Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: LOTR og HD, BD 1 HDDVD 0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Det er svært, at afgøre om HD-dvd eller Blu-ray kommer til, at leve en skyggetilværelse. Umiddelbart tror jeg alligevel, at mange mennesker kan se fordelene, netop fordi forskellen er visuel.

"The strong performance for 'Royale' is certainly a healthy sign for the nine month old Blu-ray format. Not only has Blu-ray hit the 100,000 unit mark faster than rival format HD DVD, it hits the milestone two months faster than standard-def DVD did back in 1998 (with 'Air Force One'), when DVD was eleven months old."

http://www.highdefdigest.com/news/show/Sony/Disc_Sales/Casin o_Royale_Blu-ray_Breaks_100,000_Unit_Milestone/544

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

tma86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Til top Vis tma86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma86

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Citér:
Grin du bare, var der ikke noget med, at den første og billigste HDDVD afspiller der kom på markedet ikke understøttede 1080p? og stadigvæk ikke gør det?  Den er der MANGE der har købt og den kan ihvertfald også betegnet som forældet.  For ikke, at tale om det faktum, at de kommende triple-layer HDDVD skiver som der muligvis engang vil komme i fremtiden ikke vil være understøttet af en eneste af de nuværende HDDVD afspillere.....

Hvor mange af os har udstyr der kan vise 1080p.

Hvad forskel gør det egentlig om den kan sende 1080i eller 1080p? Så vidt jeg ved ligger filmene på skiven i 24 fps. PAL er 50 Hz, og 2 x 24 = 48, 48 < 50, så hele signalet skulle kunne overføres alligevel.

Den optimale kombination må vel være en afspiller og en fremviser der kan køre 1080p/24Hz.

Ikke mange, men det var heller ikke det der var pointen, pointen var at afspillere af begge formater mangler features der reelt betyder, at de enten er forældede elller bliver det i løbet af i år. Var som svar på stampe og wrong der nævnte forældelsen af en Blu-Ray afspiller.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Det er stadig for tidligt, at sige om det ene eller det andet format har vundet. En del af forklaringen på stigningen i salg af blu-ray film skyldes at Sony har foræret filmen "Talladega Nights" væk sammen med køb af PS3.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Bassøe skrev:

Jeg synes nu det er meget seriøst, for sådan som det ser ud nu er Blu-Ray den klare favorit til, at vinde HD krigen.

Den må du lige uddybe? Hvorfor er BR den klare favorit?

Bassøe skrev:

Inde på AVSforum.com var der en der regnede gennemsnittet ud for billed og lyd kvalitet på alle anmeldelser på Highdefdigest.com og der fik Blu-Ray en smule højere gennemsnit når det kom til billedkvalitet mens lydkvaliteten var et pænt stykke foran.

Af dem inde på AVSF, der ejer begge formater, er den generelle holdning, at HD-DVD generelt er bedre på billedsiden. BR kan dog med de nyeste udgivelser til dels matche HD-DVD, men de bedste HD udgivelser er fra HD-DVD. Hvad lyden angår, så er det ikke underligt BR vinder, når de bruger ukomprimeret PCM lyd. Så meget for den ekstra plads. Men ok, de har jo ikke noget valg, der findes jo ikke nogen BR afspillere, der understøtter de nye lydformater endnu

Bassøe skrev:

Grin du bare, var der ikke noget med, at den første og billigste HDDVD afspiller der kom på markedet ikke understøttede 1080p? og stadigvæk ikke gør det?

Var der ikke noget med at Samsung også kørte intelaced internt og så deinterlacede lige før udgangen? Om det er afspilleren eller tv'et/projektoren, der deinterlacer er bedøvende ligegyldigt, så længe den gør det ordentligt. Og var der ikke noget med at alle BR maskiner pt er forældede og ikke understøtter BR standarden fuldt ud? (Se Stampes link) Og at størstedelen ikke kan afspille en CD? Og koster mere end HD-DVD afspillerne.. og har regionskoder? ... og... og?

Angående LOTR, så vil der med IME, kommentator spor og flere lydspor nok fylde så meget, at det igen bliver en 2 disc; hvem ved. Sådan er det når man har en standard, der understøtter pip, hvilket BR pt ikke gør. Eller noget andet for den sags skyld. Der går mere end et år fra BR's lancering til det hele overhoved fungerer nogenlunde. Ynkeligt.

en BD50 med mpeg2 og PCM vil heller ikke kunne klare LOTR. Og det er vel og mærket uden pip og kommentatorspor ol. Dog skulle den udgives med VC-1 og TrueHD, men hov. Så fungerer den jo ikke på alle de BR afspillere, man kan få nu

BR er klare den favorit, se på salgstallene for i år, dertil kommer studio supporten, mere plads på Blu-Ray skiverne etc.

Måske er der nogen inde på AVS der mener eller rettere mente HDDVD er bedre på billedkvaliteten men efterhånden er Blu-Ray udgivelser kommet op på samme højde som HDDVD. Angående den ukomprimerede lyd, hvad er så problemet i det? Det fylder mere ja, MEN kvaliteten er NØJAGTIG den samme som TrueHD eller det DTS-MA. Desuden så er der heller ingen HDDVD afspillere der understøtter det nok bedste lydformat endnu, nemlig DTS-MA så hvad er din pointe?

Om Samsungen først deinterlacer lige inden udgangen  er ligegyldigt for min udtalelse om at de første HDDVD afspillere ikke understøttede 1080p og stadigvæk ikke gør det for det var ikke det jeg svarede på. Nu når Blu-Ray afspillere får skældud fordi de ikke understøtter en eller anden interactiv feature så er det da også et problem, at de første HDVD afspillere heller ikke understøtter 1080p? Pointen var, at ALLE afspillere fra BEGGE formater allerede er forældede eller bliver det i løbet af år når endnu bedre afspillere med flere features kommer på markedet.

Angående prisen på afspillerne så er den efterhånden meget tæt på HDDVD afspillerne, så tæt at der uden tvivl i løbet af i år vil komme Blu-Ray afspillere der er lige så billige som HDDVD. Regionskoder har BLu-Ray ja, men det kommer sandsynligvis også til HDDVD.

Tror du virkelig selv på, at de vil ligge LOTR i mpeg2 på en Blu-Ray 50GB disk? Det er New line vi snakker om her og de har med extended edition vist, at de går MEGET op i billedet og lyden på LOTR filmene, extended edition var 100% reference materiale da de kom frem og det vil Blu-Ray udgaverne med sikkerhed også være.

Puha, nu gider jeg snart ikke mere. Jeg er klar over, at Blu-Ray afspillerne mangler nogle features der kan blive brug for i fremtiden, men det samme gør HDDVD afspillerne. Men jeg har heller aldrig påstået andet, min pointe har hele tiden været og er stadigvæk, at med den massive studio support, massiv support fra hardware producenterne, den større plads på Blu-Ray og nu også imponerende salgstal fra Blu-Ray lejren som der hvis det fortsætter på samme måde hurtigt vill marginalisere HDDVD formatet så er Blu-Ray den mest sandsynlige vinder og så er det da lidt dumt, at købe en HDDVD afspiller istedet for. Så kan det godt være man skal have en ny afspiller for, at kunne få det meste ud af sine Blu-Ray film når de nye lydformater og features vil blive understøttet, men så kan man da i det mindste stadigvæk afspille sine allerede indkøbte Blu-Ray film. Med HDDVD er der er en STOR risiko for, at man vil ende med en masse dyrt indkøbte film i et format som er dødt.

Det var så alt jeg vil bidrage med for nu, jeg har sagt det der skulle siges og alt andet ville være gentagelser af ting som der allerede er blevet nævnt. Kan kun håbe på, at folk vil tage det rigtige valg så de ikke en dag sidder med håret i postkassen og er sure over de har spildt penge på en afspiller og en masse film i et format som der er på til at dø eller allerede er dødt. Jeg har valgt side, og det var det indlysende valg for mig for jeg tror virkelig på Blu-Ray som vinderen.

Anyway, hvad folk vælger skal jeg ikke blande mig i, men kan kun håbe de er glade for deres valg og vil blive ved med at være det i fremtiden også selvom deres valg viste sig, at være forkert.

tma86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Det er stadig for tidligt, at sige om det ene eller det andet format har vundet. En del af forklaringen på stigningen i salg af blu-ray film skyldes at Sony har foræret filmen "Talladega Nights" væk sammen med køb af PS3.

Nu er dvdempire en amerikansk forretning, så jeg tvivler på at "Talladega nights" der svjv. kun blev delt ud i Elgiganten har den store indflydelse på deres salgstal.

Til top Vis tma86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma86

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

...
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Hvis du bare følger lidt med, kender du selv svaret. Men here goes:

Større studieopbakning

Større HW opbakning

Større kapacitet

Flere titler ude nu

Større valgfrihed som forbruger og så sælger BD også bedst

notional skrev:
Af dem inde på AVSF, der ejer begge formater, er den generelle holdning, at HD-DVD generelt er bedre på billedsiden. BR kan dog med de nyeste udgivelser til dels matche HD-DVD, men de bedste HD udgivelser er fra HD-DVD. Hvad lyden angår, så er det ikke underligt BR vinder, når de bruger ukomprimeret PCM lyd. Så meget for den ekstra plads. Men ok, de har jo ikke noget valg, der findes jo ikke nogen BR afspillere, der understøtter de nye lydformater endnu

Det er vist ikke helt sandt at de bedste udgivelser er fra HD-DVD, tag et kig på http://www.highdefdigest.com/ 

Mht. det sidste påstår du så at ingen BD afspillere understøtter de nye (hvad det så end dækker over) lydformater eller har jeg misset noget?

notional skrev:
Var der ikke noget med at Samsung også kørte intelaced internt og så deinterlacede lige før udgangen? Om det er afspilleren eller tv'et/projektoren, der deinterlacer er bedøvende ligegyldigt, så længe den gør det ordentligt. Og var der ikke noget med at alle BR maskiner pt er forældede og ikke understøtter BR standarden fuldt ud? (Se Stampes link) Og at størstedelen ikke kan afspille en CD? Og koster mere end HD-DVD afspillerne.. og har regionskoder? ... og... og?

Korrekt at de ikke støtter BD std mht interaktivitet, men er det et problem - filmene kan jo sagtens afspilles alligevel.

og stop venligst med at sprede løgn og fordomme, selvfølgelig kan de afspille cd'ere eller rettere de fleste kan og at de koster mere er også noget vås, rent faktisk var Toshibas 2nd topmodel dyrere end Samsungs ditto

notional skrev:
en BD50 med mpeg2 og PCM vil heller ikke kunne klare LOTR. Og det er vel og mærket uden pip og kommentatorspor ol. Dog skulle den udgives med VC-1 og TrueHD, men hov. Så fungerer den jo ikke på alle de BR afspillere, man kan få nu

Jeg ved ikke hvad du basere din viden på, men den er hullet som en si og på niveau med ekstrablads journalistik.

Selvfølgelig vil kommende BD50 VC1 og TrueHD udgivelser fungere med  nuværende BD afspillere.

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Forkert, den tæller ikke med i statistikken.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Mange overser også betydning, af selve distributionsleddet for maskinerne. Her tænker jeg mere på, hvordan Hr. og Fru Danmark vil "møde" de nye maskiner, det er jo først når de for alvor køber, at det hele rykker, og investeringer kan hentes hjem.

Uanset hvilken forretning de går ind i, Bilka, 2tal, Fona, Merlin, Hi-Fi Klubben osv. så vil forhandleren altid have mindst en Blu-ray afspiller på programmet, fra enten Sony, Pioneer, Panasonic, Samsung, Philips...

Det er usandsynligt, at Toshiba vil være repræsenteret i alle forretninger.

P.S. jeg ejer ingen af maskinerne, er selv i tvivl endnu. Men altså rent objektivt, så har Blu-ray her en fordel, i forhold til at sælge til menig mand. De vil nok møde reklamer / Blu-ray logoet mange flere steder en HD-dvd logoet.

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Mange overser også betydning, af selve distributionsleddet for maskinerne. Her tænker jeg mere på, hvordan Hr. og Fru Danmark vil "møde" de nye maskiner, det er jo først når de for alvor køber, at det hele rykker, og investeringer kan hentes hjem.

Uanset hvilken forretning de går ind i, Bilka, 2tal, Fona, Merlin, Hi-Fi Klubben osv. så vil forhandleren altid have en Blu-ray afspiller fra én af blu-ray producenterne.

Det er usandsynligt, at Toshiba vil være repræsenteret i alle forretninger.

P.S. jeg ejer ingen af maskinerne, er selv i tvivl endnu. Men altså rent objektivt, så har Blu-ray her en fordel, i forhold til at sælge til menig mand. De vil nok møde reklamer / Blu-ray logoet mange flere steder en HD-dvd logoet.

Enig, Philips, Sony og Panasonic  og for den sags skyld Samsung er meget mere udbredt/kendt herhjemme end Toshiba.

Har også læst at Blockbuster skulle have valgt BD frem for HD-DVD mht. udlejning, det er også noget der ville kunne rykke.

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

På den ene side og på den anden side. Min største anke mod BR som ingen her endnu har været inde på er regionskodningen.

Fordelen for mig med en hd-dvd afspiller er at jeg kan købe _pænt_ billige film fx her Billigere end dvd'er her i landet. Bly-ray filmene er tilsvarende billige - MEN JEG KAN BARE IKKE FÅ LOV AT SE DEM PGA DEN TÅBELIGE, LATTERLIGE, DUMME, ÅNDSVAGE, DEBILE OG MEGET ANDET REGIONSKODNING SOM SONY & CO MENER DER SKAL VÆRE. Undskyld råberiet men den slags p***er mig af. Hvorfor fanden skal vi igen igennem det samme helvede som da dvd-formater blev introduceret og man skal vente på at film bliver udgivet med den rigtige kodning - og til opskruede priser sammenlignet med import?

Så derfor håber jeg at hd-dvd vinder eller mindst lever sideløbende med br.
Til top Vis Stampe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stampe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Stampe skrev:
På den ene side og på den anden side. Min største anke mod BR som ingen her endnu har været inde på er regionskodningen.

Fordelen for mig med en hd-dvd afspiller er at jeg kan købe _pænt_ billige film fx her Billigere end dvd'er her i landet. Bly-ray filmene er tilsvarende billige - MEN JEG KAN BARE IKKE FÅ LOV AT SE DEM PGA DEN TÅBELIGE, LATTERLIGE, DUMME, ÅNDSVAGE, DEBILE OG MEGET ANDET REGIONSKODNING SOM SONY & CO MENER DER SKAL VÆRE. Undskyld råberiet men den slags p***er mig af. Hvorfor fanden skal vi igen igennem det samme helvede som da dvd-formater blev introduceret og man skal vente på at film bliver udgivet med den rigtige kodning - og til opskruede priser sammenlignet med import?

Så derfor håber jeg at hd-dvd vinder eller mindst lever sideløbende med br.

Hvorfor tror du firmaer som feks Fox og ISÆR Disney har valg Blu-ray som det format de vil udgive på? Det er ikke kun på grund af den større plads på diskene men så sandelig også på grund af regionskodningen. Uden regionskodning på Blu-Ray ville et selskab som Disney ALDRIG udgive på formatet så selv hvis HDDVD havde lige så meget plads, ville de heller ikke udgive på det format medmindre der var regionskodning. Regionskodning kommer med stor sandsynlighed også til HDDVD, det ikke et spørgsmål OM det kommer men HVORNÅR.

Ja, jeg er enig med dig i, at regionskodning er noget l**t, men det er nu engang sådan de fleste filmselskaber vil have det og hvis det er det de vil have, så får de det. Hvad hjælper det med afspillere uden regionskodning hvis der kun er får selskaber der gider udgive i de nye formater på grund af det?

Regionskodning kan du takke filmselskaberne for og ingen andre. Det skulle dog ikke undre mig om der senere hen vil komme en mulighed for, at slå regionskodningen fra på Blu-Ray ligesom på Standard DVD formatet.

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Regionskodning kan du takke filmselskaberne for og ingen andre. Det skulle dog ikke undre mig om der senere hen vil komme en mulighed for, at slå regionskodningen fra på Blu-Ray ligesom på Standard DVD formatet.

Ikke desto mindre har Hollywoods største studie Universal valgt hd-dvd eksklusivt (de har altså fraskrevet sig retten til regionskodning) og mange andre studier (Warner, Dreamworks Paramount) udgiver på begge formater så det argument holder ikke. Det giver ingen mening at filmselskaberne udgiver på begge formater og forlanger regionskodning på det ene men accepterer nul kodning på det andet.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

øøhhh forstår ikke helt hvad du mener Stampe? Warner og Paramounts Blu-ray film er no-region.

Stampe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:
øøhhh forstår ikke helt hvad du mener Stampe? Warner og Paramounts Blu-ray film er no-region.

Thank God - men for en god ordens skyld vil jeg enormt gerne se et link for hvad jeg hidtil har læst om br er at de regionskodede A, B og C og at afspillerne er låst til en kode.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Den kommer her, siden er ikke super opdateret. Men tror de fleste kode A kan afspilles på alle afspillere, har ikke lige talt.

http://bluray.lindsite.dk/

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

OK det her bliver en lang én, så lad mig bare gå til den.

Bassøe skrev:

BR er klare den favorit, se på salgstallene for i år, dertil kommer studio supporten, mere plads på Blu-Ray skiverne etc.

1. Ja i år. Men hvad med sidste år, da HD-DVD førte? Og at BR ikke udkom på samme tid er en dårlig undskyldning, det er jo bare synd for dem.
  2. Der har været markant flere udgivelser til BR i starten af dette år end HD-DVD, men pt- er der flere HD-DVD titler med udgivelsesdatoer end BR.
  3. Det hjælper også godt på det nårBDA/Sony betaler de store kæder til at køre "2 for 1" pristilbud på BR. Det er jo en let måde at booste sine tal på.

Bassøe skrev:

Måske er der nogen inde på AVS der mener eller rettere mente HDDVD er bedre på billedkvaliteten men efterhånden er Blu-Ray udgivelser kommet op på samme højde som HDDVD. Angående den ukomprimerede lyd, hvad er så problemet i det? Det fylder mere ja, MEN kvaliteten er NØJAGTIG den samme som TrueHD eller det DTS-MA. Desuden så er der heller ingen HDDVD afspillere der understøtter det nok bedste lydformat endnu, nemlig DTS-MA så hvad er din pointe?

Når BR og HD-DVD f.eks. bruger ens codecs, så er der heller ingen grund til at den ene burde se bedre ud end den anden. Men når den ene teknologi er markant dyrere end den anden, hvad er det så man får mere for pengene?

PCM er ikke ligeså godt som TrueHD eller DTS-MA da sidstnævnte kører op til 24 bit. Det gør PCM ikke.

DTS-MA er ikke færdigudviklet, hvorfor det ikke findes i nogen afspillere endnu. Det kan man ikke bebrejde nogen af parterne for.

Bassøe skrev:

Om Samsungen først deinterlacer lige inden udgangen  er ligegyldigt for min udtalelse om at de første HDDVD afspillere ikke understøttede 1080p og stadigvæk ikke gør det for det var ikke det jeg svarede på. Nu når Blu-Ray afspillere får skældud fordi de ikke understøtter en eller anden interactiv feature så er det da også et problem, at de første HDVD afspillere heller ikke understøtter 1080p? Pointen var, at ALLE afspillere fra BEGGE formater allerede er forældede eller bliver det i løbet af år når endnu bedre afspillere med flere features kommer på markedet.

Min pointe var egentlig, at hvis billedet er identisk om afspilleren outputter p@24 eller i@60, hvorfor er det så vigtigt? Er det nødvendigt vælger man den dyre XE1, hvis ikke kan man vælge den billige E1.

Bassøe skrev:

Angående prisen på afspillerne så er den efterhånden meget tæt på HDDVD afspillerne, så tæt at der uden tvivl i løbet af i år vil komme Blu-Ray afspillere der er lige så billige som HDDVD. Regionskoder har BLu-Ray ja, men det kommer sandsynligvis også til HDDVD.

1. Forudsat, at HD-DVD ikke også falder i pris, hvilket alt taler for de gør. Derudover kommer de billige kina maskiner også baseret på Microsoft og andres silicon on chip løsning. 70% af alle DVD afspillere i england er kinamærker.
  2. Der er intet, der taler for, at DVD forum indfører regionskodning. Det har været oppe og vende før i DVD forum, men det blev ikke til noget.

Bassøe skrev:

Tror du virkelig selv på, at de vil ligge LOTR i mpeg2 på en Blu-Ray 50GB disk? Det er New line vi snakker om her og de har med extended edition vist, at de går MEGET op i billedet og lyden på LOTR filmene, extended edition var 100% reference materiale da de kom frem og det vil Blu-Ray udgaverne med sikkerhed også være.

Nej det gør jeg ikke og håber heller ikke; hvilket da kun kommer os konsumenter til gode. Hvorfor tror du HD-DVD ikke kan få EE med bedste lyd?

Bassøe skrev:

Jeg er klar over, at Blu-Ray afspillerne mangler nogle features der kan blive brug for i fremtiden, men det samme gør HDDVD afspillerne. Men jeg har heller aldrig påstået andet, min pointe har hele tiden været og er stadigvæk, at med den massive studio support, massiv support fra hardware producenterne, den større plads på Blu-Ray og nu også imponerende salgstal fra Blu-Ray lejren som der hvis det fortsætter på samme måde hurtigt vill marginalisere HDDVD formatet så er Blu-Ray den mest sandsynlige vinder og så er det da lidt dumt, at købe en HDDVD afspiller istedet for. Så kan det godt være man skal have en ny afspiller for, at kunne få det meste ud af sine Blu-Ray film når de nye lydformater og features vil blive understøttet, men så kan man da i det mindste stadigvæk afspille sine allerede indkøbte Blu-Ray film. Med HDDVD er der er en STOR risiko for, at man vil ende med en masse dyrt indkøbte film i et format som er dødt.

1. Der er stor forskel på ikke at understøtte et high-end lydformat (der heller ikke er obligatorisk for BR) og så at mangle understøttelse for obligatoriske dele af standarden, så man ikke kan bruge mange af de features, der er på en film, som f.eks. picture in picture.
  2. BR har mere studiesupport i USA, ikke på verdensplan.
  3. De imponerende salgstal har jeg kommenteret længere oppe.
  4. Du tror DVD forum og Microsoft og Toshiba vil lade formatet dø? De er tilsammen større end BDA.

Iron Man skrev:

Dette viser meget godt forskellen på Blu-ray og HD... Grunden til at det kun bliver extended på Blu-ray er, at den ikke kan være på HD-dvd.

King Kong er 188 minutter, her måtte man droppe TrueHD på HD-dvd udgivelsen, den kunne ikke være der.

For det har jo slet ikke noget at gøre med, at King Kong har 5(!) Dolby Digital Plus lydspor på 384kbps hver. Eller jo det har det . Lavede man udgivelserne til de enkelte lande ville TrueHD og DTS-MA ikke være noget problem.

nbryde skrev:
notional skrev:

Hvis du bare følger lidt med, kender du selv svaret. Men here goes:

Større studieopbakning

Større HW opbakning

Større kapacitet

Flere titler ude nu

Større valgfrihed som forbruger og så sælger BD også bedst

1. Som jeg skrev tidligere har BR kun større studie opbakning i USA, det det er forkert.
  2. Fordi der findes 3 BR modeller på markedet? (Philips og Samsung er samme model, der laves af Samsung. Pioneer og Sonys model laves af Pioneer, hvor Sonyen er neddroslet og så til sidst Panasonic.) Der findes 2 modeller til HD-DVD, hvor den sidste betegnes som den bedste HD afspiller i på markedet. Derudover er Meridian, Onkoy og de kinesiske mærker på vej med deres modeller. Og før nogen taler dårligt om kinesiske mærker, så husk på at nogen af de bedste optiske dreve laves af de kinesiske firmaer. Også til hifi.
  3. Medmindre TL51 bliver standard til HD-DVD, så ja. Indtil videre har det dog medført en dyrere standard for forbrugeren, under 25% af alle BR udgivelser bruger pt. DL50 og så har mediet det lettere ved at gå i stykker.
  4. Ja hele 25 flere titler. HD-DVD har flere titler med udgivelsesdatoer i år, så det skal nok vende.
  5. Hvis du med valgfrihed mener at forbrugeren kan vælge at udskifte sin forældede BR afspiller om nogen måneder og selv skal opdatere den til november, så ja, det har de vel . På den anden side har man kun valget at købe udgivelser i sin egen region, så faktisk har HD-DVD større valgfrihed når det gælder film og udgivelser.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Der har været markant flere udgivelser til BR i starten af dette år end HD-DVD, men pt- er der flere HD-DVD titler med udgivelsesdatoer end BR.

Ja hele en hvis man kigger på http://hddvd.highdefdigest.com/releasedates.html

HD-DVD har 56 med datoer og BD 55,  men ud af de 56 er 33 HD ekslusive og for BD er det 37.

notional skrev:

1. Det hjælper også godt på det nårBDA/Sony betaler de store kæder til at køre "2 for 1" pristilbud på BR. Det er jo en let måde at booste sine tal på.

Det går jo begge veje, som når Toshiba sætter prisen for deres afspiller så lavt at de sælger dem med underskud, det er en fin måde at få boostet sine tal på.

notional skrev:

Når BR og HD-DVD f.eks. bruger ens codecs, så er der heller ingen grund til at den ene burde se bedre ud end den anden. Men når den ene teknologi er markant dyrere end den anden, hvad er det så man får mere for pengene?

Hvad er markant dyrere?

notional skrev:

1. Forudsat, at HD-DVD ikke også falder i pris, hvilket alt taler for de gør. Derudover kommer de billige kina maskiner også baseret på Microsoft og andres silicon on chip løsning. 70% af alle DVD afspillere i england er kinamærker.
  2. Der er intet, der taler for, at DVD forum indfører regionskodning. Det har været oppe og vende før i DVD forum, men det blev ikke til noget.

1 . BD bliver også billigere, bare se på Samsungs 2nd gen topmodel, den er billigere end Toshibas tilsvarende.

2. Du må være godt naiv eller også har du bare nada viden om det du taler om eller måske begge dele .  Du kan roligt regne med at i det øjeblik hvis det da overhovedet sker, at Disney, Fox mv. udgiver til HD-DVD kommer der regionskodning.

notional skrev:

1. BR har mere studiesupport i USA, ikke på verdensplan.
  2. De imponerende salgstal har jeg kommenteret længere oppe.
  3. Du tror DVD forum og Microsoft og Toshiba vil lade formatet dø? De er tilsammen større end BDA.

1. huh, hvor har du det sludder fra, post venligst lidt dokumentation for den påstand.

2. Salgstal er salgstal længere er den ikke.

3. MS har ingen oprigtig interesse i HD-DVD, hvis de havde ville deres Elite Xbox360 også komme med indbygget HD-DVD drev.

notional skrev:

1.  Derudover er Meridian, Onkoy og de kinesiske mærker på vej med deres modeller. Og før nogen taler dårligt om kinesiske mærker, så husk på at nogen af de bedste optiske dreve laves af de kinesiske firmaer. Også til hifi.

Foilware det er hvad det er og intet andet før vi har set modellerne i salgsvinduet. Hvis jeg som forbruger skal ud og købe en stationær HD-DVD afspiller idag har jeg kun ét valg og det er Toshiba.

På BD siden har jeg trods alt lidt bedre valgfrihed.

notional skrev:

Medmindre TL51 bliver standard til HD-DVD, så ja. Indtil videre har det dog medført en dyrere standard for forbrugeren, under 25% af alle BR udgivelser bruger pt. DL50 og så har mediet det lettere ved at gå i stykker.

Sludder og igen vrøvler du løs uden at har styr på dine fakta. Du skal være velkommen til at sammenligne priser på http://www.highdefdigest.com/ eller amazon.

Sony har meddelt at 80% af deres udgivelser vil være på BD50 og at mediet har lettere ved at gå i stykker har jeg ikke hørt før, så det må du gerne uddybe.

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Vi er enige om, at PCM lydsporene standard er 48kHz/16bit. Bare for en god ordens skyld så kan PCM kan godt være 24 bit, dette lydspor har disse film: Chigago, Dinosaur, Enemy of the state, Ladder 49, Pearl Harbor, The Wild.

Tror det giver et kæmpe ryk i HD-dvd salget når The Matrix kommer til maj.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes