Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny RIAA? Forslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Jeg er enig med Krenzler i at det kan være bra at finde en RIAA der har nogle instillingsmuligheder og at den kan ta både MM og MC sånn at man kan bytte PU uden at også måtte bytte RIAA.

Hvis jeg skulle ud at købe et phonotrinn i din prisklasse, ville jeg kjøpt den her: http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=8674863627&

Det er en rigtig god klassiker der spiller meget godt og smaker af high-end. Var klasse A i Stereophile i flere år.

Hvis det skulle være en anden, vill jeg definitivt hørt på Muscal Fidelity x-lps eller en af de tidligere generasjoner om jeg kunde finde dem brugt. De tar både MM og MC, og MC er lastet med de mest alminnelige 100 ohm. De er også meget populære, og nemme at sælge på et senere tidspunkt.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=3332011 #

http://www.musicalfidelity.com/products/smlx/xlpsv3.html#

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej Asbjørn

Tak for det. Ser spændende ud.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Hvad pokker KING! Jeg troede, du holdt pause?

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Jesper: Næ, hvis man ser på det i forhold til prisen på pladespiller + PU, ser det jo lidt anderledes ud. Og ja, det er jo rart med plads til senere opgradering.

Må se om jeg kan finde den Rotel du omtaler og få lyttet til den.

Thomas: Hvad koster sådan et par tingester på brugtmarkedet?

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Tom Evans Microgoove starter ved 5500 kr. Kan senere opgraderes til Microgroove+ hvorved den lander omkring de 10K. Dernæst følger The Groove til det dobbelte og for dem som har midlerne Groove + til ca 40K. Ved bestilling kan man angive ønsket impedans og udgangsspænding.

http://www.audiodesign.co.uk/

Jeg respekterer bestemt de mennesker, for hvem 5500 kr kan virke som mange penge, men parret med en god PU er resultatet overvældende. Stadig, smag er subjektiv, men det bekræfter bestemt den kendsgerning, at betragter man vinyl/cd forholdet ud fra "value for money" er man tættere på meget store musikalske oplevelser med f.eks 10.000 kr brugt på vinyl, end X gange cd. Faktoren af X kan man så altid diskutere, men i min verden er den røget meget langt op, så positiv har/er oplevelsen med godt vinyl grej. 

Der hersker næppe tvivl om at den teknologiske udvikling med tiden vil minimere X faktoren, men et kunstigt fremstillet analogt signal, vil altid  være en tilnærmelse uanset i hvilken grad man "skiller" indgangssignalet ad, for bedre at kunne gendanne det.

Lad os se om det får nogen op af starthullerne

mvh

Thomas P

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive opfattet som "frelst" vinyl freak, hvilket nu ikke er tilfældet, er der her mulighed for at se hvad pressen skrev om Tom Evans Riaa'er.

http://hifiplus.co.uk/t-rev8-2.html

God fornøjelse

Thomas P

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Ved du, hvem der forhandler dem i DK?

M.h.t. CD v. LP: Da jeg købte mit første anlæg i ´86, var jeg ikke i tvivl. CD var for dårligt og for dyrt. Jeg købte en pladespiller og det var først i starten af ´90erne, jeg fik CD-afspiller.

I dag er jeg mere i tvivl. Begge dele har sine forcer. Det er næsten altid vinyl, der kommer på her, hvis der skal lyttes seriøst en aften, men det skyldes muligvis lige så meget nostalgi.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Det gør Hifi4you her er et link !

http://www.hifi4you.dk/

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg overvejer personligt at erstatte min Trichord Dino (som ellers er SUPER at lege med - men mer' vil ha' mer') med en Rogue Audio fra Vassago på tilbud til ca. 5000kr. Jensen roser den til skyerne og jeg synes da faktisk den ser lidt interessant ud. Min eneste anke er at den er umulig at finde neutralt læsestof om.

Ellers kunne du jo overveje at kigge på Graham Slee tingene. De er altså rigtig VFM. I Hifi og Musik feb/07 (svensk hifi magasin der faktisk er rigtig godt) anmelder de forresten riaaer og tripper helt af over Harmony Design V9 v2. Den har jeg også haft et godt øje til. Deres produkter ser i det hele taget spændende ud.

/Mirland

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg helt sikkert bruge til noget. Har Hifi og Musik en hjemmeside?

Puha. Bliver helt vægelsindet af alle de forslag.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hifi og Musik

/Mirland

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg overvejer personligt at erstatte min Trichord Dino (som ellers er SUPER at lege med - men mer' vil ha' mer') med en Rogue Audio fra Vassago på tilbud til ca. 5000kr. Jensen roser den til skyerne og jeg synes da faktisk den ser lidt interessant ud. Min eneste anke er at den er umulig at finde neutralt læsestof om.

Ellers kunne du jo overveje at kigge på Graham Slee tingene. De er altså rigtig VFM. I Hifi og Musik feb/07 (svensk hifi magasin der faktisk er rigtig godt) anmelder de forresten riaaer og tripper helt af over Harmony Design V9 v2. Den har jeg også haft et godt øje til. Deres produkter ser i det hele taget spændende ud.

/Mirland

Hej

Harmony Design ser absolutt interessant ud. Både RCA og XLR, men det er verdt å mærke sig at den kan kun køre MM og og high-output MC.

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

Hvad pokker KING! Jeg troede, du holdt pause?

mvh

Og........ ?

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes