Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højtt.kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
hmm.. så du mener simpelthen det ikke er kobberet, men derimod isoleringen du kan høre ændrer sig?

Kan godt høre på det hele, at du ikke tror på det over en dørtærskel... Men mener nu ikke der burde være det helt store religion omkring dette. Det er mere fakta!

På helt friske di-electric materialer skal en del af de magnetisk polariserede molekyler først sparkes igang, før de uden problemer kan skifte retning, i takt med sinus spændingerne i kablet danner elektromagnetiske spændinger omkring lederen, som derved påvirker di-electric materialet. På friske kabler er det defor ikke alle molekylerne i di-electric materialet, som vil arbejde fuldt ud med lederens magnetiske udstråling.

Som Branchemedlem, så burde du da ha oplevet fænomenet, med mindre du kun sælger lakridsledning?  Det er i mine øre ihvertfald en forskel der er helt klart hørbar!

Jeg må selv tilstå at jeg har visse forbehold for udtryk i hifi verdenen. Et af dem kunne f.eks. være retningsbestemte kabler. Af den simple grund, at det giver ingen mening af lave et kabel retningsbestemt i en given lede retning.
Da en sinuskurve både bevæger sig i positiv og negativ retning, og på den måde skifter elektron strømmen retning hele tiden... En halvleder tendens i et kabel, vil skabe uhæmmet meget forvrængning, så derfor er det i mine øjne en ret dum ide at arbejde i den retning!
Jeg er helt indforstået med pseudo balancering osv., men retnings bestemnings pile, findes også på kabler, hvor dette ikke er en mulighed...?
Og for det første så findes der ingen teknisk forklaring på dette, endda ikke engang en teori... Desuden har jeg aldrig hørt fænomenet  Jeg har jo også haft diskusioner med dem der mener der kan høre en forskel, men jeg har bare ikke kunne give mig selv nogen logisk forklaring på, ej heller oplevet det, så derfor er dette stadig på min seddel omkring hifi mysterier. 

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

micma18 du har helt ret, jeg tror ikke på det gør en forskel. og at jeg er branchemedlem betyder ikke nødvendigvis jeg arbejder med hifi 
jeg reparerer fladskærme..

og jeg ved med stor sikkerhed at vi nok aldrig bliver enige, og at den brancnevertheless køber mine kabler så billigt jeg kan he der har skabt dyre højtaler kabler vil fortsætte med at tjene store penge på noget ingen kan bevise eller har en egentlig teori om

men du har helt ret, retningsbestemte kabler?? det er AC vi snakker.. hvorvidt isoleringsmaterialet har nogen betydning or en lednings evne til at bære strøm giver jeg ikke det store for, men lad os nu ikke blive uvenner over det
hvis der skulle være nogen forskel på kabler tror jeg nærmere det kan være spolevirkninger! nogen der går og sørger for deres højtalerkabler ikke krøller sammen?? det tror jeg kan være mere dræbende for god lyd end isoleringsmaterialer

men tankevækkende er det nu at jeg har set her på sitet at nogen har rådet en anden til at købe et bestemt kabel fordi det var ganske godt (var et tos-link) men modtageren af rådet mente ikke det var dyrt nok

lyder mest i mine ører som om man VIL betale mange penge for noget ingen kan bevise er bedre

nevertheless jeg køber mine kabler så billigt jeg kan, selvfølgelig højtalerkabel af et vist tværsnit og signalkabler af en vis kvalitet også

Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes