| Forfatter |
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sluttede besøget af Bent og R5erne, desværre. Jeg sidder lige nu og fordøjer oplevelsen selvom jeg på ingen måde er blevet mæt af den, jeg kunne godt have brugt flere timer i selskab med højtalerne - Og for den sags skyld også Bent. Jeg sidder lige nu og hører musik på mine Audiovector og har ikke bare en følelse af at der mangler lidt, det er nærmere en følelse af at der er nogen der har udhulet den selv samme musik som jeg hørte på Regaerne. Jeg var meget overrasket over den fylde de relativt små højtalere kunne give, og blev især overrasket over bunden i dem. Jeg tog flere gange mig selv i lige at kikke op på HP filteret til mine subwoofere for lige at tjekke om jeg godt nok havde skruet dem helt ned, dette især under "Moby - Why Does My Heart Feel So Bad". Mellemtonen var noget af det jeg havde størst forhåbninger til, de var bare ikke store nok for der er mere drive i de små kasser end jeg havde forestillet mig. Dette viste sig især under diverse Dream Theater numre der havde væsentligt mere fylde i forhold til hvad jeg er vant til. Jeg blev også overrasket med hensyn til detaljer i den musik jeg sædvanligvis lytter til, tingene var spredt meget mere og lydbilledet var meget mere adskildt og hang sammen på en meget mere overbevisende måde end med mine Audiovector. Dette blev især tydeligt at vi satte den Apollo Bent havde medbragt til istedet for min egen denon, jeg vil ikke kalde det en åbenbaring, der var bare mere musik... meget mere. En ting der overraskede mig var at jeg ikke savnede mine 2 subwoofere på noget tidspunkt, jeg glemte nærmest at jeg havde dem og tog mig selv i på et tidspunkt at tænke at eftersom jeg ikke ville behøve dem kunne jeg da få lidt af købet ind på dem også. Jeg vil ikke smide om mig med fine ord, for de fine ord kan ikke beskrive lyden af disse højtalere - Jeg vil bare sige at jeg næsten er sikker på at min konto snart er 8000kr slankere. Af hvad jeg ellers har lyttet til kan nævnes Dali Concept 6, Dali Suite 2.8, SA 1280mkII, SA 1070 og selvfølgelig mine AV C2 mkII. Jeg har selvfølgelig hørt flere, men dem der er nævnt er dem der er mest friske i "huskeren". Jeg håber det giver mening og det er brugbart, ellers må i jo spørge.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok. Jeg troede du kunne have dem nogle dage, og sidde med dem selv. Fordybe dig lidt i dem, og putte flere forskellige CDer på, så du rigtig kunne finde deres karaktaristika. Men ok. Jeg var ikke klar over Bent tog dem med igen, med det samme.
Du kan selvfølgelig få meget godt for de 8 tusser du har. Men ikke noget der lyder af Rega. Det tror jeg ikke på. Ikke fordi Rega ville banke alt og alle. Næh mere fordi, at Rega spiller musik på en helt unik facon, som man enten falder for, eller ej.
Men du finder sgu nok ud af det  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde ligeledes troet, at du måtte beholde dem et par dage og virkelig fordybe dig med at lytte til dem. Men det lyder til, at du har fundet noget der efter din mening er rigtig godt.  Og hvis det er så lækkert så er 8000,- for et sæt vel ikke slemt taget i betragtning af andre højttalere i det prisleje.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med det samme og med det samme, han kom klokken lidt over 11 og kørte igen igen omkring 14:30 - Han var væk en times tid hvor jeg så kunne lege lidt med dem selv "Uden at have en sælger til at puste mig i nakken", som han selv sagde  Jeg fik ihvertfald noget mere ud af det lyt her end jeg får ud af 30 min med en utålmodig ekspedient i HFK eller lign. - Uden at tale ondt om dem.   Jeg føler ikke at et par dage sammen med dem ville kunne gøre det bedre mht. at overbevise mig, selv inden apolloen kom på var jeg stort set solgt men vil nu lige alligevel bruge en dag eller 2 på at sunde mig lidt og se om jeg stadig længes efter dem derefter
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Med det samme og med det samme, han kom klokken lidt over 11 og kørte igen igen omkring 14:30 - Han var væk en times tid hvor jeg så kunne lege lidt med dem selv "Uden at have en sælger til at puste mig i nakken", som han selv sagde 
Jeg fik ihvertfald noget mere ud af det lyt her end jeg får ud af 30 min med en utålmodig ekspedient i HFK eller lign. - Uden at tale ondt om dem.  
Jeg føler ikke at et par dage sammen med dem ville kunne gøre det bedre mht. at overbevise mig, selv inden apolloen kom på var jeg stort set solgt men vil nu lige alligevel bruge en dag eller 2 på at sunde mig lidt og se om jeg stadig længes efter dem derefter 
|
|
|
Hatten af for din tålmod  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder jo bare alletiders. Okay fornemt, at du fik lov til at være dig selv og selv sidde og lytte til dem. Og er helt enig i, at du sikkert har fået meget mere ud af at have haft dem hjemme og kunne lytte til dem i dine omgivelser. Men rigtig lækkert at høre, at de er interessante. Jeg må vist selv på et tidspunkt få lyttet til dem.
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare til info, så er der i dag bestilt et sæt R5 i Rosenut
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Bare til info, så er der i dag bestilt et sæt R5 i Rosenut  |
|
|
Det varmer fars hjerte  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner med at starte en ny tråd i "Billeder af mit hi-fi/stereo udstyr" når de kommer og er stillet op, så er der også lidt at følge med i når jeg køber ny cdafspiller og skal til at jagte ny forstærker derefter :)
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
| Jeg regner med at starte en ny tråd i "Billeder af mit hi-fi/stereo udstyr" når de kommer og er stillet op, så er der også lidt at følge med i når jeg køber ny cdafspiller og skal til at jagte ny forstærker derefter :) |
|
|
Behøver jeg at sige REGA APOLLO???  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det behøver du ikke, for så ødelægger du overraskelsesmomentet!
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu kan du trygt smide dine JAMO fiskekasser på et stort bål, og bare nyde dine nye Regaer  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er faktisk pillet ud af systemet, de står ovre ved siden og stener uden kabler i.  De ryger til salg sammen med det HP filter jeg har til dem og så AVerne.
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor godt et drev din Denon er, men du kunne også smide en seperat DAC på. Denne her måske: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=40159
Nok noget anderledes end en Apollo, men det kunne måske virke. Men skal det være no bullsh*t, og kun ren drive og musikglæde, så er der ingen vej uden om Apollo  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror bare jeg holder mig til Apollo planerne, tvivler på at drevet er noget værd - Ihvertfald ikke nok værd til at smide 4800kr efter, og så har jeg også haft den spiller i 2-3 år efterhånden så at prøve noget nyt ville ikke skade - Hverken min nysgerrighed eller musikken 
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Tror bare jeg holder mig til Apollo planerne, tvivler på at drevet er noget værd - Ihvertfald ikke nok værd til at smide 4800kr efter, og så har jeg også haft den spiller i 2-3 år efterhånden så at prøve noget nyt ville ikke skade - Hverken min nysgerrighed eller musikken   |
|
|
Det var osse bare fordi jeg ikke ville lyde alt for APOLLO fundementalistisk  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Det var osse bare fordi jeg ikke ville lyde alt for APOLLO fundementalistisk 
|
|
|
Why not, i do  Efter jeg hørte den i tirsdags er der ingen tvivl  __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sker rigtig noget nu. Først og fremmest tillykke med indkøbet af R5'erne. Hvad overvejer du af forstærker? En Rega måske?
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|