Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hifi-revolution? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 April 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:
Men giv det et lyt selv. Designet er usædvanlig flot.

Mvh. Sven

Hvordan gør man hvis man vil låne udstyret ?

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 April 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Uden at jeg kender andet til produktet end hvad der er skrevet her i forummet:

Sven Palvig skrev:
1. Lydbilledet rettes op.

2. Detaljer fremtræder mere tydeligt.

3. Der fjernes et gardin.

4. Lydkilden skiller sig mere ud.

Hvordan adskiller dét sig fra enhver anden hævning af diskant-niveauet? Hvadenten det foregår med en diskant-regulering, skifte enheden ud, pille i delefiteret, eller ganske enkelt sætte sig en halv meter tættere på højttalerne?

En højttaler er designet til at fungere i et givent størrelse rum, og med en given lytte-afstand. Hvis du benytter en højttaler til et andet formål end den er designet til (f.eks. bruger en normal hifi-højttaler til nærfeltslytning eller omvendt, bare for at gå lidt i ekstremerne), så bliver oplevelsen forkert. Det kan man så kompensere for på forskellige måder, men hvordan man kan argumentere for at et kredsløb som dette, der såvidt jeg kan se bare er en genindførelse af tonekontroller, kan forbedre et hvilket som helst setup på grund af nogle helt grundlæggende mangler i signalvejen, går over min forstand. Så må tiden vise om det er produktet (eller rettere argumentet for produktet), eller min forstand den er gal med. Umiddelbart synes jeg grundlaget for produktet er en grov nedgørelse af enhver højttalerkonstruktør.

Sven Palvig skrev:
Det der gør det svært er, at det er forskelligt resultat afhængig af cd pladen. De må åbenbart være forskellige i den høje ende med hensyn til fasen. Der er nok noget de ikke har styr på i studierne. På nogle cd'er er forskellen hos mig lille, og på andre er det nemt at høre, at der sker noget.

Vi må kunne blive enige om at med en given indstilling, påvirker boxen signalet nøjagtigt lige meget, hvadenten signalet er rigtigt eller forkert i fasen fra starten. Hvis der er forskel på hvor meget det opleves, så skyldes det jo bare gemene forskelle i musikken og hvordan det er indspillet. Det kan jeg ikke se noget særligt odiøst i. På samme måde kan du finde musik hvor forskellen på en softdome og en titanium-dome ikke er så tydelig som på andet musik (uanset hvilken man så synes er bedst).

Jeg stemmer 100% på at hvis man oplever en forbedring, så er det fordi man fokuserer på forskellen i sig selv, og ikke om det lyder bedre eller ringere (som det vist allerede har været argumenteret for). Eller rettere, hvis det lyder bedre, så har man ganske enkelt købt en højttaler med for lidt diskant... Jeg vil vædde på at hvis du lytter MED boxen i et par måneder, og derefter fjerner den igen, så oplever du en masse ting der også kunne sættes positive floskler på - mindre aggressivitet, mere fremtrædende mellemtone osv osv.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 April 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jeg vil vædde på at hvis du lytter MED boxen i et par måneder, og derefter fjerner den igen, så oplever du en masse ting der også kunne sættes positive floskler på - mindre aggressivitet, mere fremtrædende mellemtone osv osv.

Jeg tror du har helt ret her!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
AV Precision skrev:

Jeg vil vædde på at hvis du lytter MED boxen i et par måneder, og derefter fjerner den igen, så oplever du en masse ting der også kunne sættes positive floskler på - mindre aggressivitet, mere fremtrædende mellemtone osv osv.

Jeg tror du har helt ret her!

Jeg har prøvet at modificere min pre med en "ROC" og monteret en omskifter. Det er nu en måned siden jeg startede. Jeg faldt umiddelbart for "ROC-ON", men må indrømme at efter lidt tid er "ROC-OFF" mere attraktiv...og egentlig en lettelse. Samme mønster gentager sig så.....

Måske er min ROC for kraftig......og jeg bør vel egentlig prøve en mildere....men det er ikke noget der trækker vildt.

Et spørgsmål til JANILS og andre ROC brugere......holder jeres umiddelbare holdning, eller fader den som min?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er et fuldstændigt latterligt og unødvendigt produkt .jeg har hørt det og når det overhovedet kunne høres så var det bare irriterende. 10.000kr. for et produkt der ikke gør nogen forskel køb 2 gode modstande til mod. af apparat og du opnår meget mere.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at de få kroner mit eksperiment kostede var underholdningen værd...

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Bradman skrev:
janils skrev:
bjørn skrev:

Hvad med at fortælle hvad "den" er ? inden nogen får den fornemmelse at du går både HF's (forståeligt) og producentens ærinde (mindre forståeligt)

Helt klart Bjørn, men det er lidt svært at gengive alle sider i bladet her. Kort fortalt er der tale om et passivt kredsløb, som ændrer fase og frekvensgang - primært over det hørbare område. Det kan dog reguleres efter behov og efter de parasit kapaciteter man (alle) har i deres anlæg og kabler. Med andre ord lægges der ikke noget til (med mindre man overkompenserer) - der korrigeres for en frekvensmæssig ulinearitet.

Hvorvidt produktet så anses for godt, dårligt eller pengene værd, vil jeg lade være op til hver enkelt at afgøre. Vore anlæg er jo forskellige og således kan der være forskellige udfald.

Mht. til at gå NLE's ærinde, mener jeg blot det er forkert at bagtale et produkt som der er lagt mange timer og penge i at udvikle. Specielt når man ikke har hørt det og ikke ved hvad det gør. Men det har vi jo før oplevet her på hifi4all, så det burde måske ikke komme bag på mig.

Niels Larsen har vist sig som en mand som kan være innoverende. Produkterne NLE 11+12 var cutting egde da de kom frem. Jeg tror ikke Niels Larsen ligger navn  til noget juks, tværtimod.

Jeg forstår ikke dog ikke hvad "guldkabel" er for noget? Guld er i sig selv ikke så spændende som audioleder (modsat sølv), men der heller ikke meget guld i Guldkarameller.

Mvh 

Nu bliver forvirringen total, hverken Jan eller undretegnede har nævnt noget om guld, hverken i kabel- eller karamelform.

Bjørn: Du skriver og skriver. Se Jans første indlæg på side 5. Han beskriver endda SÅ grundigt omkring hvad tanken er med guldkabet. Du havde sku nok travlt den dag.

Mvh

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Sikkert hvis man selv laver det på sit potentiometer. Nu er Jan jo ikke helt objektiv da han selv har deltaget i udviklingen.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hmmmm, hvordan skal det forstås?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hmmmm, hvordan skal det forstås?

Jan har lyttet på produktet i løbet af udviklingen. På side 15 i det sidste nr. af High Fidelity finder du årsagen til den gode omtale.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er vel om han er deltager kommercielt...at han har lyttet er vel kun naturligt.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hvad kan anses for kommercielt? Hvad med gaver og hvad med en helsides annonce i High Fidelity? Og det er ikke første gang!

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hvor skulle et dansk firma ellers annoncere? Og DACT annoncerer da også andre steder.....

Jeg finder det helt naturligt at special virksomheder benytter lokale eksperter til vurdering af pre-produktionsmodeller.

De store bilfabrikker benytter også racerkørere til optimering af opsætning af bilernes affjedring.

HF var vist også på besøg hos Duelnd engang, hvad mon han betalte for det? Kort tid efter blev produkterne kommercielt tilgængelige

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvor skulle et dansk firma ellers annoncere? Og DACT annoncerer da også andre steder.....

Jeg finder det helt naturligt at special virksomheder benytter lokale eksperter til vurdering af pre-produktionsmodeller.

De store bilfabrikker benytter også racerkørere til optimering af opsætning af bilernes affjedring.

HF " VAR VIST" også på besøg hos Duelnd engang, hvad mon han betalte for det? Kort tid efter blev produkterne kommercielt tilgængelige

Var vist? sludder og vrøvl De har aldrig besøgt Duelund og hans produkter blev først gjort kommercielt tilgængelige efter hans død. Angående Roc Roc så kan vel intelligente mennesker vel se den korrekte sammenhæng og dens værdi. Kommer lige fra bekendt som har investeret i den og det var da en befrielse da den blev pillet fra.

Jack Frost
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Groove skrev:

HF " VAR VIST" også på besøg hos Duelnd engang, hvad mon han betalte for det? Kort tid efter blev produkterne kommercielt tilgængelige

Var vist? sludder og vrøvl De har aldrig besøgt Duelund og hans produkter blev først gjort kommercielt tilgængelige efter hans død. Angående Roc Roc så kan vel intelligente mennesker vel se den korrekte sammenhæng og dens værdi. Kommer lige fra bekendt som har investeret i den og det var da en befrielse da den blev pillet fra.

Sludder og vrøvl. Gu har High Fidelity da besøgt Duelund!! Jeg husker ikke nummeret, men jeg har det liggende et eller andet sted, og der var blandt andet billeder af nogle højttalerenheder, han var ved at lave magneter osv. til, samt en opstilling med et sæt højttalere banket op med et kæmpe tæppe imellem som forsøg på at forbedre rummets og omgivelsernes påvirkning af lyden.

Til top Vis Jack Frost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jack Frost

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Du må meget gerne finde det nr. Jeg ved at der norske blad har besøgt ham. Men at påstå han skulle betale for det? Enhver der kendte Duelund vil vide at det ville ligge ham fjernt.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Nogle med input omkring lyden?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Du må meget gerne finde det nr.

Jeg husker det nu også, primært pga. det tæppe (eller hvad det nu var) han havde hængt op mellem højttalerne. Det var måske ifm. et besøg i Herlev Hifi-Klub, men emnet var så vidt jeg husker primært Duelund's produkter.

Diamagnetic skrev:
Men at påstå han skulle betale for det? Enhver der kendte Duelund vil vide at det ville ligge ham fjernt.

Og enhver der kender NLE vil vide at det ligger ham nært? Har du beviser for dine påstande, eller er det blot gisninger?

Skulle Janils have deltaget i pre-produktion lytning på ROC finder jeg det alligevel ikke betænkeligt. Måske han har fået en ROC - so what? Hvis ikke han bryder sig om lyden af den ville han vel ikke benytte sig af den i anlægget. Og hvis han har medvirket til udviklingen ved at give en bedømmelse inden markedsførelsen, så skal han jo faktisk aflønnes på den ene eller den anden måde. At han så giver den positive ord med på vejen, tjah... Hvad skulle han ellers gøre, hvis han synes den er god? Uden at kende Janils personligt opfatter jeg ham som en person med integritet, og selv om han, ligesom alle os andre, vil være subjektiv, så tror jeg ikke at han har aftaler med NLE om at fremme salget via positiv omtale.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Har fulgt NLE,s produkt lanceringer og der er et fast mønster. God omtale og efterfølgende et hav af annoncer så det tror jeg helt og fuldt på. Nu gælder det ikke kun NLE men også andres produkter i NLl;s tilfælde virker det dog mere påfaldende.
Jeg tror bladets økonomi vakler og derfor bruger man i desparation den slags midler.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Du må meget gerne finde det nr. Jeg ved at der norske blad har besøgt ham. Men at påstå han skulle betale for det? Enhver der kendte Duelund vil vide at det ville ligge ham fjernt.

Tror det er i noget 2005 nummer, og han har været besøgt tidligere osse flere gange måske endda hvor man så hans tekniker!

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes