Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Med de priser kan man tilsvarende købe en 1080p-model fra Panasonic i samme størrelse. Det virker ikke gennemtænkt.
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Lidt mere interessant info og perspektivering:

"Pioneer’s new 768p PDP-4280HD ($2,700) will immediately find itself at a serious price/performance disadvantage against Panasonic’s $2,495 1080p TH-42PZ700, as both will be sold through the same channels. (The LCD folks have been aggressively dropping the prices on 1080p 42-inch product to well under $2,000.) The Elite version (PRO-950HD) will retail at $3,200, but won’t offer any more resolution than the PDP-4280HD.

A more logical strategy for Pioneer would be to concentrate on 50-inch and 60-inch product for 2007. The PDP-5080HD ($3,500) is a new 768p model for the big box stores and has an SRP about $1,000 higher than competitors. With some discounting, it could hang in there on picture quality alone, but will eventually have to get down under $2,500 for any volume sales.

The Elite version (PRO-1150HD) of this HDTV is tagged at $4,500 and seems almost superfluous, considering that you’ll be able to buy the Pioneer-branded PDP-5010FD with 1080p resolution for just $500 more. (The 50-inch 1080p Elite mode, PRO-110FD, will set you back $6,000.)

A similar situation applies at 60 inches, where the 1080p PDP-6010FD carries a $6,500 sticker, but the Elite PRO-150FD is priced at $7,500. I’m not sure the average customer will be able to tell the difference between the Pioneer model on a Best Buy shelf and the more expensive Elite version over in the Magnolia section. I sure couldn’t, unless I stood close to the screens."

Kilde: http://hdtvexpert.com/pages_b/PioneerLineShow07.html

Jeg tror ikke Pioneer kommer til at bevare en "præmie" på deres priser i særlig lang tid. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste det men Panasonic og Samsung kommer formentlig til næste år med nye modeller der præsterer samme kontrastnivaeu og sortniveau som Pioneers nye skærme.

Panelpriserne rasler også ned og plasmaproducenterne har for første gang siden 3 kvartal 2005 set et fald i omsætningen af paneller på kvartals- og årsbasis.

Dette fald sker på trods af at den gennemsnitlige salgspris også bliver ved med at falde (27% på årsbasis målt fra 1 kvartal 2006 til første kavartal 2007).

Plasmaproducenterne er under stærk pres fra LCD producenterne hvilket kun er godt nyt. Det betyder at vi formentlig ser en fremskyndelse af FuldHD plasmapaneler til "rimelige priser" der vil fortsætte med at falde efter introduktionen.

Plasma tv med høj kontrast ligesom Pioneers nye serie vil derfor formentlig falde i pris og stige i størrelse i takt med at de andre producenter introducerer deres modeller med høj statisk kontrast næste år.

Jeg har svært ved at se hvordan andre end Panasonic og måske Samsung kan være profitable på kort sigt for så vidt angår plasmamarkedet.

Men i sidste ende står vi til at vinde soooo lets see some competition.

Til dem som ikke kan få nok af de nye modeller kan holde sig vågne og følge nedtællingen her :

http://www.pioneerelectronics.com/projectkuro/index.html

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Med de priser kan man tilsvarende købe en 1080p-model fra Panasonic i samme størrelse. Det virker ikke gennemtænkt.

Jeg tror aldrig at du får Pioneer ned på Panasonic niveau. Til dels er Pioneer en relativ lille virksomhed, og til dels går de efter en "higher end".

Efter hvad jeg har læst om Panasonics modeller, så vil der heller ikke i 1080p modellerne være avancerede indstillingsmuligheder, da det først
skulle komme med næste generation, og så burde disse nye Pioneer modeller altså også være en klasse bedre.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Ca. 15.500 kr. er startprisen i Tyskland for panasonics nye 42" FuldHD skærm:

http://www.hifi-regler.de/shop/panasonic/panasonic_th-42pz70 0.php?SID=740d13ebe874410fa52d8ce9ce9be15e

Meget billigere end jeg havde forventet. 50" FuldHD versionen kommer til at koste ca. 22.000 kr. i Tyskland:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/673096_- th-50pz700e-panasonic.html

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Ca. 15.500 kr. er startprisen i Tyskland for panasonics nye 42" FuldHD skærm:

http://www.hifi-regler.de/shop/panasonic/panasonic_th-42pz70 0.php?SID=740d13ebe874410fa52d8ce9ce9be15e

Meget billigere end jeg havde forventet. 50" FuldHD versionen kommer til at koste ca. 22.000 kr. i Tyskland:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/673096_- th-50pz700e-panasonic.html

Tak for alle links'ne figo.

Hvis Panasonic 1080p 50" koster 22.000 kr. i Tyskland og Pioneer's 1080p 50" koster 46.000 herhjemme (som skrevet tidligere i tråden), så virker det helt forrykt!

Over dobbelt pris på Pioneer! Det må gå ud over salget, på trods af super black osv.

Update: Prisen i DK på Panasonic 1080p 50" vil være en del dyrere kan jeg se her:
http://www.lyd-billed.dk/piz.asp?id=210&aID=11143

Men stadig ca. 13.000 kr dyrere for Pioneer.

PS. Vil Panasonic's 1080p 58" model ikke blive solgt herhjemme el. i Tyskland?

Kunne være interessant at se prisen på den, man kan sikkert få næsten 60" for den pris Pioneer tager for 50".

Update 2: Har lige fundet en forudbestillingspris på Panasonic's 1080p 58" fra Tyskland:
http://www.eukasa.de/video-kameras/webshop/327148/panasonic/ panasonic-th-58pz700e/

Prisen svarer faktisk ca. til 46.000 kr.

Så kan jeg spørge mig selv, hvad har størst betydning, Pioneer's nye teknologi i 50" eller Panasonic's lidt "ældre" teknologi, men i 58"?

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Flere informationer fra Rom præsentationen:

"Pioneer satsar på rekordkontrast
Back in black

Ett hundratal journalister från hela Europa samlades under tisdagen i Rom för att ta del av Pioneers nyheter för året. Allra störst intresse rönte förstås releasen av åttonde generationens plasma-tv som Pioneer kallar för projekt ”Kuro” - det japanska ordet för svart. Inte så konstigt eftersom företaget hävdar att svärtan är förbättrad med hela 80 procent jämfört med tidigare modeller.

[2007-05-11 09:05]

Vi fick se en prototyp av den nya plasman redan på CES-mässan i Las Vegas tidigare i år men då var Pioneer rätt hemlighetsfull när det rörde tekniken. Denna gång fick vi en bastant portion grafer och diagram till livs för att få en bättre uppfattning om hur Pioneer har gått till väga i utvecklingsarbetet.

De senaste två åren har nämligen Pioneer återuppfunnit sin plasmateknik från grunden och slutresultatet är bland annat en ny panel, ett nytt färgfilter och en ny bildprocessor. Dessutom kommer apparaterna nu med en inbyggd sensor som anpassar bilden efter omgivningens ljus.

Pioneer lanserade mycket nytt men plasmorna stod för det mesta intresset.

Rekordkontrast - men bara i dämpad belysning

I specifikationerna är det framför allt kontrastvärdena som har fått sig en rejäl push sedan sist - hd-ready-modellerna kommer med 16000:1 och full-hd-modellerna med hela 20000:1 (i dämpad omgivningsbelysning). Det har Pioneer lyckats med genom reducera den grundladdning som förekommer i plasmacellen även när den skall reproducera svart. Ett nytt material har förbättrat elektrodernas egenskaper, så att grundladdningen har kunnat reducerats med 80 procent, utan att försämra ljusstyrkan. En trevlig bieffekt hade varit om apparaternas totala effektuttag hade minskat i och med detta men så är tyvärr inte fallet.

Den nya bildprocessorn är en multichip-lösning som kombinerar sex funktioner i en och därför innebär lägre omkostnader och mindre utrymme på kretskortet. Mjukvaran är omskriven från scratch för att framför allt förbättra återgivningen av lågupplöst tv med mindre brus i mörka partier och en reducerad grad av ”'mosquito noise” - brus runt rörliga objekt. Ytterligare en förbättring rör återgivningen av kraftigt MPEG-komprimerat material som i vanliga fall visar sig som blockliknande strukturer på skärmen.

I det här rummet fick vi se hur 1080p/24-standarden, som Pioneers plasmor kommer med, eliminerar ryckiga panoreringar.

Färgfilter blockerar ljus

Den tredje nyheten är färgfiltret som effektivt blockerar det inkommande ljuset från den omgivande miljön som annars tenderar att ge bilden en urvattnad karaktär. De ljusstarka lcd-panelerna har inte det här problemet och har därför traditionellt fungerat bättre i ljusa miljöer men med Pioneers nya teknik minskar kravet på mörkläggning för de nya plasma-modellerna. Dock ska det sägas att vårt intryck under tisdagens demonstration var att bilden ändå förlorade en del på att köras med takbelysningen tänd så kan man mörklägga är det fortfarande en betydande fördel.

Även den ljuskänsliga sensorn på framsidan skall bidra till bättre bild under varierade ljusförhållanden. Den här idén är inte ny men Pioneer har implementerat den så att tv:n beräknar hur bilden skall optimeras genom att både ta hänsyn till inkommande ljus och vad som visas på skärmen. Detta är dock ingen realtidsförbättring utan det tar ett par minuter innan förändringen sker efter det att man exempelvis tänder eller släcker en lampa.

Jämförd med kokurrenter

Precis som i Las Vegas ställde Pioneer upp en egen plasma-tv bredvid två lätt maskerade konkurrenter som i det här fallet såg ut som en Panasonic PV60 och en lcd-tv från Philips. Sådana här jämförelser får man naturligtvis ta med en nypa salt då vi inte har en aning om hur Pioneer har kalibrerat de andra skärmarna men när det gäller PV60 vet vi ju att den ger bra bild med fabriksinställningarna. Det var också mycket riktigt den som låg närmast Pioneers modell i bildkvalitet eftersom lcd-tv:n läckte en hel del ljus och gav ett närmast mörkgrått intryck där de andra visade svart. Mest svart var inte förvånande plasma-tv:n från Pioneer men den imponerade även med starkt lysande färger som påminde lite OLED-skärmarna Sony visade på CES-mässan i januari.

Visst flimrade slipsarna mer på konkurrenternas skärmar när signalen ställdes in till 1080i.. ”Bad deinterlacing” var japanarnas förklaring.

Mer intressant var egentligen SD-testerna där skillnaderna var mer påtagliga. En serie filmklipp visade väldigt fin reducering av bland annat bruset runt rörliga objekt och färgflimret i randiga mönster. Dessutom lyste taggiga diagonala linjer behagligt med sin frånvaro - något som annars brukar vara rätt påtagligt i uppskalat material. Det är positivt att Pioneer satsar på att visa lågupplöst material på ett bra sätt eftersom vanlig utsänd tv ändå står för en stor del av tv-tittandet.

Smakar det så kostar det

Vi har inga specifika uppgifter från svenska Pioneer att luta oss mot men förhoppningsvis under juni kommer två 720p-modeller. Det är PDP-4280HD (42 tum) och PDP-5080HD (50 tum) som bör hamna strax under och strax över trettiotusenkronorsstrecket.

Lite senare kommer två liknande modeller, men i lyxserien Pioneer kallar ”Elite” vilket innebär ännu bättre bildprestanda. Räkna med ett påslag på ovanstående priser med cirka 20-30 procent. Modellerna heter PRO-950HD och PRO-1150HD.

Riktigt intressanta är full-hd-modellerna som dyker upp tidigt i höst. Det rör sig om 50 respektive 60 tum i både standard och elite-utförande men prislapparna som kommer att utgå från cirka 50000 kronor och uppåt avskräcker förstås. "

Kilde:

http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200705/11/2007051100 0657_MKF231/20070511000657_MKF231.dbp.asp

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Nu er det svært at afgøre noget som helst før vi har set G8 aktion, men 750U er blevet rost til skyerne. Det er ikke til at vide om en 50" G8 768p-model vil knuse Pana's 750U FHD model, til trods for den ikke selv er FHD. Hvad det angår, giver man jo nogenlunde det samme for en 50" hos Pana og Pio. FHD vs- HD.

Constrast-Wars

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

"Riktigt intressanta är full-hd-modellerna som dyker upp tidigt i höst. Det rör sig om 50 respektive 60 tum i både standard och elite-utförande men prislapparna som kommer att utgå från cirka 50000.."

Det svarer til ca. 40.000 danske kr. for 1080p 50" modellen, det lyder rigtig godt (håber det er for den "store" model)

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Er der noget at frygte over deres 1080p 50" top model, når det gælder burn-in? Jeg skal have tilsluttet den til en mediecenter, hvor der skal ses HD film og høres musik. Jeg har altid sværget til LCD, men jeg er blevet ret varm på G8 og deres design falder helt i min smag.

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Ayla:

Det lyder RIGTIG fornuftigt Yderligere får vi jo nok en prisreduction. Hvis de på recordere vifter med fælleskøbet fra G7, som solgte godt 250 enheder, så tror jeg de færreste forhandlere ville sige nej tak.

Jeg er positivt stemt overfor G8 og det potentielle prisleje det vil befinde sig I. Rigtig sjovt kunne det være hvis den billigste 50" G8-model, via fælleskøb, kom ned i starten af 20'erne, for dermed er skellet fra Pana til Pio minimalt, hvilket ville tørlægge diskussionen om hvad man skal vælge. I mine øjne i hvert fald.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

hvis penge ikke er problemet så skal man vel vælge en fhd 50" pioneer, men hvis man kan få en pana fhd 50" til 3000euro, og det er jo "incl" højttaler. så lyder den da lokkende, jeg er selv pioneer mand, men må sige at panasonics nye modeller er super lækre også!!

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
hvis penge ikke er problemet så skal man vel vælge en fhd 50" pioneer, men hvis man kan få en pana fhd 50" til 3000euro, og det er jo "incl" højttaler. så lyder den da lokkende, jeg er selv pioneer mand, men må sige at panasonics nye modeller er super lækre også!!

Panasonic's priser er rigtig gode og TV'ene også, ingen tvivl om det.

Jeg tror måske bare, at man skal se de nye Pioneer som noget helt nyt, altså som en slags Plasma 2.0 og Panasonics'ne som Plasma 1.0.

Tror forskellen er så stor, at man ikke rigtigt kan sammenligne dem, måske (det er ihvertfald hvad jeg håber ud fra det man har hørt indtil videre.)

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

PS. Har lige læst et andet sted, at Pioneer 1080p 50" vil have det bedste sort niveau af alle modellerne. Det skyldes pixeltætheden og den måde de  "primer" plasma cellerne i TV'et.

Dvs. at 1080p modellen har  højere pixel tæthed end 768p modellen og at 50" har højere end 60" f.eks.
Det underbygger bare min beslutning om at købe 50" 1080p modellen

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

jeg håber du har ret, for hvis det ikke er tilfældet, så er det altså svært at komme udenom en fhd panasonic 50" til 3000euro startpris.

Jeg synes bare at det virker som om at det bliver "blæst" lidt meget op af pioneer, med nedtællings-website osv. der er helt sikkert lagt i ovnen til en mindre revolution, og man må da håbe det bliver tilfældet hvis de bliver så dyre som det ser ud til.

Jeg vil ihvertfald heller have en fhd pana end en 768p pioneer hvis prisen er den samme. for jeg har set hvad en panasonic kan, og det ser godt ud.

men lad os nu se hvad der sker, ingen af dem kan man jo få endnu, det bliver jo lettere at sammenligne når man kan se både pioneer og panasonic side om side, og prisen side om side også, ingen tvivl om jeg til hver en tid ville vælge en pioneer hvis jeg fik et tv foræret, men skal jeg betale 2x for pioneer så er sagen en anden.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Jeg vil ihvertfald heller have en fhd pana end en 768p pioneer hvis prisen er den samme. for jeg har set hvad en panasonic kan, og det ser godt ud.

Der er en vigtig pointe her

Hvis de nye Pioneer bliver som vi tror, så ville jeg til enhver tid vælge en 768p Pioneer fremfor en 1080p Panasonic.

Husk, opløsning er næsten ligegyldig i forhold til kontrastniveau, sortniveau, farve visning og processing (skalering osv.).

Når jeg siger, at jeg vil have 1080p Pioneer i stedet for 768p Pioneer, så er det fordi, at jg kan få 1:1 på 1080p modellen og fordi at det absolutte sortniveau vil være endnu lavere på 1080p modellen. Det er ikke pga. af opløsningen som sådan.

Desuden vil topmodellen have endnu bedre farve fremvisning med Color filter III Plus.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet svenske priser!

De vil nok blive meget ens i Danmark (altså når man konverterer den svenske krone til dansk krone )

Pioneers prislista 2007

Följande modeller kommer med hd-upplösning

42 tum analog tuner:
PDP-4280XA: 23 500 kronor
42 tum digital tuner:
PDP-4280XD: 25 000 kronor
42 tum digital tuner:
PDP-428XD: 27000 kronor

50 tum analog tuner:
PDP-5080XA: 34500 kronor
50 tum digital tuner:
PDP-5080XD: 36000 kronor
50 tum digital tuner:
PDP-508XD: 38000 kronor

Följande modeller kommer med full-hd-upplösning

50 tum digital tuner:
PDP-LX508D: 50000 kronor
60 tum digital tuner:
PDP-LX608D: 75000 kronor

--
Dansk version (ok, jeg var flink at konvertere for de dovne i blandt os )

Pioneers prislista 2007 (Dansk version)

Följande modeller kommer med hd-upplösning

42 tum analog tuner:
PDP-4280XA: 19 239 kronor
42 tum digital tuner:
PDP-4280XD: 20 467 kronor
42 tum digital tuner:
PDP-428XD: 22 104 kronor

50 tum analog tuner:
PDP-5080XA: 28 245 kronor
50 tum digital tuner:
PDP-5080XD: 29 473 kronor
50 tum digital tuner:
PDP-508XD: 31 110 kronor

Följande modeller kommer med full-hd-upplösning

50 tum digital tuner:
PDP-LX508D: 40 935 kronor
60 tum digital tuner:
PDP-LX608D: 61 402 kronor

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Endnu en religionskrig igang .

Så fat det dog et Pinenernær kan aldrig slå et Panasonics

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Tror ikke længere det er en religionskrig, sådan var det, da de lå side om side.

Nu tror jeg det ændrer sig, så det ikke kan betale sig at sammenligne.

Man sammenligner jo heller ikke en Porsche med en Skoda

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
PS. Har lige læst et andet sted, at Pioneer 1080p 50" vil have det bedste sort niveau af alle modellerne.

Hvorhenne? kom lige med et link.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Quote]
Hans J skrev:

Tror ikke længere det er en religionskrig, sådan var det, da de lå side om side.

Nu tror jeg det ændrer sig, så det ikke kan betale sig at sammenligne.

Man sammenligner jo heller ikke en Porsche med en Skoda
[/QUOTE]

Men man kan jo sammenligne en bmw med en mercedes.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum