Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 05:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hifi-revolution? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Har fulgt NLE,s produkt lanceringer og der er et fast mønster. God omtale og efterfølgende et hav af annoncer så det tror jeg helt og fuldt på. Nu gælder det ikke kun NLE men også andres produkter i NLl;s tilfælde virker det dog mere påfaldende.
Jeg tror bladets økonomi vakler og derfor bruger man i desparation den slags midler.

Jeg fornyer ihvertfald ikke mit abonnement, nu har jeg læst nok om hvor fantastisk alle deres til produkter til test er, selom de koster en fantasilliard, og der kommer bare ikke noget nyt brugbart eller dybdegående artikler man kunne lære af.

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nu bestemt også at have set mindst en artikel med duelund i HF...
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Har fulgt NLE,s produkt lanceringer og der er et fast mønster. God omtale og efterfølgende et hav af annoncer så det tror jeg helt og fuldt på. Nu gælder det ikke kun NLE men også andres produkter i NLl;s tilfælde virker det dog mere påfaldende.
Jeg tror bladets økonomi vakler og derfor bruger man i desparation den slags midler.

Altså kun gisninger.

NLE har altid reklameret i High Fidelity, kraftigt når han lancerer et nyt produkt, og derefter stort set altid en halvsides med den "kupon" hvorpå man kan bestille de enkelte produkter.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Steen Michaelsen fra High Fidelity besøgte Duelund i 2002 - se HF nr. 5, 2002 side 47-50.

Og ja - billedet med tæppet/rullegardinet mellem højttalerne er fra den artikel - det var noget med at det skulle øge kanalseparationen;O)

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Dr. Strangelove skrev:
HejSteen Michaelsen fra High Fidelity besøgte Duelund i 2002 - se HF nr. 5, 2002 side 47-50.Og ja - billedet med tæppet/rullegardinet mellem højttalerne er fra den artikel - det var noget med at det skulle øge kanalseparationen;O)mvh

Var der nogle efterfølgende reklamer! Steen Duelund kunne arbejde i dagevis for en blot for en pakke cigaretter. Han var ikke interesseret i den kommercielle side af sagen men blot så engageret i sin hobby og livsværk at han gjorde alt for den ganske uselvisk. Hans ideer virker det er mere end man kan sige om NLE;s der blot virker på det teoretiske plan. Noget hørbart godt er der aldrig kommet ud af det og det er ikke fordi jeg har noget imod ham. Jeg synes han er særdeles dygtig ,tager bare fat i den forkerte ende.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Ingen reklamer fra Duelund i det nummer - hans produkter er vel også først blevet kommercielle de senere år!?

Jeg har afprøvet Duellunds modstande, men kunne ikke lide dem, så de blev pillet ud af delefilteret igen. Jeg ved at andre er begejstrede, så måske de bare ikke passede til mig.

Jeg har også prøvet NLE's 1000watts forstærkere. Der var masser af power, men de var ikke lige mig - er nok mere til rør eller MosFets. Til gengæld er hans Riaa ret god. Hans kabler og de nye "bokse" har jeg ikke afprøvet.

Kommercielle eller ikke kommercielle. I den sidste ende er det vel ligegyldigt, hvis man kan lide det de laver eller har lavet - og synes det er prisen værd !?

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Angående de ROC kurver der vises i HF og de tilhørende diagrammer....her vises ROC kondensatoren som placeret imellem volumens slæber og top. Med andre ord så er ROC afhængig af volumen position. Jo højere jo mindre ROC. Kurverne underbygger dette.

Men hvorfor? Ifølge artiklen er der ikke belæg for at korrektionen skulle være niveauafhængig?

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Duelund har skam 'optrådt' i HFs spalter adskillige gange. Helt tilbage fra 70'erne, såvidt jeg husker...

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Var der nogle efterfølgende reklamer! Steen Duelund kunne arbejde i dagevis for en blot for en pakke cigaretter. Han var ikke interesseret i den kommercielle side af sagen men blot så engageret i sin hobby og livsværk at han gjorde alt for den ganske uselvisk. Hans ideer virker det er mere end man kan sige om NLE;s der blot virker på det teoretiske plan. Noget hørbart godt er der aldrig kommet ud af det og det er ikke fordi jeg har noget imod ham. Jeg synes han er særdeles dygtig ,tager bare fat i den forkerte ende.

Mener du at der skal være forbud mod annoncer fra firmaer/importører/distributører/personer der har fået et produkt omtalt i f.eks HF?

Det ville i givet fald betyde, at jo mere stof der findes i bladet jo mindre ville indtægten (for bladet) være - i form af 'manglende' annoncer.

Så ville der sandsynligvis være penge i at udgive HF med tomme sider - og lade nogle enkelte (sider) være med annoncer.

Eller har jeg bare misforstået dit indlæg?

Det er vel ingen hemmelighed at blade og annoncører er gensidigt afhængige af hinanden...

Mvh.

Niels

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

kongen skrev:

Duelund har skam 'optrådt' i HFs spalter adskillige gange. Helt tilbage fra 70'erne, såvidt jeg husker...

Nilau

JaJa jeg overgiver mig. En af besøgsartiklerne som Hf skrev hvor Steen Duelund optrådte var imidlertid et besøg hos Morten Becker så jeg mente der lå en misforståelse her. Selvfølgelig mener jeg ikke forbud mod annoncer efter omtaler. Mener dog det kan være særdeles vildledende for læserne på den måde det foregår. Jeg stoler overhovedet ikke på test i bladet og kan stort set ikke bruge det til andet end nyhedsorientering. Ville aldrig købe et produkt på bagrund af en test i bladet. For år tilbage havde jeg stor repekt for bladet men de tider er over.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

kongen skrev:

Nilau

74-75-76, Cement- og Egoisthornene og opfølgende artikler med tilpasning af enheder, trådophæng osv. Steen forsøgte sig iøvrigt kommercielt i en periode (de glade horndage) og havde et bijob som reparatør for Audioscan (Coral enheder) men hans hovederhverv var skolelærer

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Nilau skrev:

kongen skrev:

Nilau

74-75-76, Cement- og Egoisthornene og opfølgende artikler med tilpasning af enheder, trådophæng osv. Steen forsøgte sig iøvrigt kommercielt i en periode (de glade horndage) og havde et bijob som reparatør for Audioscan (Coral enheder) men hans hovederhverv var skolelærer

Det skal nok passe, Bjørn. Jeg kan faktisk endnu se billederne for mig... De tekniske detaljer i artiklerne var lidt 'for meget' for mig dengang...og ville sikkert også være det i dag! ;-)

Men spændende var det nu alligevel. Det var i de tider hvor der blev lavet rigtige hifi-blade, som blev læst grundigt. At tænke sig: Et dansk hifi-blad med stof til mange timers/dages læsning, som udkom...hmm...12 gange om året!

Med aldrende hilsen...

Niels L.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes