Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thorens td 2001 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

KOSOW's bemærkning var naturligvis sagt med et glimt i øjet og sådan forstod jeg det da også.

bjørn: Har du læst r-l-b's Garrard 301 tråd?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

jeg vil glæde mig til at skrive om loricraften ,når der står 115.000.- for på kontoen
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Ok gutter! Han vil have 4000 for den incl en AT OC 10, der har spillet omkring 50 timer.

Lyder det helt urimeligt?

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Ok gutter! Han vil have 4000 for den incl en AT OC 10, der har spillet omkring 50 timer.

Lyder det helt urimeligt?

Godt spørgsmål, der har andre nok fingrene bedre på pulsen end jeg. Så vidt jeg husker lå TD2001 omkring 8.000 kr. fra ny, så jeg ville nok forsøge at få den lidt længere ned, måske 3-3.500.

Men tillæg ikke pickup'en for stor betydning, selv om den vist nok har kostet 3.000 eller lidt derover: Spørgsmålet er hvor gammel den er. Uanset at den kun har spillet 50 timer, så skal du primært vide om den har været brugt jævnligt - hvis den har stået stille nogle år kan du risikere at gummiet i ophænget er tørret ud.

Jeg købte engang en brugt Linn LP12 med K9 pickup, og den havde netop ikke været brugt i nogle år. Resultatet var at nålen nærmest visnede og faldt af.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Det var mit indtryk, at den har stået stille i en rum tid. Han vil ikke gå længere ned end de 4000.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Det var mit indtryk, at den har stået stille i en rum tid. Han vil ikke gå længere ned end de 4000.

I så fald vil jeg ikke tilskrive pickup'en nogen videre værdi, med mindre du fik en ekspert til at kigge på den først.

Mit umiddelbare indtryk er at 4.000 så er lidt i overkanten, alt efter stand naturligvis, men du skal sikkert efter den med ny olie - det er dog ikke noget videre problem, der kan Thorens eksperterne hurtigt fortælle dig hvad du skal gøre.

Lad dog lige eksperterne melde ind om prisen inden du afviser sælger  Det er måske også mere et spørgsmål om det er den du vil have, eller om du hellere vil vente på det gode tilbud - man skal passe på ikke at være for ivrig, en talent jeg desværre er i besiddelse af.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Det var faktisk slet ikke sådan en, jeg ville have. Sælgeren reagerede på min købsannonce her på siden. Jeg havde faktisk forestillet mig noget mere no nonsence minimalistisk a la Rega eller Project, men hvis det her er et godt køb, så kan jeg vel læse/eksperimentere mig til, hvordan man passer og justerer sådan et dyr.

Lige nøjagtig denne model Thorens har jeg som sagt også lagt ører til for en del år siden i Skive. Kan ikke huske hvad forretningen hed - noget med Audiovision tror jeg. Den var klasket sammen med noget Madrigal forstærkerhalløj og nogle sindssygt dyre køleskabsstørrelse højttalere. Det lød f..... overbevisende!

Den gang havde jeg bare ikke tilnærmelsesvis pengene til det.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Det var faktisk slet ikke sådan en, jeg ville have. Sælgeren reagerede på min købsannonce her på siden.

Så er det jo mere ham der vil sælge end dig der vil købe, og så står du med de stærkeste kort på hånden  For tiden har mange sælgere en forventning om at de på pladespiller-fronten sidder på det rene guld (måske en afsmittende effekt fra boligmarkedet?), og der er faktisk også nogle der er villige til at betale, men det er oftest fordi de ikke ved bedre. Lad os se om Thorens eksperterne ikke kommer med gode råd i løbet af dagen.

Den Blå Fisk skrev:
Jeg havde faktisk forestillet mig noget mere no nonsence minimalistisk a la Rega eller Project, men hvis det her er et godt køb, så kan jeg vel læse/eksperimentere mig til, hvordan man passer og justerer sådan et dyr.

Så vidt jeg har forstået bruger Thorens bladfjedre modsat Linn som anvender spiralfjedre. Jeg har som sagt haft en Linn LP12, og den er tricky at justere, det skulle en Thorens ikke være - det er vist bare at stille den hen og så spiller den. Men ja, en fast plint er noget nemmere at overskue som sådan.

Den Blå Fisk skrev:
Lige nøjagtig denne model Thorens har jeg som sagt også lagt ører til for en del år siden i Skive. Kan ikke huske hvad forretningen hed - noget med Audiovision tror jeg. Den var klasket sammen med noget Madrigal forstærkerhalløj og nogle sindssygt dyre køleskabsstørrelse højttalere. Det lød f..... overbevisende!

Her er der jo mange andre dele der indgår i ligningen, det lyder til at de andre ting var i en lidt anden prisklasse, hvilket jo også kunne betyde at TD2001 kan begå sig der

Den Blå Fisk skrev:
Den gang havde jeg bare ikke tilnærmelsesvis pengene til det.

Kommer alder kommer råd

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Ja, denne model er med bladfjedre kunne jeg se i manualen.

Vi venter på Thorensguruerne, og ser hvad de mener om dyret og prisen på den.

Ja, det set up, jeg hørte i Skive havde klart td2001 som billigste komponent.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Den sidste 2001 der var til salg på /ksb kostede 3500,- så jeg synes egentligt ikke at 4000,- er så meget i overkanten hvis ellers Pickup'en er noget værd. AT-OC10 er sgu en meget vellydende PU, men igen... det er altid en chance at købe en brugt Pickup. Vil han sælge spilleren uden pickup? så kunne man jo evt. købe en ny (f.eks. 10x5)

Er overbevist om at T2001 vil lammetæve de fleste Rega'er... i hvert tilfælde i prisklassen.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
KOSOW's bemærkning var naturligvis sagt med et glimt i øjet og sådan forstod jeg det da også.

bjørn: Har du læst r-l-b's Garrard 301 tråd?

Noget af den, men jeg er en gammel hund (undskyld bjørn) så det behøver jeg sådan set ikke. Faktum er at mellmhjulspladespillere har så højt et rummelniveau at det er et problem i forbindelse med forstærkere/højttalere der kravler "i bund" Var det anderledes ville datidens forstærkere ikke alle til hobe have været forsynet med filtre til at undretrykke bemeldte rummel

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er en ung hund/bjørn så jeg er jo spørgelysten.

"forstærkere/højttalere der kravler "i bund"

Hvor dybt menes der her? Omkring de 20Hz?

Har du hørt en Garrard 301/401, Lenco L75 (med velsmurt leje/motor og friskt mellemhjul) i en "monstertung", død, resonansdræbende plint? Datidens forstærkere skriver du - men dengang var det vel heller ikke kotume at man placerede værket i en 35kg. tung sammenlimet birkeXfinér plint? (eller hvad?).

r-l-b skrev:
Jeg tænkte jeg skulle lige prøve at udfordre resonanser-backfire-feedback-rumble-in the jugle eller hvad det nu hedder når en pladespiller går i selvsving og højtalerenhederne havner en halvmeter ude af kabinettet

Fandt en fin indspilning af 1812 frem - fuld blus på QUAD 510erne - Fuld blus på 58A -

Jeg har ikke hørt klassisk musik på denne måde før - jeg skal nok på en rundtur og berolige naboerne

Jeg skal her oplyse om at pladespilleren ikke står på en hylde

Musikken lød fantastisk - kuldegysende storslået - men fatastisk og uanset hvor meget det gik amok i højere og højere lydtryk var der ingen forvrængning - men detaljer og kontrol

Enkelte genstande vibrerede - ruder småklirrede - en vase var ved at ryge på gulvet - selv trækabinettet på 58A var ved at løsrive sig - men da jeg lod fingerspidersen glide hen over overfladen på min nye pladespiller var den "steady as a rock" ingen vibrationer ved fuld lydstyrker - jeg er ikke så god til at beregne lydtryk men 2 x 135 watt i Tannoy 12" med en følsomhed på 92 db monteret i et godt 300 stort liter Egoisthorn flytter et eller andet.

Det korte og det lange; kombinationen af garrard 301 - sme 3012 - dl 110 og en 35 kg tung plint af 9 lag Birke x finer er ret modstandsdygtig overfor omgivelsernes påvirkning - der skal mere end 1812 til at pickuppen til at lave unoder

Jeg er en glad mand   

"så det behøver jeg sådan set ikke."

Næh, det gør du vel ikke.

Mvh.

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hej Michael "Blå fisk"

Back on topic, du stiller nu det sværeste af dine spørgsmål, nemlig hvad en sådan spille må koste? I sin tid var listeprisen 8000,-, indimellem kunne den findes op til et par tusinde billigere, men det kan man jo ikke bruge som rettesnor for en værdi anno 2007 da den ikke laves længere.

Værdi er noget du skal finde i spillen, hvis sælgeren vil have 4000,- må man jo forholde sig til om man synes den er det værd...En TD2001 er da en dejlig klassisk pladespiller og du får efter min mening ikke en ny pladespiller under 5000,- jeg kunne tænke mig at have på hylden. Andre alternativer skal nok findes på brugtmarkedet hvor der indimellem dukker fine sager op. Jeg synes dog efterhånden at det er kendetegnende at sælgerne godt ved at vinyl har fået et stort comeback, derfor foræres tingene ikke væk.

Jeg studser lidt over at du faktisk ikke aktivt havde søgt denne spille, men ledte efter en noget mere enkelt konstruktion. Til det er der blot at sige at alle pladespillere, og andet HI-Fi for den sags skyld er en konstellation af kompromiser, din subjektivitet er derfor det eneste der kan træffe det rette valg for dig.

Personligt hælder jeg lidt til masseløbeværk med en mindre overflade en ovenstående eksemplars overflade. Dette kobinerer jeg gerne med Unipivot tonearme og de senere år kører der gerne MM pickupper i god kvalitet i vinylrillerne. Det har også den fordel, med de 2 små drenge jeg har" at et "uheld" ikke dræner mit gode humør

Hvis det ikke bliver dig og TD2001´eren giver jeg gerne forslag til andre pladespillere om det har din interesse!

Mvh Kenn

Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hej Den Blå Fisk

Jeg vil også være lidt med på dette emne. Michael, prøv at se det lidt fra følgende vinken. Hvilken type vinyl lover er du egentlig? Hvis selve analog teknikken er ved at blive din hobby, og du har lyst til at lege med alverdens tonearme, så er det som udgangspunkt ikke en TD2001 du bør vælge.Jeg ses denne model som en færdig udviklet konstruktion, og du behøver ikke frygte for den mekaniske kvalitet. Centerlejet i dette værk findes ikke meget bedre, og det var da i sin tid også fabrikkens bud på en high-end pladespiller...

Vil du lege så løb, men vil du kun høre musik så kan en TD2001 være en udemærket valg  

Brugtpriserne på den slags udstyr er gået op de senere år, så omkring 3000 uden pick-up for et pænt eksemplar er vel ok.  

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Tak for input.

Jeg ligger i hårde prisforhandlinger med manden lige nu, så nu må vi se, hvad det bliver til. To stædige, nærige midaldrende jyder. Den slags kan tage sin tid..........

Jeg er blevet enig med mig selv om, at 4000 er for meget, så får jeg ham ikke længere ned, bakker jeg ud af det igen.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Jeg ligger i hårde prisforhandlinger med manden lige nu, så nu må vi se, hvad det bliver til. To stædige, nærige midaldrende jyder. Den slags kan tage sin tid..........

Jeg er blevet enig med mig selv om, at 4000 er for meget, så får jeg ham ikke længere ned, bakker jeg ud af det igen.

Meld endelig tilbage om udfaldet.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Købt!  Inklusiv AT OC 10 og diverse kabler!

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
To stædige, nærige midaldrende jyder. Den slags kan tage sin tid..........

Én af jer er ikke ægte jyde?

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Mnjaeh! Har selvfølgelig boet i Kbh i en del år nu, men tror vi blev enige om en fornuftig pris på tingene.

Nu får vi se, når P&T kommer med dyret og jeg får det koblet til.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:
Købt!  Inklusiv AT OC 10 og diverse kabler!

Er prisen en statshemmelighed?  Som antydet er der måske lagt kabler oveni som en slags rabat?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes