| Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Blue-ray kommer til Xbox så tror jeg det er den visse død for HD-DVD
|
| Til top |
|
| |
bleze Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Microsoft har bare været mere smarte end Sony. De har fra starten satset på HDDVD fordi de mente det var det der gav mest mening. Men de har ikke brændt deres broer, de kan når som helst smide et Blu-ray drev på gaden uden at skulle lægge hele deres Xbox produktion om.
Så kan man argumentere for om det er godt at have et eksternt drev eller ej.
Jeg tror stadig på at HDDVD vil vinde hvis nogen skal det, men forholder mig passiv lige nu indtil det ser mere klart ud. Fremtiden er online og ikke fysiske medier. Når jeg har noget mere plads på min NAS så ryger alle mine DVD film på den så kan medierne ryge i en flyttekasse på loftet eller noget. XBMC baby!
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man forventer, at begge formater alligevel vil eksistere side om side, er det da et genialt træk af M$. Hvis de kan smide et Blu-Ray drev på markedet til samme pris som deres HD-DVD drev, så er der vist ikke mange argumenter tilbage for at købe en PS3.
|
| Til top |
|
| |
tma86 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
|
Hvis man forventer, at begge formater alligevel vil eksistere side om side, er det da et genialt træk af M$. Hvis de kan smide et Blu-Ray drev på markedet til samme pris som deres HD-DVD drev, så er der vist ikke mange argumenter tilbage for at købe en PS3.
|
|
|
Altså bortset fra at en Xbox larmer en del mere end en PS3, så i mine øjne er en Xbox ubrugelig som film afspiller. __________________
|
| Til top |
|
| |
Stampe Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tma86 skrev:
Eeyore skrev:
|
|
|
|
Altså bortset fra at en Xbox larmer en del mere end en PS3, så i mine øjne er en Xbox ubrugelig som film afspiller. |
|
|
Ja - for man ser naturligvis film ved så lav lydstyrke at støj fra afspilleren kan høres.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stampe skrev:
tma86 skrev:
Eeyore skrev:
|
|
|
|
Altså bortset fra at en Xbox larmer en del mere end en PS3, så i mine øjne er en Xbox ubrugelig som film afspiller.
|
|
|
Man skal dælme skrue højt op for ikke at kunne høre støjen fra Xbox360'eren
Ja - for man ser naturligvis film ved så lav lydstyrke at støj fra afspilleren kan høres.
|
|
|
__________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Microsoft har været smarte, de valgte HDDVD til at starte med da det kom på markedet da formatet havde et forspring og så var de sikker på, at de var " med på vognen" fra starten af hvis HDDVD skulle blive en succes.
Nu trækker de så lidt i land da det viser sig, at Blu-Ray har førertrøjen og vil fortsætte med, at udvide den føring formatet har nu.
Microsoft skulle have været en rigtig stærk støtte for HDDVD ifølge HDDVD tilhængerne men Microsoft har nu vist sig, at være ret ligeglade hvilket format de støtter bare så længe det er det format der ligner vinderen i den her formatkrig, den vinder ligner så mere og mere Blu-Ray så nu åbner Microsoft klogt op for muligheden for en potentiel Blu-Ray addon til Xbox 360.
Spørgsmålet er så hvornår et firma som Universal endelig får øjnene op for hvilken vej det går og skifter side til Blu-Ray eller i det mindste vælger at være neutrale.
Man skal være ultra naiv og blåøjet for ikke at kunne se hvilken vej det går for HDDVD, pilen peger nedad, hvornår indser HDDVD folkene det?
|
| Til top |
|
| |
bleze Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tma86 skrev:
| Altså bortset fra at en Xbox larmer en del mere end en PS3, så i mine øjne er en Xbox ubrugelig som film afspiller. |
|
|
Så vidt jeg ved så larmer Xbox'en ikke når man bruger det eksterne drev, så er det noget du ved eller bare tror du ved?
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, som du kan sige det 
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
Hvis man forventer, at begge formater alligevel vil eksistere side om side, er det da et genialt træk af M$. Hvis de kan smide et Blu-Ray drev på markedet til samme pris som deres HD-DVD drev, så er der vist ikke mange argumenter tilbage for at købe en PS3. |
|
|
Kunne det tænkes at der er nogen som køber PS3 for at spille spil __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Microsoft har været smarte, de valgte HDDVD til at starte med da det kom på markedet da formatet havde et forspring og så var de sikker på, at de var " med på vognen" fra starten af hvis HDDVD skulle blive en succes.
Nu trækker de så lidt i land da det viser sig, at Blu-Ray har førertrøjen og vil fortsætte med, at udvide den føring formatet har nu.
Microsoft skulle have været en rigtig stærk støtte for HDDVD ifølge HDDVD tilhængerne men Microsoft har nu vist sig, at være ret ligeglade hvilket format de støtter bare så længe det er det format der ligner vinderen i den her formatkrig, den vinder ligner så mere og mere Blu-Ray så nu åbner Microsoft klogt op for muligheden for en potentiel Blu-Ray addon til Xbox 360.
Spørgsmålet er så hvornår et firma som Universal endelig får øjnene op for hvilken vej det går og skifter side til Blu-Ray eller i det mindste vælger at være neutrale.
Man skal være ultra naiv og blåøjet for ikke at kunne se hvilken vej det går for HDDVD, pilen peger nedad, hvornår indser HDDVD folkene det?
|
|
|
Bassøe hvorfor er du så skråsikker? Ejer du egentlig selv nogen af formaterne?
Jeg har begge dele! Og har fulgt dette løb nøje. Og som du skriver så sælges der flere BD film osv lige nu. Og det er da bare helt fint...
Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk har så travlt med at vælge side og nedgøre et format. Begge formater er mega-fede!
Og hvis der var lidt mindre arrogance og lidt mere nørd gemt i dig. Så gør da ligesom os andre og sats på begge dele og ha muligheden for at nyde alt hvad der måtte komme på hylderne af high-def!
Så hvorfor ikke bare acceptere at verden ser ud som den gør. Det har de fleste gamere jo ligesom også.
Jeg har da også både PS3 & XBOX360 fordi jeg gerne vil kunne spille "Gears Of War", men jeg vil for h..... heller ikke gå glip af muligheden for at spille "Metal Gear Solid - Sons Of The Patriots".
Nogen har jo også et system til kun at spille musik på. Og er andet til surround.
OSV...... ..... ..... ... ... .. .. . .
Som så mange andre hobbyer så er det selvfølgelig lidt dyrt at være med på noderne.
Men jeg forstår ikke rigtig al den hysteri...
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det tænkes at microsoft måske har mest int. i HD-DVD eftersom de har været med til at udvikle det?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bleze skrev:
|
Microsoft har bare været mere smarte end Sony. De har fra starten satset på HDDVD fordi de mente det var det der gav mest mening. Men de har ikke brændt deres broer, de kan når som helst smide et Blu-ray drev på gaden uden at skulle lægge hele deres Xbox produktion om.
Så kan man argumentere for om det er godt at have et eksternt drev eller ej.
Jeg tror stadig på at HDDVD vil vinde hvis nogen skal det, men forholder mig passiv lige nu indtil det ser mere klart ud. Fremtiden er online og ikke fysiske medier. Når jeg har noget mere plads på min NAS så ryger alle mine DVD film på den så kan medierne ryge i en flyttekasse på loftet eller noget. XBMC baby!
|
|
|
Som jeg ser det, har Microsoft f**ked up for sig selv... og det til UG.
De har været med til at lanceret et format, har haft den ultimative mulighed for at komme LANGT foran, men fik kolde fødder.
Havde de ment det seriøst med HD-DVD havde drevet været i Xbox 360 fra start... og så havde det set sort ud for BD som andet end internt Sony-spil-format.
Sony satte alt på et bredt for "deres" format... det lader til at lønne sig denne gang.
Den der intet vover....  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
bleze skrev:
|
Microsoft har bare v鎟et mere smarte end Sony. De har fra starten satset p?HDDVD fordi de mente det var det der gav mest mening. Men de har ikke br鎛dt deres broer, de kan n錼 som helst smide et Blu-ray drev p?gaden uden at skulle l鎔ge hele deres Xbox produktion om.
S?kan man argumentere for om det er godt at have et eksternt drev eller ej.
Jeg tror stadig p?at HDDVD vil vinde hvis nogen skal det, men forholder mig passiv lige nu indtil det ser mere klart ud. Fremtiden er online og ikke fysiske medier. N錼 jeg har noget mere plads p?min NAS s?ryger alle mine DVD film p?den s?kan medierne ryge i en flyttekasse p?loftet eller noget. XBMC baby!
|
|
|
Som jeg ser det, har Microsoft f**ked up for sig selv... og det til UG.
De har v鎟et med til at lanceret et format, har haft den ultimative mulighed for at komme LANGT foran, men fik kolde f鴇der.
Havde de ment det seri鴖t med HD-DVD havde drevet v鎟et i Xbox 360 fra start... og s?havde det set sort ud for BD som andet end internt Sony-spil-format.
Sony satte alt p?et bredt for "deres" format... det lader til at l鴑ne sig denne gang.
Den der intet vover.... 
|
|
|
...nu var det saa microsoft der havde nosser til at smide en konsol ud mere end et aar tidligere end sony. og det paa trods af at den originale xbox kom et aar efter ps2. og hddvd var sandsyndligvis ikke modent til at proppe i 360'eren for halvandet aar siden, og slet ikke til en pris folk ville vaere villige til at betale. og hvis man ser isoleret paa konsollens vigtigste funktion, nemlig som spillemaskine, saa er xbox fuldt paa hoejde med ps3. det syns jeg sgu er imponerende....til den halve pris, og med "gammel" teknologi. hvis du kigger online gamesites, saa er der mange der mener at xboxens spil faktisk er flottere end de tilsvarende til ps3. du giver ikke helt microsoft den credit de faktisk fortjener.men det er rigitgt at xboxen larmer i overkanten (mildt sagt)..det skulle vist nok vaere loest i den nye generation af konsoller der kommer.
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 05:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackfrancis... igen, som set tidligere er PS3 endnu ikke udnyttet til fulde, og vil uden tvivlv være længder bedre en xbox 360 (der larmer som en traktor..)
Deres modtræk til sony er til grin...!
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1163&zoneid=19
og er ikke billigere end PS3 på det ameriskanske marked (hvor f.. er ideen så???)
kan I ikke bare se i øjenene at PS3 er landet og er det ultimative PT.
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard
Hvis man spørger mange programmørene, så bliver PS3 aldrig fuldt udnyttet, da arkitekturen er åndsvagt opbygget. Hvad nytter det på papiret, at have den vildeste hardware hvis den ikke er til at programmere til.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
Westergaard
Hvis man spørger mange programmørene, så bliver PS3 aldrig fuldt udnyttet, da arkitekturen er åndsvagt opbygget. Hvad nytter det på papiret, at have den vildeste hardware hvis den ikke er til at programmere til. |
|
|
Fis i en hornlygte. Henvis mig til kilden. Man sagde nøjagtig det samme om PS2, få måneder efter lanceringen. De kan ikke vurdere noget på forhånd. Så snart udviklerne, kender bedre til arkitekturen, kan vi forvente spil, som vi i højeste grad vil definere som "next gen". Spillet MotorStorm beviser allerede potentialet i PS3, og ifølge Evolution, kan maskinen pressen MEGET længere endnu. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E
Jeg kan ikke huske den specifikke artikkel, men du kan bare søge lidt på google, så dukker der masser op omkring det.
Hvis Evolution siger, at den kan presses meget længere, hvorfor har de så ikke gjort det. Dovenskab???
|
| Til top |
|
| |
tma86 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bleze skrev:
tma86 skrev:
| Altså bortset fra at en Xbox larmer en del mere end en PS3, så i mine øjne er en Xbox ubrugelig som film afspiller. |
|
|
Så vidt jeg ved så larmer Xbox'en ikke når man bruger det eksterne drev, så er det noget du ved eller bare tror du ved?
|
|
|
Jeg kan godt høre du ikke har haft en 360'er, jeg kan love for at den larmer, også når man ikke bruger det interne drev.
|
| Til top |
|
| |