en dag vil have en dyrere og bedre dac (for det er da helt sikkert ikke toppen af poppen) så kommer du ikke ret meget længere andre steder, end til at få digital out på din pc. Og her har du så en ordentlig en af slagsen, men indbygget dac! Og husk nu at bruge gode IC kabler!
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad koster denne lille herlighed så ?  __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
Og hvad koster denne lille herlighed så ? |
|
|
Små 1000 kr.
Største udfordring i den sammenhæng er at jeg slet ikke har diskplads nok. Jeg mangler vel i omegnen af 350 Gb.......
Men UD-10'eren er en fiin lille sag. For mig er der slet ingen tvivl om dens kvaliteter. Især bunden er væsentlig bedre defineret. Ingen slaskebas her
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov ja.. prisen glemte jeg at nævne. En ekstern hardisk fås til cirka samme pris, og så skulle jeg mene man har væsentligt bedre lyd og i særdeleshed bedre overblik og større brugevenlighed en ved en cdafspiller til de 200 kroner:-)
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan får i signal nok ud af hovedtelefonudgangen? Jeg kan overhovedet ikke udstyre min forforstærker med det der kommer ud. Bortset fra det, lyder det også rigtig fint her når den anvendes som transport. I øjeblikket kører jeg med ASIO / Winamp til UD-10 og videre til Audio Alchemy DDE 1.0. Lyden er velopløst, detaljeret og meget "grain-free". Til prisen syntes jeg at den er et fund.
__________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej buch.
Lyder mærkelig du ikke får signal nok? På mit setup er UD-10 ens minijack udgang den der giver højest signal. Men den bruger du vel ikke når du kører igennem en DDE? Kan vist ikke forstå hvordan du sat det sammen... Hvad synes du om lydforskellen imellem UD 10 dacen, og DDE? Går næsten ud fra der må være en forskel?
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Med pc'en rigtigt sat op er vi nok nærmere cdafspillere i 10-15k klassen, men du kan da bare låne en og prøve selv :)
Hilsner,
Karsten [/QUOTE] Hvad er den "rigtige" måde at sætte pc'en op på? Jeg bruger en mac der selv ser at den bruger 16 bit system, men jeg kan ærlig talt ikke høre forskel på jeg lytter til lyden i 32000, 44.100 eller 48.000 hz format. Umiddelbart kan vil jeg mene at 48.000 er bedst, men må dog erkende at jeg ikke kan høre forskellen.. Kan i andre? Hvordan er jeres indstillinger?
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Hvad er den "rigtige" måde at sætte pc'en op på? Jeg bruger en mac der selv ser at den bruger 16 bit system, men jeg kan ærlig talt ikke høre forskel på jeg lytter til lyden i 32000, 44.100 eller 48.000 hz format. Umiddelbart kan vil jeg mene at 48.000 er bedst, men må dog erkende at jeg ikke kan høre forskellen.. Kan i andre? Hvordan er jeres indstillinger?
|
|
|
Du behøver ikke at bøvle så meget med det når du kører mac. 44.100 vil være det teoretisk mest korrekte. Da jeg selv testede mac lød det bedst ved ikke at anvende den digitale volumen, men bare sætte den på max. og så anvende forforstærkerens volumenkontrol.
Med Windows Vista fungerer den digitale volumenkontrol fremragende og man skal op i forforstærkere af ret høj klasse før det lyder bedre end at gå direkte fra DAC til effektforstærker.
Hilsner,
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg er ganske glad for min trends ud10! Lad det være sagt. Men jeg er efterhånden ret træt at skulle oplade batteriforsyningen hele tiden.. Skulle jeg købe en af disse? Hvis det er, hvilken skal jeg så vælge? 5 volt, det er klart, men hvor mange ampere? Er det bare des flere des bedre? Vil jeg få noget ud af at vælge den på 4 istedet for 1 eller 2? risikerer jeg ar ødelægge noget? Og er det overhovedet den rigtige vej at gå for at få en god strømforsyning? sikke en masse spørgsmål...
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Hej!
Jeg er ganske glad for min trends ud10! Lad det være sagt. Men jeg er efterhånden ret træt at skulle oplade batteriforsyningen hele tiden.. Skulle jeg købe en af disse? Hvis det er, hvilken skal jeg så vælge? 5 volt, det er klart, men hvor mange ampere? Er det bare des flere des bedre? Vil jeg få noget ud af at vælge den på 4 istedet for 1 eller 2? risikerer jeg ar ødelægge noget? Og er det overhovedet den rigtige vej at gå for at få en god strømforsyning?
sikke en masse spørgsmål...
|
|
|
Bojsenbord,
Hvis du køber nogle kvalitetsbatterier så kører de noget der ligner 16 timer eller mere på en opladning.
Hilsner,
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja..:-) Men jeg lader til ikke at være typen der husker at slukke for strømforsyningen, og på den måde bliver hele 16 timer jo kun til knap et døgn:-)
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| tja..:-) Men jeg lader til ikke at være typen der husker at slukke for strømforsyningen, og på den måde bliver hele 16 timer jo kun til knap et døgn:-) |
|
|
Jo, det kan der være noget om Ellers må du have 4 AA batterier i en seperat lader.
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvordan er det med en seperat strømforsyning? Kan det slet ikke anbefales eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
| Men hvordan er det med en seperat strømforsyning? Kan det slet ikke anbefales eller hvordan? |
|
|
Jo hvis den er god nok Problemet er bare at der skal en del til for at matche en batteriforsyning. Ellers kan du bruge USB forsyningen til "daglig brug" og så sætte batteriforsyningen på når der skal hygges lidt ekstra.
Hilsner,
|
| Til top |
|
| |