| Forfatter |
|
kragster Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
kragster skrev:
| Rammene skal jo ikke bruges til at trække HD afspilningen, men til at køre vista og der er 2 GB slet ikke i overkanten, nærmere i underkanten efter min mening. Kigger på setuppet imorgen, mens jeg er på arbejde ;) |
|
|
Tjae...hvis du indekserer alle dine drev til brug i søgefunktionen eller kører 500 widgets....Ellers er en 1GB ikke i underkanten....Har haft et setup der kørte fornuftigt med 512mb....
|
|
|
Har du kørt vista med aero funktion på 512 mb ram? Kan sikkert godt lade sig gøre, men tvivler på det kører ret fornuftigt.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kragster skrev:
Patriarken skrev:
kragster skrev:
| Rammene skal jo ikke bruges til at trække HD afspilningen, men til at køre vista og der er 2 GB slet ikke i overkanten, nærmere i underkanten efter min mening. Kigger på setuppet imorgen, mens jeg er på arbejde ;) |
|
|
Tjae...hvis du indekserer alle dine drev til brug i søgefunktionen eller kører 500 widgets....Ellers er en 1GB ikke i underkanten....Har haft et setup der kørte fornuftigt med 512mb....
|
|
|
Har du kørt vista med aero funktion på 512 mb ram? Kan sikkert godt lade sig gøre, men tvivler på det kører ret fornuftigt. |
|
|
Jeg ved ikke hvad du mener med fornuftigt....Men altså jeg er i kontrol over mit OS så meget som muligt....Dvs jeg slår services jeg ikke bruger, herunder UAC, indeksering, bitdefender, security center.... Men jo, det kører hurtigt og stabilt med 512mb Ram også med Aero. En stor del af den mængde ram der kræves i Vista er til den forbandede søgefunktion og den tilhørende indeksering.....Granted hvis ikke jeg slår den fra så går computeren helt amok....Men jeg kan faktisk godt huske hvor mine filer ligger, og desuden kan jeg jo i et uoverskueligt bibliotek godt søge alligevel.... mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Dr Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt ovennævnte GFX-kort, som patriarken anbefaldede, men det lader til at det ikke kan køre HD DVD. Jeg prøvede at bruge den test som PowerDVD har på deres hjemmeside, og den meddelte at kortet ikke understøttede HD DVD og Blu-ray :(
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Gonzo, ja priser på ram er op og ned, til den pris ville jeg tage 2 GB;)
Har jeg også selv i min egen, men mine systemer er ofte overkill så vil ikke prakke andre de ting på, men 700kr for 2 Gb ram er billigt.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr Gonzo skrev:
|
Jeg har købt ovennævnte GFX-kort, som patriarken anbefaldede, men det lader til at det ikke kan køre HD DVD. Jeg prøvede at bruge den test som PowerDVD har på deres hjemmeside, og den meddelte at kortet ikke understøttede HD DVD og Blu-ray :( |
|
|
Tjae nu siger jeg jo HW HD decoding support via purevideo, og så tester du med powerdvd. Det hænger jo ikke sammen og giver dig INGEN garanti whatsoever hvorvidt du kan decode eller ikke decode HDDVD. PowerDVD er desuden fyldt med bugs, og det ved de selv....Desuden kan du læse rundt omkring i diverse fora at dette er empirisk fakta. Blandt andet er der ikke flerkerne understøttelse i cyberlinks decodere, så er der fæle memory leaks for at nævne et par af de væsentlige. Som det fremgår af Nvidias egen Hjemmeside er dette kort understøttet af purevideo også til HD content. http://www.nzone.com/object/nzone_pvhd_build.html[...] - A PCI Express graphics card with NVIDIA® GeForce® 7 Series HDCP-capable GPU, secure HDCP CryptoROM, and 256MB graphics memory Checked
- NVIDIA® ForceWare® driver that features PureVideo HD technology (version 93.71 or greater) Check up on this
- An optical disc drive that supports Blu-ray and/or HD DVD movie playbackCheck up on this
- Blu-ray or HD DVD movie player software with PureVideo HD
hardware acceleration of H.264, VC-1, and MPEG-2 high-definition
contentCheck up on this
- A dual-core CPU with 1GB of RAM is recommended (see Checklist for a list of recommended CPUs)Check up on this
[...] http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=NX7300GS -MD256EH&class=vgaHDCP GF7 HD accelleration bla...bla.. bla... Så jeg har desuden ikke dårlig samvidighed med at anbefale kortet, da ved at det virker..... mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Dr Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede heller ikke på at gøre dig skyldig ;)
Kan du ikke lige fortælle mig hvilken afspiller jeg skal bruge, for jeg kan simpelthen ikke få den til at afspille HD DVD'er :(
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har redigeret min post..... Har du desuden tjekket din driver jvf ovenstående? Selv bruger jeg 9702-x86-[Guru3D.com] med modded inf.... Den er fremragende og giver en del flere muligheder end 93.71
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr Gonzo skrev:
|
Jeg prøvede heller ikke på at gøre dig skyldig ;)
Kan du ikke lige fortælle mig hvilken afspiller jeg skal bruge, for jeg kan simpelthen ikke få den til at afspille HD DVD'er :(
|
|
|
Så vidt jeg husker, er PureVideo et plugin til fx Windows Media Player. Ret mig lige, hvis jeg tager fejl.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Dr Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm - så vidt jeg har sporet mig frem til, så kan Pure Video kun afspille HD-content og ikke HD DVD og Blu-ray :( Så der er nok ikke andet for end at jeg må sende grafikkortet tilbage og købe et nyt.
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at hente denne og se hvad den siger til dit Gfx
http://www.cyberlink.com/multi/support/bdhd_support/diagnosi s.jsp
Jeg har prøvet på min og den siger jeg mangler drev, software og noget HDCP til skærm.
Det er på min Ati X1900CFE kort, mit 7600GT fra Asus siger det samme.
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Mit 7600gt har samme problem, med det software... Hvis ikke du bruger HDMI og eller din skærm ikke understøtter HDCP, skal du have fat på AnyDVDHD.. Desuden har folk med powerdvd problemer med Hardware Accelleration, Overlay, VMR udover de punkter jeg nævnte i forrige tråd. Men altså prøv at læse lidt her: http://www.avsforum.com/avs-vb/printthread.php?t=773218& page=47&pp=30Der er blandt andre nogen der har gode erfaringer med et kort som dit. Desuden, kan Haali splitter+ FFDshow håndtere visse HDDVDformater(Der er mange in case you didn't know)
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Primeradk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har AnydvdHD på min computer, men som sagt den skal have noget materiale af HD før den kan fjerne den beskyttelse. Det var mere for at se om den stadig sagde at det GFX kort ikke var understøttet.
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
| Til top |
|
| |
Dr Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at havde installeret anyDVD køre det... Test programmet siger stadig at mit kort ikke er understøttet, men det virker alligevel.
Nu er problemmet så bare at jeg ikke kan få bundkortet til at sende multichannel-lyd ud. Hvis jeg sætter analoge kabler i alle stik og føre det over til multi channel in på min forstærker, spiller den stadig alt lyden igennem de to front-kanaler. Driveren er ellers sat til at spille multi channel out.
Desuden vil den slet ikke afspille noget som helst lyd via den optiske udgang :(
De dage hvor man købte en computer og satte den til og så virkede den er for længst talte ;)
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr Gonzo Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte Intel Desktop Board DG965OT som du også anbefalede, så faktisk har jeg købt den HTPC som du mente vil være bedst... Den køre også max godt, efter at havde rodet en del med den. Men jeg har altså lige det skide problem med multi-channel out :(
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|