Forfatter |
|
serwal Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt at have r-l-b med så stor viden på tråden, jeg kan se man går aldrig forgæves når det gælder gode råd. Der var et af de link jeg ikke kendte, som jeg syntes er interressesandt.
Tak r-l-b
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, r-l-b er én af de få brugere, det ville være svært at undvære herinde. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej r-l-b
Er der blevet forøgelse i familien.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 31 August 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
    den virker ikke - venter på at Villadsen skal svare tilbage på mail - der er lys i metrene og den give et knald i højtalerne når man slår højtalerknappen til men ingen lyd - heller ikke i phono udgangen - Ved du om der sidder en sikringskredsløb eller et relæ inde i maskinen der kan være slået fra Sælger har haft den til at spille kort inden han sendte den - han er også villig til at alde handelen gå tilbage alt efter hvad villadsen siger __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved der sidder nogle sikringninger men det er til strømforsyningen og hvis de var gået ville der ikke være lys i metrene. Men prøv at se på diagramet til B740 på REVOX.name måske kan du se det der ( kræver selvfølgelig at man har kendskab til elektronik ) jeg er ikke så god til det.
Det med Villadsen kan nok trække ud , han har stadig min B760 den er ikke lavet endnu trods flere rykkere.Men held og lykke med den. 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAk for tippet - jeg har downloaded det men jeg er ligeså god til russisk som til at læse diagrammer - jeg tror jeg åbner den og ser om der er noget man kan ordne med en hammer
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvad forskel der er på en reVox B 750 Mkl og Mkll.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps det kan godt være du ikek kan læse mit link men skal være medlem først - det går dog nemt på revoxforum
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
her lidt på engelsk om revox b 750 MK II (selvom de glemmer MK I I i teksten)
|
Revox B750 Amplifier
This compact full amplifier transfers even extreme Crescendi from
breath to Furioso in impressive purity. In order to be able to build
the compact amplifier Revox B750, only musical high points had to be
analyzed and over nostalgic tubes strengthened. The quality of an Revox
B750 amplifier can be based not simply on its wattage, but to it, how
distortion-free it shows the music. In addition, it is nearly
unbelievable, which an amplifier must carry out. It processes even
high-complex signal forms both with smaller as well as with largest
volume in such a manner purely that remaining distortions can be only
proven with most modern measuring methods. In order to avoid
distortions, with the tube amplifier the inverse feedback principle was
already used. Simply expressed: A part of the output signal is
attributed gegenphasig again to the entrance. The unevenness and
distortions which are due to the reinforcement are waived by the
revolution of the phase to a large extent. In the transistor age one
could increase this inverse feedback so strongly that rattle/clink
became insignificant. But HiFi is now once a quality criterion, which
one does not measure so much as feel can: The fine ears of fastidious
Revox B750 discover physiological sound differences, to which with
measuring instruments hardly is despite - or straight because of - this
improvement to be gotten. They praise the warmer, rounder, fuller "tube
sound" opposite the harder, cooler, more pointed Transsistorsound. 
Revox B750. The amplifier clean in itself The research found out:
Transistor amplifiers have more trouble opposite high-quality tube
amplifiers with "transient ones". Transiently is called volatilely,
rapidly temporary - and transient ones occur in the music frequently:
Shortest dynamic jumps, about a triangle clay/tone, a trill, a strong
piano notice. They lead to short, but complex impulse distortions,
which are too fast around a tiny little thing, when they could be
corrected by the inverse feedback. Result: The Revox B750 amplifier is
briefly overridden; the phase shift in the correction leads within the
range of high frequencies to short, substantial distortions. While the
"recovery period" the modulation which can be transferred is
suppressed. STUDER REVOX solved the problem of the TIM distortions (TIM
or TID, transiently intermodulation Distortion) by complex measures:
The output stage is full-complementary, symmetrical. Simply said: The
positive and the negative side of the signal are symmetrically
strengthened in separate transistors, from the entrance to the exit.
The einzelstufen are approximately coupled in itself, so that only a
small total inverse feedback is necessary. Also without this total
inverse feedback (factor 1:20) the Revox B750 amplifier is "clean". All
this sounds plentifully complicated; the more clearly however the in
such a way intensified music sounds, and that is in the long run
crucial. The first TIM free Revox power amplifier A740, a professional
high speed output stage, excited large attention among experts and with
the descriptor "in itself more cleanly, by impulse distortions of free
amplifiers" was distinguished. The same concept was used also with the
compact amplifier Revox B750. This trailblazing audio technology
naeherbringt certainly the HiFi rendition of the musical truthfulness a
large step. Technical data Power output (DIN 45500) 220 Watts (110W per
channel with 4 ohms) Music 280 Watts (140W per channel with 4 ohms)
Distortions better than 0,1% Freqenzgang 20Hz-20kHz, +/- 0,5dB
Unweighted signal-to-noise ratio Tape better than 90dB Phono better
than 70dB Cross talk (1kHz) better than 66 railways for all entrances
Sound automatic controller, in 2-dB stages +/- 8dB for bass, Treble,
Presence Assembly 99 transistors, 4 IC (voltage regulators) of 4 bridge
rectifiers, 48 diodes Weight 13 kg |
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for oplysningerne r-l-b. Det eneste jeg umiddelbart kan se forskel på er udgangseffekten, de vejer det samme, har samme antal transistorer og dioder, også 4IC der er lige en lille forskel på harmonisk forvræning Mkl har 0,2% ellers ligner de hinanden til forveksling.
Er der noget nyt med B740 eren.
Søren.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt efter hvilke højtalere den 750 skal trække er det spørgsmålet om 75 watt ikke er rigeligt - det er jo det samme som tandbergs TR2075 har og den får jo lovprisninger så det batter :-)
vedr. B740
ensrettere og tantaler var gået i strømforsyningen - det blev 800 - sælger og jeg slår halv skade da den jo var dead on arival - men mens Villadsen har den åben hovedrenoverer han den og skifter lytter m.m. i resten af maskinen - men det er en helt anden snak og en anden pengepung.
|
Til top |
|
|
DK6400Brian Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 06 Marts 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 12 November 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner. Tak for en helt fabelagtig lækker tråd. For et par uger siden landede en Revox B77 mk-II, 4 spors maskine i hytten og hvilken fornøjelse. Revox'en forbløffer mig virkelig i positivt favør. Den kræver gode bånd, okay, men det lønner sig så sandelig også. Mine bånd er pt. nogle lidt brugte Maxell UD-XL og XL-I. Jeg er ærlig talt målløs over hvor godt de lyder. Hos Darklab i Tyskland købte jeg i foråret et nyt RMG SM-900, som er viklet op på to lysegrønne BASF 18cm spoler fra 1957. Meningen var, at de skulle bruges på min nu frasolgte maskine. Jeg bed mærke i, at SM-900 båndene ved første gangs brug "fedtede" hovederne til. Har I tilsvarende erfaringer ? De næste jeg køber, får altså lov til at køre igennem først, for at aflevere det nas de nu én gang vil. Hovederne renses. Og så skal der optages. Anyway. Når det trods alt fungerer, er SM-900 eminent materiale at optage på. Noget der dog irriterer mig ved Revox'en er, at bassen fra nabosporerne går igennem til det stereo-spor jeg hører. Måske er der ikke noget at gøre ved det. Måske det er den største ulempe ved 4-spors maskinerne. Mer' vil ha' mer', selvfølgelig. Nu er jeg på udkig efter en Revox C-270 istedet. 2-spors ! Råb lige højt, hvis I falder over én.
__________________ --
Med venlig hilsen
Brian Hougaard Baldersbæk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke de bas problemer du nævner på min 4 spors B77er - måske skal din justeres - men du har ret i at to spor er bedre end 4 - navnlig ved 15" hastighed - dyrt i bånd men sikken en lyd tillykke med maskinen
|
Til top |
|
|
DK6400Brian Lukket konto

|
Sendt: 12 November 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige OG brugbare svar r-l-b  Det er ikke umuligt at den skal justeres. Den har stået stille længe, men det kan ses, at den trods alt har været brugt før. En mulighed kunne være, at de brugte Maxell-bånd har været indspillet på en maskine, der selv har været ude af justering. Så er der ikke andet tilbage end en total sletning af hele båndet på et af de hersens agregater og optage forfra. Min primære signalkilde er forøvrigt en Philips CD-100 fra 1983, der skriger efter nye lytter, eftersom den er gladest for en opvarmningstid på en lille times tid inden afspilning Det var egentlig for at blive fri for problemerne og for at få bredere spor (Bedre S/N), at jeg overvejer en C-270, 2-spors. Ja, så også for at få hjul i båndgangen, fremfor de pinde dér. Forresten. Båndstyret til venstre har et hjul, mens det til højre bare er et fast båndstyr, der ligner noget lækkert. Kan man "opgradere" og sætte et hjul, beregnet til venstre side, på det højre båndstyr også ? Jeg skærer tænder over bånd der sliber henover metal. Min maskine må vel siges at være ret ordinær. 4 spor. 3,75" og 7,5". 15" forefindes ikke.
__________________ --
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste revox 4 spors var 3,75 og 7½ mens du oftere finder to spors udgaven med 7½ og 15
Revox a700 som også findes i en studer udgave er symetrisk opbygget og jeg mener den har hjul i begge sider (serwal har en han kan måske bekræfte ??)
Jeg har dog aldrig oplevet at den meget blankpolerede flade på båndstyret har lavet ulykker - som du selv er inde på er båndafsmitning nok et værre problem da det i værste fald opfører sig som polere pasta der slider hovederne i stykker.
Hvis du har mulighed må du endelig lægge nogle billeder op
JEg har en Revox CD B225 og jeg kunne godt forestille mig at den har samme cd drev som din philips - ligenu overvintre den hos Villadsen -et godt sted at kende selvom der er langt fra Sjællands Odde til Sønderjylland - men du har måske en lokal båndmaskine trodlmand der kan justere m.m.
|
Til top |
|
|
DK6400Brian Lukket konto

|
Sendt: 13 November 2007 kl. 04:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker igen. Yeps. Jeg mener også at Revox CD B225 og Philips CD-100 har samme CDM-0 mekanisme. Fremragende iøvrigt. På Philips'en har jeg noteret mig en skøn og langsom søgetid, som kan tage op til flere sekunder. Jeg nyder det. Andre vil hellere ha' den ned i millisekund området. I det Odsherredske er jeg da ganske overbevist om, at der kan findes mennesker med en ikke helt ringe kapacitet  Så sandelig ! Her i mit område, kender jeg ikke pt. båndentusiaster, men jeg har selv fiflet lidt med at rette azimuth på en anden spolebåndoptager af ældre herkomst. Det gjordes vha. et sæt hjemmefabrikerede toner (15 Hz, 1 KHz, 15 KHz, 20 KHz), skabt i Audacity med hhv. 0dB, -5 dB, -10dB, lagt på CD. Vha 15 KHz og 20 KHz tonerne fik jeg justeret op til max. udgangsniveau. Alt sammen i mangel af bedre. Jeg har muligvis adgang til oscilloskop, samt frekvenstæller og her til aften hev jeg servicemanualen i land. Hvad jeg til gengæld mangler, er med stor sandsynlighed et referencebånd eller en ditto kopi. I så tilfælde vil jeg med glæde optræde som troldmand. I alt fald skal irritationsmomentet med overløber-bassen fjernes, om jeg så selv skal "pille-pille". Båndafsmitning. Ja. Det var nu lidt af en overraskelse at se slige, fra et så dyrt bånd som SM-900. Men anyway. Jeg tager den i strakt arm, kører nye bånd gennem dyret og lader det smitte sit befængte skidt af, hvis det er så vigtigt. Når møget er væk, starter man på en frisk med rensede tonehoveder. Andetsteds var én inde på fornøjelsen ved, at se spolerne køre rundt, mens musikken spiller. Det er netop dét, der kendetegner det levende i analogt udstyr. Det ER der. Man kan SE musikken spille. Man kan TA' musikken og sætte den på. Man kan mærke, føle, berøre, befamle musikken (alt efter temperament  ), ja sågar besudle, ved at kaste det i havet eller skraldespanden. Det er immervæk svært at gøre med musikken i en MP3 afspiller eller en mobiltelefon. Jeg vidste ikke, at billeder af en ordinær B77 mk-II var interessante, men lad mig se på sagen. Mit reservekamera skal støves af inden, da det primære apparatur er til salg på QXL. [Olympus E-20P, TCON-300S, TCON-14B] Tælleren på B77'eren står forresten bare og hygger sig med det rene ingenting. Måske man snart skulle skille dyret ad og se om en rem er hoppet af eller skal skiftes. Ideen med at skifte båndstyret til højre med et hjul synes jeg ikke er tosset, selvom det ikke direkte skader at lade være. Netop hjemvendt fra arbejde, synes jeg at tidspunktet er passende til at mærke gåsedun på mit smukke maveskind. God rigtig hjertelig nat.
__________________ --
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske rigtigt som r-l-b siger har A 700 hjul i begge sider, jeg har haft mange spolemaskiner ( Studer A 810 , B 67, Revox A77 , B77 , PR 99)og hvad angår spolehastighed og hvordan båndet lægger sig ved hurtigspoling må jeg konstatere at A700 er helt perfekt. Den spoler helt fantasisk hurtigt og båndet ligger virkeligt pænt.
Mvh
|
Til top |
|
|
DK6400Brian Lukket konto

|
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er så vidt jeg kan se, en A-700 til salg på DBA. Jeg tvivler absolut ikke på kvaliteten af maskinen. Den ser pæn ud og at dømme ud fra udseendet, er den fra samme tidsrum som A77'eren. Jeg holder mig til B-77'eren og afventer, at der et sted på kloden kommer en C-270'er til salg. Det er den vej, jeg har sat mig for, hvis der skal udskiftes. Selvom jeg har rimelige rammer fra min bedre halvdel, har vi ikke den vilde plads til at opbygge et slaraffenland med maskiner fra de forskellige epoker. Ét skridt ad gangen  Det er valgdag. Ud og stem, folkens.
__________________ --
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en revox C 270 til salg på e-bay ( den tyske ) 2190 EUR koster den her og nu.
Så er muligheden der DK6400brian for at få en.Lækker optager.
|
Til top |
|
|