Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Build af HTPC - til HD brug. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kragster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
kragster skrev:
Rammene skal jo ikke bruges til at trække HD afspilningen, men til at køre vista og der er 2 GB slet ikke i overkanten, nærmere i underkanten efter min mening. Kigger på setuppet imorgen, mens jeg er på arbejde ;)

Tjae...hvis du indekserer alle dine drev til brug i søgefunktionen eller kører 500 widgets....Ellers er en 1GB ikke i underkanten....Har haft et setup der kørte fornuftigt med 512mb....

Har du kørt vista med aero funktion på 512 mb ram? Kan sikkert godt lade sig gøre, men tvivler på det kører ret fornuftigt.

Til top Vis kragster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kragster

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

kragster skrev:

Patriarken skrev:
kragster skrev:
Rammene skal jo ikke bruges til at trække HD afspilningen, men til at køre vista og der er 2 GB slet ikke i overkanten, nærmere i underkanten efter min mening. Kigger på setuppet imorgen, mens jeg er på arbejde ;)

Tjae...hvis du indekserer alle dine drev til brug i søgefunktionen eller kører 500 widgets....Ellers er en 1GB ikke i underkanten....Har haft et setup der kørte fornuftigt med 512mb....

Har du kørt vista med aero funktion på 512 mb ram? Kan sikkert godt lade sig gøre, men tvivler på det kører ret fornuftigt.

Jeg ved ikke hvad du mener med fornuftigt....Men altså jeg er i kontrol over mit OS så meget som muligt....Dvs jeg slår services jeg ikke bruger, herunder  UAC, indeksering, bitdefender, security center....

Men jo, det kører hurtigt og stabilt med 512mb Ram også med Aero. En stor del af den mængde ram der kræves i Vista er til den forbandede søgefunktion og den tilhørende indeksering.....Granted hvis ikke jeg slår den fra så går computeren helt amok....Men jeg kan faktisk godt huske hvor mine filer ligger, og desuden kan jeg jo i et uoverskueligt bibliotek godt søge alligevel....

mvh Anders

Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 03 April 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Så køb dette dedikerede gfx kort  (sparer dig for 256mb ram)...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306537

Som en added bonus får du så hardware HD decodingsupport til purevideo Decoderne...

Jeg har købt ovennævnte GFX-kort, som patriarken anbefaldede, men det lader til at det ikke kan køre HD DVD. Jeg prøvede at bruge den test som PowerDVD har på deres hjemmeside, og den meddelte at kortet ikke understøttede HD DVD og Blu-ray :(

Til top Vis Dr Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr Gonzo

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 03 April 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

>Gonzo, ja priser på ram er op og ned, til den pris ville jeg tage 2 GB;)

Har jeg også selv i min egen, men mine systemer er ofte overkill så vil ikke prakke andre de ting på, men 700kr for 2 Gb ram er billigt.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Dr Gonzo skrev:

Patriarken skrev:
Så køb dette dedikerede gfx kort  (sparer dig for 256mb ram)...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306537

Som en added bonus får du så hardware HD decodingsupport til purevideo Decoderne...

Jeg har købt ovennævnte GFX-kort, som patriarken anbefaldede, men det lader til at det ikke kan køre HD DVD. Jeg prøvede at bruge den test som PowerDVD har på deres hjemmeside, og den meddelte at kortet ikke understøttede HD DVD og Blu-ray :(

Tjae nu siger jeg jo HW HD decoding support via purevideo, og så tester du med powerdvd. Det hænger jo ikke sammen og giver dig INGEN garanti whatsoever hvorvidt du kan decode eller ikke decode HDDVD.

PowerDVD er desuden  fyldt med bugs, og det ved de selv....Desuden kan du læse rundt omkring i diverse fora at dette er empirisk fakta.  Blandt andet er der ikke flerkerne understøttelse  i cyberlinks decodere, så er der fæle memory leaks for at nævne et par af de væsentlige.

Som det fremgår af Nvidias egen Hjemmeside er dette kort understøttet af purevideo også til HD content.

http://www.nzone.com/object/nzone_pvhd_build.html

[...]
  • A PCI Express graphics card with NVIDIA® GeForce® 7 Series HDCP-capable GPU, secure HDCP CryptoROM, and 256MB graphics memory Checked
  • NVIDIA® ForceWare® driver that features PureVideo HD technology (version 93.71 or greater) Check up on this
  • An optical disc drive that supports Blu-ray and/or HD DVD movie playbackCheck up on this
  • Blu-ray or HD DVD movie player software with PureVideo HD hardware acceleration of H.264, VC-1, and MPEG-2 high-definition contentCheck up on this
  • A dual-core CPU with 1GB of RAM is recommended (see Checklist for a list of recommended CPUs)Check up on this
[...]

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=NX7300GS -MD256EH&class=vga

HDCP GF7 HD accelleration bla...bla.. bla...

Så jeg har desuden ikke dårlig samvidighed med at anbefale kortet, da ved at det virker.....

mvh Anders

Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede heller ikke på at gøre dig skyldig ;)

Kan du ikke lige fortælle mig hvilken afspiller jeg skal bruge, for jeg kan simpelthen ikke få den til at afspille HD DVD'er :(

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Har redigeret min post.....

Har du desuden tjekket din driver jvf ovenstående? Selv bruger jeg 9702-x86-[Guru3D.com] med modded inf.... Den er fremragende og giver en del flere muligheder end 93.71

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 April 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Dr Gonzo skrev:

Jeg prøvede heller ikke på at gøre dig skyldig ;)

Kan du ikke lige fortælle mig hvilken afspiller jeg skal bruge, for jeg kan simpelthen ikke få den til at afspille HD DVD'er :(

Så vidt jeg husker, er PureVideo et plugin til fx Windows Media Player. Ret mig lige, hvis jeg tager fejl.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

hmmmm - så vidt jeg har sporet mig frem til, så kan Pure Video kun afspille HD-content og ikke HD DVD og Blu-ray :( Så der er nok ikke andet for end at jeg må sende grafikkortet tilbage og købe et nyt.

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Prøv at hente denne og se hvad den siger til dit Gfx

http://www.cyberlink.com/multi/support/bdhd_support/diagnosi s.jsp

Jeg har prøvet på min og den siger jeg mangler drev, software og noget HDCP til skærm.

Det er på min Ati X1900CFE kort, mit 7600GT fra Asus siger det samme.

\René

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mit 7600gt har samme problem, med det software...

Hvis ikke du bruger HDMI og eller din skærm ikke understøtter HDCP, skal du have fat på AnyDVDHD.. Desuden har folk med powerdvd problemer med Hardware Accelleration, Overlay, VMR udover de punkter jeg nævnte i forrige tråd.

Men altså prøv at læse lidt her:
http://www.avsforum.com/avs-vb/printthread.php?t=773218& page=47&pp=30

Der er blandt andre nogen der har gode erfaringer med et kort som dit.

Desuden, kan Haali splitter+ FFDshow håndtere visse HDDVDformater(Der er mange in case you didn't know)

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har AnydvdHD på min computer, men som sagt den skal have noget materiale af HD før den kan fjerne den beskyttelse. Det var mere for at se om den stadig sagde at det GFX kort ikke var understøttet.

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Efter at havde installeret anyDVD køre det... Test programmet siger stadig at mit kort ikke er understøttet, men det virker alligevel.

Nu er problemmet så bare at jeg ikke kan få bundkortet til at sende multichannel-lyd ud. Hvis jeg sætter analoge kabler i alle stik og føre det over til multi channel in på min forstærker, spiller den stadig alt lyden igennem de to front-kanaler. Driveren er ellers sat til at spille multi channel out.

Desuden vil den slet ikke afspille noget som helst lyd via den optiske udgang :(

De dage hvor man købte en computer og satte den til og så virkede den er for længst talte ;)

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hvilket bundkort endte du med at købe?

Dr Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg købte Intel Desktop Board DG965OT som du også anbefalede, så faktisk har jeg købt den HTPC som du mente vil være bedst... Den køre også max godt, efter at havde rodet en del med den. Men jeg har altså lige det skide problem med multi-channel out :(

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har du fået hentet de nye drivere til Sigmatel Lydkortet

Vista:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/confirm. aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/df-support/121 92/eng/AUD_ALLVISTA_6.10.5405_PV_SIGMATEL.EXE&agr=N& ProductID=2375&DwnldId=12192&strOSs=All&OSFullNa me=All%20Operating%20Systems&lang=eng

XP:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Detail_D esc.aspx?agr=N&Inst=Yes&ProductID=2375&DwnldID=8 658&strOSs=88&OSFullName=Windows*%20XP%20Media%20Cen ter%20Edition&lang=eng

Du skal indstille lydkortet til Dolby Digital Live og bruge den optiske udgang ....

Hvis ikke du indstiller til Dolby Digital Live og kører Optisk(Digitalt) så vil du kun få et 2 kanals PCM ud igennem den optiske udgang, med mindre at din software player står til passthrough(og du afspiller en fil/DVD med et AC3 Lydspor).

Dette bundkort(og dets lydkort) har den store fordel at det kan lave ALT om til et 5.1 AC3 lydspor(Dolby Digital Live). Dvs spillerdu(med fem eller seks kanalers pcm) , eller afspiller du MP3, Live TV(to kanaler) eller lignende kan du så upmixe via Dolby Digital Live og sende 5.1 ac3 lyd til din forstærker/højtalere igennem ét kabel, som din forstærker/højtalere så tager sig af.

Hvis du vil vide mere om Dolby Digital Live, eller andre vil vide lidt om hvilke bundkort der har denne feature så kig her:

http://www.dolby.com/consumer/pc/pcee3_1.html

Desuden er der en uofficiel liste her:
http://www.htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=8568

Foxxcons nf590 understøtter desuden Dolby Digital Live, Ligesom Sapphires HDMI bundkort til AM2 gør det.

Arken out!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes