| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 Juni 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
New Line der sidder på LOTR trilogien har udtalt, at vi kan forvente at se dem på optisk HD i løbet af 2008. Det var specifikt biografversionerne og ikke EE udgaverne som der blev hentydet til.
De HD versioner du hentyder til, kan være optaget fra HDTV hvor alle tre film har været vist på diverse kanaler i 1080i.
Hvad angår repræsentationen af HD-DVD og Blu-ray i danske butikker, spiller det nok også en stor rolle hvilke fabrikater der står bag formaterne. Toshiba er pt. alene om at lave stand alone HD-DVD afspillere til det europæiske marked (dualformat afspillere ikke medregnet) og i Danmark samt Skandinavien i det hele taget, er Toshiba næsten ikke-eksisterende. Dvs. de forhandlere der tager deres HD-DVD maskiner hjem står formodentligt selv med al forarbejdet med at sælge det nye HD-format.
Blu-ray har Sony, Panasonic, Pioneer, Philips og bl.a Samsung at trække på - disse brands har tilsammen en meget stor markedsandel herhjemme og har et netværk på plads med de danske Hi-Fi og tv-forhandlere. Derfor er det nok Blu-ray vi kommer til at se i butikkerne herhjemme, med undtagelse af de specialbutikker som også prøver med HD-DVD.
|
|
|
dog er det lidt tvivlsomt hvor stor en andel danmark får indflydelse på i formatkrigen, men enig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken et slagsmål - men jeg tror nu på at Betamax kommer tilbage og bliver det vindende format 
(Jeg bliver ved min DVD indtil de er færdige med at slås....)
|
| Til top |
|
| |
Messi Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kaso..
Eller du kunne købe den nye fra LG (8700kr).. den afspiller begge formater... og i tilfælde af at ingen af dem vinder, tja... så har du da glæde af det så længe... (minimum 3 år.)
|
| Til top |
|
| |
kikkomaniac Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Sikken et slagsmål - men jeg tror nu på at Betamax kommer tilbage og bliver det vindende format 
(Jeg bliver ved min DVD indtil de er færdige med at slås....)
|
|
|
hehe, kan godt forstå dig. jeg køber blu-ray film (amerikanske selvfølgelig) som bare faen. har 30 stykker nu. Købte en ps3 så skal self. have HD på skærmen ;)
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Specifikationerne for "Harry Potter - Box set" er kommet, og de bekræfter meget godt, essensen af denne tråd:
Harry Potter - Order of the Phoenix Blu-ray: 1 disk udgave BD50 Lyd: 5.1 loss-less PCM Extra: Samme som 2-disk DVD udgaven HD-DVD: 2 disk udgave Lyd: 5.1 Dolby Digital + Extra: Samme som 2-disk DVD udgaven
Harry Potter 1-4 Disse bliver 1 disk udgave på begge formater. Blu-ray får 5.1 PCM, hvor i mod HD-DVD udgaven får Dolby Digital +. Begge udgaver indeholder samme extras som 2 disk dvd udgaven, samt en række ekstra features som er forbeholdt Blu-ray og HD-DVD.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man:
Goblet of Fire er allerede med TrueHD på HDDVD. Ydermere:
Dave Vaughn skrev:
According to a source at Warner, TrueHD 5.1 should be on the discs (1, 4 and 5...2 and 3 are unknown at this time). As for the amount of discs, I forgot to ask that question but will send another inquiry! |
|
|
Den tyske version med engelsk og tysk er dog vidst kun med DD+.
Vides det om HDDVD versionerne har IME, BD ikke har? Det plejer de store udgivelser fra Warner at have.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
|
Goblet of Fire er allerede med TrueHD på HDDVD. Det ved jeg godt, det synes jeg også er lidt mærkeligt.
Ydermere:
Dave Vaughn skrev:
According to a source at Warner, TrueHD 5.1 should be on the discs (1, 4 and 5...2 and 3 are unknown at this time). As for the amount of discs, I forgot to ask that question but will send another inquiry! |
|
|
Det lyder rigtig godt, hvis de alligevel får TrueHD, det skal de have.
Den tyske version med engelsk og tysk er dog vidst kun med DD+.
Vides det om HDDVD versionerne har IME, BD ikke har? Det plejer de store udgivelser fra Warner at have. Jeg har ikke umiddelbart læst nogen steder, at der skulle være noget. |
|
|
Har du set detaljerne for Transformers? Satme ærgeligt at Paramount ikke giver den loss-less lyd
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Paramount udgiver nu kun i HD-DVD og her er der ikke plads til PCM loss-less lyd og Transformers udkomer kun i HD-DVD og ikke i Blu-Ray
|
|
|
Det er 100 % pga. pladsproblemer. De kører sikkert videre med MPEG4, og selv med gennemsnitsbit-rate helt nede på 20 mbit, er der kun lige netop plads til de 3 DD+ lydspor. Hvis der skal være plads til HD-lyd, så må de nedsætte billedkvaliteten.
Det er ret ærgeligt, men hvis jeg endeligt skulle vælge, så have jeg også valgt, at bruge pladsen til billedkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Det er 100 % pga. pladsproblemer. De kører sikkert videre med MPEG4, og selv med gennemsnitsbit-rate helt nede på 20
mbit, er der kun lige netop plads til de 3 DD+ lydspor. Hvis der skal være plads til HD-lyd, så må de nedsætte billedkvaliteten.
Det er ret ærgeligt, men hvis jeg endeligt skulle vælge, så have jeg også valgt, at bruge pladsen til billedkvalitet. |
|
|
Paramount har hidtil benyttet VC-1 på HD DVD, så det bliver Transformers nok også i.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
StarTrek skrev:
Paramount udgiver nu kun i HD-DVD og her er der ikke plads til PCM loss-less lyd og Transformers udkomer kun i HD-DVD og ikke i Blu-Ray |
|
|
Det er 100 % pga. pladsproblemer. De kører sikkert videre med MPEG4, og selv med gennemsnitsbit-rate helt nede på 20 mbit, er der kun lige netop plads til de 3 DD+ lydspor. Hvis der skal være plads til HD-lyd, så må de nedsætte billedkvaliteten.
Det er ret ærgeligt, men hvis jeg endeligt skulle vælge, så have jeg også valgt, at bruge pladsen til billedkvalitet. |
|
|
20Mbit er intet problem med VC1 - King Kong har 18Mbit i snit. Og der vil sagtens være plads til et lossless TrueHD spor - men om de vil betale licensen for det, er nok spørgsmålet. Mange HD udgivelser - Både BD og HD DVD ligger mellem 20GB og 25GB...... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Iron Man skrev:
StarTrek skrev:
Paramount udgiver nu kun i HD-DVD og her er der ikke plads til PCM loss-less lyd og Transformers udkomer kun i HD-DVD og ikke i Blu-Ray |
|
|
Det er ret ærgeligt, men hvis jeg endeligt skulle vælge, så have jeg også valgt, at bruge pladsen til billedkvalitet.
|
|
|
20Mbit er intet problem med VC1 - King Kong har 18Mbit i snit. Og der vil sagtens være plads til et lossless TrueHD spor - men om de vil betale licensen for det, er nok spørgsmålet. Mange HD udgivelser - Både BD og HD DVD ligger mellem 20GB og 25GB...... |
|
|
Hej Webmonkey!
Paramount bruger ikke VC1 længere? Deres 3 seneste HD-DVD udgivelser Shooter, Disturbia og Blades of Glory bruger AVC/MPEG4 også på HD-DVD.
Men ja, hvis de nedsætter bit-raten, så kan der godt blive plads til TrueHD, det afhænger selvfølgelig også af, hvilke features der ligger på skiven. Hvis de ikke gider betale licens kan de jo bare bruge PCM 
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Webmonkey skrev:
Iron Man skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
20Mbit er intet problem med VC1 - King Kong har 18Mbit i snit. Og der vil sagtens være plads til et lossless TrueHD spor - men om de vil betale licensen for det, er nok spørgsmålet. Mange HD udgivelser - Både BD og HD DVD ligger mellem 20GB og 25GB...... |
|
|
Hej Webmonkey!
Paramount bruger ikke VC1 længere? Deres 3 seneste HD-DVD udgivelser Shooter, Disturbia og Blades of Glory bruger AVC/MPEG4 også på HD-DVD.
Men ja, hvis de nedsætter bit-raten, så kan der godt blive plads til TrueHD, det afhænger selvfølgelig også af, hvilke features der ligger på skiven. Hvis de ikke gider betale licens kan de jo bare bruge PCM  |
|
|
Ja, jeg lod mærke til, at der var AVC på Blade of Glory. Licensen til AVC skulle jo også være lidt billigere end VC1. Men stadig skulle der gerne være rigeligt med plads til TrueHD. Det hele er nok et forsøg på, at tjene lidt mere på at meget lille marked.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller også vil vi opleve "double dipping" når det er bedst!
"TRANSFORMERS ULTIMATE COLLECTERS METAL BOX AND 8000 HOURS OF EXTRAS EDITION"
INCLUDING DOLBY TRUE HD (eller) DTS MA AND FULL RATE VIDEO PERFORMANCE!
Det skulle ikke undre mig. Det er i hvertfald noget de tjener gode penge på.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Kina har vedtaget HD DVD kompatiblet format CH DVD som national standart. Formatet vil være kompatibel med HD DVD og omvendt.
http://www.n4g.com/industrynews/NewsCom-66305.aspx
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |